Gå til innhold

Soul sin

Soul

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, hjelpe meg så jeg beunder alenemødre! Man blir så usikker også, greit å ha noen og rådføre seg med, det er ikke alltid så lett å forstå seg på en liten som skriker og skriker.

Ja det tror jeg på! Da er man i hvert fall ikke alene i problemet/utfordringen. Har en god venninne som oppdaget at hun var gravid et par uker etter at det ble slutt med kjæresten, han har heller ikke kontakt med barnet. Hun sa at det verste var ensomheten og det å ikke ha noen å dele ting med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 uker!

I natt drømte jeg at jeg hadde en deilig, liten babygutt i armene. :hjerte: (Men det var helt greit å våkne uten altså).

Denne uka skal vi ha prosjektarbeid på helsestasjon hvor vi fokuserer på veiledning/støtte til 1. gangsforeldre... Et tema som passer meg bra. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett mange nydelige babyer denne uka... Jeg har aldri vært særlig opptatt av barn, men må innrømme at jeg ble myk når jeg så de små nurkene. ;)

Imorgen er det ul på sykehuset for å se om morkaka har flyttet seg oppover, er litt spent! Men føler på meg at den har det (det er vel også det som er vanlig). Håper vi får et glimt av lillegutt også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt ikke fått orden på døgnrytmen? ;)

Hvordan gikk det i dag?

Sliter litt fortsatt som du ser. :sjenert: Noen dager er bedre enn andre, men som regel blir det litt tullball med denne sovingen...

Gikk veldig bra på sykehuset, morkaka hadde flyttet seg nok oppover til at jeg kan føde vanlig! Så det var fint (tror jeg :redd: ). Var en hyggelig lege og hun tok seg god tid. Hun hang seg litt opp i at han lå 9% under gj. snitt i vekst så vi skal tilbake om 4 uker for ny vekstestimering. Det vet jo du alt om, Scheherazade. Men jeg tror det er genetisk og det trodde egentlig legen også. Jeg syns heller ikke 9% hørtes så mye ut? Men det er fint at de følger opp, for all del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 uker! :)

Dette går jo så fort...har fortsatt en del å ordne før babyen kommer. Men det skal nok gå bra.

Idag var jeg en tur på føde/barsel poliklinikk igjen... Syns jeg har kjent så lite liv hele helga så jeg ringte imorges og fikk komme inn til ctg og ul med en gang.

Alt var selvfølgelig i sin skjønneste orden. ;)

Har kjent lite og daffe bevegelser flere dager, men når de satte igang sparketesten var han så livlig som bare det. Helt perfekt sa de om sparketesten. Så følte meg litt dum ja. :sjenert: Men både jordmor og lege var veldige søte og sa det var bra jeg kom. Og det var bare å komme igjen hvis det var noe... Alt så flott ut på ul også. Idag så vi testiklene skikkelig tydelig så ingen tvil om kjønnet i hvert fall. :)

Og resten av dagen har han selvfølgelig vært helt turbo i magen. Nesten så man skulle tro han ertet meg...

Idag har jeg både vært på skole og jobb så nå er jeg rett og slett overtrøtt. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk veldig bra på sykehuset, morkaka hadde flyttet seg nok oppover til at jeg kan føde vanlig! Så det var fint (tror jeg :redd: ). Var en hyggelig lege og hun tok seg god tid. Hun hang seg litt opp i at han lå 9% under gj. snitt i vekst så vi skal tilbake om 4 uker for ny vekstestimering. Det vet jo du alt om, Scheherazade. Men jeg tror det er genetisk og det trodde egentlig legen også. Jeg syns heller ikke 9% hørtes så mye ut? Men det er fint at de følger opp, for all del.

Hjelpe meg, jeg kan sverge på at jeg postet et svar til dette, men det er jo ikke her! Glemte jeg å trykke send eller? :klø:

Men ja, dette er jeg ekspert på! Men det virker ikke akkurat som om legen var så veldig bekymret, det var ikke kom tilbake om 4 uker her, her var det jo en uke. Så da tror jeg ikke det er så veldig mye å bekymre seg for!

Det er ekkelt å ikke kjenne liv, men det var helt rett å ta kontakt med sykehuset og du skal iallfall ikke føle deg dum! Det er jo blant annet dette som er jobben deres. Det som imidlertid gjør meg så sint er det man kan lese om på andre, mer "mamma-hysteri"-forum, de som oppfordrer hverandre til å lyve på seg at de ikke kjenner liv bare for å få se babyen på ultralyd. :sinna:

Bra du syns tiden går fort da, hadde skjønt det godt om du var utålmodig altså! Det ligger en skjønning og sover ved siden av meg i sofaen her akkurat nå, så du har så mye å se frem til!

Endret av Scheherazade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for dagbokbesøk! :klem:

Ja tror nok ikke det vekstavviket er noe å bekymre seg over. Var jo mye tettere oppfølging hos deg som du sier. Jeg hadde blitt mer sjokkert hvis de sa det var en kjempestor baby...

Leser en del på disse "mamma-hysteri"-forumene som du kaller dem. Treffende navn. :fnise: Tror jeg er ganske avslappet ift. mange av dem i hvert fall, de har jo 4 barnevogner, 5 stellevesker, kun sjeldne klær bestilt på nettet, alt klart for 3 mnd. siden og er på sykehussjekk stadig vekk. ;)

Tidligere denne uka fikk jeg være med et par på fødselsforberedende samtale iforb. med studiene. Det var jo dobbelt nytte for meg kan man si. ;) Jordmor spøkte og sa hun kunne ta to konsultasjoner i ett (selvom fokus selvsagt var på det andre paret).

Idag har jeg vært på kontroll hos legen, syns de bare blir kortere for hver gang! Så jeg er veldig glad for at jeg går til jordmor i tillegg. Bl.a. gadd han ikke måle SF-målet verken nå eller sist gang, sier han ikke trenger å "plage" meg med det. Tror det er en unnskyldning for at han har dårlig tid... Men ellers var alt fint. BT, urinprøve, ingen ødemer etc.

Jeg blir sikkert utålmodig etterhvert jeg også, mannen er faktisk det allerede. Men det er jo jeg som må føde. :redd: Også jeg skal jo rekke å ta en eksamen først...

Høres nydelig ut med en liten skjønning da! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 33 uker igår!

Nå er lillegutt veldig aktiv om dagen, det bukter seg og dyttes nesten hele tiden. Virker som han begynner å få det litt trangt for det stikker en fot ut i siden eller opp i ribbeinet mitt stadig vekk. Føles som om han prøver å sparke vekk ribbeinet så han skal få større plass. :)

Idag har jeg skulket forelesninga og sovet ut...deilig. Jobber 3 kveldsvakter denne uka og orker ikke å gå "dobbelt" (skole og jobb) hver gang. Jeg er jo heldig og er frisk og rask...er bare gravid som legen min sier. Men føler meg ikke like sprek som til vanlig likevel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lenge til barnet ikke vil være prematurt da! Går fort dette, bra du sørger for å sove mens du har sjansen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lenge til barnet ikke vil være prematurt da! Går fort dette, bra du sørger for å sove mens du har sjansen. :fnise:

Ja nå begynner han å bli en ferdig baby! Veldig rart å tenke på at det er en ordentlig baby i magen min. Men han må holde seg inne en stund til for jeg skal ta eksamen om 3 uker. :sjenert:

Hehe aner meg at det gjelder å sove nå ja. Tenk hvis man kunne lagre opp søvn. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 uker! Nå begynner det virkelig å nærme seg. Men kjenner for første gang at jeg er litt utålmodig også. Gleder meg til å se den lille gutten! Dvs. føler meg ikke klar til å føde da akkurat... Spørs vel om jeg blir det heller. :sukk: Må innrømme at jeg gruer meg. Kan hende at jeg om en 6 ukers tid er så klar for å se babyen at jeg ikke syns det virker så ille lenger. Og hvis ikke må jeg uansett igjennom det. ;)

Fortsatt er det en del utstyr jeg mangler (mangler muligens mer, men som jeg tenker jeg bør ha før fødsel):

-ullbodyer

-strømpebukser

-bilsete

-gulpekluter

-stellematte

-amme-BH (kjøper bare en før fødsel kanskje og ser an str.?)

-pysjamaser

-utedress/kjøredress (er sikkert kaldt i mars?)

-stelleveske

Slik som pumpe...er det noe man bare bør kjøpe eller kan det vente? Og flasker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-ullbodyer Vi bruker nesten bare det, men det er veldig stor forskjell i størrelsene mellom merkene. Vi har også en liten kortermet ulltrøye fra Nøstebarn, den har vi under alle de ørten bomullsbodyene vi har fått i gave.

-strømpebukser

-bilsete Sikkert lurt, kjedelig å ikke få han med hjem fra sykehuset.

-gulpekluter Jeg syns disse er så kule, men de er utsolgt for øyeblikket. Vi har en hel haug i gas som svigermor har laget, det vi si sydd sikk-sakk rundt kanten.

-stellematte

-amme-BH (kjøper bare en før fødsel kanskje og ser an str.?) Jeg kjøpte også bare en, den billigste fra Lindex. Den var et dårlig kjøp, den hadde bøyler på siden som gnagde. Ble til å kjøpe to nye.

-pysjamaser Vi har en vi bruker nesten hele tiden, en ullfrottepysjamas fra Nøstebarn.

-utedress/kjøredress (er sikkert kaldt i mars?) Det er jo nesten det gøyeste å kjøpe, de er jo så utrolig søte! Vi kjøpte i 56, han har fortsatt ikke vokst i den. :sjenert: Bruker bare teppe i bilstolen.

-stelleveske

Slik som pumpe...er det noe man bare bør kjøpe eller kan det vente? Og flasker? Jeg ventet, men det ble innkjøpt dagen vi kom hjem fra sykehuset. Men ville likevel ventet, du vet jo aldri hvordan det blir. Flasker er vel ikke anbefalt med en gang, uansett er det iallfall en i Rimi-pakken.

Virker som om du har det meste på stell! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpende svar Scheherazade! :biggrin: Nå ble jeg litt beroliget, syns jeg har vært så utrolig treg med å gjøre istand. Særlig når jeg leser på f.eks. SM-forumet hvor alle har dilla på babyutsyr og er rene babyutstyrsnerdene... Det er jo kjekt å lese hva de skriver og få tips, men jeg føler meg hakket mer laidback.

Greit å få ham med seg hjem fra sykehuset ja. :fnise:

Ellers så er jeg syk. Veldig kjedelig. :sukk: Mannen har hatt feber og omgangssyke siden lørdag stakkar, dagene gikk og jeg trodde jeg skulle slippe unna. Men igår fikk jeg det og. Ikke noe morsomt å være høygravid med omgangssyke. Hadde masse masse vonde kynnere hele natta og halsbrann samtidig som jeg var kvalm/kastet opp. Ikke så deilig at noen sparker deg på magesekken når du er kvalm har jeg funnet ut. :snurt: Men håper jeg har fått en lettere og mer kortvarig variant enn Soulmannen. *egoistisk*

Egentlig skulle vi på omvisning og fødselsforberedende samtale på Føden i kveld, men det har jeg selvfølgelig avlyst. Og nå hadde de ikke ledig time før 5.mars! Da er jeg 38+2. Syns det var litt i seneste laget. Men mest sannsynlig rekker jeg det jo.

Uff, dette ble et skikkelig klageinnlegg. Men hva har man ikke en dagbok til. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er formen bedre? Ikke noe kjekt å være med kvalm med sparking nei, fikk heldigvis ikke omgangssyke jeg da.

Tenk at dette (kanskje?) er siste måneden dere bare er to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag føler vi oss endelig bedre! Fortsatt slapp og med lite matlyst, men det går fremover. Deilig! Har vært noen kjedelige dager...

Gikk glipp av kontroll hos jordmor på torsdag også, da skulle egentlig mannen være med for første gang. Men jeg føler jo at alt er bra så det gjør nok ikke noe å hoppe over en gang.

Helt utrolig at han kan være her om en måneds tid kanskje. Men prøver å forberede meg på at det sikkert tar lengre tid. Men man kan jo si det slik at februar mest sannsynlig er siste måneden vi er bare to. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...