Soul Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #81 Del Skrevet 9. desember 2008 Ja skal ha mye fri i julen! Så jeg teller ned dager til det... skal bli bra med fri og julehygge! Nei vekten bekymrer jeg meg ikke over, tenker babyen får det den skal uansett. Men er mer nøye på å spise jevnlig enn før jeg ble gravid da. Og spiser til og med frokost, det gjorde jeg sjelden før. Dessverre har det blitt litt mye sjokolade i det siste også. De første fire mnd. spiste jeg ikke sjokolade/gotteri i det hele tatt. Men nå har jeg utrolig lyst på søte ting...også har jo julemarsipanen kommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 10. desember 2008 #82 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg sitter faktisk og spiser julemarsipan as we speak, sånn god grov med mørk sjokolade. Jeg la vel på meg 9 kilo totalt tror jeg, har ikke veiet meg i etterkant, tipper at det fortsatt er ett-to kilo igjen? (De som skiller knappen og knappehullet i yndlingsbuksen min med to centimeter ) Det er ikke lenge til jul, to uker i dag faktisk! Da får du roe ned tempoet, og over nyttår nærmer det seg 30 uker med stormskritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #83 Del Skrevet 15. desember 2008 27 uker! Nei ikke så lenge til jeg bikker 30 uker nå! Nå er 2/3 av svangerskapet tilbakelagt og snart begynner jeg på 3. trimester! Kjenner at jeg begynner å bli veldig glad i den lille mageboeren. Ikke dårlig at du bare har et par kilo igjen Scheherezade! Er jo ikke så lenge siden du fødte. Tror ikke jeg er typen som får problemer med vekta etterpå heller. Er jo slank fra før og både mamma og søstern ble radmagre under amming (ikke at det er noe mål). Må bare ikke spise all julemarsipanen som er i butikkene (grov marsipan med mørk sjokolade er best ja). Nå har jeg hatt et par fridager, nydelig! Og er godt i gang med julegavehandelen, endelig. Jeg er dessverre slik at jeg syns julegavehandling ofte er mer stress enn hygge. Ikke at det ikke er koselig å gi bort gaver, men det er så mye på en gang. Når jeg først har fått gavene i hus derimot, da kan jeg godt like å pakke inn og slikt. Nå begynner jeg faktisk å føle at det snart haster med å få shoppet litt til babyen. Har hele tiden tenkt at jeg har så god tid. Men tiden går jo så fort! Jeg har faktisk ikke handlet noen ting ennå jeg. Dvs. har kjøpt en body og en sparkebukse. Også har jeg fått kommode til lillegutt fra mamma og pappa. Men det er det hele. Barnevogn kan jeg arve fra søstern hvis jeg vil, hun kjøpte ny til sistemann så den er egentlig ganske fin. Må bare få testet den. Også tenker jeg at nå kan jeg like gjerne vente til januarsalget begynner. Men gleder meg til å handle! Kanskje det hele blir mer virkelig da. Må nok skrive en utstyrsliste etterhvert og krysse av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #84 Del Skrevet 17. desember 2008 Endelig ferdig med praksis! Da var 12 lange uker over. Så nå er det juleferie! (Skal jobbe litt, men det er greit). Dro rett hjem når jeg var ferdig idag og sov i tre timer... og er fortsatt trøtt. Har nok litt å ta igjen, har jobbet dobbelt et par dager. Mannen fikk begynte juleferien i går og har stort sett sovet siden han også. Skikkelig spennende ektepar. Men så deilig som det er å sove da... Nå er det å få handlet resten av julegavene som har førsteprioritet (bortsett fra jobbing da seff). Gleder meg til jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #85 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Idag fikk jeg plutselig litt panikk over gavene som står igjen. Hentet minste nevøen i bgh og passet ham etter jobb så rakk ikke å handle noe da. Stakkars mannen måtte roe meg og lovet å bli med på shopping i morgen (hans familie det som er igjen). Etter at jeg hadde spist og sovet virket alt mye lysere og lettere og ikke like uoverkommelig. Jeg er egentlig ikke noe "hormontroll" føler jeg, men mangel på mat/søvn gjør meg alltid helt frynsete (til vanlig når jeg ikke er gravid også). Flaut etterpå ja... Imorgen er det kontroll hos legen, men det er antagelig bare inn og ut igjen nesten så sikkert ikke veldig spennende. Tror jeg skal spørre om henvisning til fysio hvis jeg tør. Også har jeg fri imorgen, ikke minst! Endret 18. desember 2008 av Soul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 19. desember 2008 Forfatter #86 Del Skrevet 19. desember 2008 Var hos legen idag og han gadd ikke sjekke SF-målet eller høre etter hjertelyd siden jeg var hos jordmor for litt over ei uke siden. Kjedelig, men forståelig. Syns det å høre hjertelyden er det beste med hele kontrollen. Men veie meg, det ville han. :gjeiper: Hadde faktisk gått opp en del på bare en uke. Men jeg veier alltid mindre hos jordmor så den vekta hennes er nok ikke helt god. BT var fortsatt fint og ingen ødemer. Også fortalte jeg om bekkenplagene og spurte om henvisning til fysio. Og det fikk jeg, men i tillegg fikk jeg sykemelding for helga. Det ville jeg ikke ha egentlig (ikke at det ikke høres godt ut, men jeg får så dårlig samvittighet for jobben...er alltid vanskelig å skaffe folk rett før helga). Men legen insisterte så da ble det slik. Så nå skal jeg ikke jobbe på over en og en halv uke! Skal bli deilig også. Ble ingen julegavehandling idag heller. Da jeg kom hjem etter kontrollen holdt mannen på å rense oljefyren...og det var bokstavelig talt sot overalt! :dåne: Vasket i 2 og 1/2 time. Da var jeg helt ødelagt og sovnet på sofaen. Ville ikke utfordre bekkenet med kjøpesentertur da. Men det ble i hvert fall rent til jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piper Skrevet 19. desember 2008 #87 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Gratulerer så mye med graviditeten Kjempe glad på dine vegne Ønsker deg og dine en riktig god jul Endret 19. desember 2008 av Piper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 19. desember 2008 Forfatter #88 Del Skrevet 19. desember 2008 Hei Piper! Kjempekoselig å se deg her! Så fint å se gamle kjente. Og takk for gratulasjon. Dette er veldig spennende og litt skummelt. Begynner så smått å gå opp for meg at jeg faktisk skal få en liten babygutt om ikke så lenge... Et lite underverk rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 20. desember 2008 #89 Del Skrevet 20. desember 2008 Nå har du jo god tid til å handle julegaver da, hele helgen og begynnelsen av neste uke. Så lenge det ikke blir dumt om du treffer noen fra jobb på kjøpesenteret? De forstår vel at det går an å bli sykemeldt fra jobb og likevel ikke ligge på sofaen, håper jeg. Tenk, siste julen dere feirer som en to-personsfamilie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 20. desember 2008 Forfatter #90 Del Skrevet 20. desember 2008 Helt sant Scheherazade! Fortsatt noen dager igjen til jul og nå har jeg jo attpåtil fri. Tenker at det må gå greit med en liten handletur selvom jeg er sykemeldt. Behøver selvsagt ikke traske i timesvis. Jobben jeg er sykemeldt fra er på sykehus og det er vanskelig å unngå at det blir tungt/travelt der så det forstår de nok. De så jo at jeg hadde store problemer sist jeg var der. I natt har jeg hatt skikkelig vondt etter all vaskinga, men der har jeg bare meg selv å takke. Imorgen skal vi i førjulsselskap hos mamma og pappa, gleder meg! (Ikke noe høytidelige greier, men skal være sammen med søstern og familien siden de skal bort i jula). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #91 Del Skrevet 22. desember 2008 28 uker! Koser meg med juleferie! Bekkenet har vært mye bedre i går og idag så det har visst vært bra å ta det litt med ro. Plager meg når jeg sover, men er ikke like ille å bevege seg rundt. I dag har jeg ryddet og vasket i kjøkkenskapet der jeg har tørrvarer. Det trengtes visst...litt mye gammelt mel etc. Vi skal nemlig bake julekaker har Soulmannen bestemt. Men nå skal jeg ha en hvilepause ved pcen. Det er viktig i juleferien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #92 Del Skrevet 22. desember 2008 Ble forresten så bekymret på lørdag for han var så stille. Helt fra fredag kveld til lørdag kveld var det bare et lite dult en sjelden gang i motsetning til full rulle som det pleier å være. Men fikk litt spark tilbake når jeg dyttet skikkelig på magen. Natt til lørdag var det full fart og turning igjen, heldigvis. Så enten hadde han en skikkelig sovedag eller så kanskje han lå og sparket mot ryggen? Følte meg litt hysterisk så jeg orket ikke ringe noen steder, selvom man kanskje burde det. Leser jo at de kan ha roligere dager innimellom. Og nå var jo alt i orden også. Men hvis man skulle være i tvil, hvor ringer man da? Føde pol eller føden (sengepost) feks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 24. desember 2008 Forfatter #93 Del Skrevet 24. desember 2008 God jul! I natt har jeg sovet så lite og dårlig, har vært oppe ørten ganger. Skulle tror jeg var en unge som gledet seg til julaften. Men tror nok ikke det var den ulidelige spenningen som gjorde det. Kanskje jeg får meg en lur foran tven etterpå... Mannen skal garantert se Disneys jul og jeg er ikke særlig glad i tegnefilm (han har allerede nevnt mange ganger de siste månedene hvor mye han gleder seg til å se på barne-tv med lillegutt, så det er jo bra for meg hehe). Uansett, gleder meg til å feire jul hos mamma og pappa! Der blir det pinnekjøtt, riskrem og alt som en julaften bør inneholde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 24. desember 2008 #94 Del Skrevet 24. desember 2008 Hvis du er bekymret, ringer du bare nummeret til føden, det står sikkert i telefonkatalogen eller på hjemmesiden til sykehuset. De har gjerne en telefonsentral med jordmødre som har ansvar. Du er kommet så langt i svangerskapet nå at det er Føden som har ansvaret. Ikke nøl med å ringe, men syns selv det var vanskelig å vite. Gjorde det en gang. God jul med TV, pinnekjøtt og alt sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 24. desember 2008 Forfatter #95 Del Skrevet 24. desember 2008 Tusen takk for svar Scheherazade! Håper jo at jeg aldri behøver å ringe, men det er kjekt å vite i tilfelle. Jeg og minstepusen har fått oss en etterlengtet formiddagslur så nå blir det nok en finfin julaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 24. desember 2008 #96 Del Skrevet 24. desember 2008 Innom for å ønskja deg ei riktig GOD JUL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 24. desember 2008 Forfatter #97 Del Skrevet 24. desember 2008 Takk! Vi har hatt det veldig fint! Fredelig, men alt slik som det skal være med god mat og familiehygge. Også fikk jeg digitalt speilreflekskamera av mannen! Så nå kan det bli mange fine babybilder! Fikk også hauger av babytøy fra søstern som har vært på shopping i New York. Så nå gleder jeg meg til å fylle babykommoden med små, søte plagg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 26. desember 2008 Forfatter #98 Del Skrevet 26. desember 2008 Hmm døgnrymten er litt merklig for tiden. Enten får jeg ikke sove eller så sover jeg masse masse. Jaja, godt det er ferie... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 27. desember 2008 Forfatter #99 Del Skrevet 27. desember 2008 Sove masse, masse var vel litt overdrevet...eller ønsketenkning kanskje. Men har blitt litt sent i seng og dårlig nattesøvn og da gjerne sent oppe i det siste. Hjelper vel ikke at jeg er et skikkelig B-menneske heller. Men tenker at jeg får sove når jeg kan, om noen måneder blir det vel ikke så mye av det. Idag har jeg vært i familieselskap, tror vi var ca. 30 stk. Så da var jeg faktisk ganske sliten etterpå selvom jeg ikke gjorde noen ting (annet enn å spise og skravle). Også har vi overnattingsbesøk, men det er venner av mannen så han har ansvaret der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #100 Del Skrevet 29. desember 2008 29 uker! I dag reiser vennebesøket til mannen (endelig?). Har vært 3-4 stk på overnatting siden fredag så skal bli deilig å få huset sitt tilbake. De er hyggelige folk og enkle gjester, det er ikke det. Men litt fullt blir det jo på 70-80 kvm. Og mat må de ha (selvom serveringen har vært enkel). I kveld kommer mamma og pappa på besøk så da må alle ut har jeg sagt. I natt fødte den første i marsklubben på snartmamma-forumet! Tror jeg hadde fått sjokk hvis jeg skulle fått gutten min nå. Gleder meg selvsagt til å bli kjent med ham, men det kan gjerne drøye en stund til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå