Gå til innhold

Soul sin


Soul

Anbefalte innlegg

Du får vel være ekstra flink å passe på å få i deg nok mat og drikke, det er jo ekstra mye å tenke på når man skal begynne et nytt sted!

Jeg er glad at jeg er ferdig med de ammebuksene jeg, begynte å bli litt lei på slutten, hadde ikke akkurat så mange å velge mellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får vel være ekstra flink å passe på å få i deg nok mat og drikke, det er jo ekstra mye å tenke på når man skal begynne et nytt sted!

Jeg er glad at jeg er ferdig med de ammebuksene jeg, begynte å bli litt lei på slutten, hadde ikke akkurat så mange å velge mellom!

Hyggelig at du er tilbake på kg! :)

Ja, må nok passe bedre på. Idag hadde jeg vannflaska klar i veska og det var ikke dumt. Og helt klart at det er mye nytt, jeg var sikkert litt spent også.

Tror også jeg skal bli lei mammabuksene, har bare to hittil. Spørs om det blir lite, men ønsker ikke å bruke masse penger på noe som varer kun noen få måneder heller.

Måtte forresten smile litt av ammebuksene. Enda godt det ikke er det det er :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk forresten bedre idag, vi hadde det mindre stressende og fikk til og med gå hjem før tiden. Laget middag til meg selv (flink, hva?) og skulle deretter unne meg en høneblund...den varte i 2 1/2 time. ;) Blir ikke lett å legge seg ikveld er jeg redd. :klaske: Men det var veldig deilig!

Imorgen skal vi på en stor fagkonferanse istedet for praksis, det tror jeg blir bra! Og etterpå kommer mannen hjem! :hjerte:

Endret av Soul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammebukser ja, det går litt fort i svingene her! :ler: Men ordene er jo veeeldig like da... :sjenert:

Ja absolutt en forståelig sammenblanding (dog litt festlig)! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 uker! :)

Tenk, snart kan babyen kanskje greie seg hvis den skulle komme. Men håper jo selvfølgelig at den kommer i mars.

Har vært borte i helga så jeg har glemt å skrive at jeg var på kontroll hos legen på fredag. Ikke at det skjedde noe spennende. Jeg har en veldig hyggelig lege som jeg er godt fornøyd med, men kontrollene er unnagjort på et blunk. Han spurte om jeg hadde noe jeg ønsket å ta opp da, men jeg kunne ikke komme på noen ting. Unntatt at jeg ville ha ham til å kikke i ørene mine, men det var ikke særlig svangerskapsrelatert. ;)

Ellers virket alt bra, BT var det samme, SF-målet var som det skulle (21,5 cm), hjertelyden var fin og babyen sparket. Urinprøve glemte jeg...(ikke første gangen jeg glemmer det). :sjenert: Når legen brukte Dopplerapparatet flyttet babyen på seg hele tiden, det var litt artig. Så legen måtte flytte apparatet etter. Han likte nok ikke å bli forstyrret slik. :fnise: Også har jeg nå gått opp 5-5,5 kg. Legen presterte å si: "Ja nå går det oppover her ja!" :dåne: Jaja, har inntrykk av at 5 kg er helt normalt på denne tiden.

Nå burde jeg skrive noe skolegreier, men sliter med å finne motivasjonen. Vil heller gjøre noe hyggelig med mannen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 23 uker!

Går du til jordmor og lege annenhver gang eller?

Takk!

Ja, går annenhver gang! Har bare vært en gang hos jordmor hittil, men skal dit i begynnelsen av desember (legen flere ganger, men jordmor ville ikke ha meg inn før jeg var18 uker). Hun virket veldig koselig og brukte over en time, skravlet og skravlet... Litt forskjell på lege og jordmor kan man si. ;) Men var vel spesielt første gangen. Og siden jeg er fornøyd med begge så tar jeg nok annenhver gang videre og. Tenker at man kan ta opp litt ulike ting med dem hvis det er behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg hatt feriedag, deilig! Har ferie imorgen også men jobber på søndag. Og det er greit nok. Hadde ferie forrige jobbehelg der også så de er nok nysgjerrige på om magen har vokst.

Ellers fikk humøret seg en knekk da jeg hentet bilen på EU-kontroll. :sur: Trodde det skulle gå veldig greit siden vi hadde den på utvidet service og reparerte den for 20.000 for to måneder siden. Men nei, det var bla rustangrep på bremserør ++ = minst 10.000 til. Kjipt! :frustrert: Og ifjor byttet vi girkasse og clutch. Dyrt å ha bil ja. Men bor slik til at vi er helt avhengig av den (og særlig når man jobber turnus), så det er nok bare å punge ut og glemme hele greia. Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 uker! :hoppe:

I natt ble jeg for første gang holdt våken av babyen. Dvs. det var egentlig pus som vekket meg, men når jeg først var våken var det vanskelig å sovne igjen fordi det var en som drev med turn i magen min. ;) Bare morsomt nå, men kan se for meg at det kan bli for mye av det gode etterhvert... I hvert fall når man skal tidlig opp. :)

Ellers trives jeg i praksis nå og det er veldig deilig. Teller dager til jeg er ferdig likevel... Bekkenet har det heldigvis mye bedre der jeg er nå så det er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går fort! :hoppe:

Ha en fin helg!

Takk! :) Ja tiden går fortere enn jeg hadde trodd! Men man blir sikkert mer utålmodig på slutten. :sjenert:

Idag har jeg hatt studiedag og det var deilig å kunne sove ut. Mannen og jeg spiste på Peppes også besøkte vi venner. Så det har vært en fin dag! Tenkte jeg skulle ha helg idag for resten av helga jobber jeg. Skulle gjerne sluppet å stå opp tidlig imorgen og søndag kjenner jeg. Men, nå er jeg halvveis i praksisen og det er veldig bra! Da blir det mindre travelt og det skal bli godt! Sover ikke så godt om natta alltid, det er halsbrann, doflying, turning i magen og så er det vanskelig å finne en god stilling. Ikke at jeg er sååå stor enda, men å ligge på ryggen lenge av gangen begynner å bli ubehagelig. Og egentlig er jeg glad i å ligge på siden, men da får jeg vondt i hoftene/bekkenet. Heldigvis er det bare bagateller og ikke noe å klage så mye over enda. :)

Nå er det masse liv i magen om dagen og det er så koselig at mannen får være med på mage-kosen. Han dytter på magen og babyen sparker tilbake. :rødme: Han legger også iPhone'nen inntil magen og spiller musikk. Gjerne musikk bare han liker for han må jo få babyen på sin side slik at de kan digge musikken sammen senere. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 uker idag! Har gått fort de siste to månedene syns jeg. :)

Det hjelper vel på med jul og slikt, husker sommeren gikk veldig fort her. Da har man jo noe annet å tenke på!

Mulig du har nevnt det før, men har dere tenkt på navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper vel på med jul og slikt, husker sommeren gikk veldig fort her. Da har man jo noe annet å tenke på!

Mulig du har nevnt det før, men har dere tenkt på navn?

Ja det hjelper nok, også har jeg det travelt med studiene pluss jobbing ved siden av så dagene flyr.

Vi har valgt navn ja! :biggrin: Det er mannen som "vant" om man kan kalle det det... De har en tradisjon for oppkalling i hans familie, noe jeg egentlig ikke har særlig sansen for. Men det betyr mye for mannen og etter å ha tenkt lenge på det syns jeg i grunn at det er et fint navn. Fornavnet er ganske kort så vi skal også ha et mellomnavn (som ikke kommer til å bli brukt til vanlig tenker jeg). Og der har jeg lagt inn ønske! ;)

Ikke helt sikker på om jeg skal skrive det her eller ikke... Kanskje senere. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gikk greit å jobbe dobbelt faktisk. Har selvfølgelig vondt i bekkenet og korsryggen, men det har jeg jo uansett for tiden. Er likevel ikke glad for at jeg skal det en dag til denne uka og tre dager neste uke... Spørs om jeg orker alle dagene.

Kom nettopp fra 2. kontroll hos jordmor, det var koselig. Deilig å kunne klage sin "nød" et sted... :sjenert: Hun hadde i hvert fall stor forståelse for at jeg hadde vondt og var sliten, hun syntes nok at jeg skulle roe ned tempoet litt. Særlig når smertene holder meg våken om natten. Også anbefalte hun meg å be om henvisning til fysio. Ellers var alt veldig bra; BT, urinprøve, blodsukker, Hb osv. Hun syntes nesten at jeg hadde gått opp litt lite hun da. Men vekta hennes viser mindre enn legen sin. Og SF-målet var helt fint, 25 cm. Hun kjente på magen og sa at han virkelig brukte plassen der inne, for nå lå han langt over på høyre side. Men det visste jeg, for det er favorittplassen hans har jeg inntrykk av. :jepp: Når hun brukte doppleren hørte vi tydelig både min og babyens puls samtidig, morsomt!

Nå skal jeg kose meg hjemme med Soulmannen (er eksamenstid/lesedager for han nå) og pusene til jeg skal på seinvakt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre doble dager hørtes mye ut ja, det blir nok slitsomt. Har du fri litt i julen så du kan ta deg inn igjen?

Flott at alt så fint ut hos jordmoren, det er jo alltid godt å få det bekreftet. Vekten er det jo ikke så mye å gjøre med så lenge du spiser nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...