Gå til innhold

Pingting på tur


Pingting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høh, her skal man liksom være flink på en lørdagskveld og jobbe...men så går man hen og skaffer seg ticker i stedet? Jeg, altså. :fnise:

Har ikke hatt så mye å skrive om de siste dagene i grunn. Her går det saaaaakte. Har helt noia for tegningen min nå, føler at jeg ikke får til noe som helst. Huff :( Slitsomt. Må vel bare øve masse på alt, men det er jo et ganske begrensa antall timer i døgnet da. Og et bittelite liv er det greit å ha ved siden av og. Heldigvis skal den leveres før høst"ferien" (det blir jo ikke ferie akkurat...),å slipper jeg å tenke på den da..

Radiatoren nedenfor har heldigvis lært seg å holde kjeften sin. En noe desperat-nesten-på-gråten-telefon til utleier kl 8 på morran (etter at radiatoren hadde gått av både kl 1 og 5 for andre natt på rad) ordnet den saken :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, jeg blir så LEI! Får ikke til noen ting jo!!! Den j***' drittengningen samarbeider IKKE med meg! :sur::sukk:

Nå begynner jeg nesten å lure på hva jeg har begitt meg ut på her... Kanskje det var feil, at jeg ikke er flink nok likevel? Aaaaaargh!

*furte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yoghurt
Ååååh, jeg blir så LEI! Får ikke til noen ting jo!!! Den j***' drittengningen samarbeider IKKE med meg! :sur::sukk:

Nå begynner jeg nesten å lure på hva jeg har begitt meg ut på her... Kanskje det var feil, at jeg ikke er flink nok likevel? Aaaaaargh!

*furte*

Jeg trykka meg med en feil inn på siste sida di her, men gud så sært - grunnen til at jeg trykka inn på sida er nemlig at jeg desperat prøver å unngå en oppgave jeg sitter fast med til de grader. En dumdumdum litterær analyse som jeg selv har valgt meg ut - hvorfor gjør man slikt mot seg selv? En liten trøst at ikke bare jeg er lei.

Hva er denne tegningen?

Håper det går bedre med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du ER flink nok :jepp:

You can do it, you can do it :duskedame:

Åååå, tusen takk! :klemmer:

Går litt bedre nå, har "løsnet litt" etter en god middag og Mr. & mrs. Smith på DVD. :ler:

Skule bare ha en ... liten tastepause :rodme: *host, kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trykka meg med en feil inn på siste sida di her, men gud så sært - grunnen til at jeg trykka inn på sida er nemlig at jeg desperat prøver å unngå en oppgave jeg sitter fast med til de grader. En dumdumdum litterær analyse som jeg selv har valgt meg ut - hvorfor gjør man slikt mot seg selv? En liten trøst at ikke bare jeg er lei.

Hva er denne tegningen?

Håper det går bedre med den!

Haha, for et sammentreff!

Oppgaver ja... de kan være noen ordentlig slemme saker!!! Har du god tid på deg da? Om du har det, ville jeg lagt den fra meg noen dager, og brukt tiden på å lese om noe annet. Eller lese om noe som er relevant, men ikke skrive i oppgaven. Ennå.

Jeg studerer i England, tar en mastergrad i arkeologisk illustrasjon. I den forbindelse skal jeg lage en tegning av en kogg (en type handelsskip fra 1300-tallet), men den oppfører seg ikke særlig pent må jeg si (det kan også være fordi jeg har ekstremt lite erfaring innen det her)... Nå går det ihvertfall litt bedre. Innlevering om to uker, og mye annet å gjøre i mellomtiden! Hjelpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pingting. Det var et morsomt nick, hvordan fant du på det? :)

Plutselig var jeg inne på siden din, husker ikke helt hvordan det skjedde. Men har i alle fall lest meg gjennom de sidene du har krotet ned til nå, og synes det hørtes litt eksotisk ut å bo i en liten engelsk by og studere en så spesiell mastergrad. Og i tillegg nr. 2. *bøyer seg i støvet* Jeg har bare to stk bachelors. :sjenert:

Kurslæreren sa forresten at pilgrimsmerket mitt hadde blitt helt fint, og hadde en så bre standard at de kunne ha blitt publisert.

Gratulerer! Du burde ramme det inn, det hadde jeg gjort. :)

Ååååh, jeg blir så LEI! Får ikke til noen ting jo!!! Den j***' drittengningen samarbeider IKKE med meg! :sur::sukk:

Nå begynner jeg nesten å lure på hva jeg har begitt meg ut på her... Kanskje det var feil, at jeg ikke er flink nok likevel? Aaaaaargh!

*furte*

Hahaha, her kjenner jeg meg godt igjen her! Skal vel egentlig ikke le, men husker bare et par episoder med meg selv. :gjeiper:

Er det noen fine turområder der du bor? Det er en deilig måte å koble av på.

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yoghurt
Haha, for et sammentreff!

Oppgaver ja... de kan være noen ordentlig slemme saker!!! Har du god tid på deg da? Om du har det, ville jeg lagt den fra meg noen dager, og brukt tiden på å lese om noe annet. Eller lese om noe som er relevant, men ikke skrive i oppgaven. Ennå.

Jeg studerer i England, tar en mastergrad i arkeologisk illustrasjon. I den forbindelse skal jeg lage en tegning av en kogg (en type handelsskip fra 1300-tallet), men den oppfører seg ikke særlig pent må jeg si (det kan også være fordi jeg har ekstremt lite erfaring innen det her)... Nå går det ihvertfall litt bedre. Innlevering om to uker, og mye annet å gjøre i mellomtiden! Hjelpes!

Har nok ikke så god tid på meg, innlevering på onsdag, men hadde et gjennombrudd i stilsktivinga i går, kom meg bort fra der jeg har stått bomfast! Så det føles godt. Håper du klarer å gjøre det snart også! Misas råd om å gå en fin tur støtter jeg opp om, for meg er det den beste måten å koble av med.

Jeg leste at du tar to mastergradet, kan man gjøre det samtidig da? :klø: syns i alle fall det høres ut som det du gjør er interessant - må være utrolig spennende å bo i et helt annet land.

Ser du har nedtelling til når du får møte kjæresten - hehe, sånn var jeg i fjor. Er det du som skal hjem til Norge eller han som skal besøke deg. Blir nok kjempe koslig, det er så utrolig deilig å endelig se hverandre igjen.

Ønsker deg lykke til med tegning og avstandsforhold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pingting. Det var et morsomt nick, hvordan fant du på det? :)

Plutselig var jeg inne på siden din, husker ikke helt hvordan det skjedde. Men har i alle fall lest meg gjennom de sidene du har krotet ned til nå, og synes det hørtes litt eksotisk ut å bo i en liten engelsk by og studere en så spesiell mastergrad. Og i tillegg nr. 2. *bøyer seg i støvet* Jeg har bare to stk bachelors. :sjenert:

Gratulerer! Du burde ramme det inn, det hadde jeg gjort. :)

Hahaha, her kjenner jeg meg godt igjen her! Skal vel egentlig ikke le, men husker bare et par episoder med meg selv. :gjeiper:

Er det noen fine turområder der du bor? Det er en deilig måte å koble av på.

-misa

Hei Misa! Så hyggelig med besøk! :hallo:

Jada, det er faktisk ganske godt å komme seg ut og gjøre noe annet, etter å ha bodd på samme sted og studert det samme i fem år.

*bøye seg i støvet for Misas bachelorgrader* Hihi, det er søren ikke dårlig det heller!!!

Det er ikke så mye fine områder akkurat her hvor jeg bor, men det er utrolig mye fint byen! Så det blir nok noen dagsturer etterhvert, vi jentene i klassen har snakket om å leie en bil og se på det som finnes av arkeologi i nærheten (det var vel strengt tatt en liten overdrivelse - her i England er det jo søren meg noe for annenhver meter!)

Hihi, kanskje jeg burde ramme den inn ja! Får litt mer utfyllende tilbakemelding i morgen, vi får se da, tenker jeg...kanskje det blir ritualbrenning i stedet :ler:

Har nok ikke så god tid på meg, innlevering på onsdag, men hadde et gjennombrudd i stilsktivinga i går, kom meg bort fra der jeg har stått bomfast! Så det føles godt. Håper du klarer å gjøre det snart også! Misas råd om å gå en fin tur støtter jeg opp om, for meg er det den beste måten å koble av med.

Jeg leste at du tar to mastergradet, kan man gjøre det samtidig da? :klø: syns i alle fall det høres ut som det du gjør er interessant - må være utrolig spennende å bo i et helt annet land.

Ser du har nedtelling til når du får møte kjæresten - hehe, sånn var jeg i fjor. Er det du som skal hjem til Norge eller han som skal besøke deg. Blir nok kjempe koslig, det er så utrolig deilig å endelig se hverandre igjen.

Ønsker deg lykke til med tegning og avstandsforhold!

Onsdag er ikke lenge til, nei... Men du klarer det sikkert, vettu ;) Men skrivesperre er altså noe av det verste som finnes! Skulle vært forbudt!

Nei, jeg tar ikke to mastergrader samtidig! Den i Norge går over to år, og jeg har tatt ett år av den. Så har jeg pause mens jeg er her :) Skal ikke påstå jeg er fullstendig hjernedød, men det får da være grenser til genialitet også ;)

Ja, jeg synes det er kjempemorsomt å bo her! England og Norge er jo ikke veldig forskjellige, så det er mest de små forskjellene man legger merke til. Også visste jeg jo litt hva jeg gikk til - var sammen med en engelsk fyr i fem år, og har også bodd noen måneder i Cardiff (i Wales). Men det er morsomt! Også er det greit fordi man får satt ting litt i perspektiv - lærer seg å sette mer pris på endel ting hjemme i Norge som man kanskje har tatt som selvfølgeligheter før.

Også er det jeg som skal hjem til Norge. Er vel fare for at foreldrene mine får ett besøk og, det blir koselig :)

Nå er det bare 12 dager igjen :hoppe: Kan tenke meg at du gleder deg!

JAAAAAAAA!

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Hurraaaaaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, FOR en kveld!

I stedet for å jobbe flittig med tegningene mine har jeg:

- laget lunsj for to dager fremover (kylling og grønnsaker)

- laget en veldig god middag (hjemmelaget Chili con carne med villris, to kilo rømme og tre kilo tortillachips) (må veie opp for sunn lunsj)

- ryddet sekken min (på tide!)

- ryddet rommet mitt

- tørka støv

- støvsuga

- vaska badet

- vaska håndklær

- handla mat

- snakka med kjæresten...to ganger...og chatta på Skype i en halvtime i tillegg (kjæresteoverdosekveld i kveld)

- dusja

- sitti på KG

- endret instillingene mine på Facebook fra "English" til "English (Pirate)" GENIALT! Anbefales, lenge siden jeg har ledd så godt. Man kan stille språket nede i venstre hjørne :)

- vurdert priser, tider og reise hos fire forskjellige flyselskaper

- tatt et valg og bestilt flybilletter hjem til jul (JAAAA, da kan jeg starte ny ticker når jeg drar fra kjæresten igjen!)

- vurdert om det er bedre å reise med buss slik at man er alt for tidlig ute på flyplassen eller har dårlig tid

- bestilt bussbillett (tidlig. Orker ikke nerver når jeg reiser)

- betalt telefonregning

- betalt kredittkortregning

- ringt mamma :)

...det ser jo ikke så ille ut når det blir ramset opp sånn? Mesteparten av tiden gikk likevel på flybillett og kjæreste. Hihi.

NÅ er det natta. Skal bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, FOR en kveld!

I stedet for å jobbe flittig med tegningene mine har jeg:

- laget lunsj for to dager fremover (kylling og grønnsaker)

- laget en veldig god middag (hjemmelaget Chili con carne med villris, to kilo rømme og tre kilo tortillachips) (må veie opp for sunn lunsj)

- ryddet sekken min (på tide!)

- ryddet rommet mitt

- tørka støv

- støvsuga

- vaska badet

- vaska håndklær

- handla mat

- snakka med kjæresten...to ganger...og chatta på Skype i en halvtime i tillegg (kjæresteoverdosekveld i kveld)

- dusja

- sitti på KG

- endret instillingene mine på Facebook fra "English" til "English (Pirate)" GENIALT! Anbefales, lenge siden jeg har ledd så godt. Man kan stille språket nede i venstre hjørne :)

- vurdert priser, tider og reise hos fire forskjellige flyselskaper

- tatt et valg og bestilt flybilletter hjem til jul (JAAAA, da kan jeg starte ny ticker når jeg drar fra kjæresten igjen!)

- vurdert om det er bedre å reise med buss slik at man er alt for tidlig ute på flyplassen eller har dårlig tid

- bestilt bussbillett (tidlig. Orker ikke nerver når jeg reiser)

- betalt telefonregning

- betalt kredittkortregning

- ringt mamma :)

...det ser jo ikke så ille ut når det blir ramset opp sånn? Mesteparten av tiden gikk likevel på flybillett og kjæreste. Hihi.

NÅ er det natta. Skal bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Yoghurt

Oi, skal jammen si du har vært flink ja!

I går hadde jeg endelig burdd på skrivesperra, plutselig satt jeg der med en ferdig stil, haha. Det var lettende. Har du kommet noe lenger? Og hvordan gikk den mer utdypende tilbakemelding i dag?

Håper på at det ikke ble ritualbrenning, men hvis det blir det må du si fra så kan jeg stille opp med *være trønder* karsk :ler: skulle ikke hatt noe i mot en Englandstur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Jøss, du fikk jammen gjort mye på en kveld! Jeg har også litt sånn kjæresteoverdose av og til.. Samboern min jobber jo i nordsjøen, så det kan bli noen telefonsamtaler i løpet av en dag :)

Hvordan går det på skolen?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Spidergirl#

Herma etter deg eg! Laga ticker eg og. Hm..... Eg har ikkje penger igjen nesten fordi eg måtte bestille flybilletter til meg og kjæresten. Til han når han kjem ned her, og til meg når eg blir med han opp igjen. Så no er stipendet allerede borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, skal jammen si du har vært flink ja!

I går hadde jeg endelig burdd på skrivesperra, plutselig satt jeg der med en ferdig stil, haha. Det var lettende. Har du kommet noe lenger? Og hvordan gikk den mer utdypende tilbakemelding i dag?

Håper på at det ikke ble ritualbrenning, men hvis det blir det må du si fra så kan jeg stille opp med *være trønder* karsk :ler: skulle ikke hatt noe i mot en Englandstur ;)

Hoho, jeg har tatt igjen i går og i dag med å være veldig treig :ler: Men kjempefint å høre at oppgaven din ble bra til slutt da! hurra!

Tegningen min ja... jeg er fornøyd! Læreren sa at den er av en såpass standard at den kunne publiseres, og påpekte et par feil (som jeg så at jeg hadde gjort da han sa det). Generelt sett mangler jeg trening sa han, og det har han jo helt rett i. Det er jo derfor jeg er her :)

Det engelske karaktersystemet er litt vanskelig. De baserer det på prosenter, hvor 0 er absolutt ingenting, mens 100 er perfekt og udiskuterbart. 100 skjer derfor ikke, aldri 90 heller. Vanligvis går det ikke an å komme høyere enn 80, men det er ekstremt sjeldent. 70-75 er det høyeste det skal gå an å få. I en grad som vår, er det absolutt ikke vanlig fortalte læreren, vanligvis vil vi ligge på 50-60-tallet gjennomsnittlig (alt under 40 er stryk). Og jeg fikk en 53 på tegningen min, så jeg er fornøyd :) Det tilsvarer vel en norsk C (eller 4'er) skulle jeg tro. Bra for et første forsøk!!!

Jøss, du fikk jammen gjort mye på en kveld! Jeg har også litt sånn kjæresteoverdose av og til.. Samboern min jobber jo i nordsjøen, så det kan bli noen telefonsamtaler i løpet av en dag :)

Kjæresteoverdoser er så koselige! Jeg har jo funnet ut at Skype er helt genialt; ikke bare kan jeg snakke med ham gratis, jeg kan se ham også! :strix:

Hvor lenge er kjæresten din borte av gangen da? Avstandsfohold er slitsomt!!!

Herma etter deg eg! Laga ticker eg og. Hm..... Eg har ikkje penger igjen nesten fordi eg måtte bestille flybilletter til meg og kjæresten. Til han når han kjem ned her, og til meg når eg blir med han opp igjen. Så no er stipendet allerede borte...

Hehe, ser jeg "leder" med et par dager ;)

Flybilletter innenfor Norge er dyrt, synes jeg. Skulle ikke overraske meg om man kan finne billigere billetter til England. Rart?

Hihi, det stipendet varer da aldri lenge? Ikke mine ihvertfall :fnise:

Bare innom og smugleser litegrann jeg. Ha en fortsatt fin kveld - det som er igjen av den vel og merke... :)

Takk takk, og du og!

Vi ligger jo en time bak her borte, så jeg har litt mer kveld igjen enn deg :)

Ha en fantastisk fredag alle sammen! Nå er det snart helg!!! :klem:

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Spidergirl#

Ja det er heilt sant det er veldig dyrt å reise med fly i Norge, tror nok det er billigere å reise til England da. C er jo meir enn bra nok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Skype er helt genialt :strix:

Det var det som redda meg når kjæresten var borte og jobbet i usa i sommer. Fikk prata flere timer hver dag, helt gratis. Tilsvarende telefonregning hadde blitt astronomisk!

:klappe: for bra førsteresultat!

Håper du får en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...