Gå til innhold

Pingting på tur


Pingting

Anbefalte innlegg

1 måned ja, det er sannelig lenge nok når man lengter etter sin kjære! Hadde avstandsforhold i to år, og det var jo ikke alltid like festlig :sukk: Men, forholdet holdt det altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har hatt avstandsforhold før jeg og. Det holdt jo ikke, det ble ikke slutt før vi hadde bodd sammen i 3 1/2 år... hehe. Men hyggelig at det holdt for dere :) De er nå fine, de fyrene.

Jeg tror det er mye lettere når man vet at det bare er midlertidig også - jeg vet at jeg kommer tilbake for godt om ikke så lenge (vel, lenge nok).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg og driver research på harde livet. Vi hadde ennå ikke blitt registrert med brukernavn og passord på skolen, så vi kunne ikke bruke PC'ene i dag heller :kjefte: Og jeg som hadde med meg absolutt alt jeg trengte på USB-penn...

Men jeg har det morsomt ihvertfall! Sett på masse beskrivelser av middelalderske skip. Lovlig skummelt å skulle tegne ett som skal være godt nok til at det kunne vært i en publikasjon eller i et museum... Men jeg er jo her for å lære!

Ellers har det vært strålende sol i hele dag - noe som er uvanlig nok i denne delen av verden. Men det er jo koselig! Til helga må jeg flytte ut (ufff, må rydde og vaske - igjen!!!) og forberede meg på å dele rom med noen i en uke. Gah. De andre jentene er veldig koselige, men jeg liker å ha muligheten til litt privatliv og. Jaja, man holder vel ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var man tilbake etter nok en tur på skolen - kun for å konstantere at vi fortsatt ikke har tilgang på PC'ene

:cry3:

:kjefte:

:sinna:

:tristbla:

:glare:

:overrasket:

:haar:

:kjempesinna:

:angry:

:hakeslepp:

:grine:

:fy_fy:

:sur:

:frustrert:

:flekke:

...så da blir det vel hjemmekontor i dag og. I morgen flytter jeg, så aner ikke hvor mye nettilgang det blir fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å flytte så ofte, men litt over en uke nå, så er du inne der du skal være :duskedame:

Irriterende med treg skole som ikke gir dere tilgang, finnes få større irritasjonsmomenter i en sånn situasjon. :frustrert:

Lykke til med middelalderskiptegning, kommer nok til å bli kjempebra. Du har en flott innstilling på veien også når du sier at "jeg er jo her for å lære". Håper du får en finfin helg, skal du noe moro?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaaa! Gleder med til å komme ordentlig i orden, så langt har jeg bare tatt det mest nødvendige ut av bagger og sekker, ellers ligger kofferten med alle klærne mine i åpen på gulvet. Lengter etter å ha klær i skuffer og skap, jeg!

Rart, jeg har bare bodd i det rommet her i 12 dager, men det føles som en evighet. Minst. Sånn er dte vel når man opplever mye nytt hver dag :)

Helga blir vel litt flytting, antagelig litt skolearbeid. Og en øl med jentene på lørdagskvelden, er vel enn viss fare for at det utarter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ta en liten introduksjon av jentene i klassen og...

Vi har jo meg, da :)

Så er det N. hun er fra London og bor i samme hus som meg (vel, fra neste uke av, jeg bor jo ikke der nå. Hihi). Veldig snill og grei, og gjør ikke så mye av seg. Virker litt usikker på tegningene sine hun og, så da har jeg noen å gå å grine til når jeg sliter. Insisterer på at alle skal ta en tur til Stonehenge. (det er jo greit...?

A er irsk. Snakker fort og mumlete, men det er nå stort sett fornuftige ting som kommer ut. Utrolig flink til å tegne! Veldig lite spjåkete, virker kjempejordnær. Skal flytte inn i huset mitt etterhvert.

F er italiensk og veldig typisk italiensk (liten og søt, smiler stooort, veiver med hendene når hun snakker). Hun er litt bekymra for engelsken sin, men forhåpentlig venner hun seg til det fort. Veldig koselig.

Også er det T som er fra ...et sted i England... og har studert i Liverpool. Gal etter Egypt, og har en kjæreste hun konstant snakker om. Jålejente :)

N er faktisk den eneste av oss som ikke har kjæreste. Vi får vel gjøre noe med det da ;)

Alder er fra 21 til 27 år. En fin gjeng synes jeg, alle er jordnære og hyggelige.

Nå har jeg vært ganske flink i noen timer, så jeg følte enliten KG-pause var på sin plass.

Isbilen stoppet forresten under vinduet mitt igjen. Men jeg var sterk jeg, og kjøpte ingen ting. Kan også være fordi jeg vet jeg har en sjokolade i skapet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaah, nå har jeg hatt en fin helg!

Flyttet pålørdag ettermiddag, det var jo litt trist da. Men gutta jeg har bodd med var så søte - de sa at hvis de ikke liker han nye fyren som flytter inn, kommer de til å kreve å få meg tilbake! Hihi.

Har fått installert meg i rommet til N (som skal bli mitt rom når hun kan flytte inn i et nytt et), det går så vidt, men det er trangt! Bra hun er så hyggelig.

På lørdagskvelden gikk vi jentene ut og tok et par pils. Fant en ekte, skikkelig brun engelsk pub. Utrolig koselig på sånne steder.

I dag startet vi med å spise lunj - tradisjonell Sunday roast. Det var en helt enorm porsjon med tre skiver skinkestek, potetbåter, blomkål, broccoli, kål, gulrot/kålrotmos, apple sauce, yorkshire pudding og selvfølgelig gravy. Stor tallerken med topp på! Og alt for 50 kroner! (pubmåltider er genialt) Obligatorisk tilbehør: øl.

Så tuslet vi bort til "Designer's Outlet Village" - mange kjente og ukjente merker som har fabrikkutsalg av klær, sjokolade, sko, smykker, resieeffekter, møbler, tekstil og bøker. Resultatet ble en fin, grå ullkåpe til vinteren til 250,- kroner, sjokolader (en med chili og en med ingefær, spennende), en bok om tegning som egentlig skulle koste 150,-, kostet nå 50 kroner, et pledd til rommet mitt til 50,-krone, og en ny reiseryggsekk som er knallfin - stor plass, mange lommer, og den har hjul og håndtak om man skulle bli lei av å dra den på ryggen. Kosta litt over en hundring. Fantastisk.

Nå er jeg tilbake på rommet til N, klar for en ny skoledag imorgen. Blir morsomt å begynne på ordentlig, så langt har det mest vært introduksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin dag i dag :) Vi har tegna gjenstander (så langt fokuserer vi på pilgrimsmerkene). Læreren sa jeg var flink, gitt! Men at jeg må øve mer, og det er jeg jo enig i. Mange vanskelige, små pirkedetaljer på det merket mitt, ikke lett å få til altså.

Ellers flytter jeg luftmadrassen min fra ett gulv tl et annet i morgen. Blah. Vil ha ordentlig rom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, hallo :)

Da var man tilbake paa nett, etter lange tider uten. Har stjaalet PC'en til hun jeg sover hos naa (derav mangel paa norske bokstaver).

Sjokoladen var god, den! Men det smakte nesten ikke noe ingefaer av den, ogsaa var den litt for moerk etter min smak. Jeg liker best lysere sjokolader, men der hadde nok ikke ingefaer funka. Brr. Blir vel en tur til uka for aa se hva for noe annet rart de har :ler:

Ellers gaar arbeidet sakte, men sikkert fremover. I dag hadde vi akttegning (veldig bra oevelse for observasjonsevnen og saant). Kjempemorsomt det! En av jentene, N, ble ikke med - hun mente hun hadde "problemer med det". Hva naa det skulle bety. Tror ikke hun er kjempeprippen eller noe, men om man kommer fra en veldig beskyttet bakgrunn (noe jeg tror hun gjoer) er det vel litt rart aa skulle nistirre paa et nakent menneske i to timer... Jaja.

Tegna forresten litt feil, saann at hun dama fikk tre rompeballer :fnise: Vopsann!

Ellers ser det ut til at jeg kan flytte inn paa rommet mitt paa loerdag! Skal bli digg, lei av aa campe hos andre. T som jeg bor hos naa er kjempehyggelig - lager mat til meg og vekker meg med te om morgenen. men skal bli greit med eget rom :)

Ellers faar jeg se kjaeresten om 30 dager! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurrrraaaaah! Jeg har flyttet inn på rommet mitt! :duskedame:

N kom på skolen i dag og fortalte at jeg kunne flytte inn i kveld. Jeg som trodde jeg ikke kunne flytte inn fr søndag! Hurra! Det har vært veldig koselig å bo med de andre og, men jeg merker godt at jeg ikke har fått noe tid for meg selv på en uke. Jeg trives veldig godt i mitt eget selskap, så det har jeg i grunn savnet litt.

Det første som skjedde etter at jeg kom drassende med kofferter og ryggsekker, var jo at naboene inviterte meg på et glass vin. Kjempekoselig!

I morgen må jeg vel ut å kjøpe litt pynteting. Bør velprøve å holde meg litt i skinnet siden jeg bare skal bo her i ett år og ikke får med meg ting hjem - men litt hjemmekoselig må man ha det synes jeg.

Hurra hurra hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huhu...nå har det gått mye penger her! Var ute både på fredag og lørdag for å kjøpe litt pynteting og nødvendige dingsebomser av ymse slag. Skal bo her i ett år, så man må jo ha det hjemmekoselig, sant? Hihi.

Resultatet ble ihvertfall en ganske fin, billig lampe, spisebrikketer på salg ble en slags duk, og to andre spisebriketter av stein (!) var fine å sette lys på. Også noen fotorammer, men jeg glemte selvfølgelig hvor mange bilder jeg hadde med, så jeg må ut å kjøpe fler. krise, altså :ler:

På redag hadde jeg et skikkelig stygt uhell - jeg skulle ut på handletur, målet var skjøteledning og dokost... ...kom hjem med skjøteledning, ny genser og nytt skjørt... :rodme: Hups! Men det var veldig fint det skjørtet, da...

I dag flytter også A fra kurset mitt inn i dette huset. Blir koselig å være så mange sammen :) I tillegg er vi noen skikkelige matvrak alle tre, så det er en overhengende fare for at det blir en del kokkelering.

Kurset er fortsatt gøy, men jeg er dritredd for at jeg ikke skal klare det bra nok. Huuuuh. Prøvernå å inne måter å tegne det der skipet på som jeg klarer og som fortsatt ser bra ut... huuuuh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Også har vi brukt enda litt mer penger, ja...

Blomster denne gang, men var lur (???) og kjøpte falske. Har ikke grønne fingre - jeg kommer sikkert til å drepe disse og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har vi brukt enda litt mer penger, ja...

Blomster denne gang, men var lur (???) og kjøpte falske. Har ikke grønne fingre - jeg kommer sikkert til å drepe disse og.

:ler: Så bra!

Det burde jeg gjøre også. Har ikke tall på hvor mange blomster jeg har tatt livet av gjennom årenes løp. Til og med en kaktus :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har vi brukt enda litt mer penger, ja...

Blomster denne gang, men var lur (???) og kjøpte falske. Har ikke grønne fingre - jeg kommer sikkert til å drepe disse og.

:ler: Så bra!

Det burde jeg gjøre også. Har ikke tall på hvor mange blomster jeg har tatt livet av gjennom årenes løp. Til og med en kaktus :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Så bra!

Det burde jeg gjøre også. Har ikke tall på hvor mange blomster jeg har tatt livet av gjennom årenes løp. Til og med en kaktus :fnise:

Haha! Da jeg var sånn ca 15 fikk jeg en Venus fluefanger (de der kjøttetende vet du...). Den døde, på tross av at jeg foret den med fluer som bare rakker'n. Problemet var vel heller at jeg glemte å gi den vann! Hihi :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...