Gå til innhold

Soul sin


Soul

Anbefalte innlegg

Takker Scheherazade! (Nå har jeg endelig lært nicket ditt uten å smugtitte mens jeg skriver hihi). ;)

Var morkaka jeg mente ja. :) Krysser fingerene for at den flytter seg av seg selv, men det pleier den vel også tror jeg. Får uansett en ekstra titt på babyen...

Ang. klær syns jeg ofte at de små størrelsene blir revet bort først! Jeg er bare 153 cm høy (og slank) så er vant til at klær og sko har lett for å bli...telt. ;) Nå har jeg bestilt et par bukser på hm og denkulemage og håper at de kan passe.

Sikkert deilig at du ikke har blitt så stor? Innbiller meg at det blir tungt nok likevel.

Tipper det var bekkenet du kjente idag Scheherazade. Jeg kjenner det på hver rumpeball, nedover det ene beinet og foran i symfysen. Tror ikke jeg hadde vært plaget med bekkenet på samme måte hvis det ikke var for at jeg har den jobben/praksisen jeg har. Det er mye bedre de dagene jeg kan ta det mer med ro i hvert fall. Skulle ønske jeg var litt tøffere med å si ifra at jeg må sette meg ned. :sjenert:

Høres hyggelig ut å ha med seg partner forresten! Jordmor spurte om jeg kunne ta med mannen og det vil Soulmannen gjerne så da blir det til det.

Skal nok dessverre jobbe i helga. :sukk: Er likevel glad for at det er helg! Idag hadde jeg studiedag og det var supert. Fikk bla. møtt ei venninne og besøkt min gamle mormor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nok litt kinkig nick ja, men tror man kan skrive det på en mer norsk måte, har sett det i en norsk oversettelse av 1001 natt i allfall. Men er blitt så vant til å skrive det med masse h-er og stæsj jeg.

Det var jo bra at det hadde mindre størrelser på nett da iallfall, rart at butikkene tror at alle gravide er minst størrelse 40? Kanskje alle kjøper for stort fordi de tror at det er slik det må være for å passe?

Hvis det blir veldig vondt på jobb, må du jo bare si ifra. Mest sannsynlig blir du vel møtt med forståelse og sympati! Det er jo som du sier ikke alltid så mye som skal til. Jeg sitter i ro på en stol hele dagen, det er jo ikke helt bra det heller, men tror det er bedre enn å gå hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok litt kinkig nick ja, men tror man kan skrive det på en mer norsk måte, har sett det i en norsk oversettelse av 1001 natt i allfall. Men er blitt så vant til å skrive det med masse h-er og stæsj jeg.

Det var jo bra at det hadde mindre størrelser på nett da iallfall, rart at butikkene tror at alle gravide er minst størrelse 40? Kanskje alle kjøper for stort fordi de tror at det er slik det må være for å passe?

Hvis det blir veldig vondt på jobb, må du jo bare si ifra. Mest sannsynlig blir du vel møtt med forståelse og sympati! Det er jo som du sier ikke alltid så mye som skal til. Jeg sitter i ro på en stol hele dagen, det er jo ikke helt bra det heller, men tror det er bedre enn å gå hele dagen.

Syns nicket er fint da! Litt annerledes.

Enig at det er merkelig det med størrelser...man skal vel liksom være stor når man er gravid da...? Men jeg blir jo ikke høyere av å få mage. ;)

Du har selvsagt rett ang. jobb. Jeg blir tilslutt nødt til å ta mot til meg og si ifra. Det er jo ikke fordi jeg er lat, men har lite lyst til å jobbe på meg bekkenløsning. Og det finnes andre arbeidsoppgaver enn akkurat det som er tyngst. Jeg er bare så pysete når det gjelder å "stå på krava". :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg mot til meg og sa ifra om bekkenplagene og at det er tungt for meg på praksisstedet. Fryktelig vanskelig å gjøre syns jeg, men det gikk veldig fint. Så nå håper jeg det blir mer tilrettelagt fremover.

Lillegutt i magen er aktiv og sparker. :) Liker å kjenne ham, da føler jeg meg mer trygg på at han har det bra. ;) Søndag og mandag var han så rolig at jeg ble helt nervøs. Men kan godt hende det var fordi jeg var i farta store deler av tiden. Eller at han hadde snudd seg på en måte så jeg ikke kjente noe særlig. Og de har jo fortsatt ikke noe mønster på dette med hvile/aktivitet så tidlig som jeg har skjønt.

En dag til så er det helg! Og da har jeg...*trommevirvel*...fri! :briller: Skal riktignok drive med hjemmeeksamen på fredag pluss skrive noe greier, men det teller ikke sier vi...(skal i hvert fall ikke på jobb)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en praksisuke overstått! :danse: Og straks helg! Det er så deilig, gleder meg til å slappe av (ikke at jeg har gjort annet siden jeg kom hjem i ettermiddag, sovnet på sofaen bl.a.).

Fikk telefon om jeg kunne jobbe imorgen kveld, men takket nei. Trenger å ha noen ha fridager også. Håper kanskje vi kan få tatt en tur på badet i helga e.l. (hvis jeg tør å vise meg i bikini nå.) :kul:

Syns ikke lenger magen er så overveldende stor. Ikke at den har blitt mindre, men jeg har nok rett og slett vent meg til at jeg ikke lenger har flat mage...

Nå kan jeg også kjenne lillegutt foran selvom morkaka demper, antar han har fått litt mer kraft i sparkene sine. Ellers er Soulmannen veldig søt om dagen. Han er stadig borte og klapper på magen og prater til gutten sin. Igår sa han, "det er merkelig, men jeg tror jeg er forelsket i den magen jeg". :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han blir vel sterkere etterhvert ja! Min er litt plagsom nesten, sparker sånn at det strekker seg i livmoren. Plutselig gjør det bare kjempevondt, og jeg kvepper til. Liker bare når han bare romsterer rundt!

Jeg er også veldig klar for helg nå, to dager med nesten ingen planer! Nå må jeg uansett slappe av, for hver helg kan jo bli den siste i fred og ro på en stund...

Kos deg masse i helgen og la mannen varte deg opp! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Scheherazade! Nydelig med helg. :)

I dag har det vært eksamensjobbing og skolearbeid, men fikk da "presset" inn et par timer på kafe/bytur. :sjenert:

Kan tenke meg sparkene blir mer enn harde nok etterhvert ja! Enn så lenge er det bare moro. :rødme:

Takket være skolekantine og kafetur har jeg fått i meg mer enn nok sukker i dag. Vafler, gulrotkake...mmm. Har igrunn ikke hatt noe lyst på sjokolade og gotteri hittil i svangerskapet (mye mindre enn til vanlig), men i det siste har søte ting som vafler, kakao etc vært veldig fristende. Jaja, spiser masse grønnsaker også...så da håper vi at det veier opp. :gjeiper:

I natt drømte jeg forresten om fødselen. Jeg bar lei meg for jeg hadde glemt å ta med meg mannen min! Derimot hadde jeg tatt med meg den ene katten... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår kom endelig den ene buksa i posten! Og den passet! Syns egentlig det var litt risikabelt å kjøpe bukser på nettet, men den var helt perfekt. Så da er det bare å håpe at den neste passer også. Kjekt å få et alternativ til tights og treningsbukser. :gjeiper:

I natt har jeg sovet nesten 12 timer, så nå føler jeg meg skikkelig uthvilt. :biggrin:

Klar for å gyve løs på studiene... Det er bare litt vanskelig å rive seg løs fra surfinga. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soul! :vinke:

Så hyggelig å lese at du venter en liten gutt!

Jeg husker deg godt fra forrige gang du var gravid, og mistet. :( Det skjedde jo oss begge omtrent på samme tid i uke 16.

Jeg har nå en frisk flott og skjønn liten gutt. Gled deg! Du har en herlig tid foran deg!

Klem Samba (tidl. Xavia)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei så fint å se deg igjen Samba! Det var jammen koselig. :biggrin:

Husker jo også deg og den tiden veldig godt. Det er så deilig og litt uvirkelig at det ser ut til å gå bra denne gangen, det vet du nok alt om. Hvor gammel er gutten din nå ca? Gleder meg mye, og er selvfølgelig veldig spent på alt det nye og ukjente som ligger foran oss... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han blir to år i januar. Tiden har gått så utrolig fort! :)

2 år allerede...tiden flyr ja! Da er han jo en stor liten gutt. :) Prater kanskje litt også, eller?

Idag er jeg 20 uker på vei og halvveis! :strix:

Ellers er planen for dagen å "kose" seg med hjemmeeksamen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med halvveis! Er jo litt mer spennende siste halvdel gjerne, siden du kjenner babyen sparke og romstere. Og så er det jo *snart* jul, så da går kanskje tiden litt fort akkurat da iallfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Scheherazade!

Ja koser meg som gravid nå og gleder meg til tiden fremover! Selvom det sikkert blir tungt også (bokstavelig talt). ;)

Akkurat nå føles det leenge til jul siden jeg har igjen en praksisperiode i studiene. Den er ferdig rett før jul. Men tiden kommer nok til å gå fort, i hvert fall når man ser seg tilbake! Og selve jula skal jeg ha ferie har jeg lovet meg selv, så det blir nok veldig kos! :Nikke:

Jeg lurer forresten ofte på en veldig underlig ting...når man feks bruker magemusklene eller jeg forsøker å bøye meg fremover (noe som ikke er særlig behagelig lenger), blir ikke babyen litt klemt? :overrasket: Er klar over at babyen har veldig god plass ennå og at han ligger godt beskyttet, men merker at jeg er litt redd for å klemme for mye på magen e.l. likevel. Antagelig en litt fiks idè. :sjenert:

Jaja, mye rart man skal undres over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer forresten ofte på en veldig underlig ting...når man feks bruker magemusklene eller jeg forsøker å bøye meg fremover (noe som ikke er særlig behagelig lenger), blir ikke babyen litt klemt? :overrasket: Er klar over at babyen har veldig god plass ennå og at han ligger godt beskyttet, men merker at jeg er litt redd for å klemme for mye på magen e.l. likevel. Antagelig en litt fiks idè. :sjenert:

Jaja, mye rart man skal undres over...

Så mye som den magen min er blitt klemt på under ultralyd, tror jeg de overlever alt mulig. De blir vel også klemt på samme måte når du har kynnere og magen blir hard? :klø:

Jeg tør ikke bruke magemusklene lenger uansett, tydelig at de har sklidd litt fra hverandre i det siste. Reiste meg opp i sengen med magen her en dag, og da kom det et pussig "tårn/tut" eller hva vi skal kalle det midt på magen, der hvor det tydeligvis ikke var muskler lenger. Det friket meg iallfall så pass ut at jeg ikke tør det mer! Ser for meg at det kan velte ut både tarmer og alt mulig om jeg ikke passer på. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har nok helt rett! Det høres jo logisk ut. :jepp: Ja har tenkt på det med kynnere, "stakkars lille venn" tenker jeg hehe. Men han har det nok helt ypperlig i bassenget sitt.

Hadde nok droppet å utsette magemusklene for belastning jeg også hvis ting plutselig tøt ut. :sjokk: Men de skal jo dele seg så det er vel sånn det skal være. :) Trener uansett ikke de rette magemusklene nå heller jeg, ikke at jeg trener så mye i det hele tatt. *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde noe lite hyggelig idag. En frustrert dame ga meg en skikkelig skyllebøtte, totalt uberettiget vil jeg si. Hun var sint og jeg ble vel et uheldig offer for hennes vrede. Heldigvis følte jeg meg ikke truffet, men jeg ble ganske shaky likevel. Klarte å ikke begynne å grine før etterpå i det minste... Selvom jeg ikke tok det personlig og fikk støtte fra andre rundt meg, så har humøret vært litt matt etterpå. :sukk:

Ellers hadde vi evaluering i praksis og det gikk veldig bra. Så det burde jo veie opp en del. :)

Det er bare så lett å la en negativ hendelse telle mer enn en positiv. Det er i hvert fall typisk meg.

Hvis babyen merker mors sinnstemning så må han være litt forvirret idag, stakkar. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...