Gå til innhold

Menskopp


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Stikk en finger opp vedsiden av koppen, helt opp til kanten. Følge gjerne kanten rundt hele koppen også.

Anonymous poster hash: 5b17d...f6a

Fingeren når bare såvidt opp til bunnen av koppen, langt nok til at jeg kjenner at den ikke er foldet ut.

Hvis du har stilken i behold, kan du trekke litt i den, da vil forhåpentligvis koppen folde seg ut - så kan du dytte den litt tilbake (utfoldet, men det gjør ikke vondt så lenge den er innenfor skjedeåpningen, jeg har gjort det).

Den sitter bom fast, går ikke å verken trekke i den eller dytte den lengre opp.

Anonymous poster hash: 36332...0e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fingeren når bare såvidt opp til bunnen av koppen, langt nok til at jeg kjenner at den ikke er foldet ut.Den sitter bom fast, går ikke å verken trekke i den eller dytte den lengre opp. Anonymous poster hash: 36332...0e2

Skru og vri på den. Da spretter den opp etter noen runder. Med mindre du er for trang og har for stor (og evt feil fasthet) til skjeden din. Er du for smal og koppen for stor kommer den ikke til å klare og åpne seg uansett...

Anonymous poster hash: 6a2e9...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru og vri på den. Da spretter den opp etter noen runder. Med mindre du er for trang og har for stor (og evt feil fasthet) til skjeden din. Er du for smal og koppen for stor kommer den ikke til å klare og åpne seg uansett...

Anonymous poster hash: 6a2e9...857

Må jeg på legevakta for å få fjernet den igjen da :P Verste er at nå får jeg ikke inn tampong mens den greia sitter fast, så må vel ta egenmelding til jeg slutter å blø :P

Har fått den inn ved et par anledninger før, da var det også vanskelig å få den ut igjen. Men den har aldri vært så stuck som nå... lover meg selv herved at når jeg får den ut denne gangen går den i søpla. Tamponger er noe griseri også, men de går da tross alt å få ut igjen.

Anonymous poster hash: 36332...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg på legevakta for å få fjernet den igjen da :P Verste er at nå får jeg ikke inn tampong mens den greia sitter fast, så må vel ta egenmelding til jeg slutter å blø :P Har fått den inn ved et par anledninger før, da var det også vanskelig å få den ut igjen. Men den har aldri vært så stuck som nå... lover meg selv herved at når jeg får den ut denne gangen går den i søpla. Tamponger er noe griseri også, men de går da tross alt å få ut igjen. Anonymous poster hash: 36332...0e2

Den blir nok mulig å få ut om/når det har havna nok blod oppi og skjedemusklaturinen din klarer slappe mer av. Men føler du det stresser deg er det sikkert like greit å få hjelp f.eks fra legevakt.

Jeg må bare si at det kan godt være menskopp er tingen for deg, men det høres du som du har feil str og evt fasthet. Første koppen min var mooncup og jeg hadde samme problemer som du. Lille Scoon cup og lille Meluna soft med stilk er de eneste to som fukner for meg - men guuuud å deilig når jeg først fant rett kopp!!!! <3

Anonymous poster hash: 6a2e9...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått den ut, takk og lov. Rene fødselen! :P

Den hadde foldet seg ut til slutt, og jeg måtte skvise hardt for å løsne vakumet. Og da kom jo hele syndfloden fossende over hender og alt. Jeg må helt ærlig si det er litt sjokkerende å se alt blod man produserer på noen få timer "på en gang". Med tampong suges i det minste noe av det opp underveis. Jeg ble faktisk litt imponert av hvam tampaxen klarer å holde unna nå etter å ha sett hvor mye det faktisk produseres på kort tid. Det er tydeligvis veldig store forskjeller hvor mye folk blør, for jeg ser jo andre sier at de ble overrasket over hvor lite det var. Lucky bastards :P



Anonymous poster hash: 36332...0e2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått den ut, takk og lov. Rene fødselen! :P

Den hadde foldet seg ut til slutt, og jeg måtte skvise hardt for å løsne vakumet. Og da kom jo hele syndfloden fossende over hender og alt. Jeg må helt ærlig si det er litt sjokkerende å se alt blod man produserer på noen få timer "på en gang". Med tampong suges i det minste noe av det opp underveis. Jeg ble faktisk litt imponert av hvam tampaxen klarer å holde unna nå etter å ha sett hvor mye det faktisk produseres på kort tid. Det er tydeligvis veldig store forskjeller hvor mye folk blør, for jeg ser jo andre sier at de ble overrasket over hvor lite det var. Lucky bastards :P

Dramatisk! Bra du fikk den ut til slutt!

Det er stor forskjell på kopper (og kropper) - jeg har ennå ikke fått mine Meluna Classic til å åpne seg, den modellen er for stiv, tror jeg, alle de andre jeg har forsøkt har åpnet seg lett. Men jeg skal teste det mer ut neste gang, det er litt spennende. Heldigvis ikke så spennende som for deg...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dramatisk! Bra du fikk den ut til slutt!

Det er stor forskjell på kopper (og kropper) - jeg har ennå ikke fått mine Meluna Classic til å åpne seg, den modellen er for stiv, tror jeg, alle de andre jeg har forsøkt har åpnet seg lett. Men jeg skal teste det mer ut neste gang, det er litt spennende. Heldigvis ikke så spennende som for deg...!

For meg tror jeg faktisk større tamponger hadde løst mye. Hvorfor finnes ikke det? Jeg mener, selv de største tampongene er jo veldig små. Bør jeg starte å produsere dobbelt så tykke? Finner ikke den største størrelsen i butikkene en gang, de må bestilles på nettet...

Anonymous poster hash: 36332...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg tror jeg faktisk større tamponger hadde løst mye. Hvorfor finnes ikke det? Jeg mener, selv de største tampongene er jo veldig små. Bør jeg starte å produsere dobbelt så tykke? Finner ikke den største størrelsen i butikkene en gang, de må bestilles på nettet...

Ja, jeg måtte bestille Tampax Super Plus på ebay :sjokkert: De siste som solgte dem i Norge, var symptomatisk nok Lidl, og da de måtte gi seg, sikret jeg meg de siste eskene derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

*dytte opp igjen*

Jeg skal bestille menskopp i kveld, men aner ikke hvilken jeg bør velge. Hjelp meg?

Er 17, liten og nett, jomfru og blør ikke så mye. Har slitt litt med tampong/bind fordi jeg ikke blør nok til tampong, så det blir tørt og vondt, men bind synes jeg bare er ekkelt, så da prøver jeg menskopp. Noen som kan anbefale meg en liten og myk menskopp til en rimelig pris? :)



Anonymous poster hash: 1bfbd...0dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*dytte opp igjen* Jeg skal bestille menskopp i kveld, men aner ikke hvilken jeg bør velge. Hjelp meg? Er 17, liten og nett, jomfru og blør ikke så mye. Har slitt litt med tampong/bind fordi jeg ikke blør nok til tampong, så det blir tørt og vondt, men bind synes jeg bare er ekkelt, så da prøver jeg menskopp. Noen som kan anbefale meg en liten og myk menskopp til en rimelig pris? :)Anonymous poster hash: 1bfbd...0dd

Meluna soft i minste størrelsen, bitteliten, kjempemyk og billig.

Anonymous poster hash: 6a2e9...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meluna soft i minste størrelsen, bitteliten, kjempemyk og billig.

Anonymous poster hash: 6a2e9...857

Tusen takk! Da bestiller jeg den :)

Anonymous poster hash: 1bfbd...0dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det høres utrolig ekkelt ut! Vil da ikke vaske en kopp med mensenblod:S Tampongen tar jeg jo bare ut og kaster, tata! Men denne skal jeg jo liksom vaske.. nei, tror ikke det er noe for meg :P

Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men om man tenker over det så er det vel ikke eklere enn når man skal vaske bort oppkast fra barnet ens.

Anonymous poster hash: 67d9c...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, mye mindre ekkelt enn oppkast. Mindre lukt også :fnise: Men det kan såklart sette flekker på tøy, så tøm den i doen og ha hånda under på vei til vasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom mini-MeLuna'en min! :D Litt redd for å ikke få den ut igjen, da, men det går sikkert fint ^^ So far, so good!



Anonymous poster hash: 1bfbd...0dd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sliter med at koppen ikke folder seg ut. Det går helt fint å få den inn, men jeg kjenner med fingeren at den fortsatt er brettet, den popper ikke ut slik jeg har fått inntrykk av at den skal gjøre... Verst av alt så føles det som det er skikkelig vakuum når jeg skal ta den ut igjen, selv når den altså ikke er utfoldet! Det skal sies at jeg er ung, jomfru, trang og blør lite, men, her har jeg kjøpt det som er blant verdens minste kopper (meluna small classic) og likevel så er den kanskje for stor?! Eller gjør jeg det bare feil? Skal jeg bare øve på teknikken eller burde jeg kanskje hatt en stivere kopp eller noe?

Tror forresten den foldet seg ut da jeg prøvde i dag. Hadde den inne i noen timer og da jeg skulle ta den ut, hadde den gått litt oppover, så jeg først bare kjente tuppen "gjemt" noen cm inn.. måtte virkelig grave den frem, glatte fingre og glatt kopp, vondt, skummelt! Tør nesten ikke å prøve igjen :P Vet jo at den ikke kan forsvinne så langt opp siden skjeden ikke er så mange cm, men fikk en liten støkk der..

Har såååå lyst til å få det til å fungere!



Anonymous poster hash: c3d5b...ba9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipper du inn luft når du setter inn koppen?

Jeg setter min kopp så langt ut som det går, slipper inn luft med en finger, så sklir den gradvis lenger inn etterhvert.

Over til noe annet. Noen som vet hvor man får tak i LadyCup under tollgrensa for tiden? Min begynner å bli moden for utskiftning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...