Gå til innhold

Pingting på tur


Pingting

Anbefalte innlegg

Gjest hyggelig

For en koselig dag du har hatt!:)

Jeg hadde også en plan om komme meg ut av huset idag, men den eneste plassen jeg har kommet meg så langt er til butikken og tilbake igjen, og da var dagslyset nærmest forsvunnet allerede. Vi har fått masse nysnø, og den lå tykt over trærne og marka, så det hadde vært ypperlig å gått en tur i et turområde vi har like ved huset vårt, og kanskje til og med tatt noen bilder med det (relativt) nye speilreflekskameraet mitt.

Nå er det imidlertid fotballkamp på tv, og sambo har satt seg til rette med potetgull og brus. Nekter å tro han kommer til å rikke seg fra sofaen for å gå tur med meg! Men imorgen, daaa skal jeg dra han med ut før lyset forsvinner, da! *håpe*

Håper resten av helga di blir like bra som dagen du har idag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg elsker England , eg tok engelsk grunnfag då eg kom til studiestaden, kjempe artig altså, vi dro på skuletur til england i 14 dagar. Der hadde vi undervisning på et universitet. Eg og forelska meg i husa, og gatene, store cappucino kopper og store kakestykker. Potetgull og vin er ikkje å forakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en fantastisk dag (så langt ihvertfall!)

Ble sittende oppe til halv to å jobbe i går. Så i dag stod jeg opp kl halv ti, og spiste en god frokost. Så gikk jeg meg en laaang tur. Gikk opp mot gamlebyen i Swindon, der har jeg ikke vært siden jeg kom hit. Veldig koselig område, med gamle hus og butikker som ikke bare er kjedebutikker. Så fortsatte jeg på måfå opp en av hovedveiene...og plutselig var det ikke mere by! Nå er ikke Swindon kjempestor akkurat da, men den sluttet veldig brått. Så gikk jeg litt til, og kom til en liten landsby.

Jeg blir litt forelska i Englaske hus jeg altså, de er så fine! Og de bittesmå hagene de har, som de pynter så fælt med! :rødme: Så i dag har jeg kikka masse over gjerder :fnise:

På vei tilbake gikk jeg forbi en liten kafe...og før jeg visste ordet av det satt jeg ved et bord med cappuccino og kake foran meg. :ler: Kan være veldig koselig å sitte på kafe alene, synes jeg - kikke på alle rare menneskene og sånt.

Også kom jeg tilbake, tok en lang dusj og smørte meg inn med nyinnkjøpt body butter fra Body Shop (Pink Grapefruit - det er ikke mulig å lukte så godt altså!!!). Nå sitter jeg her med en kopp med te og KG, klar for å jobbe litt. Også truer hun irske jenta med filmkveld i kveld. Uffda :)

For en erkeidyllisk dag :hjerte:

Jeg og absolutt elsker å sulle rundt og se på byen, folket og ikke minst husene, har vært min hobby nummer en flere sommre på rad. Har greid å smitte kjæresten også, og hus er blitt en gyldig grunn til å avbryte hverandre om vi går og prates dersom det kvalifiserer til å bli beundret.

Ellers hørtes kafeen like koslig ut, også får du stjerne i boka * for Body Shop kjøp, de er mine helter når det gjelder deres evinnelige fokus på å ikke teste produkter eller ingredienser på dyr. Jeg håper de er en øyeåpner for alle som plukker med seg produkter her og der uten å ofre dyretesting en tanke, med Body Shops logoer mot dyretesting på forsida av de fleste produktene sine må da folk bli klar over at andre ikke har slike logoer? Er i hvertfall mitt håp :)

Håper den kommende uka blir ei fin ei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en koselig dag du har hatt!:)

Jeg hadde også en plan om komme meg ut av huset idag, men den eneste plassen jeg har kommet meg så langt er til butikken og tilbake igjen, og da var dagslyset nærmest forsvunnet allerede. Vi har fått masse nysnø, og den lå tykt over trærne og marka, så det hadde vært ypperlig å gått en tur i et turområde vi har like ved huset vårt, og kanskje til og med tatt noen bilder med det (relativt) nye speilreflekskameraet mitt.

Nå er det imidlertid fotballkamp på tv, og sambo har satt seg til rette med potetgull og brus. Nekter å tro han kommer til å rikke seg fra sofaen for å gå tur med meg! Men imorgen, daaa skal jeg dra han med ut før lyset forsvinner, da! *håpe*

Har det snødd i Norge!?! *hjemlengsel* Her er det 13 grader og regn :ler:

Jeg har et relativt nytt speilrefleks jeg også, det er en ganske god "unnskyldning" for å ta seg en tur. Er langt fra noen proff ennå, men det er så gøy å lære!

Jeg kjøpte faltisk et par bøker i håp om å få noen gode tips. Jeg leste bare overskriftene før jeg kjøpte og tenkte at "den her ser jo nyttig ut!" Det viser seg at forfatteren med vilje har laget oppsiktsvekkende overskrifter, og ikke følger det han sier i det hele tatt :ler: Men boka er veldig god den, og fyren er veldig morsom! Her er den :)

Håper resten av helga di blir like bra som dagen du har idag! :klemmer:

Eg elsker England , eg tok engelsk grunnfag då eg kom til studiestaden, kjempe artig altså, vi dro på skuletur til england i 14 dagar. Der hadde vi undervisning på et universitet. Eg og forelska meg i husa, og gatene, store cappucino kopper og store kakestykker. Potetgull og vin er ikkje å forakte.

Jaa, fantastiske hus her! Jeg er helt stupforelska i sånne små landsbyer med murhus som står tettitettitett. *sukk*

Men: det er jo ikke alt her som er billedskjønt heller, desverre. Swindon hvor jeg bor, for eksempel. Noen fine hus i gamlebyen, men ellers er det litt deprimerende altså :fnise:

Så bra du hadde en slik herlig dag - håper resten av helga også ble bra :)

Det ble den! :jepp:

For en erkeidyllisk dag :hjerte:

Jeg og absolutt elsker å sulle rundt og se på byen, folket og ikke minst husene, har vært min hobby nummer en flere sommre på rad. Har greid å smitte kjæresten også, og hus er blitt en gyldig grunn til å avbryte hverandre om vi går og prates dersom det kvalifiserer til å bli beundret.

Ellers hørtes kafeen like koslig ut, også får du stjerne i boka * for Body Shop kjøp, de er mine helter når det gjelder deres evinnelige fokus på å ikke teste produkter eller ingredienser på dyr. Jeg håper de er en øyeåpner for alle som plukker med seg produkter her og der uten å ofre dyretesting en tanke, med Body Shops logoer mot dyretesting på forsida av de fleste produktene sine må da folk bli klar over at andre ikke har slike logoer? Er i hvertfall mitt håp :)

Håper den kommende uka blir ei fin ei!

Stjerne i boka, hurraaa! :nigo:

Ja, Body Shop er genialt! Da fokuserer jo ikke bare på dyretesting, men var veldig tidlig ute med resirkulering og rettferdig handel. Også husker jeg de hadde en kampanje på 90-tallet mot kroppshysteri og klin gærne skjønnhetsidealer og slikt. Og i tillegg er det jo skikkelig kvalitet på produktene! Har ansiktspleie fra BS og, den med sjøgress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært nok en knalldag!

Jeg fikk gjort *litt* mer skolearbeid i går, og så så vi på film på kvelden. En skikkelig rar og surrealistisk film, Science of Sleep het den. Men jeg liker rart å surrealistisk, så det så :)

I dag våknet jeg litt for seint, men fikk da gjort bittelitt arbeid før jeg satt kursen mot busstasjonen. En av jentene skulle til Cirencester i forbindelse med prosjektet sitt, og jeg slengte meg på.

Og FOR en by! Den er ikke veldig stor, og har masse masse gamle, grå murhus og små, trange gater. Mange av bygningene er fra 17- 18- og 1900-tallet. Endel butikker, men de var tilpasset bygningene, veldig fint å se sånt for en gangs skyld. Også masse tradisjonelle, engelske puber over alt. Helt forelska, jeg! :strix:

Så gikk vi på det arkeologiske museet. Og det var jo selvfølgelig tilnærmet nirvana for meg. Det er utrolig godt laget, har visst fått flere priser. Masse romerske funn i området, men de hadde da endal annet og. Også raida jeg museumsbutikken. ...bare litt... (fikk bl.a. kjøpt julegave til mamma!)

Også kjøpte vi bursdagspresang til en av jentene i klassen som blir 24 om en uke. Vi fant en fargeleggingsbok med romerske soldater! Med bittesmå fargeblyanter til. Det må jo passe bra for en arkeologisk illustratør :fnise:

Vel hjemme har jeg sett en film, spist billigpizza med ihvertfall 2 kg ekstra ost, gjort litt skolearbeid og tilbragt alt for mye tid på KG. Nå er det natta!

Lykke til med ukestart, KG-jentene!

(jeg er rar jeg, jeg liker mandager...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og oppdaterer meg litt..

Høres ut som du har hatt en kjempefin helg! :)

Hei hei! :hallo:

Ja, den var knall. Uka ser ut til aa bli fin den og! :)

Haaper alt staar bra til i Marihan-land!

Jøsseland for en fin helg du har hatt! Får håpe denne uka blir like bra :)

Billigpizza med ekstra ost *mimre tilbake til studiedagene* :fnise:

jaaa, fint! haaper din med foreldrebesoek var fin ogsaa :)

Hihi, maa man saa maa man!

Jeg oedela studentimaget i gaar, da ble det oekologisk laksefilet med roede karrilinser og marokkansk krydret couscous... :fnise: Lover aa ta det igjen med spaghetti i dag!

Mener forresten jeg hoerte at dte var en student i Trondheim som hadde klart aa faa skjoerbuk (!), siden han utelukkende hadde spist grandiosa og drukket cola paa ett helt aar... Jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaa, fint! haaper din med foreldrebesoek var fin ogsaa :)

Alltid fint å komme hjem en tur :)

Mener forresten jeg hoerte at dte var en student i Trondheim som hadde klart aa faa skjoerbuk (!), siden han utelukkende hadde spist grandiosa og drukket cola paa ett helt aar... Jaja...

:dåne:

Det var meg

:rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, skjørbuk i våre dager. Det er jo faktisk ganske godt jobba. Han burde fått en diplom. :Nikke:

Hva skjer med æ, ø og å hos deg da?

Håper du har fine dager der borte!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja virker som ei knallhelg du har hatt. Får helt dejavu her. Sjørbuk huff. Studenttilværelsen er nok kanskje ikkje den mest sunne nei :fnise:

Endret av Frk edderkopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, skjørbuk i våre dager. Det er jo faktisk ganske godt jobba. Han burde fått en diplom. :Nikke:

Hva skjer med æ, ø og å hos deg da?

Håper du har fine dager der borte!

-misa

Hehe, jeg veksler mellom laptopen hjemme (som er norsk), og PC'en på skolen. Og den har jo ikke norske bokstaver! ;)

Ja virker som ei knallhelg du har hatt. Får helt dejavu her. Sjørbuk huff. Studenttilværelsen er nok kanskje ikkje den mest sunne nei :fnise:

Hahaha, nei ikke for alle ihvertfall! Da jeg bodde i Cardiff, delte jeg kjøkken med en fyr som kun spiste hermetisk mat. Imponerende.

Hei og takk for oppskrift! Men du har helt rett; hvor i all verden ble kjøttet av? :fnise:

-misa

Er visst ikke bare jeg som er trøtt i dag, mulig det også er min mor...? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stjerne i boka, hurraaa! :nigo:

Ja, Body Shop er genialt! Da fokuserer jo ikke bare på dyretesting, men var veldig tidlig ute med resirkulering og rettferdig handel. Også husker jeg de hadde en kampanje på 90-tallet mot kroppshysteri og klin gærne skjønnhetsidealer og slikt. Og i tillegg er det jo skikkelig kvalitet på produktene! Har ansiktspleie fra BS og, den med sjøgress.

Ja du har rett, de fokuserer på mye annet bra også. Og jeg bruker ansiktsrens i den serien, den er god :Nikke:

Ville bare stikke innom å si at jeg er meget opptatt med skolearbeid for tida, så særlig til KGtid har jeg altså ikke. Håper du har det fint !

(og kjøttet kan det godt hende det var vegetarianeren her som gjemte :lur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ar det vært et kaos av følelser de siste dagene... I går var det generelt en ganske dårlig dag, men sånt skjer jo... Det hele topper seg med en liten krangel med to av de jeg bor sammen med, og et skikkelig frekt svar fra en av dem. Jeg begynner åmerke veldig godt at jeg ikke har noen ordentlig nære venner her, er rett og slett litt ensom. Så da jeg klarte å overbevise meg selv om at ingen liker meg i går (jeg er flink til det), rant det over for meg. Bokstavlig talt, to timer gråting på rommet mitt ble resultatet. :( Jeg vurderte seriøst å pakke kofferten å dra hjem. Våknet flere ganger på natta og begynte å grine og.

I dag er ting mye bedre. Har fåt skværa opp med de det gjaldt, og ting virker lysere. Og har funnet ut at hun ene jeg bor med tenker mye av det samme som meg om ting og tang her i huset... Innser at selv om de ikke blir kjempenære venner de her, så misliker de meg nok heller ikke.

Jeg tror jeg må finne noen andre å bli kjent med, utenfor studier og hus. Blir gal av at det er de samme menneskene hele tiden. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, stakkars Pingting da :troest: Så leit å lese.

Det var ikke noen gode tanker å ha! Er helt sikker på at de ikke misliker deg altså, av og til kan en sånn frekk kommentar bli tillagt mye mer enn det som egentlig lå i den. Og når man er så langt borte fra de man er glad i er det ekstra ille. Kan ikke si stort som gjør det bedre, men sender over en :klem:, og hvis du har lyst eller behov for å prate er det bare å legge meg til på msn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...