Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Dorothea_*

Leste forresten i avisene i London at arbeiderne på undergrunnen truer med 2-dagers streik i juni.. Kanskje lurt å sjekke før du drar, så er du forberedt evt. .. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De streiket på flere linjer da vi var der nå i mai, som regel klarte vi å finne alternativer ved å bytte over til linjer som var operative. Men det var ganske ergelig, særlig fordi det da ble ekstra fullt og trangt om plassen når noen vogner var ute av drift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Christain

Er det noen som har erfaring med Terravision, bussen fra Stansted til Liverpool Street Station?

Tenker å bruke denne når vi skal til London i sommer. Da det er billigere enn tog, 13£ t/r og bruker ca like lang tid, 55 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er det noen som har erfaring med Terravision, bussen fra Stansted til Liverpool Street Station?

Tenker å bruke denne når vi skal til London i sommer. Da det er billigere enn tog, 13£ t/r og bruker ca like lang tid, 55 minutter.

Jeg har tatt buss fra Gatwick til Victoria og tilbake. Samme rute som Stansted deler av veien. Vær klar over at trafikken kan føre til store forsinkelser. Beregn svært god tid hvis du skal rekke noe. Tror også det står på selskapets sider at det kan ta mye lenger tid enn ruta, noe som stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å reise til London alene i noen dager, og lurte på om noen har prøvd det? Jeg vet at det ikke høres så veldig crazy ut, men jeg har aldri reist alene, og om jeg gjør dette blir det et stort steg for meg. Er det vanskelig å bli kjent med folk i London? Hvor bør jeg bo? Og jeg vet jeg skal greie å underholde meg selv på dagtid, men hva gjør man på kvlden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å reise til London alene i noen dager, og lurte på om noen har prøvd det? Jeg vet at det ikke høres så veldig crazy ut, men jeg har aldri reist alene, og om jeg gjør dette blir det et stort steg for meg. Er det vanskelig å bli kjent med folk i London? Hvor bør jeg bo? Og jeg vet jeg skal greie å underholde meg selv på dagtid, men hva gjør man på kvlden?

Det går nok helt fint, men det avhenger av hva du er innstilt på.

Hvis du vil bli kjent med folk, og dra ut på byen kan det jo være lurt å innkvartere seg på et mer "backpacker" lignende sted/hostel, der kommer man alltid i prat med folk. Greit hvis man liker sovesaler osv.

Sjekk Seetickets.com og TimeOut.com for hva som skjer når du er der. Får du helt angst av å reise alene: bestill billetter på forhånd til teater, konserter, show osv. slik at du har minst en ting du gjør i løpet av kvelden der det ikke er så farlig om du går alene.

Ellers er et godt tips å bo så sentralt som mulig, slik at du slipper å reise rundt alene for å oppsøke ting å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Noen som vet når i juni det skulle streikes i undergrunnen ?

12 June 2009

London Underground (LU) this morning confirmed that all lines on the Tube network are operating and running a good service, following the end of 48-hour strike action called by the RMT leadership at 18:58 yesterday.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg vurderer å reise til London alene i noen dager, og lurte på om noen har prøvd det? Jeg vet at det ikke høres så veldig crazy ut, men jeg har aldri reist alene, og om jeg gjør dette blir det et stort steg for meg. Er det vanskelig å bli kjent med folk i London? Hvor bør jeg bo? Og jeg vet jeg skal greie å underholde meg selv på dagtid, men hva gjør man på kvlden?

Jeg har aldri opplevd så imøtekommende folk som i London. Satt vi på bussen og lurte på hvor vi var f.eks så var det alltid noen som svarte og hjalp oss! Helt uoppfordret. Møtte også hyggelige folk andre steder. Du bør nok også bo i sentrum. Kjøp deg reiseguide bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Jeg vurderer å reise til London alene i noen dager, og lurte på om noen har prøvd det? Jeg vet at det ikke høres så veldig crazy ut, men jeg har aldri reist alene, og om jeg gjør dette blir det et stort steg for meg. Er det vanskelig å bli kjent med folk i London? Hvor bør jeg bo? Og jeg vet jeg skal greie å underholde meg selv på dagtid, men hva gjør man på kvlden?

Jeg tok noen dager for meg selv i London jeg var 19 og hadde en kjempetur :) Rakk ikke å være der mer enn et par timer før jeg ble kjent med et par amerikanske jenter på min alder som var der på studietur, og endte opp med å henge med dem resten av turen. Men britene også er generelt imøtekommende og sosiale, så det burde gå greit å bli kjent med noen. Har omtrent aldri opplevd å sitte på en pub i mer enn 20 minutter før noen på et eller anna nabobord tar kontakt for å prate om vær og vind :) Synes tipset fra marsy om å booke seg inn på et backpackerhostel høres kjempelurt ut også!

På kvelden kan man feks dra på teater, kino, konserter, osv. London har utrolig mye å by på, så om du får en kveld eller to for deg selv skulle det ikke være mangel på aktiviteter likevel :)

Og DER fikk jeg lyst på Londontur igjen.... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har forslag til hva et kjærstepar rundt 20 år kan finne på? Sålangt har vi planlagt å bruke litt tid på camden markedet, og kanskje et museum eller 2... :) Noe som ikke er så veldig dyrt, helst...tips mottas med takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kommer man seg til og fra Gatwick på enklest og billigst mulig måte? :)

Vi tok tog fra Gatwick til Victoria, også tok vi undergrunnen fra Victoria og til der vi skulle bo. Det finnes et vanlig tok og et ekspresstog som er mye dyrere, men de bruker nesten like lang tid. Du kan lese om det her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reiser til London i september.

Noen tips til museum og gallerier som er verdt å besøke?

Blir stort sett helt alene på dagtid, så er litt skeptisk til å farte rundt på egen hånd (har retningssans som en loff), men har tenkt å bruke denne tiden til å få litt input når det gjelder kunst og kultur. Skal bo like ved Earls Court.

Noen som vet om det er noen gode veggisspisesteder rundt det området? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har forslag til hva et kjærstepar rundt 20 år kan finne på? Sålangt har vi planlagt å bruke litt tid på camden markedet, og kanskje et museum eller 2... :) Noe som ikke er så veldig dyrt, helst...tips mottas med takk:)

Det er sjeldent jeg liker museum, men det dukkemuseumet synes jeg var vel verdt ett besøk. Ellers så har du ett museum som kan minne om tekniskmuseum i Oslo, det er også gratis. husker ikke hvor det lå, men søker du litt, så finner du det sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har forslag til hva et kjærstepar rundt 20 år kan finne på? Sålangt har vi planlagt å bruke litt tid på camden markedet, og kanskje et museum eller 2... :) Noe som ikke er så veldig dyrt, helst...tips mottas med takk:)

Mange museumer i London er gratis, å se på vaktskifte på slottet er gratis og det er jo veldig mange fine parker i London :) I tillegg er det jo mange fine bygninger å se, f.eks Parlamentet og Big Ben, London Bridge osv.. Anbefaler også kjøpesenteret Harrods. Selv om man ikke skal handle, så er det veldig morsomt å gå og se der :) Notting Hill er også en veldig koselig bydel :)

Av ting som koster penger, så kan det jo nevnes London Eye, Maddame Tussauds, eller en musikal. Man kan få tak i billige musikalbilletter hvis man kjøper de samme dag i sånne små boder. Husker ikke helt hvor det var vi kjøpte, men jeg kan sjekke det hvis det er interessant. Musikal i London er noe helt eget og det anbefales virkelig :) Romantisk er det og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Reiser til London i september.

Noen tips til museum og gallerier som er verdt å besøke?

Blir stort sett helt alene på dagtid, så er litt skeptisk til å farte rundt på egen hånd (har retningssans som en loff), men har tenkt å bruke denne tiden til å få litt input når det gjelder kunst og kultur. Skal bo like ved Earls Court.

Noen som vet om det er noen gode veggisspisesteder rundt det området? :)

Det er veldig enkelt å finne frem i London! Skaff deg et Oystercard, så hopper du bare på en undergrunn hvis du går deg vill ;)

Når det gjelder museum og gallerier så har jeg ikke så veldig mange tips, da jeg bare har vært på British Museum. Men det var det veldig mye å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser til London i september.

Noen tips til museum og gallerier som er verdt å besøke?

Blir stort sett helt alene på dagtid, så er litt skeptisk til å farte rundt på egen hånd (har retningssans som en loff), men har tenkt å bruke denne tiden til å få litt input når det gjelder kunst og kultur. Skal bo like ved Earls Court.

Noen som vet om det er noen gode veggisspisesteder rundt det området? :)

Hvis du leser mitt innlegg over, så skal du finne noen gratis kunstmuseum rundt i området ved det andre gratis museumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes London Eye var ganske bortkastet egentlig - milelang kø, temmelig dyrt, og hjulet gikk såpass fort rundt at det ble ikke lange tiden med god utsikt. Vil heller anbefale å klatre til topps i St.Paul's Cathedral på andre sida av elva - like bra utsikt, mye billigere, null kø og man kan stå der så lenge man vil :) Samt at kirken i seg selv absolutt er verdt å se, selvsagt.

Når det gjelder museer har jeg ikke vært i så alt for mange, men de jeg husker som spesielt bra var Science Museum (gratis inngang) med IMAX-kino, Dalí Universe, Tate Modern (deler av utstillingen er gratis), Shakespeare's Globe-utstillingen, British Museum, og ikke minst gatekunsten fra Millennium Bridge til Westminister Bridge, mye artig å se der :)

Det er utrolig mye bra vegetarmat å få i London, kommer ikke på noen restauranter i Earl's Court sånn i farta, men du finner helt sikkert noe hvis du googler det.

God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

British Museum, National Gallery, Tate & Tate Modern, Victoria and Albert-museum (anbefales virkelig!) er steder som alle anbefales. Noen av de koster penger, men jeg husker ikke hvilke...

En spasertur i Hyde Park anbefales på det varmeste. Ellers en tur til Kew Gardens, som ligger ca 20 minutter fra sentrum med tuben. Kew er en sjarmerende liten bydel, og Kew Gardens er en blanding av en gigantisk hage/park og har endel ting å se på. Deres Treetop walk er fryktelig kul om man ikke har høydeskrekk! Her kan man ta med seg en piknikkurv (stikk innom Marks&Spencers for mat og vin) og slange seg i gresset hele dagen...

Av musikaler har jeg sett Phantom of the Opera og Wicked. Fantastiske muskaler begge to, men jeg anbefaler å kjøpe billetter på balkongen til Phantom of the Opera. På Wicked er det best med plasser enten langt fremme på balkongen, eller bakre halvdel av setene på "gulvet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...