Gå til innhold

Livet i Avonlea

Gjest AnneShirley

Anbefalte innlegg

Gjest Krynkel

Å, det hørtes godt ut! Jeg skal snart sette en loffdeig. Burde vel bakt noen grovbrød også, men det tror jeg jeg venter med til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strikker du veskene og tover dem, eller gjør du det på en annen måte? har bare bruket strikke/tove i maskin selv.

Mmmm, boller er godt, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Innom å legger igjen en liten hilsen.

Sier som Bettie, boller er godt.

Håper du får en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest AnneShirley

En hyggelig personlig melding fra Ninen dukket opp i mailboksen min og det gikk opp for meg at det er leeeenge siden jeg har vært på KG.

Her har det vært nok å henge fingrene i. Jeg ble innlagt på sykehus på grunn av svangerskapsforgiftning. Etter en "dårlig doppler" ble lillegutt tatt med hastekeisersnitt. Vi fikk 2 tøffe uker på sykehuset før ting gikk seg til og vi kunne dra hjem.

Vel hjemme har det vært travelt med en krevende baby, to alvorlig syke foreldre (som vi nå heldigvis bor nær) og litt oppussing mellom slagene.

I dag har vi vært ute og gått tur med Ergo-selen vår for første gang. Han har hylt hver gang vi har prøvd hittil, men i dag gikk det greit (ca en kilometer i alle fall), så nå har jeg håp om at han skal bli et "bærbart barn" han også.

Jeg eeeelsker å være mor. Og jeg er overraskende rolig og selvsikker i rollen. Mannen er også vilt forelsket i den lille sønnen sin og gleder seg veldig til å ha permisjon hjemme på nyåret. På tross av at jeg gruer meg til å gå tilbake på jobb, så er jeg veldig glad for at vi har valgt å dele permisjonen slik at han også får en god del. Det er tross alt mye viktigere, også for meg, å ha en mann som går aktivt inn som en likeverdig foreldre, enn å få noen flere uker hjemme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig med en tilstandsrapport fra deg igjen :)

Dere fikk nok en tøff start som familie på tre, men godt at ting har gått seg litt til og at dere trives som foreldre!

Vi skal også dele permisjonen så mannen får en god del av den. Han er også veldig ivrig på å være tilstedeværende og aktiv i farsrollen. Og det er så koselig å se far og sønn sammen :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjodor D.

Gud, så lenge siden du har vært her! :hjerte: Godt å høre at du nyter livet som mor, tross enkelte hinder i veien.

Ja, jeg het noe annet da du var her sist, men send en PM om du lurer. :hoho:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miley

Så godt å lese at alt står bra til, tross en tøff start. Håper vi får se mer til deg framover :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig et livstegn fra deg igjen. Så godt å høre at du nyter dagene som mor. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Nye navn og "forsvunne dagbøker"... Man kan lett bli forvirret etter noen måneders opphold... ;) Jeg kommer nok snart inn det igjen..

Akkurat nå sover lillegutt og jeg tillater meg å ta en liten tur på KG i stedet for å være huslig gudinne.. :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjodor D.
Nye navn og "forsvunne dagbøker"... Man kan lett bli forvirret etter noen måneders opphold... ;) Jeg kommer nok snart inn det igjen..

Akkurat nå sover lillegutt og jeg tillater meg å ta en liten tur på KG i stedet for å være huslig gudinne.. :Hehe:

Klokt valg! :tommelopp: Du kan lære av en ekspert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan... endelig lyd fra deg igjen. Godt å høre at dere har det så fint sammen med lille gutten, som egentlig ikke er så liten lengre. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneShirley

Skravla og Imli! Så hyggelig å høre fra dere også :) Og morsomt at det blir to tette på deg Imli :) (jeg har tenkt å la "naturen avgjøre" hvor tett det blir her.. brukte to år på å få klaff på nr en, så det føles liksom ikke helt naturlig å vente lenge med prøvingen.. )

I dag har jeg og lillegutt vært på en kjøretur med en venninne av meg som jeg ikke har sett på lenge. Han var usedvanlig eksemplarisk. Sov i bilen, smilte og sjarmerte da vi spiste. Tror han gjorde et bra inntrykk, for hun begynte å snakke om å få barn selv ;)

Nå har han sovnet og jeg og mannen skal straks ta oss en kaffekopp og et kakestykke..

Endret av AnneShirley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Annonse
  • 2 måneder senere...
Gjest AnneShirley

Livet er bra i Avonlea. Men det er travelt, så det har blitt lite tid til KG. Men nå har influensaen slått til og jeg er "nede for telling". Mannen er derfor hjemme fra jobb og tar seg av lille venn. På bedringens vei har jeg derfor omsider fått satt meg ned ved PCen. På tide!

Lillegutt er blitt 6 1/2 måned og er selvfølgelig verdens nydeligste baby. Han er nesten bestandig blid -bortsett fra når han er sint. Nå lader vi opp til å ta en liten "aleneferie" til min søster. Blir spennende å se hvordan det går med lang togtur osv, men ellers gleder vi (jeg i alle fall) oss til å komme oss litt ut av vår lille verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig herlig å høre fra deg igjen.

Tenk at lillegutt allerede er over 6 måneder. Det er helt utrolig.

Godt å høre at du er på bedringens vei av influensa. Er det nøffenøff som har vært på besøk?

Kos deg på togtur. Det går sikkert bra med lillegutt. Og jeg håper du tar deg tid tl å stikke innom her litt oftere og oppdatere oss. Tenker på deg vet du. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...