Gå til innhold

Menskopp


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Vil bestille

Tenkte jeg skulle bestille dette slik at jeg har det til neste mens. Regner med at det kommer på apoteket snart ( med denne media dekningen må det jo være noe de må vurdere ihvertfall) men det blir vel ikke i tide til neste mens tenker jeg.

Den billigste (på norske nettsteder) jeg har funnet til nå er mooncup på krusedull. Her koster den 319,- + 23 kr porto. Har noen bestillt herfra? Hva er leveringstid?

På outletnutrion koster det under 200 med porto så det er vel lurest å kjøpe den her. Da slipper en jo toll og ekstra postgebyr også.

Har noen av dere kjøpt den på outletnutrion? Hva er leveringstid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria
Syns det her høres bra ut jeg! Orket ikke lese alle sidene så jeg vet ikke om dette spørsmålet er blirr stilt før, men hva med sex? Kan man ha sex med den i? Syns den ser så stor og klumpete ut..

Sex som i samleie? Selvsagt ikke. Er det virkelig noen som har samleie med tamponger i skjeden? Det må jo gjøre latterlig vondt både for han og henne?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Tenkte jeg skulle bestille dette slik at jeg har det til neste mens. Regner med at det kommer på apoteket snart ( med denne media dekningen må det jo være noe de må vurdere ihvertfall) men det blir vel ikke i tide til neste mens tenker jeg.

Den billigste (på norske nettsteder) jeg har funnet til nå er mooncup på krusedull. Her koster den 319,- + 23 kr porto. Har noen bestillt herfra? Hva er leveringstid?

På outletnutrion koster det under 200 med porto så det er vel lurest å kjøpe den her. Da slipper en jo toll og ekstra postgebyr også.

Har noen av dere kjøpt den på outletnutrion? Hva er leveringstid?

Jeg som la ut linken har bestilt fra outletnutrition. Kan si fra hvor lang tid det tok når jeg får pakken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sex med tampong nei. :ler: Au.. Men tenkte kanskje det var mer som pessar, hvis dere skjønner. at den er langt oppe i skjeden. Leste som sagt ikke alle sidene. Men skjønner nå at den er mer som en tampong, og at man ikke kan ha sex med den.

Dumme meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men skjønner nå at den er mer som en tampong, og at man ikke kan ha sex med den.

Dumme meg...

Men kjære venn, du KAN ha masse deilig sex med koppen, bare ikke samleie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elfrida

Det er helt annerledes enn å sette inn en en tampong egentlig, så jeg tror sikkert det er like lett/vanskelig for deg som for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_marihøna_*

Dette vil jeg også ha! Men er det noen som bruker den med p-ring? Jeg setter inn p-ringen min når det er ca. 2 dager igjen av mensen, og lurer på om det ikke vil bli litt kræsj med både p-ring og menskopp inne på én gang...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker fint med p-ring, marihøna. :)

Gjest: De selger mooncup på litt større Boots-butikker. Jeg kjøpte min på den ved Piccadilly Circus, om jeg ikke husker helt feil, nede i kjelleren. Ellers ville jeg prøvd den store på Oxford Street (i nærheten av Marble Arch) eller på Liverpool Street, f.eks.

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg bare lurer på om det er noen sjans for at den kan dette ut?

Og er det ikke fryktelig mye søl når man tar den ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den kan ikke dette ut. Den holdes på plass av underlivsmuskulaturen og fordi det oppstår et lite vakuum når du setter den inn. Det er faktisk overraskende lite søl. Mindre søl enn med tamponger, ihvertfall. (Tenker med gru tilbake på tilfeller av "sving-uhell"....) Når du trekker ut koppen vil den naturlig ende opp med bunnen pekende ned og åpningen pekende opp, og så er det bare å helle ut innholdet, skylle den og så vaske den med litt mild såpe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er også jeg blitt overbevist. For få minutter siden var jeg inne på den sist omtalte nettsiden og bestilte.

Blir spennende og prøve ut. Har i alle år brukt p-piller mot sterke menssmerter. Med års mellomrom slutter jeg med dem for og se om "ting" er blitt bedre... For noen få måneder sluttet jeg enda en gang. Under over aller under, jeg har ikke de store smertene lenger. Kan klare meg med en paracept eller to. Men til gjengjeld blør jeg. På det verste varte ett nattbind 3 timer. Da gikk jeg over til tena... Ikke noe særlig. Men de holdt i mer enn 3 timer.

Det blir enklere og tømme koppen. Slik jeg forstår det vil det ikke lekke uansett om koppen er mer enn full. Du risikerer bare att det blir mer søl når du tar den ut. Så lenge du tar den ut mens du sitter på toalettet, så havner sølet rett i skålen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom koppen blir veldig full kan du risikere lekkasje, men dersom du tømmer den ofte nok i forhold til styrken på blødningen, så skulle det gå greit. Det anbefales ofte å tømme den like ofte som du ville ha skiftet tamponger/bind helt i begynnelsen, slik at du finner ut hvor fort den fylles opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Jeg gleder meg til å prøve (om man kan si det slik..) :) Kjøpte mooncup nå, bare 21,45 dollar! Aldri mer bind og tampiser igjen! Jippi!

Dere som bruker det allerede, pleier dere å sette den i samme dagen dere vet dere får mensen, eller venter dere til den har kommet for så å sette inn? Jeg ser for meg at det trengs truseinnlegg i tillegg, da det sikkert blir litt rester som kommer ut etter du har byttet? En tampong suger jo opp dette, men med mooncup vil det sikker være noe i utgangen etter at du har byttet den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter den som regel inn den dagen jeg regner med at menstruasjonen begynner. Det er ikke farlig å ha den i selv om man ikke har mensen, så det gjør ikke noe, så lenge den taes ut et par ganger om dagen.

Jeg pleier som regel bare å tørke godt etter å satt den inn, eventuelt bruke en ren liten klut eller intimserviett, og da har jeg ikke trengt noen truseinnlegg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Heisann

Dette er gjerne et dumt spørsmål, men sist jeg var hos gynekologen fikk jeg vite at jeg har stramme muskler på den ene siden nedentil. Er det flere av dere som har prøvd koppen som har det? Blir det et problem? I tillegg, de knipeøvelsene husker jeg aldri å gjøre, vil det ha mye å si for om koppen blir sittendes på plass?

Håper på svar :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...