Gå til innhold

Soul sin


Soul

Anbefalte innlegg

Fint å høre at gutten din har det bedre!

Du må ikke klandre deg selv sånn for at dere ikke skjønte at han var sulten, det er ikke lett å finne årsaken alltid. Vi begynte også ganske raskt med fast føde, det var langt fra så sakte tilvenning som mange andre. Det var av samme årsak, det gikk ned på høykant og det var kjempegodt! Han tålte det helt fint, og ammingen gikk vel greit også, så vidt jeg husker. Jeg ammet jo ikke så ofte på natten da.

Hos oss hjalp det på nettene med at han hadde eget rom, det virker som om han våknet av oss. Det er litt vanskeligere for dere kanskje, for jeg vet jammen ikke om jeg hadde turd dersom han slet sånn med brekninger.

Det er vel litt vanskelig med liggebesøk dersom han nekter å ta pupp, men det hjalp meg veldig. En natt hos mormor og morfar, så fikk jeg sove. Har andre prøvd å gi flaske, eller er alt like vanskelig? Det ordner seg nok om noen få måneder akkurat det, da kan man jo prøve å drikke litt av glass også, mange syns det er enklere. Har også gjort det slik at vi også har lagt over, med mini på mamma og pappas rom, og så har han bare blitt levert litt til amming. (Men min tok jo flaske også...)

Hvis du gir det litt tid nå, er jeg sikker på det kommer til å bli bedre på natten! Sikkert ikke sove gjennom med en gang, men du vil nok få stor effekt bare av en gang eller to mindre!

Du er nok over det tøffeste tiden med søvnvansker nå iallfall, nå blir det bare bedre, får vi håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar Schehezerade. :hug: Hvordan går det med gutten deres?

Nå har vi barnevakt for 2. gang i Ps liv! Også sitter jeg her, hehe... Neida bare venter på mannen som dusjer.

Han er hos søstern 7 min. unna med bil så han kan komme hit fort hvis han er lei. Vi har ingen planer, bare koser oss hjemme og ser om det går greit for ham å bli passet av andre. Kommer hjem før leggetid da.

Deilig at han kke trenger puppen hver andre time lenger! Og hvis det går bra nå skal vi ta en kinotur og spise ut snart. Må visst venne meg til å ha barnevakt. ;) Søstern håper at hun kan klare å få ham til å ta flaske, hun har jo klart det med sine gutter. Så skal prøve. De siste dagene har han tatt puppen greit, men ikke ofte. Og i går og idag har han vært lite interessert. Gikk fra halv elleve til kl. seks i går uten å ville spise og jeg fikk helt sinnsykt spreng. Au. Om natten vil han ha.

Ja han våkner nok noen ganger av oss. Du har nok et godt poeng der. Samtidig hjelper det ham å sovne at vi er der, merker at han ikke alltid trenger puppen når han våkner nå. Bare nærhet. Også er det litt ekkelt med den refluksen hans.

Han har virkelig blomstret opp denne uka, mye mer blid, leker bedre og kommer seg litt opp i krabbestilling og drar seg frem med en arm. Mindre sutring. Så glad for det altså!

Nei, nå må jeg rive meg løs herfra. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk kjempebra med barnepass! :biggrin:

Han hadde spist grøt og lekt masse, sovet og sett på Drømmehagen. :)

Litt lei seg de siste bakkene på hjemveien sa søstern, men sånn er det dessverre nesten alltid å kjøre bil ved leggetid/om kvelden. Var heldigvis ikke lange veien.

Og var helt stille når søstern bar ham inn, men når han så meg DA begynte han å gråte så tårene rant.:trist: Gikk fort over når han fikk litt mamma- og pappakos.:kgbaby: Var nok kanskje litt fornærmet. Evt. kom han på at han savnet oss når han så oss... veldig godt å holde den lille gutten sin igjen! :rødme: Så lenge har jeg ikke vært borte fra ham før. Jeg leverte ham mellom kl.16 og 16.30 en gang. Søstern var her ca. kl.20.

Han var antagelig sliten etter å ha blitt dillet og dullet og underholdt av tante, onkel og fettere for han sovnet veldig fort. Mange inntrykk tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal vi på babysvømming for første gang! Spent! Håper det går greit ift soving og slikt og at han liker det... Han elsker å bade i balja si i hvert fall.

Har vært vanskelig å få til å amme ham de siste dagene. :forvirret: Ikke særlig interessert i pupp på dagtid så jeg går rundt med den sinnsyke sprengen, au! Tilslutt må jeg bare pumpe, når jeg kjenner det brenner mer og mer. Vil jo ikke ha betennelse. Grunnen til at jeg ikke har pumpet mer er at jeg gjerne vil ha ham til å ta brystet og han er mer interssert når det er fullt. Men nå er det fullt uansett til han vil ha. Funker best å amme ham etter dupp i mørket på soverommet. Han er jo vant til å spise det helt tomt hver andre time så nå drukner han nesten i de overfylte puppene, hoster og harker og svelger for harde livet og sovner før han får tømt dem. Spent på om amminga kommer over denne kneika. Det jeg er mest bekymret for er om han får nok væske for han vil ikke ha MME eller vann på tutekopp/tåteflaske som sagt. Men noe må han jo ha. Enn så lenge får han nok bra om natta.;)

Nettene har blitt bedre enn da han var sulten, virkelig! Våkner med 2-3 timers mellomrom altså, men så mye bedre enn 10 ganger per natt. En annen ting han kan våkne av er for varm/kald. Sparker jo av seg alt som finnes og drar av seg klær, hehe. Så nå har jeg handlet inn div. ulltøy og ullpysjer pluss tatt frem 100 gange 80 dyne.

Tar femdeles morgen litt for tidlig syns jeg, gjerne i sekstida. Før sov han som regel til ca halv åtte. Håper det endrer seg før det blir vintertid...uæææ kan jo bli kl.fem. Men skal ikke klage når så mye annet har blitt bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at jeg kanskje må gidde å å bysse ham i armene evt stå opp og gå litt med ham for da kan han sove en stund til... Må prøve oss litt frem med denne søvnen, er litt annerledes nå som han mett. Uff jeg får helt vondt inni meg når jeg ser hvor mye bedre han har det. Skjønte at noe var galt, men ikke hva. Får jeg flere barn kommer jeg ikke til å være like redd for å klusse til amminga med å gi tillegg. Han har jo lagt på seg bra, men i perioder vært urolig og nå ser jeg mønsteret føler jeg. Kanskje han hadde vært mindre krevende hvis han fikk mer mat tidlig. Nei, hjelper ikke å tenke på det. Kan ikke annet enn å sørge for at han har det bra nå.

I dag har han heldigvis villet ha pupp igjen. Bare jeg går på soverommet og gjerne i mørket etter dupp.

Ellers så sovnet hankvart over sju i går kveld og så tidlig har han aldri lagt seg før! Våknet ikke tidligere av den grunn så det var fantastisk bra! I dag sovnet han i bilen på vei hjem fra mamma og pappa, da var kl bare halv sju. Utrolig nok fikk jeg flyttet ham til senga og der sover han fortsatt. Måtte riktignok bysse litt ved åtte-tida, men det var pga en voldsom gulp. Blir spennende å se om han klarer å sove i natt da og når han evt tar morgen.

Gikk veldig fint på babysvømming i går. :) Litt stille og forsiktig med en gang, kikket og kikket på alle babyene og klamret seg til meg og pappaen. De andre babyene hadde gått på kurs før så de var mye livligere og med på det instruktøren sa. Men etter en stund tødde han opp og plasket i vei. Så jeg tror han kommer til å bli glad i det. Eneste jeg ikke likte var at det var for kaldt i vannet! Frøs og skalv. Nå er jeg riktignok en frysepinne uten like, men likevel. Så at P hakket tenner et par ganger også. Hadde ikke gått uti der med en veldig liten baby. En av pappaene der sa at det var kjøligere enn normalt så jeg håper det bare var startproblemer. Gleder meg uansett til neste gang!

Glemte å skrive at han har hatt flere 3t økter mellom han våkner de siste nettene, skikkelig luksus altså! :biggrin:

Endret av Soul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som vi kan prøve å legge ham tidligere enn før. Mandag tok han natta kvart over sju, i går halv sju(!) og i dag fikk jeg ham til å sove kl. halv åtte. Men våkner gjerne litt for tidlig uansett :forvirret: Blir spennende når det blir vintertid!

Vanskelig å roe ham i kveld, helt hyper når kvelden kommer. Eller det er han jo ofte ellers og forsåvidt. ;) Feks når han skal få grøt så hopper han i fanget, slenger seg hit og dit, vrir og vrenger seg og hyler fordi maten ikke kommer fort nok. Mamma lurte på hvordan i all verden jeg klarte å gi ham mat alene. Blir litt gris for å si det slik, hehe. Også har han skjønt at han kan blåse ut maten med å si brrrrr med leppene! Søtingen!

De siste dagene har han ikke vært så lett å trille i vogna, vil ikke sitte der og i hvert fall ikke sove. Var våken nesten dobbelt så lenge som han pleier før han tok første lur. Da sovnet han før jeg hadde trillet ut av gårdsplassen. Vet ikke om det er at han ikke er trøtt nok, er mer sulten eller tørst, bleia, påkledningen, at han må ha på seler eller hva så jeg prøver hele regla og bruker elimineringsmetoden. Ikke så lett å være mamma alltid gitt! Takk og pris for Drømmehagen sier jeg bare.;) Vet de ikke bør se så mye på tv, men da blir han helt rolig og det skjer knapt ellers. Elsker Hinkelpinkel og Hoppsideisi, da sitter han musestille på fanget mitt og koser med hånda mi. Veldig deilig.:)

I natt sov han egentlig godt helt til han tisset ut både senga si og seg selv. Gikk faktisk bra (utrolig nok) å kle av ham og skifte bleie. Bleia satt godt på men er helt full foran og tørr bak, sikkert fordi han sover mest på magen/siden. Det er alltid der lekkasjene kommer! Er så lei av det problemet,skulle ikke være nødvendig å være våken om natta fordi bleia ikke holder tett. Så tar han av seg bleia si selv og jeg må ta på ny bleie og klær og nå er han lysvåken og jodler babler. Stønn.;) Har rpøvd flere merker og størrelser, men det skjer likevel. Så i dag har jeg helgardert meg med up&go under (siden den ikke kan løsne pga bevegelse eller bli satt for dårlig på) og vanlig bleie i str4 over der. Håper det gjør susen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her står alt bra til i grunn. Bebisen og jeg er forkjølet så vi er litt slække. Nå sover han i vogna si. :)

Nå har lillegutt virkelig blitt en racer på gulvet og selvom han åler seg magen i gulvet og ikke krabber på knærne så går det fort når det er noe han vil nå! Jeg kan ikke sitte å surfe i fred lengre for nå er det rett bort til alt som er farlig og spennende som ledninger, stikkontakter og kattematen.

Begynner å bli krevende på en ny måte nå ja. :) Men artig også. Ellers så begynner den dårlige og lite sammenhengende søvnen å tære skikkelig på meg. Særlig når han våkner så tidlig om morgenen. Har funnet ut at jeg ikke ønsker at han skal legge seg altfor tidlig nå like før det skifter til vintertid. Da vil det antagelig uansett regulere seg og jeg vil ikke risikere å måtte stå opp midt på natta. Enda godt han sover så bra i vogna si på dagen. Han er nok ikke alltid så uthvilt når han våkner så tidlig han heller for når jeg skal trille første tur så hender det han sovner før jeg rekker å trille en eneste meter. ;)

Var forresten og veide forrige fredag og på to uker med grøt har han gått opp fra 6965 gr til 7620 gr! Nesten 700 gr på to uker. Fått ordentlige bollekinn. :)

Amminga går skikkelig dårlig dessverre. Syns det er litt vemodig. Men da slipper jeg i hvert fall å avvenne. Denne uka har han vært helt uinteressert på dagtid. Skyver meg vekk og protesterer. Men om natta kan han godt ta og da har jeg så grusomt spreng at jeg er glad til. Og jeg kan gjerne nattamme en stund til jeg. Egentlig skulle jeg gjerne ha ammet lengre, men jeg kan jo ikke tvinge gutten. Dessuten er det ikke puppen som får ham til å våkne så mye tror jeg. Han roer seg nemlig ofte helt fint med bare smokk og stryking eller at vi holder ham litt. Da har det vel kanskje heller sammenheng med at han ikke sovner av seg selv. For all del, hender det er pupp han vil ha også altså. Men det har blitt mindre viktig, det merker jeg.

Tenk på mandag blir han 7 mnd!!! Store lille godgutten min. :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars gutten min, i går etter at han la seg kastet han opp to ganger. var akkurat som om noen skulle slått ham i magen, skikkelig trykk ja. Ikke rart han ikke ville sove ettermiddagsduppen sin. Utrolig nok gikk resten av natta fint. Dvs han våknet hver time ca for smokk eller pupp, men det er slettes ikke uvanlig uansett. Og han var sikkert sulten som sovnet på tom mage.

Meeen, det jeg egentlig skulle skrive var at i dag skjedde det jeg har gruet for! Dvs litt artig er det jo også.

Jeg la ham over i senga si for å leke litt mens jeg tok meg 5 min på å våkne. Plutselig kikker en liten gutt frydefullt over kanten og ned på meg... Der sto han på beina sine gitt! Deretter begynte han å plukke ting fra nattbordet mitt mens han hang over kanten, luringen. :)

Så da er det kanskje på høy tid å senke sengebunnen. ;)

Ble overrasket fordi han har ikke vært på knær eller noe unntatt en gang i senga og det var i går. Men da lærte han vel at det går an å komme seg opp og frem her i livet.;)

Balansen er ikke helt på plass, men han klarte faktisk å stå slik med en leke i hendene så lenge han lente seg på kanten. Morsomt at han reiste seg da! Skal vi se, i dag er han 7 mnd og 3 dager. Må jo skrive det opp så jeg husker det.

Men det virker så tungvint å ha sengebunnen nede. Særlig for meg som er lav. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er stua mye mer barnesikker og sengebunnen senket. ;) Lillegutt er turbo som vanlig og han reiser seg så fort han får sjansen. Fortsatt litt Bambi ;) men har blitt bedre så øvelse gjør vel mester. Det snåle er at han ikke kan sette seg opp fra liggende og er heller ikke interessert i å sitte. Han har vel ikke tid til å lære det så makk som han har i rompa.

Bablinga har tatt seg skikkelig opp også, morsomt å høre på!Lange tirader med da da, ma ma og pa pa.:rødme:

Nå sover han i vogna i gangen og jeg håper han sover en stund til. Var så vanskelig å få til å roe seg i går kveld og hittil (medregnet natten) har han bare sovet 10 t og det er ikke akkurat sammenhengende heller. Syns ikke det er nok for en liten baby altså.

Veldig opp og ned hvor lett eller vanskelig det er til å få ham til å slappe av på kvelden. Blir så sliten av det. Noen ganger sovner han rolig på fanget mitt eller inntil meg i senga. Andre ganger er han helt turbo og banan og klarer ikke roe seg. Ikke ser jeg forskjell på rutiner, hva vi har gjort, stimulering etc heller. Gruer meg alltid til kvelden og natta. orker snart ikke mer av disse søvnproblemene jeg. :trist: Ikke at jeg har noe valg. Og flaske tar han ikke, bare tygger, så jeg må være der om natta. Lurer på om han ikke liker smaken av MME for han drikker litt vann fra tutekopp etter mye trening. Våkner veldig ofte om natta fortsatt og tar morgen kl.06. Veldig tøft i lengden, har bare lyst til å grine når jeg tenker på det og har egentlig gitt opp at det skal bli bedre.

Det rare er som jeg har nevnt før at nesten flertallet av barna i barselklubben på NM har dårlig sovehjerte. Helt underlig så store babyer som de er nå.

Var på "husmorferie" hos mamma og pappa forrige helg fordi mannen var bortreist og det var deilig! Lempet han til besteforeldrene kl.06 også sov jeg et par timer til. :) Der fikk vi også forsøkt om han sov bedre alene og jeg vet ikke helt er vel konklusjonen. Han likte nok at det var mørkt og stille og kjølig for han er var for lyder. Og den ene kvelden sov han fantastiske 3 t og 45 min første økt og det er det lengste han har sovet sammenhengende noen gang!!! Men den andre kvelden våknet han hver time så...

Sliter fortsatt med amminga om dagen. Han tar litt, men det er ikke mye. Men plutselig roer han seg ikke uten puppen om natta. Så der har det gått gal vei kan man si. Helsesøster mente det godt kunne være at han faktisk er sulten siden han er så aktiv og bruker mye energi. Men så er vel produksjonen min så dårlig at han ikke blir fornøyd. Skulle gjerne fått i han en flaske for å se om det hjalp, ja. Han sov jo så bra i starten når vi begynte med fast føde. :sukk:

Uff dette var mye klaging over søvn som vanlig. Men jeg holder på å klikke. Føler meg totalt utmattet og gruer meg sinnsykt til å begynne å jobbe.

Leste om en annen her på Kg som fikk barn nesten samtidig med meg og som var gravid igjen nå. Uææææ det hadde jeg taklet dårlig. Elsker gullet mitt over alt på jord og håper jeg får flere barn en gang. Men akkurat nå har jeg visst mer enn nok med å ta godt vare på ham jeg har.

Det som er godt er at han har et utrolig bra humør og er nesten alltid strålende blid. Selv når han er overtrøtt og sliten. Husker jeg tenkte når han var ny at jeg trodde babyer skulle gråte mer? Så har i hvert fall blitt velsignet med en liten solstråle og det hjelper selvsagt masse! Koser oss veldig med ham om dagen. Han er så med på alt og forstår mer og mer virker det som. Så interessert i alt han ser og hører. :) Merker at han kjenner igjen ting.

Veide ham på helsestasjonen onsdag for snart en uke siden. Gadd ikke å kle av ham så det ble med klær og bleie på. Da var han 8 kg. Så tipper han er et sted rett under. Det vil likevel si at han har lagt på seg 1 kg på en måned! Hadde nok godt av litt mer mat, stakkars liten. Han er fortsatt en liten baby da. Besøkte en gutt på 3 mnd på lørdag og han veide drøyt 7 kg og var et par cm kortere enn P! Morsomt å se dem sammen, hehe.

Så summa summarum så koser jeg meg veldig med å være hjemme med P og syns han er en skikkelig gledesspreder, men er helt desperat etter mer og bedre søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er lillegutt 7 måneder og 3 uker. Tida løper i fra meg altså!

Han er bare helt herlig og har masse humor. :biggrin: Elsker at vi tøyser med ham.

Han blir bedre og bedre på å stå og reiser seg opp overalt. Men balansen er ikke helt god. Må holde seg med i hvert fall en hånd. på lørdag sto han plutselig å klasket løs på pianotangentene! Skjønner ikke helt hvordan han klarte å reise seg der, det er såvidt han når opp. men det var visst gøy å spille piano. :) Samme dagen reiste han seg ved stuebordet, fikk tak i tutekoppen sin som sto der med vann og tok seg litt å drikke. Ordne sjøl ja. :sjarmor:

Har såvidt forsiktig startet med å se om vi kan venne ham til å sovne i senga si. Han vil nemlig ofte ikke legge seg om kvelden uansett hva vi gjør. Av en eller annen grunner han så mye mer avslappet når han skal sove omm dagen, mens om kvelden blir han litt overaktiv og stritter i mot. Dvs. når han blir trøtt nok forsøker han, men så blir han lett fortvilet når han ikke klarer det.

I går la vi ham i senga, satte på musikk som vi vet han liker og av og til sovnet til da hanvar yngre. Han holdt ut ganske lenge før han begynte å gråte. og siden vi ikke vil ha noen skrikekur tok vi ham opp. Da lukket han øynene med en gang og sovnet... I kveld derimot tok det 5 min så sov han! Men fordi han sovnet så fort sovnet han jo lenge før jeg hadde planlagt. Våknet etter 45 min og jeg klarte ikke å roe ham igjen. Så det ble på en måte bare en (altfor sen) dupp. MEN han sovnet i hvert fall i senga si og det er flere måneder siden sist!!!

Viste seg at bleia var full av bæsj pluss at han gulpet mye og det luktet ganske surt. Unnskyld detaljene. :sjenert: Så det var ikke rart han ikke sov videre.

Klokka ble kvart på ti før han sovnet igjen. Men nå var ikke tålmodigheten min like stor og han var mye mer våken. Så etter en liten stund i senga si tok jeg ham opp (dumt, jeg vet - men jeg vil ikke at han skal skrike seg i søvn og han ville bare reise seg opp til meg), men da lukket han umiddelbart øynene. Så jeg slapp å "tvangsbysse" i det minste. Drømmen er at han klarer å sovne av seg selv og etterhvert også roe seg om natta så jeg kan slippe alle ørten oppvåkningene...

Han har vært veldig urolig de siste nettene og jeg lurer på om noe plager ham eller hvorfor han sliter med å sove videre selvom jeg ammer, tar ham opp, lenger ham med oss etc. Ikke godt å vite med disse småtassene alltid.

Lurer forresten på om barn vil lære å sovne selv og sove om natta når de bare blir gamle nok eller om de kan holde på slik i årevis hvis man ikke gjør noe?

Her om dagen smakte han forresten kattemat for første gang, hehe. Så livet byr på stadig nye opplevelser for lille P. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i går lå han og strålte av glede og tilfredshet oppe på døra til oppvaskmaskin (som lå åpen). På god vei inn i selve maskina. Luringen, hehe.

Blir sliten jeg, av å løpe etter og passe på hele tiden. Og dette er bare en sped start... ;)

Men det er jo moro også, at den lille babyen min er blitt et lite barn! Nå har han lært noen nye bablelyder og sier aajajaj, og jajajaja. Når jeg legger ham og han ikke vil sier han: Jajajaja, mamamama. Tydelig at han prøver å si i fra til meg. Søt da!

Får vel prøve å finne søvnen. Har fått skikkelig innsovningsproblemer, i natta sovnet jeg halv to. Ikke så deilig når lillegutt våkner masse og i tillegg var våken fra 3-4. Heldigvis sov han bra på dagen i dag slik at han ikke er overtrøtt til natta (håper jeg).

Har visst en skikkelig antisovebaby vi. Vi skal prøve så godty vi kan å få det på fote nå, men har vurdert å få hjelp fra feks midt-i-mellom e.l. Føler noen ganger at det er litt over hodet på meg slik det er nå.

Ellers bare flyyyr dagene. Bare halvannen måned til jobb! Skrekk og gru! Syns fortsatt han bare er en liten baby, jeg. Selvom det skjer mye hele tiden. Heldigvis skal han ikke i bhg enda. Tidligst i mars.

Føler egentlig ikke at jeg kan klare å jobbe før denne søvnen er i orden...

Nei, nå er det natta!

Endret av Soul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg gullet sitte på rompa for første gang! :) Ellers pleier han bare å sette seg i en W med beina ut, klar til å fyke avgårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

I dag sa P "mamma" veldig tydelig henvendt til meg. :rødme: Han har sagt mammam og papapa til oss lenge og det virker helt klart som at han bruker det bevisst til oss, men i dag var uttalen riktig og ingen tvil om at det var til meg.

Ellers er vel søvnen det samme, men vi har fått inn en ekstra seng i et annet rom slik at mannen ikke blir så forstyrret og kanskje heller ikke P så forstyrret av ham. Jeg sover i hvert fall bedre når jeg kan ha ham i senga mi hele natta og ikke må stå opp hele tiden. Blir helt ødelagt av det, rett og slett. Håper han kan vende seg til å roe seg selv i senga si etterhvert selvfølgelig. Det er drømmen. Men samtidig så har jeg ikke noe i mot å samsove. Jeg nattammer fortsatt mye og litt på dagen. Noen ganger ganske ofte og andre dager (som regel)lite. Har likevel litt lite melk. Så hadde jeg kuttet nattaming ville det nok vært slutt.

Ellers syns jeg kanskje han har blitt roligere i vesen og enda mer kosete enn før. Kanskje det hjelper at han har blitt så flink til å komme seg rundt, til å reise seg, babale osv.?

Det nye er at han sekv tar initativet til å klemme og kose oss og det er bare så herlig!

Nå står han veldig stødig og kan holde seg bare litt med en hånd. Setter seg også kontrollert ned i stedet for å falle. Men jeg er etter ham hele dagen og passer på syns jeg, for det er jo tusen ting han kan slå seg på eller klemme fingrene og hvem vet hav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå klapper og vinker han! Klappingen er nok ikke helt bevisst og litt tilfeldig da. Men vinkingen er herming etter oss.

Hans nye favoritt ting å gjøre er og sitte i Brio gåvogna mens mamma eller pappa kjører den rundt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

9 måneder i dag! Hvor blir tiden av.

Stor liten babygutt nå :) Var på kontroll mandag 14/12 og da var han blitt 70 cm lang og veier 8160 gr. Så han har tatt igjen det tapte og følger kurven fint. Men han er jo ganske langt nede på normalen da. Slank og sterk, men veldig fin. :biggrin:

Denne uka har han fått skikkelig dreisen på klapping og sitter og klapper stadig vekk. Kjempesøtt! Han har også begynt å peke og peker rundt seg og opp i taket på lamper hele tiden! Ellers er han en travel liten kar og mange sier han er den mest aktive og blideste babyen de har møtt! Begynner å ligne en liten gutt, syns jeg. Men han er jo fortsatt mammas lille baby da. ;)

Han blir også mer og mer kosete og kommer stadig vekk og trekker oss i buksene og vil opp å gi oss en klem og en god kos. Herlig!

Det eneste som bare blir verre og verre er nettene, nå våkner han ofte hver halvtime - time hele natten pluss evt våkenperioder på en til to timer. Når han da ofte vil stå opp halv seks - seks så er hu mor rimelig på felgen!

Syns også han skriker og gråter mer i søvne eller rett etter oppvåking enn før. Ofte sover han fryktelig urolig også, mulig det er normalt?

Så skal sjekke ørene hans hos spesialist siden jeg var ørebarn og jeg forsøker å få tak i manuellterapeut for å sikre meg at det ikke er noe som plager ham. Antagelig er det vel ikke det, det er vel heller søvnassosiasjon og at han ikke roer seg selv som er problemet. Men jeg vil gjerne vite sikkert. For nå begynner det å bli uutholdelig. Skal begynne å jobbe om vel en måned ca og det er bare et mareritt slik som ting er nå. Merker jo også at det ikke er godt for lille P å ha det slik. Har også bestemt meg for å forsøke å få hjelp fra midtimellomsenteret. For jeg er så utmattet at jeg lar ting skli og ikke greier å ta tak i ting.

Så dette med søvn overskygger fortsatt det meste her dessverre.

Men utenom det har vi det bra og P vokser og trives som det heter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ps første julaften!

Han fikk selvfølgelig mange fine gaver og de fleste har han ikke sett selv ennå. Blir en liten julaften på dagen i morgen, tenker jeg. ;)

Ellers syns han nok at jul er slitsomme greier. I går tok han natta litt over seks og i dag måtte jeg legge ham kl seks! Han var helt ferdig allerede kl fem selvom siste dupp sluttet litt over tre. Så han rakk ikke gaveåpning eller noe som tenkt. Dessverre våknet han etter en time og vare helt knust over å oppdage at han ikke var hjemme så måtte ta ham opp også dro vi etter en time. Sovnet søtt hjemme. Så det ble en uvanlig tidlig kveld på oss. Men vi hadde det hyggelig så lenge det varte.

Blir spennende å se når han våkner i morgen. Antagelig grytidlig som vanlig. Men sov faktisk til nesten halv sju i dag selvom han hadde litt lyst til å stå opp kl halv fem (men det ville ikke mor).

Så vi får si at jul nok blir bedre når han blir større.:) Kjekt med nye leker som han kan underholde seg med da.

Har forresten hatt besøk av svigermor et par dager før julaften, hun hadde ikke sett ham på 4 mnd! Så hun syns han var blitt stor og fin gutt.

Men vi dropper nok å reise bort nyttårsaften slik som vi hadde tenkt. Går jo ikke når han ikke takler å sove borte/bli flyttet på. Stor baby og vil sove hjemme nå, tydeligvis. :babysmokk:

God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet til en snørrete og febervarm liten gutt i natt, så det var ikke rart han var sliten i går. Var ikke bare julestria som tok på. ;)

Slapp og trøtt babygutt i dag, men han har fått lekt litt med nye leker og det var visst artig.

Ellers så sov han sin lengste økt noensinne i natt! Ny rekord, han sov fra 22-04! :overrasket: Merket han var litt urolig ved 2-tida, men han skiftet stilling noen ganger og fant ut av det selv uten å komme bort til meg. :) Vet at det er pga av feberen da, han blir så slått ut når han har feber. Så skal ikke juble for mye. Men det var utrolig deilig å sove mer enn 1 time av gangen for en gangs skyld. :)

I morgen skal vi i juleselskap hos mannens familie, da skal han møte tante+onkel+fetter og kusine som han ikke har sett før. Tvi, tvi for at han er frisk nok.

Ellers så har han blitt kjempeflink til å vinke de siste dagene, sjarmerer alle med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lillegutt har hanglet et par uker, men nå begynner han endelig å bli bedre. Aklmenntilstanden er fin, ikke lenger trøtt og slapp. Men han er så surklete i brystet. Hostet til han spydde både i går kveld og i dag. Stakkras. Så da ble det ikke babysvømming på oss. Hadde vært deilig å bade i varmt basseng, men det får bli neste uke.

Ellers er det grusomt kaldt, 25 minusgrader! Så jeg holder meg inne med gullklumpen.

Denne uka har han lært seg å klatre opp i Tripp Trappstolen! Så nå kan jeg ikke slippe ham av syne istua i det hele tatt! Er livredd han skal stupe ned. Han klarer å fire seg ned igjen, men kan jo ikke stole på det. Syns han har blitt veldig stødig med å stå også. i går slapp han seg faktisk noen sekunder, han holdt i en leke og det så ut som han trodde han holdt seg i stolen ved siden av, hehe.

Ikke lenge til jobb og skole for min del så nå har jeg begynt å forberede meg litt mentalt og sett på timeplan etc. Begynner på bacheloroppgaven 8. mars ser det ut til. Jobb er 1.februar, ikke lenge til i det hele tatt!!! Hvordan skal det gå for mammas lille dalt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt vil ikke spise om dagen. Var hos HS i går og hun lurte på om det er tenner på gang. Nei det trodde jeg ikke.

Men senere på kvelden oppdaget jeg to veldig skarpe kanter nederst i undermunn! Så da blir han ikke tannlaus resten av livet likevel. ;)

De er ikke kommet mye opp, men kan ses såidt og kjennes godt!Tenner 1 uke før 10 mnd, det er ikke verst. :fnis:

Han veide forresten 8300 gr og var 71 cm lang. Så han har gått opp litt lite den siste måneden, men ikke noe å stresse med mente hs. Han har jo vært syk blant annet.

Ellers er åling helt byttet ut med krabbing nå. Fine gutten min, han er så god og vi koser oss masse med ham. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...