Gå til innhold

Livet i Avonlea


Gjest AnneShirley

Anbefalte innlegg

Gjest AnneShirley

Ja, det begynner å gå opp for meg at det nærmer seg nå..

Veldig glad jeg i alle fall fikk disse dagene hjemme (kan jo bli inntil 4 uker til også, da.. ;) ). Nå har jeg både fått klippet meg og ordnet diverse papirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miley

Får jo håpe dus lipper å gå over tiden, hvertfall ikke så mange dagene. Bra du har fått fikset litt ting, er du ferdig med å re seng og bygge det som skulle bygges?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du er tilbake fra sykehuset. Håper du får resten av tiden frem til fødselen hjemme i ro og fred. Husk å ikke gjøre mer enn du orker, heller litt for lite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det lenge siden jeg har vært... :sjenert:

Ser det har skjedd saker og ting. Håper alt er bra med deg og bebis.

Bare tre uker til termin :jepp: Håper du slipper å gå over.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok deilig å være hjemme, for livet på sykehuset er temmelig kjedelig.

Du får bare ta det med ro, da, og ikke stresse for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneShirley

Beklager liten aktivitet for tida. Er så sliiiten..

Har vært en tur til på sykehuset for kontroll (og skal tilbake igjen). Slapp heldigvis å bli lagt inn denne gangen. Og nå nærmer det seg uke 38 her! Juhu!

Vi har fått motert opp sengen og redd opp vognen. Og nå kjører mannen rundt med barnesetet montert i bilen. Så jeg tror vi er litt mer klar nå enn da jeg først ble lagt inn.

Babyens rom er ikke klart ennå, men det får vi ta etter hvert. Vi vil ha ham på vårt rom i begynnelsen uansett.

Ellers gleder jeg meg over at det våres ute. Håper på bare veier å trille på ganske snart.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo veldig heldig som skal føde nå på våren. Da får du hele våren og sommeren ute med vogna. Tenk så mange fine dager dere får denne sommeren. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå høres det ut som alt er klart for ankomst! Til og med bilsete klart i bilen. Vi har ikke fått somlet oss til å kjøpe det engang, vi.

Får du noen signaler på hvor lenge det er til fødsel på kontrollene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miley

Ja, nå er det ikke rart du er sliten. To uker til termin, husker selv hvor sliten jeg var da. Godt du slapp å legges inn, det er kjekkest å være hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley
Får du noen signaler på hvor lenge det er til fødsel på kontrollene dine?

Kan man få det?

Nå har jeg ikke vært på vanlig kontroll hos jordmor på over en måned, pga all farting til og fra sykehuset. Burde jeg ta kontakt med henne igjen og få en "vanlig kontroll"? Alt de sjekker på sykehuset er jo blod, urin, blodtrykk og barnet på UL. Ingen ting av meg mhp fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley
To uker til termin, husker selv hvor sliten jeg var da.

En dame sa til meg i dag "du må huske å ta pauser når du trenger det, da". Jeg tenkte: Pauser? Fra hva da? Synes livet går ut på å forsøke å få hvilt (og det er ikke så enkelt når ryggen verken uansett ligge/sittestilling), og ellers spist litt og kanskje sende et par mail og skrive noen KG-innlegg.

Håper jeg har mer overskudd etter fødselen. Drømmer stadig vekk at jeg er så sliten at jeg glemmer av hele babyen og han blir liggende å fryse og sulte. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke det er noen fare for at gutten din blir liggende å fryse og sulte. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man få det?

Nå har jeg ikke vært på vanlig kontroll hos jordmor på over en måned, pga all farting til og fra sykehuset. Burde jeg ta kontakt med henne igjen og få en "vanlig kontroll"? Alt de sjekker på sykehuset er jo blod, urin, blodtrykk og barnet på UL. Ingen ting av meg mhp fødsel.

Noen venninner har fått høre ting som: Han kommer nok før tiden, siden han ligger så dypt ned. Her er alt klart for fødsel når som helst. Da har vel jordmor sjekket ting som modning og sånt, tror jeg, men jeg vet ikke helt.

Min lege sier ingenting om det, så jeg bare lurte på om din lege/jordmor sa noe om hvordan ting så ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley
Jeg tror ikke det er noen fare for at gutten din blir liggende å fryse og sulte. :kose:

Takk :klemmer:

Noen venninner har fått høre ting som: Han kommer nok før tiden, siden han ligger så dypt ned. Her er alt klart for fødsel når som helst. Da har vel jordmor sjekket ting som modning og sånt, tror jeg, men jeg vet ikke helt.

Min lege sier ingenting om det, så jeg bare lurte på om din lege/jordmor sa noe om hvordan ting så ut.

Ingen modning sjekket her, nei.

Men jeg bekymrer meg ikke så mye for det. Det skjer når det skjer uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Miley

Uansett hvor sliten man er så glemmer man heldigvis ikke ungen :ler:

Helsesøster fortalte engang om ei dame hun hadde vært på hjemmebesøk hos. Dama hadde fortalt at hun hadde lagt ungen til å sove, gått i dusjen, sminket seg, føna håret og så var på tur ut døra før hun plutselig kom på at hun hadde fått en unge. Da var det bare å låse seg inn igjen for å hente ungen ;)

Ammetåke på sitt verste :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krapyler kommer når de er klare for det. Og formen blir nok litt bedre når du slipper en del vekt, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley
Uansett hvor sliten man er så glemmer man heldigvis ikke ungen :ler:

Får satse på det :) (Men jeg har glemt det utroligste når jeg bare har vært trøtt nok, altså.. :sove: )

Og når man ikke klarer å finne en stilling, verken liggende, sittende eller stående, som ikke verker intenst på samme sted i korsryggen blir det unektelig lite søvn.. Og jeg ser liksom ikke helt for meg at det forsvinner med en gang den lille er ute heller (?)

I dag har jeg forresten fullført en toveveske tiltenkt gave til svigermor. Riktig godt fornøyd :) Føler det er greit å ligge litt i forkant av en del slik "småordning" nå, så jeg slipper å tenke på alt for mye i den kategorien den første tiden med et nytt lite familiemedlem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...