Gå til innhold

Livet i Avonlea


Gjest AnneShirley

Anbefalte innlegg

Gjest AnneShirley

Sorg og gleder hånd i hånd. Begynner så vidt å kjenne den lilles bevegelser i magen, men tankene er mest hos kjære som går mot livets slutt. En tung periode blir det nok i høst/vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnneShirley

Takk for klem!

Jeg har kun mistet gamle mennesker tidligere, men når det gjelder noen som burde fått leve 30 år til og som sliter seg gjennom et smertehelvete hver eneste dag er noe skikkelig dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjære Anne, nå er det lenge siden jeg har vært innom her. Hvordan går det med deg? :hug: Å miste kjære så altfor tidlig er noe dritt. Det kommer så til et punkt der man tenker at det blir godt for personen å slippe unna smertene ... Men aller helst skulle de jo slippe dem - OG kunne leve videre i 10, 20, 30, eller 60 år til. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Takk for klemmen Potet :)

Livet er litt unntakstilstand for tiden og vi aner ikke hvor lenge det vil vare. Men vi prøver å gjøre det beste ut av den tiden vi har i alle fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 5 uker senere...
Gjest AnneShirley

En tung tid for oss nå... Men det varmer at jeg også her på KG får omtanke.. Takk skal dere ha!

(jeg kommer sterkere tilbake senere :klemmer: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Gjest AnneShirley

Nå begynner det å bli på tide at jeg "tar meg sammen" og skriver noe i dagboken igjen, merket jeg.

Jeg vet ikke om jeg skal påstå at "ting har roet seg" siden jeg er høygravid, har en liten gutt på snart to år og driver aktivt med oppussing hjemme.

Men etter en høst preget av sykdom og "total unntakstilstand" føles det faktisk ganske "rolig", tross alt. Ingen ligger for døden, ingen begravelser må organiseres osv. Det er selvfølgelig veldig tomt og trist etter de som nå er borte, men det er vel en følelse man bare må lære seg å leve med når det gjelder de aller nærmeste.

Vi har jo vist om hvilken vei dette gikk lenge nå, så vi har vel på en måte kommet langt i "sorgprosessen" innen de faktisk døde også.

Jeg er nå i "innspurten" av mitt risikosvangerskap nr to, så mye dreier seg om besøk på sykehus og hos lege eller jordmor. Kjenner at jeg gleder meg veldig til å bli ferdig nå. Og kjenner at med slike svangerskap er to barn nok. Snart skal jeg fokusere på å få vekta ned igjen og kondisen opp.

Håper på en slags "ny start" med min lille kjernefamilie nå. Mann, to barn og et "hus på landet". Omsider ha tid til venner (noe det har blitt alt for lite av de siste par årene pga alt det andre som har foregått) og begynne å bygge opp vårt liv her på dette lille stedet vi har bosatt oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Oppskriften på et interessant utseende;

Pakk vekk sminken (pakket fødebagen i dag). Kom så på at du jo skal bort i kveld og vil sminke deg. Forsøk å fiks noe av det som ligger igjen i skapet :gjeiper:

Resultatet ble såpass interessant at jeg pakket opp sminken igjen, gitt.. Så nå er jeg omsider pyntet og fin. Men tar det 5 uker før fødselen starter, så blir det nok mye opp og nedpakking av sminke her.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnneShirley

I dag har jeg vasket baby-sengetøy og lagt den nye madrassen i sprinkelsenga (den har stått til lufting på et kott i flere uker nå).

Godt å ha noe klart, selv om jeg er veldig forberedt på at det er litt tid igjen før babyen kommer ennå. For plutselig skjer det likevel. Et par vi kjenner fikk nettopp en baby tre uker før termin, så jeg vet jo at det heller ikke er uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så spennende lesning det var her, da! Trist å høre om de dere mistet, men fint å lese om familieforøkelsen. Kanskje det har skjedd noe nå, 11 dager siden forrige innlegg, ser jeg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest AnneShirley

Endelig på nett igjen etter to uker uten (!!) :kjefte: Telenor!

Ingen baby ennå, men nå er det jo 4 dager over termin, så det nærmer seg nå uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...