Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #501 Skrevet 24. november 2008 Overalt jo... Trodde ikke slikt var lov til å spoile slik jeg. Lov og lov, fru Blom. Det står vel neppe noe om det i straffeloven akkurat. Men TV3 burde kanskje ikke latt pressen få se programmet før det blir sendt? Snart går vel noen ut med hvem som vinner også. Når det gjelder deltakerne antar jeg at de ikke har inngått kontrakt om å ikke røpe noe. Men det hjelper jo ikke når alle avisene legger det ut.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #502 Skrevet 24. november 2008 Jeg synes det har blitt veldig mye av dette i det siste. Altså at nettavisene røper detaljer om hva som kommer til å skje i episodene som blir sendt samme kveld. Det gjelder både TV2 og TV3. Det virker som de nettopp har latt pressen få tilgang til kveldens episoder for å få litt omtalte av programmet og dermed flere seere, men det er jo ganske klart at det bare er negativt hvis avisene regelrett avslører hva som skjer. Det ville blitt det samme som om de i morgen skriver at Guro velger f.eks. Tore til å bli på gården. Dårlig gjort å røpe det! Og selv om det ikke står noe om det i straffeloven. synes jeg det er helt latterlig at tv-kanalene tillater det og at avisene ikke bryr seg om at de ødelegger for seerne.
Mischa Skrevet 24. november 2008 #503 Skrevet 24. november 2008 Æsj ja nå ble jeg irritert. Kjempeoppslag på dagbladet.no! Jeg skjønte jo ut fra reklamen at noen kom til å trekke seg, men jeg ville ikke vite hvem! Nå er det for min del totalt uinteressant å se finalen i kveld da jeg de to som er igjen ikke er mine favoritter og jeg er likegyldig til hvem av de som vinner.. Dårlige greier!
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #504 Skrevet 24. november 2008 Hun som trakk seg kommer nok til å få adskillig mer oppmerksomhet enn vinneren, tror jeg. Antagelig en genistrek, men så har hun også fremstått som den smarteste hele veien. Men litt synd at finalen blir kjedelig. Er dette bevisst lekkasje fra tv3 for å få ekstra oppmerksomhet, eller er det avisene som har tatt seg til rette?
Suzy Skrevet 24. november 2008 #505 Skrevet 24. november 2008 Æsj ja nå ble jeg irritert. Kjempeoppslag på dagbladet.no! Jeg skjønte jo ut fra reklamen at noen kom til å trekke seg, men jeg ville ikke vite hvem! Nå er det for min del totalt uinteressant å se finalen i kveld da jeg de to som er igjen ikke er mine favoritter og jeg er likegyldig til hvem av de som vinner.. Dårlige greier! Jeg ble også sur nå - fanden altså.
Gjest Tanita Skrevet 24. november 2008 #506 Skrevet 24. november 2008 Når det gjelder deltakerne antar jeg at de ikke har inngått kontrakt om å ikke røpe noe. Jeg trodde alle deltagere i alle reality-programmer underskriver kontrakt for å ikke røpe hvem vinneren er...
Gjest Tanita Skrevet 24. november 2008 #507 Skrevet 24. november 2008 Nå gidder jeg ikke lese denne tråden mer. Etter de to siste innleggene fra de andre her, har jeg nå skjønt hvem som trekker seg. Takk skal dere ha!
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #508 Skrevet 24. november 2008 Lov og lov, fru Blom. Det står vel neppe noe om det i straffeloven akkurat. Men TV3 burde kanskje ikke latt pressen få se programmet før det blir sendt? Snart går vel noen ut med hvem som vinner også. Når det gjelder deltakerne antar jeg at de ikke har inngått kontrakt om å ikke røpe noe. Men det hjelper jo ikke når alle avisene legger det ut. Tv3 har selvfølgelig gitt pressen lov til å skrive dette. Hvis ikke hadde det vel blitt bråk.....
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #509 Skrevet 24. november 2008 Jeg trodde alle deltagere i alle reality-programmer underskriver kontrakt for å ikke røpe hvem vinneren er... Det var en ikke for mye der, mente at de nok har skrevet under taushetserklæring, ja. VG har ironisk nok en stor sak til i dag om en som vil røpe vinneren av skal vi danse. Kommer nok til å skje det også. Forresten, hvis du skjønner hvem som har trukket seg ut fra de innleggene som er skrevet her, så kan du jo ikke ha mye til overs for de to andre. Det har kun stått at hun er smart. Men nå er det i alle aviser, så de som ikke vil vite noe nå må holde seg unna internett, og lukke øynene når de går forbi aviskiosken.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #510 Skrevet 24. november 2008 Nå gidder jeg ikke lese denne tråden mer. Etter de to siste innleggene fra de andre her, har jeg nå skjønt hvem som trekker seg. Takk skal dere ha! Du.... det er jo TV3 selv, og oppslag i Se&Hør og Dagbladet som har røpet dette da. Hadde du lest en avis så hadde du lettere fått vite dette enn her på KG. Så det er ikke deltakere på KG som røper dette. Vi refererer bare det som allerede er kjent.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #511 Skrevet 24. november 2008 Tv3 har selvfølgelig gitt pressen lov til å skrive dette. Hvis ikke hadde det vel blitt bråk..... I saken om skal vi danse står det at tv2 har pålagt en sperrefrist for å røpe noe. Så da har sikkert ikke det skjedd i top model-saken, det er nok bevisst for å få opp seertallene i kveld.
Gjest Tanita Skrevet 24. november 2008 #512 Skrevet 24. november 2008 Ja, jeg skjønte hvem som trekker seg men det betyr ikke at jeg ikke har noe til overs for de to andre, men har skjønt det ut fra hva hva de ovenfor skrev. Jaja, skal se finalen likevel bare for å se den.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #513 Skrevet 24. november 2008 Du.... det er jo TV3 selv, og oppslag i Se&Hør og Dagbladet som har røpet dette da. Hadde du lest en avis så hadde du lettere fått vite dette enn her på KG. Så det er ikke deltakere på KG som røper dette. Vi refererer bare det som allerede er kjent. Det er imponerende nok ingen her som har røpt navnet enda, men vil det bli regnet som spoiling hvis noen gjør det, når det likevel står i alle avisene?
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #514 Skrevet 24. november 2008 Ja, jeg skjønte hvem som trekker seg men det betyr ikke at jeg ikke har noe til overs for de to andre, men har skjønt det ut fra hva hva de ovenfor skrev. Jaja, skal se finalen likevel bare for å se den. Synes du bare en av de tre er smart da?
Gjest Tanita Skrevet 24. november 2008 #515 Skrevet 24. november 2008 (endret) Synes du bare en av de tre er smart da? Neida, men etter å ha lagt sammen et par-tre kommentarer i denne tråden nå så skjønner jeg hvem det er uten å gå dypere inn på det. Uansett, jeg skal likevel se finalen, må jo det. Endret 24. november 2008 av Tanita
Grønt blad Skrevet 24. november 2008 #516 Skrevet 24. november 2008 Jeg synes også det er dårlig gjort av nettavisene å skrive det. Synes generelt at det er dårlig gjort å skrive om det som skjer i løpet av episoden eller legge ut bildene før episoden har blitt vist. Det har skjedd hele veien, og nå topper de det hele ved å avsløre hvem som trekker seg, samt gjøre det umulig å ikke vite det dersom man skal lese noen andre nyheter.
Gjest Skrevet 24. november 2008 #517 Skrevet 24. november 2008 Det er imponerende nok ingen her som har røpt navnet enda, men vil det bli regnet som spoiling hvis noen gjør det, når det likevel står i alle avisene? De fleste velger nok og ikke si det i hensyn til de som faktisk har fått advarsel og har holdt se unna aviser og nettaviser i dag. Men må si jeg ble sur jeg også. Har avisen foran meg, men har ikke lest er redd for at de skal avsløre mer.
Gjest78 Skrevet 24. november 2008 #518 Skrevet 24. november 2008 Nå er det faktisk kun en av deltakerne som gjentatte ganger har blitt omtalt som smart, og som den smarteste av de som er der. Det betyr ikke nødvendigvis at de andre ikke er smarte, men det er kanskje ikke det har blitt mest lagt merke til for. Så jeg kan godt skjønne at noen mener at det har blitt spoilet av at noen bruker ordet smart. I tillegg sier jo enkelte her som har avslørt favoritten sin tidligere, at favoritten deres gikk ut. Det sier jo også noe. Men dog, når man vet at flere nettaviser har avslørt hvem som går ut så er man ikke så smart om man driver og snoker rundt på KG hvis man ikke vil vite det, det er jo ganske opplagt at det ville komme frem.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #519 Skrevet 24. november 2008 Det er ikke spoiling å gjengi det som alle avisene skriver i dag når navn og bilde av den aktuelle deltakeren avsløres allerede på avisenes forside og ikke i artikkelen. Hvis det bare sto i artikkelen kunne man jo valgt ikke å trykke seg inn på den. Det er selvfølgelig lov å skrive det som står i alle avisene allerede.
illafanten Skrevet 24. november 2008 #520 Skrevet 24. november 2008 Sendte mail til den ene journalisten som hadde skrevet top model innlegget på VG, her er svaret jeg fikk: Hei – og takk for din mail om Top Model. Jeg har forstått at dagens artikkel har forårsaket mye irritasjon blant dere tv-seere. Årsaken til at vi avslører noe av innholdet i kveldens sending, er at vi mener at det er grunn til å drive journalistikk rundt programmet, ikke bare programomtale og referater fra hva seerne har sett kvelden i forveien, men også nyhetsjournalistikk. I morgen er ikke det at ***** trekker seg noen nyhet lengre, når 200 000 seere har sett det. Samtidig har vi heller ikke i forbindelse med denne programserien ønsket å avsløre vinneren, nettopp av hensyn til dere lesere. Kan love dere at kveldens finaleepisode byr på mye mer underholdning enn bare de få minuttene ***** har ordet. Håper dette ga deg svar på din henvendelse, og ha en fin kveld. Med vennlig hilsen Trine Saugestad Hatlen Journalist *Fritt sensurert av illafanten for å ikke avsløre nyheten for de som har klart å styre unna.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå