Gå til innhold

Menskopp


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ellers er det nesten alltid mulig å oppdrive et toalett med vask om man skulle trenge å skifte før man kommer hjem, se etter HC-toalett.

Endret av Pringle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ellers er det nesten alltid mulig å oppdrive et toalett med vask om man skulle trenge å skifte før man kommer hjem, se etter HC-toalett.

Som rullestolbruker blir jeg alltid så glad når handecaptoalettet alltid er opptatt av folksomt ikke trenger det. Alle har alltid en god unnskyldning i egne øyne.

Patetisk!

Anonymous poster hash: ca350...0f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som rullestolbruker blir jeg alltid så glad når handecaptoalettet alltid er opptatt av folksomt ikke trenger det. Alle har alltid en god unnskyldning i egne øyne.

Patetisk!

Anonymous poster hash: ca350...0f7

Hvor stor er sannsynligheten for at en rullestolbruker dukket opp akkurat her for å kommentere nå? Troll.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor er sannsynligheten for at en rullestolbruker dukket opp akkurat her for å kommentere nå? Troll.

Dust. Jeg har kommentert under mitt brukernavn i tråden og følger den men ser ingen grunn til å koble brukernavnet mitt med handikappet mitt.

Jeg er DRITLEI av slike som deg som tar seg til rette på handikaptoaletter. En annen ting er at det ofte er langt fra do til vask og da søler man med menskopp.

Ha anstendighet nok til å bruk vanlig toalett og en flaske med vann, selv jeg som bruker rullestol har med vann om jeg må bytte kopp.

Kjerringfaen! (Ja jeg er sint)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dust. Jeg har kommentert under mitt brukernavn i tråden og følger den men ser ingen grunn til å koble brukernavnet mitt med handikappet mitt.

Jeg er DRITLEI av slike som deg som tar seg til rette på handikaptoaletter. En annen ting er at det ofte er langt fra do til vask og da søler man med menskopp.

Ha anstendighet nok til å bruk vanlig toalett og en flaske med vann, selv jeg som bruker rullestol har med vann om jeg må bytte kopp.

Kjerringfaen! (Ja jeg er sint)

Anonymous poster hash: ca350...0f7

Anonymous poster hash: ca350...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var jeg avslørt, du er fremdeles en drittkjerring som tar deg til rette på noe du ikke burde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Naria

Dust. Jeg har kommentert under mitt brukernavn i tråden og følger den men ser ingen grunn til å koble brukernavnet mitt med handikappet mitt.

Jeg er DRITLEI av slike som deg som tar seg til rette på handikaptoaletter. En annen ting er at det ofte er langt fra do til vask og da søler man med menskopp.

Ha anstendighet nok til å bruk vanlig toalett og en flaske med vann, selv jeg som bruker rullestol har med vann om jeg må bytte kopp.

Kjerringfaen! (Ja jeg er sint)

Det var da voldsomt?

Jeg tømmer koppen i toalettet og skyller den i vasken, ergo blir det ikke søl selv om det skulle være et stykke i mellom toalett og servant.

Dessuten er ikke handikaptoalettene reservert for rullestolbrukere. De er åpne for alle, men tilrettelagt for handikappede. Når det er sagt ville jeg selvsagt sluppet en bevegelseshemmet person foran dersom vi kom likt til toalettet, men jeg har ingen skrupler med å bruke et slikt toalett dersom det er ledig,

Endret av Naria
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tørrprøvet min nyinnkjøpte Lunette str. 1 og det var lovende :)

Ikke smertefullt i det hele tatt, og den var laget i et mykere materiale enn min gamle Lunette str. 2 som gjorde fryktelig vondt å ta ut og inn, og var alt for stor for meg.

Jeg har vært ganske skeptisk men håper dette kan funke for meg også.



Anonymous poster hash: a3a0b...f04
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som skrev over her , innlegg#1548 om Lunette. Fikk mensen i går og har brukt koppen i nesten 1 døgn nå. Problemet er at jeg merker at den lekker litt hele tiden..Er dette normalt?

Jeg blør ganske mye. Den blir halvfull (7,5 ml.) på 2-3 timer så jeg tømmer den ofte.

Virker som om det renner blod på utsiden av koppen liksom, og om jeg sitter på do renner det ganske mye ned på sidene, selv om den viser seg å bare være halvfull når jeg tar den ut. Jeg tror ikke det skyldes slapp muskulatur, da jeg er ganske trang.

Jeg kjenner at den folder seg skikkelig ut,men den trekker seg alltid et stykke opp og det selv om jeg drar den lenger ned igjen. Dessuten innstiller den seg også litt skjevt i skjeden, litt til høyre. Dette gjorde min gamle Lunette kopp i størelse Large også, og det samme skjer når jeg bruker tamponger.

Kan det være skjevheten som gjør at den lekker?

Har prøvd å kjenne etter hvor livmortappen er og det virker som den sitter ganske langt oppe.Da skal vel Lunette som er en ganske lang kopp, funke bra?

Ville så gjerne at dette skulle fungere,men er blitt litt i tvil nå.. :sjenert:



Anonymous poster hash: a3a0b...f04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at du ikke setter den helt riktig inn. Prøv å sette den helt ytterst i skjeden, og la den gli inn av seg selv. Jeg har ihvertfall ikke hatt noen lekkasjer etter at jeg begynte med det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt ladycup og var så uheldig å kjøpe feil str. Tenkte å sende den tilbake igjen for å bytte den, men så har jeg glemt av hele greia og nå tror jeg det er for sent. Om det er noen her inne som kunne tenkt seg en ladycup i str S så tenkte jeg å selge den til 180kr. Føler det blir for teit å legge ut på finn.no.

Den er tatt ut av forpakningen, men det er bare fordi jeg ikke oppdaget at det var feil str før jeg leste bruksanvisningen.

Anonymous poster hash: 3ce86...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt nytt for meg dvs menskopp . Passer den for oss damer 30 + også ? Det viktigste er å unngå enhver lekasjefare. Erfaringer? :)

Endret av Solstrålemamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Noen som har kjøpt fra ladycup sin nettside ?! Redd for og kjøpe på nett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet om menskopp er mulig å kjøpe i noen norske/svenske butikker? Event. nettbutikker også:)

Vil veldig gjerne prøve menskopp, men vil ikke bestille fra ebay eller lignende steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som vet om menskopp er mulig å kjøpe i noen norske/svenske butikker? Event. nettbutikker også :)

Vil veldig gjerne prøve menskopp, men vil ikke bestille fra ebay eller lignende steder.

Jeg kjøpte en Lunette i str.small her, siden den var på tilbud:

http://www.vidunderbarn.no/kategori.php?kategori=75

Fikk den i posten noen dager etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest LilleTusenfryd

Noen som har kjøpt fra ladycup sin nettside ?! Redd for og kjøpe på nett....

Jeg har bestilt derfra flere ganger - helt trygt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleTusenfryd

Ser det er noen her som har dårlige opplevelser med lekkasje, vondt å ta inn/ut osv: jeg må bare si at jeg fant denne tråden her for mange herrens år siden. Jeg hadde aldri hørt om det, og var nokså skeptisk i starten. Jeg tenkte imidlertid det var verdt et forsøk.

Jeg har vært gjennom et par menskopper siden da, og kommer stadig nærmere hva som er perfekt størrelse, måte å brette på, og nå på min Meluna menskopp er det også en ring jeg kan dra den ut med - noe jeg har slitt med i alle disse årene, nettopp det å få den ut.

Personlig blør jeg lite, og det har vært helt revolusjonerende å finne ut av denne menskoppen da det ikke er fare for infeksjoner m.m. hvis den er inni lenge. Jeg dusjer om morgenen, tømmer og vasker den i dusjen. Så går jeg hele dagen og har forlengst glemt at jeg har mensen, før jeg står og pusser tennene om kvelden og kommer på "åjj! jeg har visst mensen!" - og tar meg en kjapp tur i dusjen igjen og tømmer og vasker.

HELT fantastisk. Det at jeg også kan bade i basseng, saltvann, ferskvann og slipper å bytte tamponger som er våte og fulle av gørr - samt slippe den hersens tråden som henger og slenger på de mest upassende tidspunkt: helt nydelig.

Så til dere som sliter litt enda - jeg ville ikke gitt meg på harde møkka før jeg fant noe som passet og fungerte, når jeg nå vet hva slags lettelse dette har gjort 1 ut av 4 uker hver bidige måned. :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...