Gå til innhold

Pingting på tur


Pingting

Anbefalte innlegg

Ja det er heilt sant det er veldig dyrt å reise med fly i Norge, tror nok det er billigere å reise til England da. C er jo meir enn bra nok:)

Ja, fornøyd med den altså. Også fornøyd med at jeg så hva som var feil. Jeg har nemlig opplevd å få tilbakemeldinger på oppgaver og sånt hvor jeg overhode ikke skjønner hva som var galt. Og da er det jo ikke så lett å bli flinkere?

Hehe, jeg har nettopp bestilt flybilletter hjem til jul (tidlig ute, blir vel fort både dyrt og utsolgt da, tenker jeg). Ryanair sine billetter kostet 0 kroner... men med alle avgifter og ett kolli i bagasje ble det nesten tusenlappen, gitt :ler: Så det ble Norwegian. Da er det ihvertfall bare 20 min inn til Oslo, istedet for 2 timer fra flyplassen på Torp (hvor Ryanair flyr). Blir nok greit, så mye kjæresteabstinens som jeg kommer til å ha da! :ler:

Skype er helt genialt :strix:

Det var det som redda meg når kjæresten var borte og jobbet i usa i sommer. Fikk prata flere timer hver dag, helt gratis. Tilsvarende telefonregning hadde blitt astronomisk!

:klappe: for bra førsteresultat!

Håper du får en fin helg :)

Takk, takk :klem: Jeg er nok fornøyd, ja!

Fant også ut at jeg ringer til fasttelefonen til foreldrene mine for 12 øre i minuttet...det må da nesten være billigere enn å ringe fra fasttelefon i Norge? (for de som faktisk har sånn ennå, fnis)

Fine Skype :rødme: Og det må jo være ganske genialt for deg som skal flytte kjempelangt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei nå, altså... kvelden i går ble ikke akkurat produktiv, så i dag må jeg være flink og flittig Pingting. :pisk:

...må bare på butikken først... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaa! I dag er det EN UKE til jeg kan klemme og kose på han kjærestefyren igjen! :bolledeig::strix:

Ellers en littkjedelig lørdag - må nok jobbe masse hele helga, deadline på oppgaven er på onsdag... :sjokk: :dåne: :redd::haar::sjokkert:

Men litt moro har jeg da fått til - i dag farger jeg håret! Jeg bruker hennafarge i stedet for kjemisk hårfarge, så det er litt av en prosess. I går blandet jeg hennapulver, gurkemeie og appelsinjuice (gurkemeie fordi det gjør fargen mer gyllen, appelsinjuice fordi man skal blande det ut med noe syrlig - da frigjøres fargen bedre). Det fikk stå i tildekket boks over natta.

I dag morges blandet jeg den med litt vann så den ble litt tynnere. Så tar det en time å påføre... jepp, en time. Hovedsaklig fordi henna ikke "flyter gjennom håret" som kjemisk hårfarge, så man må påføre fargen på veldig tynne lokker med hår, en om gangen. Gugga ser ut som diare også, så det føles litt merkelig å ta på håret :happy:

Så må det vaskes. Blandingen har en tendens til å fly i alle retninger uansett hvor forsiktig man er. Her har huseier vært så dum å male døre hvit, så den måtte jeg dekke med plastfolie. Gurkemeie er UMULIG å få vekk om den får sitte for lenge. Håper småflekkene på teppet går vekk... Også hele meg da, full av gugge og gule/røde flekker :ler:

Så pakkes hele hodet inn i plastfolie for at hennaen ikke skal tørke. For den skal nemlig være der i 4 timer! Og det er et pokkers mas å få den ut igjen, og jeg må bruke plasthansker i dusjen for at ikke hendene skal bli gulrotfarga.

Men FY så fint det blir til slutt! Elsker henna! Håret blis superblankt og mykt, og det sliter ikke på håret mitt sånn som kjemisk farge gjør. Og vargen varer kjempelenge! Den går faktisk ikke vekk, bare blir litt blassere :rødme:

Håper alle kjente og ukjente på KG har en super lørdag! :klem: til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhuhuhu, masse henna på hodet gjør det tuuuungt. Vondt i nakken!!! MEN: jeg er flink Pingting og tegner! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
Fant også ut at jeg ringer til fasttelefonen til foreldrene mine for 12 øre i minuttet...det må da nesten være billigere enn å ringe fra fasttelefon i Norge? (for de som faktisk har sånn ennå, fnis)

Fine Skype :rødme: Og det må jo være ganske genialt for deg som skal flytte kjempelangt!!!

Absolutt! :jepp: Jeg har beroliget foreldrene mine med at jeg kan ringe dem billig fra internett når vi flytter :fnise:

Håper hårfargeprosjektet gikk bra :) Farget det med henna en gang jeg også, lit av et prosjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pingting!

Nå er du kanskje i dusjen og sliter med å få hennaen vekk. :fnise: Har du fått tegnet mye da? Hadde vært morsomt å sett noe du har laget! ;)

Nå skal vi straks ha Irish Stew her, og det er såååå godt! Fant kjempefint lammekjøtt til bare 89,- kr kiloen, og det er jo ikke verst. Irish Stew er skikkelig kosegryte med lam, bacon, hodekål, gulrot, løk og masse godt krydder.

Håper du også får en SUPERDUPER lørdag! :duskedame:

-misa

Endret av misa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt! :jepp: Jeg har beroliget foreldrene mine med at jeg kan ringe dem billig fra internett når vi flytter :fnise:

Håper hårfargeprosjektet gikk bra :) Farget det med henna en gang jeg også, lit av et prosjekt ;)

Ja, haha, det er et h*** styr for å være ærlig, men det er verdt det! :ler:

Ser til og med ut som at veggene slapp unna flekker! Juhu!

Hei Pingting!

Nå er du kanskje i dusjen og sliter med å få hennaen vekk. :fnise: Har du fått tegnet mye da? Hadde vært morsomt å sett noe du har laget! ;)

Nå skal vi straks ha Irish Stew her, og det er såååå godt! Fant kjempefint lammekjøtt til bare 89,- kr kiloen, og det er jo ikke verst. Irish Stew er skikkelig kosegryte med lam, bacon, hodekål, gulrot, løk og masse godt krydder.

Håper du også får en SUPERDUPER lørdag! :duskedame:

-misa

Du... det var et SLIT! :ler: Det er ikke mye trykk i dusjene her borte, så jeg tror jeg stod i en helvtime og skylla og vaska og børsta og skylla og vaska og vaske frenetisk vekk alle flekkene som kom på veggene i dusjen! Haha! Men nå ser både jeg og dusjen bra ut! Så det så!

Mmmm, Irish Stew er kjempegodt! Hun ene jeg bor sammen med er irsk, så hun laget det en kveld. Men hun puttet ikke bacon oppi - tror nesten jeg må be henne omå gjøre det neste gang :fnise:

Jeg har fått tegna litt ihvertfall, nå er jeg på'n igjen. Prøver å finne ut hvordan jeg skal lage bølger rundt den båten min - det er ikke lett! Hmmm, jeg kunne da faktisk lagt ut bilde når den er ferdig? Skal se om jeg kan fikse :)

Oj, det hørtes ut som litt av et prosjekt med henna :fnise: Jeg farget mitt i går jeg. Det er så DEILIG å ha nyfarget hår!! :nigo:

Ja, det er helt fantastisk! Nå sitter jeg bare og ser på hvor blankt det er :rødme:

Nå har jeg kost meg litt med et glass med rødt og TV i en time. Nå er det vel på tide å være litt fornuftig...? Håper alle har en skikkelig jubelkveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, haha, det er et h*** styr for å være ærlig, men det er verdt det! :ler:

Ser til og med ut som at veggene slapp unna flekker! Juhu!

Du... det var et SLIT! :ler: Det er ikke mye trykk i dusjene her borte, så jeg tror jeg stod i en helvtime og skylla og vaska og børsta og skylla og vaska og vaske frenetisk vekk alle flekkene som kom på veggene i dusjen! Haha! Men nå ser både jeg og dusjen bra ut! Så det så!

Mmmm, Irish Stew er kjempegodt! Hun ene jeg bor sammen med er irsk, så hun laget det en kveld. Men hun puttet ikke bacon oppi - tror nesten jeg må be henne omå gjøre det neste gang :fnise:

Jeg har fått tegna litt ihvertfall, nå er jeg på'n igjen. Prøver å finne ut hvordan jeg skal lage bølger rundt den båten min - det er ikke lett! Hmmm, jeg kunne da faktisk lagt ut bilde når den er ferdig? Skal se om jeg kan fikse :)

Ja, det er helt fantastisk! Nå sitter jeg bare og ser på hvor blankt det er :rødme:

Nå har jeg kost meg litt med et glass med rødt og TV i en time. Nå er det vel på tide å være litt fornuftig...? Håper alle har en skikkelig jubelkveld!

Hehe, bra det gikk flekkfritt for seg til slutt! ;)

Bacon har jeg faktisk i bunnen av gryten for at det ikke skal svi seg. Det setter også selvfølgelig en ekstra god smak på maten. Mamma lærte meg bacon-trikset.

Du må absolutt legge ut en tegning når du føler for! :Nikke:

Vet du, det gode humøret ditt i dag er smittende! ;) Nå skal jeg kose meg med litt ost og kjeks, men tror det blir en tidlig kveld. Ha en super jubelkveld selv! :fnise:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Hei, jeg har visst glemt å svare på det du spurte om.. Samboeren min er borte 2 uker i slengen, også er han hjemme 4. Ganske grei ordning egentlig, selv om jeg savner han når han er borte..

Jeg har faktisk også farget håret i helgen :) Men på den vanlige måten da!

Lykke til med tegningen, det hadde vært morsomt å se.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du ble fornøyd med håret!

Ja no er det ikkje lenge før du får sjå kjæresten igjen, tenk så digg :danse::hjertesmil:

Kjempefornøyd! Det er sikkert tjuende gangen jeg farger det med henna, så jeg vet vel hva jeg går til, hehe.

Jaaaah! Hmm, han har vært på hyttetur i helga, skal bli morsomt å høre hvordan han har hatt det. Og hvor "lite" han drakk i går :ler:

Hei, jeg har visst glemt å svare på det du spurte om.. Samboeren min er borte 2 uker i slengen, også er han hjemme 4. Ganske grei ordning egentlig, selv om jeg savner han når han er borte..

Jeg har faktisk også farget håret i helgen :) Men på den vanlige måten da!

Lykke til med tegningen, det hadde vært morsomt å se.. ;)

Haha, det er smittsomt den her hårfarginga, Pupsilure hadde jo også farget sitt. Håper fargen oppførte seg slik den skal ;) Huff, jeg burde klippe tuppene mine snart, jeg - men det har jeg aldri noe lyst til...

2 uker borte og 4 hjemme er jo ganske greit da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, osten min hadde muglet! Hadde nok stått lenger enn jeg trodde gitt. :gjeiper: Men gryten ble perfekt, faktisk helt nydelig! :Nikke:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, osten min hadde muglet! Hadde nok stått lenger enn jeg trodde gitt. :gjeiper: Men gryten ble perfekt, faktisk helt nydelig! :Nikke:

-misa

Ånei!!! Dårlig gjort av osten!!! :nei:

Hmh, må vurdere seriøst å kopiere den gryta di, tror jeg :) Får sikkert kjeft av hun irske fordi jeg gjør noe "feil", men det får bare gå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Jeg trenger også å farge håret litt snart, sende etterveksten til etterveksthimmelen :fnise: Tror tuppene hadde hatt godt av en klipp også! Mye bad hair days om dagen ;)

Endret av Ansjoni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger også å farge håret litt snart, sende etterveksten til etterveksthimmelen :fnise: Tror tuppene hadde hatt godt av en klipp også! Mye bad hair days om dagen ;)

Haha, velskommen i klubben!

Jeg har også lagt merke til at det er de dagene håret er minst medgjørlig at det blåser verst her og... konspirasjon, kanskje? Værguder og hårguder (om det finner en etterveksthimmel må det finnes hårguder og, synes jeg)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den er kjempeenkel å lage! Min oppskrift (til to personer, inkludert rester dagen etterpå): 1 kg lammekjøtt, bacon til å dekke grytebunnen med, tre mellomstore løker, 3 store gulrøtter, 1 liten hodekål eller 1/2 stor, 12 hele pepperkorn, 4 teskjéer karve, 1 ss salt, 2 laurbærblad vann. Du kan enten ha potetene rett i gryta (mellomstore deles i to), eller koke de ved siden av.

Del lammekjøttet i store biter (ta feks utgangspunkt i kålskivene), løkene i 4 deler, gulrøttene i store biter og kålen først i to, og deretter i ca 4 cm tykke skiver. Fordel bacon på bunnen av gryten. Legg kjøtt oppå, og deretter grønnsaker og kjøtt lagvis. Strø over pepper, salt og karve. Fyll gryta opp med ca 3/4 vann, men begynn heller med litt for lite enn for mye. Det kommer en del væske av kjøtt og grønnsaker. Kok opp og la småkoke i 45-60 minutter. Ferdig!! :Nikke:

-misa

Endret av misa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er kjempeenkel å lage! Min oppskrift (til to personer, inkludert rester dagen etterpå): 1 kg lammekjøtt, bacon til å dekke grytebunnen med, tre mellomstore løker, 3 store gulrøtter, 1 liten hodekål eller 1/2 stor, 12 hele pepperkorn, 4 teskjéer karve, 1 ss salt, 2 laurbærblad vann. Du kan enten ha potetene rett i gryta (mellomstore deles i to), eller koke de ved siden av.

Del lammekjøttet i store biter (ta feks utgangspunkt i kålskivene), løkene i 4 deler, gulrøttene i store biter og kålen først i to, og deretter i ca 4 cm tykke skiver. Fordel bacon på bunnen av gryten. Legg kjøtt oppå, og deretter grønnsaker og kjøtt lagvis. Strø over pepper, salt og karve. Fyll gryta opp med ca 3/4 vann, men begynn heller med litt for lite enn for mye. Det kommer en del væske av kjøtt og grønnsaker. Kok opp og la småkoke i 45-60 minutter. Ferdig!! :Nikke:

-misa

Åh, knall! Det høres jo så godt ut! Og det med bconbiter i bunn var veldig lurt, synes jeg :) Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har nevnt det før, men kjæresten min er altså også arkeolog.

Og nå fant jeg denne

:rødme:

Nå må jeg ha baby!!!

(Har visst blitt tatt litt av verpesjuka her...)

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har nevnt det før, men kjæresten min er altså også arkeolog.

Og nå fant jeg denne

:rødme:

Nå må jeg ha baby!!!

(Har visst blitt tatt litt av verpesjuka her...)

:ler:

Jeg hadde lyst å bli arkeolog når jeg var lita, syns det var så spennende å grave i jorda. :gjeiper:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...