Gå til innhold

Menskopp

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

har du vært tampongbruker?

hvilken størrelse har du på koppen?

jeg har også problemer med å få den inn om jeg ikk bruker riktig teknikk, jeg må bruke en av brettene som gir "spiss innførsel", f.eks punsh-down. de med butt innførselsende som c-fold og e-fold har jeg ikke sjans med.

bretteteknikker:

TAKK TAKK TAKK!!!

Med den push down teknikken så gikk det faktisk :) Så gjenstår det bare å se om det lekker.

Hvor langt inn skal man egentlig dytte den?

Jeg har til nå vært tampax-bruker, så jeg er ikke uvant med å dytte ting opp der :P Og jeg har den minste koppen :)

Anonym poster: 4dc23ba0906df7d055e8ce9bdb5e0621

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har erfaring med at den stort sette smetter på plass av seg selv. Bare den er innafor og du ikke kjenner den, så er den langt nok inn. Har du fremdeles stilken intakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abgjest

TAKK TAKK TAKK!!!

Med den push down teknikken så gikk det faktisk :) Så gjenstår det bare å se om det lekker.

Hvor langt inn skal man egentlig dytte den?

Jeg har til nå vært tampax-bruker, så jeg er ikke uvant med å dytte ting opp der :P Og jeg har den minste koppen :)

så bra! :)

de som har youtubekanalen til linken til brette teknikkene har mange nyttige menskopp videoer, blandt annet plassering.

så lenge koppen har åpnet seg og ikke er for stor eller liten kommer den ikke til å lekke når den er rett plasert(det varierer litt fra kvinne til kvinne) med mindre den er full.

om du skrur på koppen bruker den å åpne seg, og du kan sjekke ved å føle med fingeren rundt koppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plasserer min kopp rett innenfor åpningen, også sklir den oppover og på plass av seg selv etterhvert :) Anbefaler å gå med den en stund før du eventuelt kutter litt på stilken, jeg var litt kjapt ute med å klippe, så av og til har jeg litt problemer å få den ut igjen. Med diverse rare positurer og bevegelser så får jeg den alltid ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere :blomst: Folk er veldig hyggelig og hjelpsomme i denne tråden, så tusen takk :hug:

Jeg har erfaring med at den stort sette smetter på plass av seg selv. Bare den er innafor og du ikke kjenner den, så er den langt nok inn. Har du fremdeles stilken intakt?

Ok, den bretta seg ut av seg selv, så da var den kanskje på plass. Stilken er fremdeles intakt, så det var kanskje derfor det var litt ubehagelig. Jeg tør ikke helt klippe den kortere før jeg har blitt mer dreven i å få koppen ut. Jeg er litt redd for å "miste" den der inne.

så bra! :)

de som har youtubekanalen til linken til brette teknikkene har mange nyttige menskopp videoer, blandt annet plassering.

så lenge koppen har åpnet seg og ikke er for stor eller liten kommer den ikke til å lekke når den er rett plasert(det varierer litt fra kvinne til kvinne) med mindre den er full.

om du skrur på koppen bruker den å åpne seg, og du kan sjekke ved å føle med fingeren rundt koppen.

Takk, jeg skal sjekke ut de videoene :)

Jeg prøvde å sjekke med fingeren, men jeg er ikke helt sikker på om jeg klarte å kjenne om den var åpen. Det er jo litt trangt der inne...

(jeg tror aldri jeg har snakka så mye om underlivet mitt før :P )

Jeg plasserer min kopp rett innenfor åpningen, også sklir den oppover og på plass av seg selv etterhvert :) Anbefaler å gå med den en stund før du eventuelt kutter litt på stilken, jeg var litt kjapt ute med å klippe, så av og til har jeg litt problemer å få den ut igjen. Med diverse rare positurer og bevegelser så får jeg den alltid ut :fnise:

Jeg prøvde å presse den litt inn med musklene, men vet ikke om det er dumt. Men jeg klarte ikke få den lenger inn enn rett innenfor.

Jeg er redd for å ikke få den ut, så tror jeg kommer til å være litt forsiktig med klippinga :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tips om renhold ønskes damer. Den blir ren altså, men "skifter farge". Den er i utgangspunktet bare "gjennomsiktig" silikonfarget liksom.. (vet man får dem i blå, rosa, grønn osv) Men gjentatt bruk over tid gjør den misfarget selv om jeg koker den.

Jeg har hatt den i eddikvann over natta og det fjernet "belegg" men fortsatt er gummien litt misfarget. Det er litt ekkelt, noen som har tips om å få renset skikkelig? Uten at den går i stykker, blir sprø eller sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hvor man får tak i ladycup billigst mulig for tiden? Min begynner å bli moden for utskifting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor man får tak i ladycup billigst mulig for tiden? Min begynner å bli moden for utskifting...

Amazon eller ebay sist jeg sjekket, for et par måneder siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips? Jeg bruker Mooncup, og er fornøyd med at den aldri lekker, men jeg blir så tissetrengt når jeg bruker den. Tror den er for hard.

Noen som er lik Mooncup, bare mykere? Ladycup lekker på meg..

Anonym poster: d31060c1e266b53845a22051efbebfae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg akkurat fått divacupen min, og prøvd den for første gang. Den var myyye større enn jeg trodde den skulle være, og vanskeligere å sette inn. Jeg fikk den både inn og ut, men fikk den ikke så langt inn som jeg tror den skal sitte. Fikk heller ikke til å rotere på den, som jeg ser noen av dere har skrevet at man skal gjøre for å være sikker på at den ikke lekker. Og knota litt for å få den ut også, tror det er bra at jeg "tørrtrener" litt :fnise:

Anonym poster: a8c40f1dd598f6553bf4c571dbd556ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Jeg har aldri klart å rotere koppen. Hverken når jeg brukte Diva cup eller nå når jeg bruker Lady cup. Det jeg gjør for å forsikre meg mot lekkasje er at jeg fører en finger opp ved siden av koppen for å kjenne etter om livmorhalsen er ned i koppen eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor langt inn har du den? Nå har jeg ikke klipt av den stilken enda, men den stikker akkurat ut. Bør man prøvd å få koppen lenger opp før man lar den åpne seg? for det synes jeg var litt vanskelig. Er også redd for at det skal bli søl når jeg tar den ut, men det problemet får jeg heldigvis ikke før neste uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Naria

Den er ikke så langt inne, stilken stakk ut før jeg klippet den helt av. Hvis du kjenner koppen (ikke stilken), så sitter den for langt ute, men den skal ikke så langt opp som en tampong. I starten tømte jeg den i dusjen, da var det ikke noe problem med eventuell søl.

Endret av Naria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at det gjør litt vondt å ta den ut når "toppen" skal ut, der omkretsen er størst. Tar du den rett ut, eller går det an å gjøre det litt på skrå også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lirker den litt ut, men det er litt ubehagelig å ta den ut ja.

Og jeg som hadde et håp om at det gikk over når man ble vant til det... hmm. Hvor lang tid tok det før du ble trygg på/vente deg til å bruke den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...