Gå til innhold

Livet i Avonlea


Gjest AnneShirley

Anbefalte innlegg

Gjest AnneShirley

Skravla! :klemmer:

Har ikke sett snurten av en gris på mange år! ;) Men det er antatt svineinfluensa, ja..

En jeg kjenner kontaktet lege og fikk beskjed om at det var ingen vits i å teste, for det var svineinfluensa som var influensaen her nå (lite sted).

Etter tre dager uten noe særlig annet matinntak enn cola (og jeg som ikke egentlig liker noen form for brus til vanlig...) er formen på vei opp og jeg gleder meg til å prøve litt pizza i kveld (mannen står på kjøkkenet og lager den nå :kyss:

Prøver ellers å finne ut når jeg kan bevege meg ut blant folk igjen. Står forvirrende ting. Hva er f.eks "symptomfri". Har man da lov til å være litt sår i halsen og lett snørrete, siden man ofte er det på denne årstiden uansett.. Eller? Og mannen er også usikker på om han bør gå på jobb mandag. Han er jo ikke syk, men han er definitivt smittet :kline: Jeg får forske videre.

Ønsker alle KGere som evt stikker innom en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnneShirley

Ja, det er deilig å tenke at vi nok kan glemme det med vaksinen.

Gilbert har alt lagt seg for kvelden, men han setter nok pris på omtanken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest AnneShirley

Takk for omtanken. Ja, vi er friske igjen alle sammen :)

I dag har jeg og lillegutt gjort unna litt juleshopping, så nå er det hovedsaklig julegaven til mannen som gjenstår. Han MÅ jeg vente til siste liten med, for han kjøper seg plutselig tingene selv... Jeg har forsøkt å forklare at de tingene man hinter om i oktober-november bør man la være å kjøpe selv i desember, men han insisterer på at han aldri hinter om noe som helst (særlig ;) )

Når lillegutt har lagt seg i kveld skal jeg ha en innpakkingssjau, så ting blir "leveringsklart". Plutselig oppdager man at det sannsynligvis er siste gang man ser folk før jul og da er det greit å ha pakken for hånden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneShirley

Du er i alle fall i gang.. :)

Vi har pakket inn alle gavene til mannens familie og lagt dem i en egen kasse -klar til levering. De som skal sendes er dessverre ikke helt klare ennå, så det blir neste punkt på programmet.

Mangler litt "påfyll" på enkelte gaver, men har litt til alle -med unntak av "Gilbert", da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Kjempehyggelig å "se" deg igjen Imli! Flott å se at du nå "plutselig" har to små :)

Gleder meg til jeg kan begynne å tenke på en nr to (i første omgang venter jeg på å få igjen mensen ;) )

Ja, vi har vært syke alle sammen -på en gang. Men det gikk over og vi er i godt gjenge igjen.

Nå har vi akkurat forsøkt å ta bilde av lillegutt til julekortet, noe som endte med at han bikket bakover og slo hodet sitt i gulvet.. Derfor har jeg et (midlertidig, håper jeg) akutt tilfellet av å føle meg som en dårlig mor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest AnneShirley

Kaldt ute i dag, så jeg har trillet lillegutt i gangen i dag. Hvilket betyr for lite søvn og en veldig trøtt liten fyr nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Kaldt-kaldt nå også. Men vi begynner å få litt dreisen på denne "innetrillinga" i det minste ;)

Leter litt etter den gode gamle "førjulsstemingen". Trodd jeg skulle "kose meg glugg ihjel" med å være hjemme i desember. I stedet legger jeg liksom ikke merke til at det snart er jul. Får sett meg ned med Skomakergata-dvdene mine i kveld, tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skomakergata er skikkelig julestemning! Jeg har ingen dvd med dem, dessverre. Det må jeg få tak i :)

Innetrilling har ikke lurt noen her heller. Frem og tilbake avsløres veldig kjapt. Men så bra at han kan venne seg til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Vel... kan vel ikke akkurat påstå at innetrilling går som smurt her heller. Men han har sovnet til slutt i alle fall :)

Men i dag er det heldigvis mildt, så nå sover han ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest AnneShirley

God jul til alle KGere!

Her har vi akkurat spist en frokost bestående av både ribberester og munkholm, så vi føler oss som små julegriser ;)

Lillegutt har rotert rundt på gulvet og skallet inn i lekekassa si, så nå får han trøst av pappa :) Han hadde, som ventet, større glede av innpakningspapiret enn gavene sine i går, men han elsker den nyeste lekebilen sin :)

I løpet av jula må vi nok få barnesikret huset litt, for her er det mange ting som ennå ikke er tilpasset til en mobil liten fyr. Jeg nevner bokhyller som ikke er feste til veggen, lavt skap med finservise i som ikke er låst, CD-skap med stor "rasfare" osv.

De viktigste tingene som trappegrind og sperring ved vedovnen er heldigvis på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Godt nytt år!

Ja det er plutselig mye som må sikres når de små begynner å bevege på seg. Her har han akkurat begynt å reise seg. Nå som vi endelig hadde det ganske trygt på gulvnivå, så må vi rydde nivået over også. Plutselig har vi ikke så mye nytte av hyllen under salongbordet lenger - alt som ligger der havner jo på gulvet. Den eneste nytten er at lillegutt bruker den for å klare å reise seg opp ved bordet og nå opp til alt som ligger oppå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest AnneShirley

Hyggelig med besøk Fjodor D. :)

Jeg tar en pust i bakken ved PCen, mens mannen og lillegutt leker på gulvet rett ved.

Kun to uker til jeg begynner å jobbe igjen nå. Gruer meg veldig.. Trives virkelig ikke i jobben, men stillingsannonsene vokser ikke akkurat på trær her i området. Får heller prøve å bli gravid igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...