Gå til innhold

Pingting på tur


Pingting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blomster denne gang, men var lur (???) og kjøpte falske. Har ikke grønne fingre - jeg kommer sikkert til å drepe disse og.

:fnise: Bra vi er flere uten antydning til grønne fingre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, denne morgenen vaaknet jeg 2 time foer tiden, av en pratesyk brannalarm. Som ikke hadde tenkt aa gi seg med det foerste. Hmpf. Det skjer selvfoelgelig etter en natt med lite, og daarlig soevn. (noen som har lagt merke til at brannalarmer aldri gaar av paa dagtid?)

Naa paa skolen, ekstra tidlig ute i dag ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte snike litt i boka di.... Det høres spennende ut med arkologi då.

Ja, det syntes i grunn jeg og :) Så nå har jeg holdt på med det i 5 år, hehe.

Takk for hilsen, forresten :)

:fnise: Bra vi er flere uten antydning til grønne fingre...

Vi burde få egne blomsterbutikker, skal jeg si deg!

Jeg tror jeg drepte en kaktus en gang... Og da jeg var yngre kjøpte mamma en plante som het "kunnskapens tre" til rommet mitt - hun syntes det passet bra siden jeg gikk på skolen, sa hun. Liten buskedings med røde bær på, bærene falt av etter 3-4 dager, hele greia var død etter 10... Hahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har visst ikke skrevet noe særlig på noen dager...

Det er fantastisk å ha eget rom, og når jeg i tillegg har funnet ut at de jeg bor med er rolige, ryddige, renslige og ikke minst hyggelige - så kan det vel knapt bli bedre...

Kurset går greit, nå har vi kommet ordentlig i gang, og har mye å gjøre. Det blir ikke mye fritid på meg, akkurat. Mye av det er kjempemorsomt, for eksempel funntegning. Kurslæreren sa forresten at pilgrimsmerket mitt hadde blitt helt fint, og hadde en så bre standard at de kunne ha blitt publisert. Så da burde jeg vel hoppe opp og ned og juble, men i stedet bruker jeg energien på å bli irritert fordi noen av de andre jentene har enda finere tegninger. Murr... Går seg forhåpentligvis til ettervert.

Ellers er dette en helt grei by, egentlig - litt mye vold og sånt så jeg tør ikke gå ut alene sent på kvelden, men det er greit. Er en pub 500 m unna, så det er ikke vanskelig å få med seg noen heller :ler: Pubene her stenger jo i 11-tiden, det er småsært. Men tradisjon. Andre utesteder kan godt være åpne til 4, og alkoholsalg i butikken varer...så lenge butikken er åpen. Hihi.

Ellers...håper alle som leser dette får en superduper dag :)

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk!

Jaja, så sitter man her da... Hjemmedag i dag, skal skrive et såkalt "Position Paper". Tre sider med bullshit om hva slags evner jeg hadde før jeg kom hit, hva jeg håper å få utvikla, og hvilke ønsker og ambisjoner jeg har for fremtiden. Hele greia er så unødvendig og kjedelig at jeg til stadighet sovner. Så nå er det te, KG og engelsk formiddagsTV (grøssoggru!).

Ellers går det jo fremover da. Sliter med å tegne det lille skipet mitt, perspekivet blir til stadighe helt feil. Nesten noe picassoansk (der fant jeg opp et nytt ord, gitt) over det...men ikke nok til at jeg kan si at det er meningen... hihi :ler:

I morgen skal jeg ut på tur, treffe masse mennesker som driver med bueksyting (middelalderske langbuer, for å være presis). Et par av jentene som skal tegne bueskyttere, så de har kontaktet en tidligere student som er medlem i den gruppa. De skal trene på lørdag, så da slengte vi oss med. De andre fordi de vil ta en del bilder de kan bruke som inspirasjon, jeg fordi jeg er med i en lignende klubb hjemme i Oslo. Gleder meg! :)

Også har jeg funnet den billige maten. Rart, egentlig er all mat her bare bittelittegranne billigere enn i Norge (frukt og grønt er nesten dyrere!!!), men kjedenes egne varer er sykt billige. Så i går kjøpte jeg 2 kg kylling (lår, bryst, diverse rare biter) for 35 kroner... Og en halv kilo hvite fiskefileter for 12... og 80 teposer for en femmer. Skulle alltid ønske jeg hadde råd tilå kjøpe mer økologisk og slikt, men jeg har rett og slett ikke råd. Hrmf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Spidergirl#

Eg og tenkjer ofte på at eg må kjøpe meir økologisk, men som sagt det er såå dyrt. Gratulerer med bra tegning då:) Du må ha ei riktig fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så sitter man her da, på en søndag og er kjempeforkjøla... Grrr... Og jeg som hadde masse planer om ting jeg skulle gjøre i dag! Men det nytter ikke akkurat når hodet er fullt av bomull og nesa renner. Hmpf.

Helgen så langt har vært ganske begivenhetsløs. Var og så på disse bueskytterne enkort tur i går (får lov til å komme tilbake på en annen trening for å prøve selv! Hurra!). Da var det så kaldt at jeg måtte ut og shoppe litt, så nå har jeg nytt skjerf :ler: Kjempefint egentlig, fra H&M, kjempelangt, grov, ujevn strikk i blått. Og veldig mykt og varmt. Føles litt teit å handle på H&M her borte, men ser man noe fint... ;)

I dag blir det ikke mye aktivitet ihvertfall. Kan vel slenge på en film eller noe. Og en kort tur på butikken, har fått en helt vanvittig lyst på pepperoni-pizza! :spise: Lyst på øl og...men det hjelper vel ikke noe særlig mot forkjølelse..eller? Eller som min kjære sier: av alle tingene som ikke hjelper mot forkjølelse, er whisky den beste. Fine fyren :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og tenkjer ofte på at eg må kjøpe meir økologisk, men som sagt det er såå dyrt. Gratulerer med bra tegning då:) Du må ha ei riktig fin helg :)

Ja, i Norge er det jo veldig dyrt! Her er det faktisk billigere, og de har mye, MYE større utvalg i økologisk og/eller fairtrade. Men likevel, lommeboka sier bestemt nei. Dumme lommeboka.

Takk for det! Håper du har/har hatt en strålende helg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

:vinke:

Irriterer meg også over at det er så dyrt å spise økologisk.. Er jo helt sinnsyke prisforskjeller på samme produktet.

Håper du er blitt frisk igjen :) Kjedelig å være syk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg hadde en lommebok som sa ja,ja,ja til økologisk, men det blir nok dessverre for dyrt å kun kjøpe det :(

Men hadde det vært bedre utvalg og litt billigere tror nok jeg hadde gått for det allikvel. Hva vil du si de har mer utvalg av forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Irriterer meg også over at det er så dyrt å spise økologisk.. Er jo helt sinnsyke prisforskjeller på samme produktet.

Håper du er blitt frisk igjen :) Kjedelig å være syk..

Hei og hå!

Ja, det er helt vanvittig. En gang så jeg økologisk blomkål til 32 kr stykket. *brrrr* Men - forhåpentligvis går det fremover!

Og ja, er frisk igjen, bortsett fra litt hosting. Og det er jo overlevlig :)

Ha en flott og fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg hadde en lommebok som sa ja,ja,ja til økologisk, men det blir nok dessverre for dyrt å kun kjøpe det :(

Men hadde det vært bedre utvalg og litt billigere tror nok jeg hadde gått for det allikvel. Hva vil du si de har mer utvalg av forresten?

Jepp, det blir dyrt... :(

De har egentlig mer utvalg av alt! De store matbutikkene har et vanvittig utvalg uansett, og ofte er økologisk/fairtrade på samme prisnivå. I dag kjøpte jeg økologisk spaghetti som kostet 10 kr kilo, samme som vanlig spaghetti. Og de har økologiske alternativer for det meste - men en del av varene (egg, kjøtt, melk) er litt dyrere. Og jeg må snu på krona (eller pundet, hihi), så det blir fort nedprioritert. Håper, håper dette er et tegn på hvordan Norge kan bli om noen år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det håper jammen meg jeg og. Jeg tror det går den veien faktisk, jeg synes det har vært en positiv utvikling de siste årene.Nå er det flere kjeder, feks coop og ica som har egne økologiske produktserier som er ganske ok i pris! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hei!

Måtte jo bare innom en tur å hilse på :)

Håper det står bra til!

Hei Hyggelig! Her er alt bare bra, vet du - det store utlandet er ihvertfall ikke så skummelt lenger.

Håper alt er fortreffelig i den hyggelige verden også :)

Ja, det håper jammen meg jeg og. Jeg tror det går den veien faktisk, jeg synes det har vært en positiv utvikling de siste årene.Nå er det flere kjeder, feks coop og ica som har egne økologiske produktserier som er ganske ok i pris! :klappe:

Jaaa! Flinke, er de. En ting som de har fokus på her borte som jeg ikke har lagt merke til hjemme i Norge er fisking. Altså at de har fokus på at det fiskes på en forsvarlig måte; ikke rovfiske, med fornuftige fangstmetoder (som da for eksempel ikke inkluderer garn med for liten maskevidde eller de trålegreiene som rasker med seg alt som finnes på havbunnen). Flott!

En annen ting er at det hender at billigproduktene er økologiske eller fairtrade. Litt uvant - kan du se for deg First Price økologisk gulost? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste to dagene har vært ganske produktive, egentlig!

Mandag holdt vi påmed Adobe Illustrator, noe jeg synes er knallmorsomt. Vi er ferdig med opplæringskursene, og fikk prøve oss på noen ordentlige oppgaver hentet fra et par år gammelt arkeologisk prosjekt. Oppgaven min var å lage et kart som viste distribusjonen av en bestemt type gravhauger i Wessex. Kartet fantes allerede, men var i en bok, og hadde for mye informasjon i seg. Så da scanner man kartet, og "tegner over" den informasjonen man ønsker å beholde, og gir blanke i resten :gjeiper: Masse pirkearbeid og bare gjentagelser, likevel syntes jeg det var såååå morsomt. Jeg er rar... (sitat kjæresten: du er rar, det er derfor du er så fin" :rødme: )

I dag har jeg tegnet gjenstander, og nå var det vanskelig! Jeg har MYE igjen å lære, skjønner jeg. Satt med et monster av en spiker fra 1200-tallet som læreren hadde rappet fra en eller annen katedral han skulle dokumentere :ler: I tillegg til å være to forskjellige metaller (som skal tegnes på forskjellige måter), så var det selvfølgelig masse rare detaljer på den som var vanskelig å beskrive... Jaja, huff, det går vel forhåpentligvis fremover...

I lunsjpausa i dag var det noen som hadde satt opp salsgbod ved kantina, så jeg gikk jo selvfølgelig litt amok... :sjenert: Er nå stolt eier av A3 innbundet skisseblokk, en blokk med svart papir, to ulike sett kullblyanter (bl.a. hvite og brune som jeg kan bruke på svart papir), blekk til dyppepenner (note to self: må kjøpe penn), ny linjal, kniv til å skjære papir med og skalpeller (som er kjekke å rette opp feil med hvis man har tegnet med blekk på glatt overflate). Og det hele var dritbillig! Og god kvalitet. Så da har jeg egentlig spart penger...sant?

Nå er det nattatid. Jeg har i grunn brukt hele kvelden på å tegne. Kose meg litt med Terry Pratchett i noen minutter før jeg sovner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hrmf... ikke akkurat beste start paa dagen i dag. Slet litt med aa sovne (noe som hender fra tid til annen). Kl 5 vaakner jeg av et vanvittig leven fra etasjen under. Det er en radiator som av og til lager masse hoeye pipelyder (ingen som helt har skjoent hvorfor). En smal sak aa fikse: er bare aa skru paa en av bryterne som stiller varmen. Men ikke akkurat det man helst vil kl 5 paa morran. Saa jeg laa en stund og haapet at det skulle gaa over, eller at noen andre skulle ordne det. Tror ikke det er noen av de andre rommene som kunne hoere det, saa til slutt slepte jeg meg ned trappa for aa skru.

Og opp i senga igjen. Og mer pipelyd kl 5:15. Og 5:45. :kjefte:

Da jeg endelig sovner igjen, staar braakenaboen opp. *sukk*

Men naar det er sagt: morsomt paa skolen saa langt i dag ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...