Gå til innhold

Menskopp


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Naria

Det er så lenge siden at jeg husker ikke helt, men det tok ikke spesielt lang tid. Et par sykluser kanskje? Alt er ikke fryd og gammen med koppen heller, men alt i alt synes jeg den er utrolig mye bedre enn alle andre alternativer jeg har prøvd. Kommer aldri til å gå tilbake til tamponger og bind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal man koke menskoppen etter hver menstruasjon? Og gjør dere dette?

Anonym poster: a8c40f1dd598f6553bf4c571dbd556ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurt å bruke mikroen, takk for tips!

Anonym poster: a8c40f1dd598f6553bf4c571dbd556ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen triks for å få koppen ut? Jeg sleit noe innmari med det, det var litt som at vakumet ikke ville slippe tak. Også gjorde det utrolig vondt å skulle ta den ut :(

Anonym poster: 4dc23ba0906df7d055e8ce9bdb5e0621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klem på koppen så det sier pfft!

Jeg prøvde å klemme på den, men den spratt bare ut igjen (og lagde vakum på nytt eller noe). Nå tør jeg ikke sette koppen inn igjen, for jeg vil ikke måtte plundre så mye med å få den ut en gang til :(

Anonym poster: 4dc23ba0906df7d055e8ce9bdb5e0621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å klemme på den, men den spratt bare ut igjen (og lagde vakum på nytt eller noe). Nå tør jeg ikke sette koppen inn igjen, for jeg vil ikke måtte plundre så mye med å få den ut en gang til :(

Anonym poster: 4dc23ba0906df7d055e8ce9bdb5e0621

Har du sett denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vondt bare av å se på den videoen, og det til tross for at de har brukt omtrent størrelse kloakkrør for demonstrasjonen. Hun får jo omtrent hele hånda inni.

Anonym poster: 363321e9fdf302ca47c95133804e90e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett denne?

Jeg har sett videoen, og har googla rundt etter råd for hvordan fjerne koppen uten smerte (eller i det minste med litt mindre smerte). Med godt mot satt jeg koppen inn på nytt, venta en stund, og satt i gang med å forsøke å fjerne den igjen. Denne gangen var det verre enn noen gang!

Jeg fikk enkelt tak i koppen, klemte på bunnen, pressa ned og prøvde å ”vrikke” den ut, men den ville ikke ut. Den gikk jo ikke nedover! Etter hvert ble jeg også sliten i fingrene, så da glapp koppen og spratt tilbake med en gang. Jeg prøvde også å stikke fingeren opp langs siden for å klemme, men det hjalp heller ikke på noen som helst måte. Jeg rota så mye rundt oppi der at jeg endte opp med å få et sår som startet å blø (jeg vet at det var såret som blødde, jeg titta med speil og så hvor blodet kom fra). Da ble ting enda verre, for da ble jo koppen og fingrene mine glatte. Det var nesten umulig å holde fast på koppen.

Etter å ha holdt på ganske lenge fikk jeg endelig ordentlig tak, og fikk dratt den langt nok ned til at jeg klarte å klemme koppen ”flat” og fikk vridd den ut. Men da var jo koppen så glatt at med en gang den slapp løs, glapp den ut av hånda mi.

Det hele endte med at jeg lå i fosterstilling i dusjen og gråt, mens dusjen så slik ut:

Dexter_19.jpg

Jeg har utrolig lyst til å få til dette med menskopp, men jeg vet rett og slett ikke om jeg tør putte den inn igjen :(

Anonym poster: 4dc23ba0906df7d055e8ce9bdb5e0621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken stilling er du i når du tar ut koppen da? Kan være enklere å ta den ut hvis du sitter på huk. Kan være at du spenner deg i musklene også, sånn at det blir både vanskelig og vondt å få ut.

Ikke gi opp håpet helt enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også hjelpe å presse med musklene i underlivet samtidig som du drar ut med fingrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken stilling er du i når du tar ut koppen da? Kan være enklere å ta den ut hvis du sitter på huk. Kan være at du spenner deg i musklene også, sånn at det blir både vanskelig og vondt å få ut.

Ikke gi opp håpet helt enda ;)

Kan også hjelpe å presse med musklene i underlivet samtidig som du drar ut med fingrene

Takk for svar. Jeg har prøvd å sitte på huk og stående med en fot på doen.

Jeg har også prøvd å presse med musklene. Det er sånn jeg får tak på den i utgangspunktet, men man blir jo sliten av å presse når det tar så lang tid å få den ut. Jeg tror ikke jeg er noe særlig anspent i musklene, men det kan jo hende at jeg blir det ubevisst siden jeg vet at det kommer til å gjøre vondt. Men jeg prøver å slappe av.

Anonym poster: 4dc23ba0906df7d055e8ce9bdb5e0621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Hmm, merkelig problem, jeg har aldri noe problem med å få koppen ut.

Men kanskje du bør la den ligge i fred noen uker nå, før du prøver igjen? Hvis man har knotet mye der nede blir man jo sår, og da er det ikke noe godt å prøve igjen, og kanskje man spenner seg ekstra.

Hvor lenge har du hatt koppen i når du har prøvd å ta den ut? Har du bare satt den inn og tatt den rett ut igjen? For min del er koppen MYE lettere å håndtere etter at den har vært inni en stund, antakeligvis fordi den da er varmere og mykere. Så jeg skyller den en god stund i varmt vann før jeg setter den inn første gang hver periode.

Kanskje du må få tak i en mykere kopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, merkelig problem, jeg har aldri noe problem med å få koppen ut.

Men kanskje du bør la den ligge i fred noen uker nå, før du prøver igjen? Hvis man har knotet mye der nede blir man jo sår, og da er det ikke noe godt å prøve igjen, og kanskje man spenner seg ekstra.

Hvor lenge har du hatt koppen i når du har prøvd å ta den ut? Har du bare satt den inn og tatt den rett ut igjen? For min del er koppen MYE lettere å håndtere etter at den har vært inni en stund, antakeligvis fordi den da er varmere og mykere. Så jeg skyller den en god stund i varmt vann før jeg setter den inn første gang hver periode.

Kanskje du må få tak i en mykere kopp?

Ja, jeg tenkte å vente til neste måned nå. Jeg tør ikke putte noe inn der nå som jeg har fått det såret.

Jeg har ladycup, jeg trodde det var en av de mykeste?

Jeg har prøvd litt forskjellig. En gang ventet jeg en time, en annen gang fire timer, og den siste gangen ventet jeg nesten tre timer.

Anonym poster: 4dc23ba0906df7d055e8ce9bdb5e0621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dumt at det ble så dramatisk (men jeg tror ikke helt på at det bildet er ditt blod...)

Ja, vent til neste mens med å forsøke på nytt.

Sørg for å få godt grep, bruk gjerne toalettpapir til å tørke av fingrene og koppen.

Og ikke stress. (Sikkert enkelt for meg å si, men men)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at det ble så dramatisk (men jeg tror ikke helt på at det bildet er ditt blod...)

Ja, vent til neste mens med å forsøke på nytt.

Sørg for å få godt grep, bruk gjerne toalettpapir til å tørke av fingrene og koppen.

Og ikke stress. (Sikkert enkelt for meg å si, men men)

Haha, nei, det var et bilde fra dexter :P Det var ikke meningen at noen skulle tro at det var mitt heller, det var bare en liten overdrivelse for å vise hvor frustrert jeg var ;) Det så riktigsnok litt dramatisk ut når blodet var splætta rundt i dusjen, men ikke fullt så ille!

Takk for tips, jeg skal prøve med papir neste gang.

Anonym poster: 4dc23ba0906df7d055e8ce9bdb5e0621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte å vente til neste måned nå. Jeg tør ikke putte noe inn der nå som jeg har fått det såret.

Jeg har ladycup, jeg trodde det var en av de mykeste?

Jeg har prøvd litt forskjellig. En gang ventet jeg en time, en annen gang fire timer, og den siste gangen ventet jeg nesten tre timer.

Anonym poster: 4dc23ba0906df7d055e8ce9bdb5e0621

Hvis du blir veldig sliten i musklene av å konstant presse koppen ned så kan du presse så du får tak med fingrene, holde godt mens du slapper av, og så presse med musklene og dra koppen nedover i skjeden og ut samtidig.

Anonym poster: 40e3be4937a8537c24423a72c632c6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips om renhold ønskes damer. Den blir ren altså, men "skifter farge". Den er i utgangspunktet bare "gjennomsiktig" silikonfarget liksom.. (vet man får dem i blå, rosa, grønn osv) Men gjentatt bruk over tid gjør den misfarget selv om jeg koker den.

Jeg har hatt den i eddikvann over natta og det fjernet "belegg" men fortsatt er gummien litt misfarget. Det er litt ekkelt, noen som har tips om å få renset skikkelig? Uten at den går i stykker, blir sprø eller sånt.

Eg pleier å vaska min med mild såpe, og so koka han i reint vatn. Han var blank og fin då eg fekk han, men no er han litt gulaktig gjennomsiktig. Det kan jo sjå litt guffent ut, men eg veit jo at han er rein etter såpevask og koking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...