Gå til innhold

Menskopp


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det er interessant at du med erfaring med menskopp synes menskopp er ekkelt! Jeg tar det til etterretning. Tenk at vi er så forskjellige. Jeg synes det bare er spennende å se hvor mye (lite) jeg blør, nå. Jeg føler at jeg har full kontroll, og det er så deilig. Det gjør meg ingenting å ha mensen lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, helt enig, de som sier at menskopp er æsj, har ikke satt seg inn i hva det er og hvordan den brukes. Men det er altså bare noe de tror og ikke noe de synes (de vet jo ikke). De sammenligner vel med engangs bind og tamponger (som virkelig er æsj), og antar at siden de bare har hørt om bind og tamponger, og alltid sett masse reklame for dette, må det være fordi bind og tamponger er det eneste man kan bruke.

Jeg synes det må være lov å synes at menskopp er ekkelt. Jeg bruker kopp, men synes fortsatt det er forholdsvis ekkelt. Selv om jeg har et avslappet forhold til kroppen min, underlivet mitt og mine egne kroppsvæsker er ikke mensblod samlet i verken en kopp, en tampong eller et bind min kopp te. Hadde jeg kunne velge ville jeg valgt bort mensen, men når det nå er sånn at jeg må forholde meg til det så må jeg ikke like det av den grunn.

Det er interessant at du med erfaring med menskopp synes menskopp er ekkelt! Jeg tar det til etterretning. Tenk at vi er så forskjellige. Jeg synes det bare er spennende å se hvor mye (lite) jeg blør, nå. Jeg føler at jeg har full kontroll, og det er så deilig. Det gjør meg ingenting å ha mensen lenger.

Her kunne det virke på Pringle som om menskopp funker på alle, og at ingen som er negative vet hva de snakker om. Jeg skjønner at det må være en drøm for de det funker på, men det gjelder dessverre ikke alle. Fint for de som fryder seg over hvor lite de blør, mens for meg var det en skikkelig nedtur hvor fort koppen blir sprengfull. Det føles virkelig ikke godt, og er rimelig upraktisk hvis man bare har skitne offentlige toaletter (eller enda verre, ingen toaletter) i nærheten. Jeg misunner virkelig de som kan gå med koppen i timevis uten å merke noe.

Anonym poster: 363321e9fdf302ca47c95133804e90e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke lese alle innleggene, så mulig dette har vært diskutert tidligere. Jeg har (prøvd og bruke) brukt menskopp i et halvt år nå, men jeg får det liksom ikke til å funke :vetikke: De to-tre første dagene av mensen, da jeg blør mye, blir det alltid lekkasjer og jeg har nå gått tilbake til tamponger disse dagene. De siste par dagene derimot bruker jeg koppen uten problemer. Har prøvd ulike bretteteknikker uten hell. Det virker på meg som at livmortappen peker rett bakover under mens, og at blodet derfor renner langs skjedeveggen og forbi koppen :frown: Noen som har noen gode råd??? Jeg VIL få det til!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kunne det virke på Pringle som om menskopp funker på alle, og at ingen som er negative vet hva de snakker om. Jeg skjønner at det må være en drøm for de det funker på, men det gjelder dessverre ikke alle. Fint for de som fryder seg over hvor lite de blør, mens for meg var det en skikkelig nedtur hvor fort koppen blir sprengfull. Det føles virkelig ikke godt, og er rimelig upraktisk hvis man bare har skitne offentlige toaletter (eller enda verre, ingen toaletter) i nærheten. Jeg misunner virkelig de som kan gå med koppen i timevis uten å merke noe.

Ja, det har gått opp for meg nå at det ikke funker for alle. Men koppen skal jo holde to-tre ganger lenger enn en tampong eller et bind. Og hva gjør du når du må skifte bind eller tampong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke lese alle innleggene, så mulig dette har vært diskutert tidligere. Jeg har (prøvd og bruke) brukt menskopp i et halvt år nå, men jeg får det liksom ikke til å funke :vetikke: De to-tre første dagene av mensen, da jeg blør mye, blir det alltid lekkasjer og jeg har nå gått tilbake til tamponger disse dagene. De siste par dagene derimot bruker jeg koppen uten problemer. Har prøvd ulike bretteteknikker uten hell. Det virker på meg som at livmortappen peker rett bakover under mens, og at blodet derfor renner langs skjedeveggen og forbi koppen :frown: Noen som har noen gode råd??? Jeg VIL få det til!!!!!

Jeg har ikke samme problemet selv, og derfor er det også vanskelig for meg å gjengi det jeg har lest (på engelsk, tilogmed)... Men søk på "cervix" her: http://menstrual-cups.livejournal.com/ - det er mange som har funnet ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke lese alle innleggene, så mulig dette har vært diskutert tidligere. Jeg har (prøvd og bruke) brukt menskopp i et halvt år nå, men jeg får det liksom ikke til å funke :vetikke: De to-tre første dagene av mensen, da jeg blør mye, blir det alltid lekkasjer og jeg har nå gått tilbake til tamponger disse dagene. De siste par dagene derimot bruker jeg koppen uten problemer. Har prøvd ulike bretteteknikker uten hell. Det virker på meg som at livmortappen peker rett bakover under mens, og at blodet derfor renner langs skjedeveggen og forbi koppen :frown: Noen som har noen gode råd??? Jeg VIL få det til!!!!!

Jeg har det samme problemet :( de første gangene var det bare lekkasje den dagen jeg blør mest, men nå sist var det noen dråper hver dag. Veldig irriterende. Det er så lite at det er ikke noe stort problem, det går ikke igjennom trusa, men skulle likevel vært det foruten. Kanskje jeg burde prøve en større kopp, har kjøpt S. Den blir ikke full, men jeg leste et sted at livmortappen kunne legge seg oppi (?) og ta opp en del av plassen. Kanskje det kan hjelpe med en stivere kopp også? Jeg er ganske trang, har godt med muskler der nede i følge gynekologen min (det føles veldig rart å skrive dette!!) og jeg tenker at musklene kanskje kan klemme på den også gjennom dagen som gjør at den ikke sitter som den skal? I så fall er det vel bare dumt å gå opp en størrelse... Uansett, gir ikke opp, skal få til det her! Det er super erstatning for tamponger, har vært i syden og kunne bade og dra på tur hver dag uten bekymringer!

Anonym poster: e1412e9099f5099ec22e7b5d5bef1acd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte å kjøpe Mooncup fra feelunique. Blir spennende!

20 pund inkl porto - 177 kr! Fanken, det er en bra pris! Takk for tips!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda. Bare en liten advarsel, jenter. I går laget jeg indisk til middag, og skjærte opp masse chili. Vasket hendene som normalt, men sånt sitter jo i en stund. Så skulle jeg tømme koppen....

AUUUUU!

Kan på ingen måte anbefale dette. Just sayin'! :ler:

(yoghurt hjelper forøvrig)

Anonym poster: 1fb29f6c7f751357df1bc8f95904f57c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

189,90 for å være korrekt, men det er veldig gode priser ja. Kommer jo ikke i tollen heller, siden det er under 200 kr. :)

Nå vil jeg ikke krangle, men både https://www.dnb.no/valutakalkulator og http://www.xe.com/ mener det er 177 og noe for 20 pund...! Men det viktigste er at det kommer under den magiske (dumme) 200-kronersgrensa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

189,90 for å være korrekt, men det er veldig gode priser ja. Kommer jo ikke i tollen heller, siden det er under 200 kr. :)

Da bør du revurdere valutakalkulatoren du bruker.

Anonym poster: 5b17de4033ca156d0ebcdb750c60df6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker ikke kalkulator, jeg har bruker på F.U. og har NOK-priser. ;)

Jeg sjekket det nå, og med NOK er det faktisk 189 kroner. Men det er ikke dagens kurs. Er det en tilsnikelse for å få dekket portoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte menskopp tidligere. Men jeg ble faktisk syk av det - ikke vet jeg hvorfor.

Gang etter gang ved samme tid i måneden fikk jeg symptomer på urinveisinfeksjon. Jeg dro til legen, som blånekta å skrive ut medisin til meg, for testen viste at jeg ikke hadde uvi...

Da var jeg passe fortvila ei stund, tro du meg! Legen ville i utgangspunktet sende meg til spesialist for en sjekk, men jeg ante en sammenheng med menskoppen.

Samme dag kasta jeg den. Og siden har jeg ikke hatt symptomer på uvi! Så det var nok den. Kanskje jeg var litt allergisk eller noe? Ikke vet jeg.

Men jeg savner den, for bind og tamponger er noe træl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg brukte menskopp tidligere. Men jeg ble faktisk syk av det - ikke vet jeg hvorfor.

Gang etter gang ved samme tid i måneden fikk jeg symptomer på urinveisinfeksjon. Jeg dro til legen, som blånekta å skrive ut medisin til meg, for testen viste at jeg ikke hadde uvi...

Da var jeg passe fortvila ei stund, tro du meg! Legen ville i utgangspunktet sende meg til spesialist for en sjekk, men jeg ante en sammenheng med menskoppen.

Samme dag kasta jeg den. Og siden har jeg ikke hatt symptomer på uvi! Så det var nok den. Kanskje jeg var litt allergisk eller noe? Ikke vet jeg.

Men jeg savner den, for bind og tamponger er noe træl!

Var det tilfeldigvis Keeper du brukte? Det er den eneste som er i naturgummi, og det er mulig å få allergi mot det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen interesse av å spekulere i det, men har sikkert en fornuftig grunn. Jeg er glad så lenge det er billig. Kjøper så og si alle mine kosmetikkprodukter der, og sparer tusenvis av kroner. :heiajente:

Betaler du i britiske pund sparer du enda mer.

Anonym poster: 5b17de4033ca156d0ebcdb750c60df6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det tilfeldigvis Keeper du brukte? Det er den eneste som er i naturgummi, og det er mulig å få allergi mot det.

Du, jeg er bra sikker på at det sto Mooncup på den. Om dette er Keeper, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse god informasjon i denne tråden, så takk til alle som har bidratt. Jeg leste noen sider i starten før jeg innså at jeg ikke kunne lete gjennom alle de 77 sidene etter svar. Håper noen gidder å svare meg selvom det kanskje er blitt besvart før :) Ev. linke til tidligere svar.

Jeg lurer på hvordan jeg skal vite hvilken str. og merke jeg bør prøve? Er i begynnelsen av 20-årene og har ikke født barn. Blør veeeldig lite, om det har noe å si. Har tidligere brukt kun de minste tampongene. Lurer også på om noen kan forsikre meg om at svømmig går fint :sjenert: Tilbringer mye tid i bikini og i vann, så det er viktig for meg. Må den tømmes etter bading slik som tampong må? Hva med saltvann og klorvann, kommer det i koppen?

På forhånd takk :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...