Gå til innhold

Livet i Avonlea


Gjest AnneShirley

Anbefalte innlegg

Gjest AnneShirley
Jeg vet ikke om tanken har slått deg også, men jeg har tenkt "tenk om babyen blir en aprilsnarr?" :ler:

Absolutt. Mannen bruker dette fult ut og skrev på sine julemail ang sitt kommende farskap at "ting tyder på at det blir en aprilspøk".

Helgen var bra. Fikk hvilt ut og slappet av. Men er utrolig nok like sliten i dag. Pyton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnneShirley

Tredje arbeidsdag på rad for første gang i år. Tunge greier.

Men jeg fikk stellevesken min i posten i går. Det var et morsomt lyspunkt. Stadig flere småkjøp i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles alltid godt når enda en ting kan krysses ut på listen over ting som må gjøres/skaffes :)

Skjønner godt at det er tungt å være tilbake på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbing er slitsomt. Er tilbake på jobb i 50 % etter å ha vært sykemeldt siden november.

Herlig med avkryssing på lister. :klem:

Endret av Skravla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Innom min egen dagbok en tur. Har hatt for vondt i hodet til å orke PCen i det siste.

Nå har jeg brukt opp all avspassering og alle egenmeldingsmuligheter, så nå har jeg krøpet til korset og fått en 40 % sykemelding.. Min alle aller første sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker jo som du trenger det. Det er ingen som takker deg om du skulle slite deg helt ut. Og du skal ha krefter til resten av svangerskapet - og tiden som kommer etterpå.

Bare prøv å ikke gjøre 100% jobb på 60% tid. Det straffer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest AnneShirley
Bare prøv å ikke gjøre 100% jobb på 60% tid. Det straffer seg.

Du snakker av erfaring?

Det sier vel sitt at jeg ikke har skrevet på KG tidligere denne uka.. Tror ikke sjefen helt har tatt inn over seg at jeg er mindre på jobb.. Og nå er det tross alt så kort tid til jeg skal ut i permisjon at jeg begynner å føle for å "samle trådene" i større grad enn å begynne på nye ting.. Men, men.. Jeg får bare jobbe videre og telle ned til permisjonsstart (om bare drøyt 6 uker :) )

Men jeg skal ta ditt råd og begynne å ta meg bedre tid igjen.. For målet er jo ikke akkurat å punktere og få behov for 100% sykemelding (og det vil jeg ikke tro det er for jobben/sjefen heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har til dels lang erfaring med det å jobbe mer enn kroppen vil, og det er avgjort ikke lurt. Prøv om du kan prioritere vekk noen oppgaver, be sjefen din gi noen av dine oppgaver til noen andre. Så får han øvd seg på å ikke ha deg tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley
Så får han øvd seg på å ikke ha deg tilgjengelig.

Godt poeng :)

Jeg har foreløpig ikke sykemelding for de siste 3 1/2 ukene før permisjonene og når jeg sier at "men det blir vel neppe mer jobbing på meg da" så protesterer alle. Legen har jo sagt at jeg må regne med å bli dårlige, så jeg forstår ikke helt hvor "alle" får de protestene sin om at "du kommer nok tilbake for fult da skal du se" fra.. :eeeh:

Men akkurat nå skal jeg kaste meg ut i litt skikkelig jobbing her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være flink å passe på deg selv, det er ikke sjefen din du skal bekymre deg over, det er kroppen din og hva du orker, sjefen klarer seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Dere har så rett.. Men det er det å huske på det når oppgavene står i kø...

I dag er jeg attpåtil skikkelig tett og forkjølet. Snyter meg og gumler Fishermans Friend.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krynkel

Med Anne Shirley og Avonlea som favoritter i barne- og ungdomsår (og med DVD-samling på hylle i gangen), så må jeg jo titte innom hos deg etter din kommentar i min tråd.

:hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneShirley

Hei på deg også Krynkel :) Kjempehyggelig med besøk i dagboken! Jeg elsker fremdeles disse bøkene. Leser gjennom alle 8 fra tid til annen selv om jeg strengt tatt kan historien ganske detaljert nå ;)

Håper vi "snakkes" rundt om på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krynkel

Du inspirerer meg! :hoppe: Men alle mine bøker er i barndomsheimen... 100 mil unna. :grine: Kanskje jeg skal se filmene i stedet? Kjøpe serien på nytt? Låne på biblioteket? :hoppe:

For tiden leser jeg en annen klassiker fra ungdomsårene: Tatt av vinden. Ikke heeeelt det samme som det engang var, så jeg leser 2-3 sider hver kveld. Og med en bok på 900 sider, så tar det litt tid å bli ferdig med den.

Åh. Anne og Gilbert. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley
For tiden leser jeg en annen klassiker fra ungdomsårene: Tatt av vinden.

Du inspirer meg.. Den står også i hylla og har ikke blitt børstet støv av på flere år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er rart med det. Bøker man leste i tidlig ungdom er annerledes når man leser dem som voksen. Kan kanskje ha noe med at vi forandrer oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley
Sitter du med nesen i bøker?

Absolutt ikke. Sliter med hodepine og har derfor holdt meg unna både bøker og PC. Men nå sitter jeg her med en kopp te og tar meg en liten KG-lese-økt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...