Gå til innhold

Livet i Avonlea


Gjest AnneShirley

Anbefalte innlegg

Gjest AnneShirley

Nå som jeg akkurat hadde begynt å hive meg på KG igjen med fult trykk og så lager det forumet uleselig (fargene!). Håper det endre seg...

Men det er jo vår, så det er kanskje like greit å pelle seg unna KG uansett ;) Kanskje det er det moderatorene hinter om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnneShirley

Det snør, det snør.. Tiddeli-bom!

Men egentlig synes jeg det kunne bli vår "på orntlig" nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også gjerne ha vår. Her regner det nå, men hjemme hos meg var det kommet snø i natt.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Her snødde det i går og jeg måtte skrape is av bilrutene i dag. Og jeg som var sånn i vår-modus etter helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest AnneShirley

Da står vi på startsstreken til "ekte prøving" igjen. Vi har riktignok ikke brukt prevensjon siden vi begynte prøvingen for første gang for flere år siden. Men nå er har mensen stabilisert seg og vi er klar for "seriøs prøving" igjen.

Håper vi kan få barn en eller annen gang i løpet av 2011 :) Så får vi se hva som skjer :) Sist tok det i overkant av to år, men det ordnet seg jo til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneShirley

I dag er jeg ENNÅ mer motivert for å bli gravid. Har nemlig innstilt meg på at jeg må bli i denne jobben til jeg går ut i neste permisjon og nå vil jeg så veldig vekk fra denne jobben.

Hadde en ubehagelig situasjon med sjefen igjen i går. Han er en utrolig gammeldags og urimelig mann. Ikke at jobben i seg selv er så fantastisk heller, men det er sjefen som person som her hovedårsaken til at jeg vil VEKK!

Jeg har alltid gått godt over ens med mine sjefer og overordnende før. Til og med likt dem riktig godt.

Men nå ser jeg jo etter ny jobb samtidlig med at jeg prøver å bli gravid. Selv om jeg var innstilt på å "bli ferdig med barn i en jobb" (det er så dumt å begynne og være gravid eller bli det med en gang synes jeg.. men så er jeg sånn som tar hensyn og tar hensyn, da.. lurer på om jeg må slutte litt med det.. blir jo bare utnyttet av arbeidsgivere på det viset.. har vært naiv og tenkt at jeg tøyer meg og er fleksibel og da vil arbeidsgiver se det og være litt fleksibel tilbake.. men den gang ei.. paragrafrytteri er vist tingen her.. så da får jeg hive meg på det jeg også.. no more "snill jente"!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest AnneShirley

Og vips så var jeg vist gravid.. Sliter litt med å ta det inn over meg siden jeg var så forberedt på at det kom til å ta lang tid. Men det er SUPERT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Det gikk fort. Vi har ikke begynt prøvingen enda. Det hadde blitt litt for tidlig for oss, tror jeg.

Men så bra det passer bra for dere, og virkelig bra at det gikk så mye greiere denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Takk for gratulasjonene :)

Tror ikke vi hadde begynt prøving så fort om vi hadde ant at det kunne gå så fort heller, så det er litt skrekkblandet fryd det hele.

Men siden vi for kun to år siden var redde for å forbli barnløse er jo selvfølgelig dette bare helt herlig.

Endret av AnneShirley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Jeg er så kvalm at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Spyr og spyr og får ikke i meg mat eller orker å gjøre det spor.

Krysser hender og føtter og alt jeg har for at det skal dreie seg om en form for omgangssyke og ikke har noe med graviditeten å gjøre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneShirley

Hvordan går det med kvalmen. Håper den gir seg snart. :klemmer:

Bedre. Heldigvis. Og andre er også blitt dårlige, så jeg har fått bekreftet at "det er noe som går".

Ser likevel for meg at den kvalmen som henger igjen nå er svangerskaps relatert, men det er noe ganske annet enn for noen dager siden så dette skal jeg takle (men håper inderlig det gir seg om noen uker, da.. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det meste har gitt seg. Sånn ekstremkvalme/oppkast må jo være fryktelig slitsomt når den varer i flere uker.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Ja, jeg var rimelig bekymret der en stund. Hadde formen min i forrige uke satt standarden for første trimester tror jeg fort det hadde endt med sykehusinnleggelse og intravenøst.

Men det slapp jeg heldigvis. Formen er mye bedre og er på et nivå jeg skal takle til det (forhåpentligvis) gir seg om et par måneder.

Det er fremdeles litt virkelighetsfjernt at jeg faktisk er gravid igjen. Det gikk liksom litt for lett ;) Men det synker vel inn etter hvert. Gleder meg til å få "tegn til liv" etter hvert (husker hvor stort det var å høre hjerteslagene for første gang sist :rødme: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest AnneShirley

Irriterer meg noe grenseløst over at harddisk-opptakeren min ikke tar opp noe som helst for tida. "Opptak ikke mulig grunnet feil på signal". Men jeg har SETT på dirketesendingene og de har sett fine ut, likevel ble ikke opptaket. Så det er kanskje mottakeren det er noe feil på? Sukk!

Vel, vel.. Ikke storsesong for TV akkurat nå uansett, men til høsten vil jeg ha dette i orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest AnneShirley

Nå har faktisk tankene mine tatt en annen vei når det gjelder dette med TV. Vi dropper kanalene våre for en periode og har bare NRK (det må vi jo ha for f.eks barne-TV ;) ). Oppdaget at vi kan faktisk kjøpe mange DVDer med filmer og evt også serier for de pengene vi sparer på å ikke ha mange kanaler.

Nå har vi levd uten TV ett år tidligere og jeg minnes den tiden med glede, så dette tror jeg absolutt på å prøve igjen :)

Den gang bodde vi i byen og hadde kino osv, da (og ingen barn som trengte barnevakt om vi skulle ut ;) ). Det er derfor vi kommer til å kjøpe oss noen filmer på DVD nå -som "kino-erstatter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Kjenner lugging i korsryggen og hoften. Minner veldig om bekkenløsninssmerter. Noe jeg synes er VELDIG tidlig med tanke på at jeg bare er 8+5 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Potet

Gratulerer så mye, AnneShirley! Så koselig å lese at du venter igjen. Sist jeg var aktiv i dagboken din (under annet nick), var jo da du ventet den kommende storebroren! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...