Gå til innhold

Soul sin


Soul

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høres ut som dere har fine dager til tross for hoste og tette neser :) Blir nok en skikkelig kosegutt han da,med så mye tid i armkroken. Og det er jo bare koselig, har en kosegutt vi også :rødme:

Han får pent sitte på fanget i mange år fremover.

Gratulerer med 1 måneds dag forresten og ha en fin,fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har fine dager til tross for hoste og tette neser :) Blir nok en skikkelig kosegutt han da,med så mye tid i armkroken. Og det er jo bare koselig, har en kosegutt vi også :rødme:

Han får pent sitte på fanget i mange år fremover.

Gratulerer med 1 måneds dag forresten og ha en fin,fin søndag :)

Ja kosegutter vil vi ha! Så vi må lære dem opp godt. :fnise:

Det kommer vel en dag da mammas fang ikke er like kult lengre... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt har ikke vært i form de siste dagene, stakkar. Er hes, tett, hoster og snørrer, og det plager ham tydelig. Også er han litt slapp, er så og si ikke våken annet enn for å spise litt. Det lille han har vært våken er han for det meste lei seg. Han har også spist mye mindre og hatt mindre våte bleier. Fra søndag til mandag tok det 16 timer før bleia var våt og måtte skiftes og det er jo ikke bra! Har heldigvis vært litt bedre etterpå. Men allmenntilstanden er jo viktig så vi tok en tur på legevakta nå i kveld. Crp var negativ heldigvis, så det er nok bare en virusinfeksjon. Men han er dehydrert. :tristbla: og det er jo virkelig ikke bra. Så nå gjelder det å tilby puppen ofte og telle våte bleier, ellers måtte vi ta kontakt på nytt. Skal også gi ham paracet for å minske ubehaget. Krysser fingrene for at han snart er bra, det er så vondt å se den bittelille babyen sin være plaget! Har lyst til å skrive om noe annet enn sykdom snart altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tilbudt mat hver time i natt, synes det har hjulpet litt. Bleia var ganske våt i hvert fall når jeg skiftet den i morges (da var 6,5 t siden sist bleieskift). Etterpå har gutten stort sett vært våken frem til nå (nå sover han på armen med pupp som hodepute) ;). Men virker ikke som han har det helt bra. Så når han våkner drar vi på apoteket og kjøper Paracet.

Ellers er han så utrolig rolig og snill denne lille karen her. Klager ikke mye selvom han er syk (han vet jo nesten ikke om noe annet stakkar). Ofte når vi drypper nesen hans og bruker nesesuger så gråter han. Men etterpå når han merker at han puster friere, så smiler han til oss. Er nok egentlig en veldig grei baby vi har fått. Også så god! Elsker å holde på denne lille bylten. :rødme:

Jeg må forresten somle meg til å besttille time til 6-ukerskontroll til meg. Men jeg har ikke lyst til å ta den hos fastlegen min (ung og kjekk). :forvirret: Kanskje jeg kan be om å få komme til en kvinnelig lege på samme legesenter? Ellers er formen min bra etter fødselen. Etter en uke hadde jeg 1-2 kg igjen til startvekt og der ligger jeg fortsatt. Men ønsker egentlig ikke å gå ned mer (er litt tynn til vanlig). Fasongen derimot er ikke den samme! :overrasket: Jeg har alltid hatt en markert midje og flat og stram mage fra naturens side. Nå er den forsåvidt flat igjen, men så myk! Ikke akkurat stram og fast nei. :fnise: Håper det kommer seg etterhvert som jeg får litt muskler der igjen. Tror også jeg har bredere hofter for det er slettes ikke alle bukser som passer lenger... :sjenert: Var på shopping på mandag og da ble det en ny jeans ja. Kjøpte også sko, tynn ytterjakke, omslagsjakke og ny amme-bh. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at gutten deres fortsatt ikke er bra! Det er jo slik man vil huske den første tiden, så jeg håper inderlig det snart ordner seg for dere! :klem: Det kan jo være han kvikner til litt med mer mat innabords, og litt paracet hjelper nok også ja. En tøff start på foreldretilværelsen dere har fått, det er jo ikke slik det skal være!

Angående kroppsfasong så er det samme her! Etter fem og en halv måned er magen fortsatt mykere enn jeg ønsker... Jeg har ikke akkurat hatt magemuskler tidligere heller, men fraværet av fett har iallfall gjort at magen kjentes strammere ut. Hoftene har også fått en merkelig form jeg ikke er særlig fornøyd med når jeg ser i speilet, men jeg kommer iallfall fint i buksene igjen, selv om det tok fire måneder. I går var jeg imidlertid på trening med styrketime, så nå skal det bli ordnings!

Alt er fint her, gidder bare ikke å skrive så mye for tiden, tror nok jeg legger ned dagboken min ja. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så slitsomt at han ikke blir frisk stakkars liten, både for dere og han. Men det høres jo som det er på vei oppover nå da, og litt paracet skal ikke undervurderes :)

Angående seksukers kontrollen tok jeg den hos en kvinnelig kollega av fastlegen jeg også. Ikke det at fastlegen er spesielt kjekk,men foretrekker kvinnelige leger når det skal tas GU. Dessuten vet de litt mer om det man går gjennom som barselkvinne. Og det er jo hyggelig at den man prater med faktisk forstår litt også.

Man kan visst ta seksukers kontrollen hos jordmor også, men hun kan jo ikke skrive ut resept på prevansjon da, så ikke alltid det er så praktisk å ta kontrollen hos henne.

Håper paracet gjør susen og at dere får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk begge to! :klem:

Blir litt kort svar det her for lillegutt er ikke helt i slaget. Jeg syns han hadde vært flink og spist, og var nesten litt fornøyd, da han fikk ei skikkelig hostekule pga masse slim. Resultatet var sprutoppkast gjennom både nese og munn. Uff... Nei det er jo ikke slik det skal være, vil jo helst nyte denne tiden og at han skal ha en god start på livet.

Ikke legg ned dagboka di`a Scheherazade. Hva skal jeg lese da. ;) Men har slettet noen dagbøker her i min tid jeg og... Så forstår det egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har gutten og jeg sovet litt i senga sammen, deilig. :) Våknet og kom jeg på at jeg bare har spist en brødskive + kjeks i dag, det var litt for dårlig. Så da måtte jeg nesten komme meg opp.

Godt å høre at jeg kke er alene om å oppleve endret kroppsfasong forresten, må være mammafasongen. ;)

Så bra at det går an å ta kontrollen hos en annen lege MrsJ! Puh, da skal jeg bestille time i morgen. Har grudd meg til det der, GU er ikke så festlig liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten er bedre!!! Han hoster og er tett fortsatt så nattesøvnen er dårlig, MEN han er mer våken og blid og spiser mye mer. :biggrin: Så koselig å se han pludre og smile igjen! Mormoren fikk faktisk sitt først ordentlige smil idag.

:danse:

Håper det fortsetter slik altså!

Så nå gjelder det å unngå syke mennesker, jeg kommer til å ha helt noia for smitte en stund fremover tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har lillegutt pludret og smilt i nesten to timer. :nigo: Deilige gutten min! :rødme:

Sånn forskjell som det er nå som han begynner å bli bedre. I natt var han ikke våken hver time heller, veldig bra for oss alle tre. At han er mer glad og livlig har sikkert å gjøre med at han blir eldre også, men det var faktisk forskjell over natten når han fikk i seg nok væske pluss paracet. Så han har nok ikke hatt det helt godt. Gleder meg til å bli kjent med ham sånn han er når han er frisk!

I dag skal vi bare være hjemme og ta det med ro tenker jeg. Har egentlig lyst til å dra ut en tur på besøk e.l., men skal holde oss til den nærmeste familien en liten stund. Slik at han blir helt bra og får opp immunforsvaret igjen, tenker jeg. Og unngå folkemengder pluss bhg-barn... Legen sa vi måtte passe oss for superinfeksjoner. Nå skal gutten være frisk lenge har jeg tenkt! *bank i bordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en tur ut til familie både på lørdag og søndag. Syns det er så deilig å komme en tur ut. Også vil de selvfølgelig gjerne se lillegutt. :)

Men fra lørdag og til nå har vi hatt økedøgn. Det er jo til å bli helt rar av. :omg: Jeg har kun vært matfat og lillegutt virker utrolig sulten! Vil ha mat hele tiden og sover lite og bare 30-60 min. av gangen. Antar at det kommer av at han begynner å bli bedre og har vært dehydrert. Jeg mistet nok litt melk når han spiste så lite, kjente jo at jeg fikk spreng av det. Så nå skal han vel ta igjen det tapte og få opp min produksjon igjen. Og kanskje han vet at det er veiing på onsdag og har bestemt seg for å gjøre en skikkelig innsats før det. :gjeiper: Men jeg tror kanskje det begynner å gi seg nå for nå har lille P sovet i over 1 1/2 time! Tror det er nye rekord på dagtid hittil i livet hans (så sant han ikke sover i armene til noen, da kan han sove og sove).

Så jeg har faktisk fått tatt klesvasken, oppvasken, tørket over kjøkkengulvet, spist, og ryddet i klesskapet pluss skrevet her. Og ennå sover han. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt spiser fortsatt veldig ofte, jeg blir litt sliten av å være matfat hele tiden. Også blir det lite sammenhengende søvn på natta. Men gutten er så og si frisk nå heldigvis, bare litt snørrete om natta. :)

Var på 6-ukerskontroll på helsestasjon i dag. Gutten har vokst kjempebra, så det er jo flott når han attpåtil har hanglet så mye. Veide 4270 gr og er 52 cm lang. Dvs. at han har lagt på seg litt mindre de to siste ukene enn tidligere, men det var jo å forvente. Og uansett har han vokst helt passe, han lå rett på streken på kurven. Fikk skryt hos legen for at han pludret så mye og smilte masse til henne. :) Det eneste hun påpekte var at han har en favorittside, han vil helst se mot høyre. Så vi må forsøke å få han til å ha hodet mot venstre også. Vi har heller ikke vært særlig flinke til å la ham ligge på magen å trene, men han har helt ok styrke i nakken likevel. Jeg skal prøve å bli flinkere til å trene med ham fremover, orket ikke mase så mye med det når han ikke var i form. Legen nevnte også at han har et lite navlebrokk, men det visste jeg. Og det vil forsvinne etterhvert, det har jeg sett hos andre. Ellers var alt tipp topp!

Nå har han begynt å vokse i fra klær, har pakket bort tøyet i str. 48 pluss en pysj i 50. Ser at noen av bodyene i 50 snart er for korte også (men 56 virker fortsatt svært syns jeg).

Vi har fått en kjempehyggelig helsesøster også, det er deilig. Jeg fortalte at jeg syns han virker så umettelig nå for tiden og hun foreslo at jeg kan prøve å gi en flaske om kvelden når han har tømt begge sider for å se om han faktisk vil ha mer. Men han vokser jo bra så hun trodde egentlig at jeg hadde nok melk, det var mer for at jeg ikke skal bli så sliten. Vi får se, jeg vil jo helst bare amme. Men det hadde vært godt hvis han ikke våknet hver time på natta og... Ikke at han alltid gjør det, det kan gå to timer i mellom også.

I morgen skal jeg til tannlegen og trekke en jeksel. Gleder meg ikke. :forvirret: Og etterpå er det rett til mormors 93-årsdag. Blir ikke så mye kake på meg har jeg en følelse av. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde noen av bodyene i 56 i dag. Noen svømte han i, mens andre var helt ok (måtte bare brette opp ermene litt). Så det er jammen forskjell fra merke til merke.

Tannlegetimen gikk ikke bra. :sur: Tannlegen har tidligere hatt problemer med å bedøve meg og i dag fikk hun det bare ikke til. Dvs. jeg ble jo bedøvd men ikke godt nok der det var viktig å bedøve. Mellom all stikkingen forsøkte hun å begynne å trekke forsiktig (stakk en spiss vond greie ned i tannkjøttet for å løsne på tanna) og det kjente jeg langt ned i røttene! En ting er å høre den knasende lyden når det skal trekkes, men å kjenne det. :haar: Til slutt hadde jeg fått maksdose av bedøvelse og hun måtte bare gi opp. Fikk også krampe i kjeven av all bedøvelsen så jeg nesten ikke kunne åpne munnen og det hadde hun aldri vært borti før, mente hun. Så nå sitter jeg her, tygger Ibux og penicillin med en tann pluss tannkjøtt som er litt løst og verre enn noen gang. Jippi. :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt liker å starte morgenen ved halv 7 - 7tiden. Aaaltfor tidlig etter min mening. Men han er så god da, når han våkner er han alltid kjempeblid og pludrer masse. :hjerte:

Som regel ligger (sitter) vi en times tid i senga og koser for det hender ofte at han sovner igjen. i dag ga jeg opp og sto opp for han virket så lysvåken, ville ikke ha en "sovepupp" heller. Men bare jeg får satt meg her ved pcen så sovner han selvfølgelig i armene mine. ;)

Det er strålende vær her i dag. Håper jeg kan få med lillegutt på en trilletur. Det varierer litt om han liker seg i vogna eller ikke. Trodde alle babyer elsket å trille jeg. :sjenert: Min vil heller kjøre bil...

Ellers så kommer mamma og pappa en tur på besøk. Jeg har alltid vært veldig knyttet til dem og ser dem ofte. Men syns det er enda viktigere nå som det er et lite barnebarn her. Mamma er "drømmemormoren" vil jeg påstå, hun gjør alt for barnebarna sine (nesten for mye med tanke på at hun er i full jobb etc.). Hvis lille P gråter og jeg ikke klarer å roe ham er det bare og gi ham til henne så sover han snart søtt. Noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde henne i bakhånd her hjemme så hun bare er å ta frem ved behov. :lol:

I kveld kommer svigermor og sambo hit. De bor i utlandet og har ikke sett lillegutt siden han var noen dager gammel. Så det blir nok stas. Regner med de syns det er litt forskjell. :)

Endret av Soul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre om dagene dine! Det er så mye bedre når han er blitt frisk. Også så mye som han har vokst! Har jo snart tatt igjen min. :ler:

Jeg må skynde meg for vi skal på oldeforeldrebesøktur til Voss, var bare innom og leste og ville legge igjen et lite spor.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har han? Ja han har tydeligvis matvett. :ler: Hvor stor er gutten din nå da?

Kjempehyggelig med dagbokbesøk! Jeg har visst hatt litt mer lyst til å skrive nå som han er bra igjen! :biggrin:

Så kos med oldeforeldrebesøk. Lillegutt har bare en oldemor igjen i live, henne som feiret vi bursdagen til i går. Men hun syns det er sååå stas med lillegutt. Sier at det er den peneste babyen hun har sett (men det har nok en del med hukommelsen å gjøre). ;) Også syns hun jeg skal være så glad for at jeg fikk barn siden jeg er så gammel (jeg er snart 29). :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P. er forkjølet IGJEN. :tristbla: Ååå vi er så lei, og stakkars liten gutt. Han er ikke veldig syk da, men har skikkelig tett nese igjen, nyser og er ordentlig hes. Kommer bare pip når han gråter. Men han har virket litt plaget i natt så jeg ga ham en paracet. Håper dette her bare er et lite blaff og at det ikke blir noe mer ut av det. Min legesøster mente at dette måtte være et annet virus igjen , ikke særlig sannsynlig at den gamle forkjølelsen skulle komme tilbake. Jeg skrev jo at vi skulle unngå smitte, men det er visst ikke så enkelt. Vi var jo i bursdagen til lillegutts oldemor på torsdag og der var det rundt 30 stk. Holdt oss unna ei vi visste var syk, men ei annen i hennes familie holdt ham lenge. Og dagen etter leser jeg på FB at hun er syk også. Så utgjort altså! :frustrert: Og i går var vi i en konfirmasjon hvor selskapet ble holdt i hagen (med partytelt da) - galskap i Norge så tidlig! En kald opplevelse ja... Merket at lillegutt ikke var helt frisk før det, men det var sikkert ikke noe sjakktrekk å sitte ute i mange timer heller.

Nå syter jeg fælt. Bare så godt å få ut litt frustrasjon! Angrer på at vi ikke bare har holdt oss hjemme. Men det er ikke så enkelt å skulke viktige familieselskaper heller.

Det er jo bare en forkjølelse, men syns det er så vondt når lillegutt ikke har det helt bra.

Egentlig bør jeg ringe en annen tannlege i dag for å gjøre et nytt forsøk på å trekke. Men har ikke veldig lyst. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått senebetennelse i venstre skulder. Kan så og si ikke løfte armen. Og kjenner det er på vei i høyre også. Sånn er det visst å bære baby hele tiden. ;) Heiser ofte skuldrene når jeg ammer og, selvom jeg bruker pute. Søstern skrev ut resept på betennelsesdempende til meg, det pleier å gjøre susen. Men sist gang jeg tok dem fikk jeg magesår så må ta medisiner mot det samtidig denne gangen. For det vil jeg ikke ha! Fikk samtidig resept på øyedråper til lillegutt, han har fått konjunktivitt pga forkjølelsen. Han har forresten vært flink og sovet 2,5-3 timer første økt de siste dagene. Men det er jo ingenting når jeg leser om maange av de andre marsbabyene på NM. De sover gjerne fra tidlig om kvelden til langt på natt, spiser en gang og sover videre. Noen sover til og med natta igjennom... :sukk: P spiser stort sett hver andre time hele døgnet, noen ganger oftere også. Om natta tror jeg ofte han spiser for kort og lite av gangen fordi han sovner. Håper vi får endret litt på det der etterhvert. De to siste nettene har han vært en del våken sent på natta/tidlig om morgenen. Gråter i søvne og våkner til slutt av det stakkars. Det er særlig tett nese som plager ham. Denne gangen SKAL det gå fort over!

Nå drar P og jeg en tur til søstern for å gå tur, det er helt utrolig fint vær. :) Vurderer å bare ta med bæretøy siden jeg tviler på at jeg klarer å få vogna inn i bilen med mine vonde skuldre. Problemet er at det varierer om han vil bæres. Det går fint når han sover, men når han er våken spreller han veldig og kravler oppover. Akkurat som han får litt klaus både i MTen og Manducaen.Håper han syns det er bedre etterhvert som han blir større og kommer høyere opp/sitter bedre.

Jaja, nå er det ut i sola! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg skrev om Manducaen forrige innlegg. Det går bedre og bedre. Søstern hadde han der når vi gikk tur i skogen den dagen og da sov han som en stein hele tiden. Det er også en fin måte for mannen og liilegutt å få litt nærkontakt har vi funnet ut.

Natt til i dag sov faktisk P fra halv elleve til halv tre! Fire timer er ny rekord! Natta før ville han leke fra halv ett til kl. tre...

Ellers er det veldig morsomt å følge utviklingen hans, han smiler og "ler" og er så god! Han har virkelig fått interesse for vognleken sin som henger tvers over vognbagen. Der kan han ligge en god stund å stirre og dælje løs nå. :)

Også har vi hatt barnevakt for første gang i dag! Mannen og jeg var på kino fordi jeg har bursdag. Lille P koste seg hos mormoren sin selvom jeg var litt nervøs på forhånd. ;) Har ikke fått ham til å ta flaske siden vi var på barsel, men sendte med MM, ørten forskjellige flasker/tutter og håpet det beste. Og han tok flaska uten problem! Var jo uansett ikke så lenge vi var borte, men det var godt likevel for da betyr det at barnepassen kan gjentas (og at liellgutt har hatt det bra)! :biggrin:

Jeg kjøpte pumpe for noen dager siden og til min skuffelse har jeg hatt litt problemer med å pumpe. Kommer ikke så mye av gangen. Veldig viktig å slappe av så utdrivningen kommer ordentlig i gang har jeg funnet ut. Men lillegutt spiste faktisk bare 50 ml hos mormoren selvom han virket veldig sulten på forhånd sa mammaen min. Så kan jo godt hende han ikke pleier å spise så store måltider av gangen? Det kan jo evt. være en forklaring på hvorfor han spiser så ofte også.

Nå bør jeg vel snart ta natta så kanskje jeg får litt søvn før lillegutt våkner for neste måltid...

Endret av Soul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...