Gå til innhold

Soul sin


Soul

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

P har sovet til halv åtte både i går og i dag! :overrasket:

Utrolig deilig ift. halv seks-seks.

Det vi har gjort disse dagene er å kutte litt på dagsovinga, forsøke å få til at den lengste luren er først og så bare en kort andre lur (ikke 2 t slik som han gjerne vil på ettermiddagen...). Har også vært nøye på at han er lengre våken før kvelden. MEN det er klart det kan være tilfeldig og at han er like tidlig på`n igje i morra. Syns egentlig at vi har prøvd ALT før. Men nå er han stor baby og kan kanskje ikke sove så mye på dagen som før. Det er deilig med fritid på dagen, men hvis han kan sove mer om natta er jo det å foretrekke!

Var hos ØNHlege i dag, hørselen var bra, litt fortykket trommehinne og væske i mellomøret på v.side. Men kan seff bare være fordi han har vært syk og forkjølet. Skal tilbake til kontroll om 4-5 mnd for sikkerhets skyld.

Går veldig opp og ned med spisinga hans om dagen... I går spiste han bra, i dag har han bare spist en halv skive og en kvart yoghurt. Han er jo så aktiv og hadde trengt lit mer syns jeg. Han har ikke noe å gå på akkurat. Men ikke så mye å gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Tenk nå er lillegutt passert sitt første år... 1 år og 1 uke i dag! Kjemperart! Syns han har forandret seg mye de siste 1-2 mnd. Mer og mer en liten gutt og forstår mye mer av det vi sier og det som skjer. Jeg har begynt å jobbe pluss skriver eksamen så det har utløst separasjonsangsten. Blitt ekstremt klengete og mammadalt! Men det er mest når jeg er tilstede. Koser seg med mormor eller pappaen når jeg ikke er der. Unntaket er kveldene etter leggetid. Han våkner jo fortsatt ganske hyppig og da er det mamma som gjelder. Har jo også litt med at jeg fortsatt ammer å gjøre. Ordene han sier mest er LYS og PUS. Veldig opptatt av disse tingene!

Nå den siste uka har fortennene oppe pluss hjørnetennene opp begynt å komme igjennom. Så da blir det litt mer å tygge med. :)

Ellers så er han jo selvfølgelig verdens beste lille tass! Stort sett blid og uansett veldig god!

Han har tatt 2-3 skritt alene noen få ganger de siste 2 ukene. Men han går ikke alene vil jeg si, som regel tør han ikke slippe seg.

Og han eeeelsker å bli båret rundt! Han er også utrolig kosete. Kan tilogmed sitte på fanget og kose nå. Helt av seg selv har han oppdaget kosebamser og valgt ut sine favoritter som han koser på støtt og stadig. :) Favoritten er Mummitrollet og en pusekatt.

Etter påske begynner han i bhg, 3 dager i uka. Gruer meg veldig!!! Jeg jobber jo også bare kvelder så er redd det blir dager jeg ser ham lite, bhg er for at jeg lettere skal få gjort ferdig studiene.

Var på 1 kontroll ca 1 uke før bursdagen og da var han 8985 gr (med bleie) og ca 72-73 cm lang (lengden er mest gjetting for han på ikke stille ett sekund og hyyyylte stakkars, fremmedfrykten har kommet ja). Så han er en liten gutt fortsatt! Men fin når man ser på kurven. Vaksinene gikk fint, litt feber. Ellers er mye av babyuttrykket forsvunnet, men pga str ser han kanskje yngre ut enn han er. Også så søt da, syns jeg hehe. Masse fint hår har han også. :)

Sover fortsatt 2 lurer vanligvis. 1 1/2 t første lur og litt varierende, men helst ikke for lenge eller for sent siste lur. Antar det bare blir 1 lur i bhg, spent på om han får sove der. Har forskjøvet leggetiden litt så nå legger han seg 19.30-20, da står han opp 06-06.30. Ble litt endring i rutinene nå som jeg jobber, særlig fordi jeg ikke alltid er hjemme ved leggetid. Syns han sover mindre i døgnet den siste mnd, men han blir jo også eldre.

Ja det var en liten og rotete oppdatering herfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

I dag gikk lillegutt sin første lengre distanse!!! :biggrin:

Han har tatt 1-3 skritt alene dann og vann siden litt før han ble 1 år, men syns ikke man kan si at han går likevel. Men i dag tok han plutseli opp onkels IPod og strenet over søstern min sitt ganske store stuegulv! Så NÅ går han i hvert fall. :) Da er det bare ut og kjøpe sko, for det har min gamle oldemor på 94 år ventet på i over 1 år hehe! Og det skal være hvite støvler sier hun. Og da blir det det for hun har gitt meg det det koster og mer til flere ganger. Artig å se ham gå så langt alene i hvert fall!

Ellers har vi sagt opp bhgplassen til styrers irritasjon. Vi har en følsom og sårbar liten gutt, en liten mammadalt... Dert visste vi jo. Dessverre var det ikke bare slik at han gråt utrøstelig i bhg, men utryggheten forplantet seg til hele hverdagen. Han gråt utrøstelig om natta, ble om mulig mer klengete på meg og gråt hysterisk hos selv pappaen og mormoren som han jo egentlig er glad i. Så min overbevisning er at det ikke ville være godt for å presse ham mer på det. Snakket også med psykolog og ble rådet til å vente med bhg. Så mannen har heldigvis sagt seg villig til å ha P når jeg jobber. Hvis han deler på det med mormor og jeg jobber turnus så klarer vi oss uten bhg. Mannen blir sliten men han syns det er verdt det når han ser hvor mye bedre P har dte hos ham enn i bhg. Så få vi heller vente litt med det. Det fine er at han blir mer knyttet til pappaen sin og ikke bare meg. :)

Ellers så er alt bra med P, tydelig at han trives med å være hjemme og at han kan leke masse ute om dagen. Han er en skikkelig koseklump! Og viser tendenser til å bli glad i tv... Han snakker mest babling, men det kommer flere og flere ord. Som feks. drikke, trykke, mat (maaaa) og andre viktige saker. :) En morsom alder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...