Gå til innhold

Pingting på tur


Pingting

Anbefalte innlegg

Hei hei og :velkommen: til KG! Alltid moro når nye "fjes" (vel vel, avatarer da :fnise: ) dukker opp! Du virker supertøff som faktisk flytter fra kjæreste og alt det kjente for å ta mastergrad i utlandet. Slikt står det respekt av! Kunne gjerne tenke meg et semeser i utlandet, men vet ikke om jeg klarer å nyte det slik jeg burde... Nok om det, kommer til å følge med deg i alle fall, også er du hjertelig velkommen til å stikke innom dagboka mi og, nøkkelen ligger under dørmatta, så det skal være greit å komme seg inn.

Nå må jeg være flink student og lese fem kapitler, før jeg skal lage grønnsaksuppe og se på 71 grader nord.

Ha en finfin kveld, Pingting :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du har et spennende år foran deg! Så bra at hun du skal dele hjem med er grei, det har mye å si :)

Ja, ikke sant? Jeg har hatt noen dårligere opplevelser og, blant annet en fyr som både nektet å vaske opp etter seg OG stjal andre sin mat. *brrrr* Til slutt blei vi så lei av oppvasken hans at vi stablet den utenfor døra hans, i håp om at han skulle ta den siden han omtrent ikke kunne komme seg ut. Han hoppet over. I to uker... :spy: Typisk attenåring som nettopp har flytta fra mamma, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei og :velkommen: til KG! Alltid moro når nye "fjes" (vel vel, avatarer da :fnise: ) dukker opp! Du virker supertøff som faktisk flytter fra kjæreste og alt det kjente for å ta mastergrad i utlandet. Slikt står det respekt av! Kunne gjerne tenke meg et semeser i utlandet, men vet ikke om jeg klarer å nyte det slik jeg burde... Nok om det, kommer til å følge med deg i alle fall, også er du hjertelig velkommen til å stikke innom dagboka mi og, nøkkelen ligger under dørmatta, så det skal være greit å komme seg inn.

Nå må jeg være flink student og lese fem kapitler, før jeg skal lage grønnsaksuppe og se på 71 grader nord.

Ha en finfin kveld, Pingting :)

:klem:

Hei, og takk for kjempehyggelig hilsen :)

Hmh, alle kommenterer at jeg er så tøff, begynner nesten å tro på det selv ;) Men det er nok definitivt noe en må være klar for selv, og ønske ganske sterkt. Også er det jo gøy å studere da, det betyr nok ett års utsettelse av den dagen jeg må begynne å forholde meg til jobb og sånn seriøse ting :ler:

Hva studerer du da? Fem kapitler - det må jeg virkelig si er flinkt!!! *imponert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intensjonene var i alle fall der, men jeg har ikke lest mer enn to og et halvt. Så mye kjedelig stoff a gitt. Studerer til å bli allmennlærer, første året, så har ikke fått børstet støvet vekk fra studievanene ennå, de sitter langt inne. Håper de kommer etter hvert :) Vi får oppmuntre hverandre som best vi kan. Ikke så lett å lese når hodet kjennes ut som om det er fullt av isopor, og i nesa finnes det ca en kvart millimeter igjen å puste gjennom :forkjola:

Godt jeg kan kose meg med et glass cola foran tv'n og pc'n i stedet for lesing, de skal jo gå gjennom det i morgen. (Det sier jeg bare for å gi meg selv bedre samvittighet). Huff, jeg er håpløs :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg kan kose meg med et glass cola foran tv'n og pc'n i stedet for lesing, de skal jo gå gjennom det i morgen. (Det sier jeg bare for å gi meg selv bedre samvittighet). Huff, jeg er håpløs :fnise:

...du er ikke håpløs, jeg tro det heter "student". :ler:

Egentlig burde det være et eget arbeidsmarkedfor studenter, makan til kreative mennesker skal man lete lenge etter! Jeg kjenner ingen andre som er så flinke til å komme med unnskyldninger og bortforklaringer ihvertfall (meg selv inkludert). Hihihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du har så rett så rett. Det er sjeldent jeg er så klar for å gjøre husarbeid, sette inn bilder i album, ja til og med trene - som de gangene jeg egentlig skulle gjort noe annet, og da aller helst lest. Men godt å høre at det er flere av oss :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aaah, ny dag, nye muligheter! I dag skal læreren se på oppgavene våre, SKUMMELT! Heldigvis skjønte jeg fort i går at de andre jentene er akkurat like nervøsesom meg. Tror ikke jeg hadde følt meg veldig komfortabel med å ramle opp i en gjeng overdrevent selvsikre mennesker. Huhu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Velkommen hit til dagbokverdenen!

Og så tøff du er som har reist til England for å studere, helt alene! Tøft gjort, altså :5:

Lykke til med vurdering av oppgavene i dag :)

Endret av Ansjoni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle hilsninger og lykkeønskninger! Det gledet et småslitent arkeologhjerte. :klemmer: til dere!

Joda, det gikk vel greit... Men det var som forventa: de andre er nok flinkere enn meg. Fikk helt sjokk da jeg så noen av arbeidene :haar: Men det var jeg klar over og, jeg har jo ikke holdt på med dette lengre enn ett år, noen av dem har jo grader i kunstfag! Så det var en stund jeg satt med klump i halsen og selvtilliten på bunn :unsure: , men så begynner man å tenke litt mer rasjonelt etterhvert... Så dette er en liste jeg skal huske når jeg føler det sånn (dette er garantert ikke siste gangen!)

- de andre er like nervøse som deg, og føler også at de ikke er flinke nok.

- noen er flinkere enn andre. Sånn er det bare. (en av jentene hadde en tegning av et par bueskyttere som gjorde at de fleste fikk hakeslepp)

- jeg må fokusere på det JEG er flinkest til, ikke hva jeg ikke kan. Jeg er flink til gjenstandstegning, ikke å tegne mennesker (som denne oppgaven var). Jeg kan bli flinkere til det etterhvert og, men da må jeg øve.

- jeg ER flink til det. (jo, det er du)

- du er her for å lære ting, ikke for å være ferdig utlært.

Samler vel opp noen flere argumenter etterhvert.

Læreren min sa jo forsåvidt også at gjenstandstegningen min var "not bad", og det tar jeg som lovende!

Hadde en liten seanse med krisepsykologi pr. telefon med kjæresten. Han vet jo hva han skal si for å få meg til å føle meg bedre. Fine mannen :rødme:

Ellers har det ikke skjedd så mye i dag, er nå tilbake på rommet og skal lage en sen middag! Pasta med tomatsaus med masse hvitløk i, nam nam! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du er så positiv, Pingting! Så lenge du gjorde ditt beste på oppgaven, så gjorde du det bra nok :tommelopp: Trøstesamtaler med kjæresten gjør alltid godt, de vet hva de skal si. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er flink til å motivere deg selv jeg, da går det så mye lettere :) Og ja, du ER flink, sånt er så viktig å minne seg selv på innimellom. Og, når man er litt nede, er det utrolig godt med en kjæreste som kan drive litt oppsyking og trøsting :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, begge to :) De er fine de kjærestene, altså!

Oh ja, det er viktig å prøve å være litt positiv. Kan ikke sitte her borte og grave helt ned i sorger heller.

I dag har jeg hatt en rimelig kjedelig skoledag. Masse introduksjoner, rundtur på biblioteket, møtt et par lærere og sånt. Mye informasjon, så nå er hodet mitt litt fullt i grunn.

Men jeg har vært og sett det neste rommet jeg skal bo på (der jeg blir boende "for godt"), og det er fint! Og huset er fint! Så nå er jeg glad, og ganske lettet :) Har kjøpt meg luftmadrass og, siden jeg må sove på gulvet hos noen av klassevenninnene mine (de er nå så snille) til rommet mitt er klart.

Enda ett lyspunkt: jeg har bestilt flybilletter til å dra hjem i høstferien! Må nok jobbe MYE på dagtid, men jeg får i det minste litt kvalitetstid med kjæresten på kveldene. Og truffet vennene mine! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa, HURRA!

Nå er jeg faktisk i skikkelig godt humør - har bestemt meg for å bytte tema, slik at jeg slipper å tegne en sånn teit pilgrim. Så det ble å tegne en rekonstruksjon av skipet det er bilde av på pinen, gitt! Sitter og søker etter informasjon på nettet nå, og merker at jeg er ganske entusiastisk. Samtidig som jeg er kraftig irritert på meg selv for at jeg ikke kunne ha bestemt meg for det i sommer - da kunne jeg jo ha kommet så mye lengre i arbeidet nå! Det er vel bare tull å tenke sånn, men det er ikke så lett å la være...

Skjedde forresten noe morsomt: jeg googlet medieval ships + cog (skipstypen jeg skal tegne) ...og havnet på en side drevet av scientologene!?! :skratte: Gikk pent og rolig ut derfra jeg - neppe noe sjakktrekk å sette opp dem som referanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har keg snakket bittelitt med kjæresten. han var en kombinasjon av syk, sliten, overarbeida og trist. Huff, liker ikke at han har det sånn når jeg er her. Føler meg litt hjelpeløs, skulle gjort hva som helst for å hjelpe ham, jeg. :sukk:

Velvel, ny dag og blanke ark og fargestifter og sånt i morgen - får man satse på ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke koselig å være langt unna de man er så glad i når de er slitne og triste :sukk:

Tenker det blir ekstra deilig å komme hjem i høstferien - det er vel ikke så lenge til? :)

ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke koselig å være langt unna de man er så glad i når de er slitne og triste :sukk:

Tenker det blir ekstra deilig å komme hjem i høstferien - det er vel ikke så lenge til? :)

ha en strålende dag!

Nei, det er litt dumt :(

Er ikke sååå lenge til ferien, litt over en mnd. Men lenge nok da! ;)

Takk, og håper dagen din blir helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...