Gå til innhold

Menskopp


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jøss, aldri hørt om dette her før jeg.. Må innrømme at jeg forventet å lese 10 sider om hvor ekkelt menskopp var da jeg åpnet tråden, og er overrasket over at så mange kjenner til, og faktisk bruker produktet.

Men jammen ble jeg litt nysgjerrig, og om det ikke var for at jeg håper å slippe mensen en god stund om kort tid (blir snart prøver) hadde jeg bestilt meg en selv straks. Gleder meg til å lese flere erfaringer, og kanskje er det tilgjengelig på apotekene når mitt behov melder seg.

Takk for nyttig og informativ tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest paranoid
Om du har, bruk et visakort eller annet kredittkort som ikke er knytte til bankkontoen din. Da får du regninga først, og er det noe som er trukket som du ikke er enig i, så er det bare å klage til Visa/Mastercard osv.

Jeg bruker alle kontoene mine. Jeg har ingen konto der jeg har null kroner på. Pleier dere å bestille fra visa eller kredittkort med null kroner på? Eller det vanlige (det som dere bruker til daglig )? Er det skummelt å bestille fra vanlige konto? Jeg vil ikke bli blakk heller om noen tømmer hele kontoen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paranoid

Hurra :):sjenert::fnise:

på siden

www.alvekoppen.com :fnise:

så slapp jeg å oppgi kontonummer. :)

Ingen kontonummer :)

Så nå har jeg bestilt menskopp jeg også. :rødme:

Men jeg tror det er litt dyrere siden det koster 449 kroner. Selve menskoppen koster 399 kroner og 50 kroner i frakt.

Men iforhold til bind og tamponger er det jo billigere i det lange løp. :jepp:

Men på den pakken men får på posten står det menskopp med store skrift på hele pakken? Kjempeflaut hvis det står menskopp på den sånn at alle på posten og i kiwi butikken ser det. Jeg kjenner jo mange der siden jeg bor på et lite sted. Kjempeflaut. :skratte:

Og det beste av alt: Det stod på norsk der :)

Hipp hipp hurra :)

Jeg tenkte bare å opplyse til dere som også er skeptiske med å oppgi kontonummer på internett så gå på www.alvekoppen.com

Der står alt på norsk og man slipper kontonummer. Bare så synd de er så dyre der tror jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paranoid

Er det noen her som har bestilt på www.alvekoppen.no? :fnise:

Hvor lang tid tar det ca. til den kommer?

Det er en diva cup stod det.

Noen som har prøvd diva cup?

Jeg tror at diva cup og alvekoppen er det samme. Stemmer dette? Eller er jeg helt på bærtur? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Alvekoppen er norsk forhandler for divacup, så du er ikke på bærtur i det hele tatt. Jeg kjøpte derfra for 3 år siden, og konstaterer fornøyd at prisen er på vei ned. :Nikke: Jeg mener å huske at jeg betalte rundt 6-700 kr den gangen.

Hva som står på pakken husker jeg ikke. Det er jo ikke mindre flaut enn å kjøpe bind og tamponger da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsendelsen fra Alvekoppen kommer i en diskret konvulutt rett i postkassen. Ikke for at jeg hadde syntes det var flaut uansett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest paranoid

Flott at det har blitt billigere nå :)

Jeg synes til og med at det er kjempeflaut å kjøpe bind ennå. Jeg har hatt mensen i 15 år eller noe. :sjenert:

Og hver gang jeg skal kjøpe bind så legger jeg masse matvarer oppå bindene sånn at folk ikke skal se. Og jeg blir knall rød når kassafolka piper inn bindet.

Fordelen er at jeg kan kjøpe mange matvarer samtidig og da kanskje de ikke legger merke til bindet. :fnise:

Men når jeg handler på posten så kommer det bare i en pakke. Og da ser jo de på posten at det står menskopp. Og det er flaut det.

Jeg kjenner mange på posten. Moren til en tidligere venninne jobber der. Kjæresten til en tiligere venninne jobber der, og tre gutter som er kamerater til broren min jobber der også. Og tenk om de ler av meg. :skratte:

Og tenk om de kameratene til broren min ler av meg og sier til broren min at søstra di har kjøpt menskopp. Flaut. :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paranoid
Forsendelsen fra Alvekoppen kommer i en diskret konvulutt rett i postkassen. Ikke for at jeg hadde syntes det var flaut uansett. ;)

*Puste lettet ut* :skratte:

Så flott det det kommer i postkassen og det beste er at det kommer i en diskret konvulutt. Toppers.

:gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nilla_*

Jeg har masse sopp ofte. Og bruker etter hver eneste mensen en canesten pille opp i skjeden. Jeg bruker sånn sprøyte som følger med pakken. Og det er kjempevondt i putte den stikkpillen og sprøyta opp i skjeden. Jeg lurer på om det er like vondt å bruke mensenkopp opp i skjeden som ved en canisten stikkpille. Jeg har også brukt tampong en gang, og det var kjempevondt det og. Smertefult. Grusomt. Fryktelig. Jeg er jomfru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alle kontoene mine. Jeg har ingen konto der jeg har null kroner på. Pleier dere å bestille fra visa eller kredittkort med null kroner på? Eller det vanlige (det som dere bruker til daglig )? Er det skummelt å bestille fra vanlige konto? Jeg vil ikke bli blakk heller om noen tømmer hele kontoen min.

Nei, jeg pleier ikke å bestille med kort som er tilknyttet en konto i det hele tatt. Jeg har et visakort som bare er kredittkort, sånn at jeg får regning en gang i måneden, og det kortet bruker jeg på nett. Når jeg får regningen ser jeg over at ting stemmer før jeg betaler, sånn at jeg eventuelt kan skrive en klage til kortselskapet om det er noe som er trukket som jeg ikke kjenner til. Har opplevd en eneste gang at jeg måtte gjøre det, og da fikk jeg raskt pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har masse sopp ofte. Og bruker etter hver eneste mensen en canesten pille opp i skjeden. Jeg bruker sånn sprøyte som følger med pakken. Og det er kjempevondt i putte den stikkpillen og sprøyta opp i skjeden. Jeg lurer på om det er like vondt å bruke mensenkopp opp i skjeden som ved en canisten stikkpille. Jeg har også brukt tampong en gang, og det var kjempevondt det og. Smertefult. Grusomt. Fryktelig. Jeg er jomfru.

Innføringshylsen til canesten-pillen er av hardplast og har litt skarpe kanter. De kan spesielt gjøre vondt når man er sår fordi man har soppangrep. Koppen er myk gummi med runde kanter, så det kan nesten ikke sammenlignes engang.

Jeg har faktisk ikke hatt sopp en eneste gang etter at jeg begynte med menskoppen, så om du er like heldig så slipper du unna stikkpiller og canesten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt det i et og et halvt år og er strålende fornøyd! Det er så sinnsykt mye mer behagelig enn tamponger, billigere, mer miljøvennlig og det har forandret hele mitt forhold til menstruasjon. Jeg tenker aldri over at jeg har mensen lenger, smertene er nesten ikke-eksisterende og det har spart meg for masse penger og stress.

Jeg synes tamponger og bind er ekkelt i forhold til koppen min, og jeg kommer aldri til å gå tilbake igjen!

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elfrida
Og det er kjempevondt i putte den stikkpillen og sprøyta opp i skjeden. Jeg lurer på om det er like vondt å bruke mensenkopp opp i skjeden som ved en canisten stikkpille. Jeg har også brukt tampong en gang, og det var kjempevondt det og. Smertefult. Grusomt. Fryktelig. Jeg er jomfru.
Hvis du generelt er veldig sår og har vondt i skjeden tror jeg at du kanskje bør vente til du er bedre med å putte noe som helst opp der.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Idag fikk jeg mensen for første gang på to år :gråte: grusomt! Skal bestille meg en menskopp med en gang jeg får penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men når jeg handler på posten så kommer det bare i en pakke. Og da ser jo de på posten at det står menskopp. Og det er flaut det.

Jeg kjenner mange på posten. Moren til en tidligere venninne jobber der. Kjæresten til en tiligere venninne jobber der, og tre gutter som er kamerater til broren min jobber der også. Og tenk om de ler av meg. :skratte:

Og tenk om de kameratene til broren min ler av meg og sier til broren min at søstra di har kjøpt menskopp. Flaut. :flau:

Hvor gammel er du, og hvor gamle er de kameratene til broren din? Går ut fra at de er voksne hvis de jobber på posten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Vil anbefale å lese litt på det forumet beast har linket til, mye info der med sammenligning av de ulike typene og slikt. Og ikke bare ren reklame og positive tilbakemeldinger, sånn som det naturlig nok er på de ulike produsentene sine sider. Finner også noen horrible lekkasjehistorier der :sjenert: men sikkert alt i alt en mer realistisk fremstilling, fra folk som har testet de ulike typene... det er bare å velge emne i høyrekanten :)

http://community.livejournal.com/menstrual_cups/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant jo dette i rett uka... så nå er det bestilt.. Måtte jo først overtale typen til at det var fornuftig bruk av penger.. og når jeg bare ramset opp alle de fine sidene med det så var det ikkje så vanskelig å overtale han... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg fant jo dette i rett uka... så nå er det bestilt.. Måtte jo først overtale typen til at det var fornuftig bruk av penger.. og når jeg bare ramset opp alle de fine sidene med det så var det ikkje så vanskelig å overtale han... :)

Overtale typen? Kontrollerende kjæreste, eller bare svært dårlig råd? :)

Hvis det funker for deg så sparer du det raskt inn. Men det vet man jo ikke før man har prøvd. Er selv skeptiker til det motsatte er bevist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtale typen? Kontrollerende kjæreste, eller bare svært dårlig råd? :)

Hvis det funker for deg så sparer du det raskt inn. Men det vet man jo ikke før man har prøvd. Er selv skeptiker til det motsatte er bevist :)

Blanding av to stk lærlingelønninger, 50% til husleie og veldig lite igjen og felles økonomi.. :) Er skeptisk til alt som skal være så utrolig bra.. Men nå får vi se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...