Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

bakre halvdel av setene på "gulvet".

Parkett = Stalls på engelsk, greit å vite om man skal bestille der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest londonfareren

vi var på we will rock you showet i London, det var utrolig dårlig! Teit historie, og det var så vidt de hadde med noen sanger i det hele tatt. Teateret var gammelt, stolene var slitt, og det luktet skikkelig ekkelt der inne!! Heldigvis betalte vi bare 66 pund for to billetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi var på we will rock you showet i London, det var utrolig dårlig! Teit historie, og det var så vidt de hadde med noen sanger i det hele tatt. Teateret var gammelt, stolene var slitt, og det luktet skikkelig ekkelt der inne!! Heldigvis betalte vi bare 66 pund for to billetter.

Har vi sett samme showet? :klø: Jeg synes det var knallbra! Historien var litt teit ja, men det var jo morsomt likevel.. og d var jo masse sanger med!

Jeg merket meg ikke at teatret var verken gammelt eller at stolene var slitte..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Reiser til London i september.

Noen tips til museum og gallerier som er verdt å besøke?

Blir stort sett helt alene på dagtid, så er litt skeptisk til å farte rundt på egen hånd (har retningssans som en loff), men har tenkt å bruke denne tiden til å få litt input når det gjelder kunst og kultur. Skal bo like ved Earls Court.

Noen som vet om det er noen gode veggisspisesteder rundt det området? :)

I september er Buckingham Palace vanligvis åpent for omvisning, og det var absolutt verd prisen. Alle de offisielle rommene (State-room) er full av historie. Veldig bra opplegg på omvisningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi var på we will rock you showet i London, det var utrolig dårlig! Teit historie, og det var så vidt de hadde med noen sanger i det hele tatt. Teateret var gammelt, stolene var slitt, og det luktet skikkelig ekkelt der inne!! Heldigvis betalte vi bare 66 pund for to billetter.

Jeg lurer også på om vi har vært på samme forestilling...? På soundtracket er det 24 sanger og det er ikke akkurat lite i en såpass kort musical..med tanke på at de har mye tale i manus. Det må jo til for å lage en historie mellom sangene (som jeg er enig i at er forferdelig tynn, men morsom om man passer på å være litt overtrøtt ;) )

Synes ikke det luktet noe ille - det var ikke noen som satt i nærheten av deg som hadde glemt å dusje da? Stolene var helt greie...de fleste London-teatrene er veldig gamle og mange av dem kunne godt trengt litt oppussing, men jeg har sittet langt mer ubehagelig på teater andre steder ;)

We will rock you er ikke en musical jeg ville anbefalt for noen som er på utkikk etter en tradisjonell, storslått musicalopplevelse, men for lett underholdning med litt søkt humor og bra trøkk i ensemblet er den helt fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Noen som har forslag til hva et kjærstepar rundt 20 år kan finne på? Sålangt har vi planlagt å bruke litt tid på camden markedet, og kanskje et museum eller 2... :) Noe som ikke er så veldig dyrt, helst...tips mottas med takk:)

Spørs som alltid hva dere liker - men det beste med London er å rusle rundt å kikke :)

Det er alltid stand-up, konserter, show og lignende som ikke koster mer enn max 250kr stykket. Dere kan også satse på å kjøpe restbilletter til teater og musicaler når dere kommer dit. Billigere, men kan være dårlige seter.

Tar dere utgangspunkt i Trafalgar Square kan dere gå til veldig mange turistattraksjoner (ta med kart/guidebok).

London Dungeon er litt gøy :)

London er så stort at uansett hva man liker, kan man alltid finne noe som passer.

Soho er moro på kvelden, Camden også.

Sjekk også:

http://www.timeout.com/london/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reiser til London i september.

Noen tips til museum og gallerier som er verdt å besøke?

Blir stort sett helt alene på dagtid, så er litt skeptisk til å farte rundt på egen hånd (har retningssans som en loff), men har tenkt å bruke denne tiden til å få litt input når det gjelder kunst og kultur. Skal bo like ved Earls Court.

Noen som vet om det er noen gode veggisspisesteder rundt det området? :)

her finner du gode veggisrestauranter:

http://www.toptable.com/en-gb/venues/cuisi...p;sortby=rating

British Museum, National Portrait Gallery, Tate Modern, National History Museum, Victoria & Albert,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av hva jeg anbefaler i London:

Dra til Brick Lane, en gate litt utenom det vanlige, mye morro å se på. Gaten er propp full av vintage butikker, mye billig! I begynnelsen av gaten ligger også Absolute Vintage (denne butikken er kåret til en av topp 100 i hele verden)

http://www.absolutevintage.co.uk/. Elsker den butikken! Banksey har også et lite galleri liggende over gaten.

Søndag er den beste dagen der, for da er det også market inni en stor hall, heter sunday up market. Anbefales! Mye vintage og mye god mat! Har vært mye her.

Ellers er Camden et morro market også. Lørdager er det borough market?! Fikk aldri dratt dit selv, men er visst et stort mat marked. Skulle være veldig bra!

Shopping:

Carnaby street, oxfordstreet- få med deg alle de kjente butikkene bl.a, New Look, Miss selfridges, Primark (mega billig), lush, urban outfitters osv..

Couvent garden har masse bra butikker.

Er også et giga kjøpesenter i London,. litt utenfor sentrum (husker ikke hva det het)

17 mai! Da er det lurt å dra til en park jeg ikke husker heter, er info om dette på sjømannskirken tror jeg. Der er det masse nordmenn, korps, 17-mai tog, 17 mai-taler og litt norsk snacks. Etter på burde dere dra på en tur på en bar i Couvent garden, der bruker det også være mye nordmenn. (midt i markedet).

Anbefales å feire 17 mai der, veldig gøy!

Chinese new year feires også i China Town, verdt å ta en tur. Husker ikke datoen, 1 februar?!??

Absolute London ice bar er artig å få med seg, ligger ikke lagt unna Oxford street og carnaby steet. Like over gaten der ligger en litt sjult marrokansk bar/restaurant. Koselig å sitte ute å røyke shisha (?!?)

Koselig park ligge ved slottet, mindre enn hyde park. Mye fugler og ekkorn. Husk å ta med snacks for å mate med ;)

Oyster card er genialt! Bor du i London og ikke har det, så..... Lett å fylle på, å du kan reise så mye du bare vil, er aldri dyrere enn et dagspass om dagen.

Hvis dere skal ut av byen, anbefaler jeg Oxford! Kjempekoselig by, med mye å utforske på egen hånd! Billig å reise med, bruk national express.

Ellers er buss mye billigere enn Tog!

En musikal burde du få med deg, jeg så We will rock you, merkelig show, men mye bra musikk :)

Ja, det var det jeg kom på i farten. Håper dette er nyttig info for noen.

Endret av mee mee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra tråd!

Vi lurer på om vi skal dra til London nyttårshelga. Vi har ikke så mye fridager å ta av, og abstinensene etter London er store!

Noen som har vært der nyttårsaften og 1.nyttårsdag? Lurer på om hvordan det er med åpningstider på restauranter da? Noen som har erfaring fra å ha feiret nyttår der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Veldig bra tråd!

Vi lurer på om vi skal dra til London nyttårshelga. Vi har ikke så mye fridager å ta av, og abstinensene etter London er store!

Noen som har vært der nyttårsaften og 1.nyttårsdag? Lurer på om hvordan det er med åpningstider på restauranter da? Noen som har erfaring fra å ha feiret nyttår der?

restauranter har åpent, men dere må bestille bord på forhånd!

populær dag å gå ut på ;)

Dere kan bl.a. dra på middagscruise på Themsen

http://www.bateauxlondon.com/special-occas...ver-cruises.asp

Søk litt på nettet når det nærmer seg, og dere vil finne flere ting dere kan være med på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kjekt å vite til en senere anledning.

I år tar vi turen den nest siste helgen i november. Går utifra at da er julehandelen i gang for fullt. Men noen som vet når julegranen på Trafalger Square tennes?

Noen som har andre tips for førjulstur dit?

Hva med gode restauranter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_mjau_*
Veldig bra tråd!

Vi lurer på om vi skal dra til London nyttårshelga. Vi har ikke så mye fridager å ta av, og abstinensene etter London er store!

Noen som har vært der nyttårsaften og 1.nyttårsdag? Lurer på om hvordan det er med åpningstider på restauranter da? Noen som har erfaring fra å ha feiret nyttår der?

Jeg skal dit nyttårshelgen:) Har ikke vært der på nyttårsaften før, men det kommer nok til å bli artig med fyrverkeri-show på nyttårsaften og parade 1.nyttårsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Mjau_*
Noen som vet noe om åpningstider i butikker nyttårshelgen? Og hvilken parade er det snakk om her?:-)

Lurer også på dette med åpningstider. Tenkte jeg skulle søke på nett like før, da har sikkert de forskjellige atraksjonene lagt ut informasjon.

Her står det om paraden: http://www.newyearparade.co.uk/ Dette er en årlig parade med korps, dansere og store figur-ballonger:) Virker artig.

Gleder meg så til London-turen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

julegrana blir tenkt første torsdag i desember. Julelysene generelt blir tent i midten av november.

ting å gjøre i jula:

-gå på skøyter. Det blir satt opp flere skøytebaner rundt om i byen

-se Pudding Race i covent garden. Er ikke sikker på dato, men er et moroløp for folk i kostymer, mens de prøver å balansere en tallerken med pudding på hodet.

-julemarkeder:

http://www.viewlondon.co.uk/whatson/christ...ature-1453.html

-julesangere/kor på Trafalgar Square

Ang tips til restauranter, har jeg mange - hva slags type mat?

Endret av marsy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

julegrana blir tenkt første torsdag i september. Julelysene generelt blir tent i midten av november.

ting å gjøre i jula:

-gå på skøyter. Det blir satt opp flere skøytebaner rundt om i byen

-se Pudding Race i covent garden. Er ikke sikker på dato, men er et moroløp for folk i kostymer, mens de prøver å balansere en tallerken med pudding på hodet.

-julemarkeder:

http://www.viewlondon.co.uk/whatson/christ...ature-1453.html

-julesangere/kor på Trafalgar Square

Ang tips til restauranter, har jeg mange - hva slags type mat?

Tusen takk for link. Veldig bra :)

Angående restauranter, så er italienske veldig interessant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ellen_*
Av musikaler har jeg sett Phantom of the Opera og Wicked. Fantastiske muskaler begge to, men jeg anbefaler å kjøpe billetter på balkongen til Phantom of the Opera. På Wicked er det best med plasser enten langt fremme på balkongen, eller bakre halvdel av setene på "gulvet".

Sitt ev. et stykke fremme på parkett, der lysekronen faller. Kjempegøy! :D

Et "hemmelig" pengebesparende triks på Her Majesty's Theatre, der "Phantom of the Opera" har spilt i 23 år sammenhengende (!), er å spørre om de to plassene bak dirigenten. Da sitter du på første rad med super sikt, og får billettene ganske mye billigere. Grunnen er at dirigenten kan komme i veien, men jeg har ofte sittet der og har aldri hatt problemer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd, jeg har lest gjennom hele, for jeg skal til London i november med søstra mi og faren min, gleder meg såååå =)=)

Har vært i London to ganger før, men da har jeg vært med andre som har vært godt kjent, denne gangen er jeg den eneste som har vært der før, og føler derfor et lite forventningspress på at jeg skal finne fram og vise de det som er verdt å se.

Det jeg har tenkt så langt er: Shopping i Oxford Street (vi skal bo på St. Giles), Phantom of the opera musikal, besøke Madame Toussuads, hadde egentlig tenkt oss opp i London Eye, men mulig vi satser på St. Pauls istedet. Hvis pappa blir lei shoppingen vår, så sender vi han på Ferrari-sjappe eller Harley Davidson-sjappe, muligens også et museum, ellers plasserer vi han på en pub ;) Og så må vi se Buckingham Palace og Big Ben, DESSVERRE er The Royal Mews (stallene til dronning Elizabeth) stengt for besøkende på den tiden, ellers måtte vi ha dratt dit, jeg er en skikkelig hestejente. Har sett at det går an å ri i Hyde Park, men det var veldig dyrt, så tror vi dropper det. Men mulig vi finner en skøytebane og går på skøyter =)

Men jeg trenger hjelp til to ting:

1: Jeg er litt usikker på om jeg har skjønt tuben helt, men det er sånn at toget fra Stansted går til Liverpool street, ikke sant? Og for å komme til Tottenham Court Road så tar vi bare rød bane og går av på 3. stopp? Tenkte å kjøpe Oyster card, men må vi da ha tre kort eller kan alle tre bruke ett og samme kort?

2: Mat! Jeg har lett og sett igjennom alt jeg har kunnet finne av vurderte restauranter, men finner ingen som skiller seg ut i mengden. Jeg tenker at enten spiser vi et tilfeldig sted der vi befinner oss når vi blir sultne (som en pub), eller så bestiller vi bord på en litt spesiell restaurant, gjerne med utsikt eller et spesielt opplegg, helst ikke veldig stivt og dyrt. Maten trenger ikke være spesiell (vi kommer ikke til å bestille blekksprut for å si det sånn, vi er noen kjdelige biff-mennesker), men det hadde vært gøy med en litt spesiell atmosfære (ikke Hakkasan). Noen som har noe å anbefale? Ikke kinesisk, og ikke indisk. Har vurdert middag på en av båtene, noen som har prøvd det og vet om det er å anbefale?

Ellers får vi se hvordan tiden strekker til (skal være fra mandag til torsdag morgen), men etter å ha lest denne tråden har jeg også lyst til å se et eller to av markedene, og gatekunsten fra Millennium Bridge til Westminister Bridge.

Et siste spørsmål: Får ikke London en julegran fra Norge? Hvor står denne?

:hoppe::hoppe::hoppe: LONDON!! :hoppe::hoppe::hoppe:

Endret av ♥Mirella♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...