Gå til innhold

Menskopp


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hm, hva skjer hvis noen mister bevisstheten mens de har koppen inne... i sånne tilfeller får en nesten håpe den lekker, hvis ikke blir det jo sprengfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker liksom at hvis dette hadde vært så bra som folk sier så måtte det da vært mer vanlig, og i salg på alle apotek.... :sjenert:

Nå må du huske på å ta inn i betraktningen folks generelle holdninger til menstruasjon og kvinnens kjønnsorgan opp igjennom tidene. De har hovedsakelig vært skapt av menn som synes disse kvinnegreiene er ekle og dermed har gjort sitt for å fremmedgjøre kvinnen fra sin egen kropp og gjøre menstruasjonen til noe ekkelt. Produkter som oppbygger disse holdningene og gir intrykket av at dess mindre fysisk kontakt en kvinne har med sitt eget kjønnsorgan, dess bedre, har dermed blitt populære, mens produkter som oppfordrer til det motsatte blir omtalt som "ekle" og "uhygeniske".

For min del får jeg helt grøsninger når jeg hører om tamponger med "duft". Som om det ikke er ille nok å stappe masse kjemisk bleket bomull oppi skjeden, så skal de plutselig tilsette mer kjemikalier som overdøyver den lukten som kommer av at men forstyrrer skjedens naturlige "miljø" til å begynne med ved å suge vekk all fuktigheten... Forstå det den som kan...

Finnes det ingen som er mindre enn 40 mm i diameter? Og så syntes jeg den så hard ut på den youtube-videoen. Likte ikke den plinngg-lyden da den spratt ut i vinglasset :sukk:

Kan den gli ned sånn som med tamponger når de blir fulle?

Nei, ikke såvidt jeg vet om. Men selv om de virker store til å begynne med, så får de fint plass. Får man plass til en penis der, så er det plass til koppen. ;)

Men er skeptisk til å fjerne/tømme denne koppen. Ser for meg et forferdelig søl når man først sliter for å få den ut, og så endelig får man tak, den spretter ut og deretter splatter blodet til alle kanter som en scene fra Motorsagmassakren eller noe...hihi.

Det er ofte litt kronglete å få den ut i begynnelsen, men det går seg til, og som regel uten stor mer søl enn at innholdet i koppen detter nedi do. Noen få uheldige kan kanskje risikere å oppleve at de får litt blod på fingrene de aller første gangene, men koppen kommer som oftest ut i riktig stillig, dvs. med bunnen pekende nedover og åpningen pekende opp. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, koker dere koppen i en kasserolle dere også bruker til matlaging? Tror ikke jeg hadde taklet å gjøre det jeg... mental sperre selv om det blir kokvasket aldri så mye... men har en gammel lett utbrent kasserolle som vel kan brukes :)

Mange velger av denne grunnen å kjøpe en billig liten suppekaserolle som de kan bruke til å koke koppen i. :)

Hm, hva skjer hvis noen mister bevisstheten mens de har koppen inne... i sånne tilfeller får en nesten håpe den lekker, hvis ikke blir det jo sprengfullt.

Dersom man plutselig mister bevisstheten og er bevisstløs i mer en tolv timer, så tror jeg nok muligens at menstruasjonslekkasje er blandt de minste bekymringene...

Når det gjelder søvn, så er det vel få som ikke er istand til å stå opp for å tømme koppen etter tolv timer med søvn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Får man plass til en penis der, så er det plass til koppen. ;)

Nåja, tror dessverre ikke innsetting av den koppen vil vekke de helt samme følelsene :fnise:

Synes koppen ser gigantisk ut på bildene, men på femmecup-sida feks så var jo koppen større enn de målene som sto der. Så da har de av en eller annen grunn forstørret den på bildet så den ser mer avskrekkende ut. På de andre sidene jeg har kikket på har de vært mindre enn de virkelige målene. Skulle gjerne sett bilde av en i riktig størrelse før jeg bestemte meg :)

Ser også at noen modeller har en stor tjukk ring øverst, mens andre har en mindre ring. Noen anelse om hva som er best å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, tror dessverre ikke innsetting av den koppen vil vekke de helt samme følelsene :fnise:

Nei, men det betyr ikke at den ikke får plass. ;)

Synes koppen ser gigantisk ut på bildene, men på femmecup-sida feks så var jo koppen større enn de målene som sto der. Så da har de av en eller annen grunn forstørret den på bildet så den ser mer avskrekkende ut. På de andre sidene jeg har kikket på har de vært mindre enn de virkelige målene. Skulle gjerne sett bilde av en i riktig størrelse før jeg bestemte meg :)

Her er en type avbildet i en hånd. Det gir kanskje ikke et nøyaktig bilde av hvor store de er, men det gir iallefall et inntrykk. De er som regel på størrelse med et shotglass eller et penishode. :)

Ser også at noen modeller har en stor tjukk ring øverst, mens andre har en mindre ring. Noen anelse om hva som er best å bruke?

Jeg ville kanskje tro at de med "mindre ring" er en smule mykere, men jeg har bare brukt en type selv, så det vet jeg ikke sikkert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Måtte le litt av denne:

"Lunette mensbeger oppbevares utilgjengelig for barn og kjæledyr, særlig gnagere. "

Det siste var en advarsel verdt å merke seg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte le litt av denne:

"Lunette mensbeger oppbevares utilgjengelig for barn og kjæledyr, særlig gnagere. "

Det siste var en advarsel verdt å merke seg :ler:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Den tåler vel å bli vasket i sprit? Kvier megi grunnen litt for å si til mannen at "Nei, kjære, bruk en annen kasserolle du, det er min private.." :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, hva skjer hvis noen mister bevisstheten mens de har koppen inne... i sånne tilfeller får en nesten håpe den lekker, hvis ikke blir det jo sprengfullt.

Dersom man er bevistløs i timesvis håper jeg man havner på akutten, og der sjekker de for dennslags. Det er jo langt værre å ha en tampong der inne i så mange timer, med tanke på TTS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Fikk sjokk når jeg så hvor stor den var. Prøvde å sette den inn for å teste selv om jeg ikke hadde mensen, men fikk den ikke inn, det gjorde bare vondt å prøve. Mulig jeg må prøve noen andre brettemetoder, og kanskje glidemiddel vil hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Man kan fint rense den med sprit. Det står oppført på divacup sine sider som en rengjøringsmetode, og jeg har brukt det et par ganger.

Stjernedryss: Glidemiddel hjelper sikkert mye. Prøvde du å væte koppen og deg selv med litt vann før du satt den inn? Andre bretteteknikker er også lurt å prøve.

Endret av Elfrida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått alvekoppen! FIkk mensen idag og alvekopp-pakken kom for en time siden. Så selvfølgelig er den allerede i bruk. Og så lett å bruke. Merker jeg er litt skeptisk til om det virkelig er tett, så jeg har på bind bare for sikkerhetsskyld, men tror jeg har funnet en erstatter for både bind og tampong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra! Et tips er å tømme den litt flere enn to gange rom dagen til å begynne med, slik at du finner ut hvor fort den blir full for deg og hvor ofte du bør tømme den ellers. Dersom den snaut nok er halvfull hver gang du tømmer den, så kan du halvere antall ganger du tømmer den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest venter i spenning

Jeg bestilte mooncup på outletnutrtion på søndag og fikk bekreftelse idag på at den er sendt ut....blir spennende dette- kan se ut til at jeg får den før mensen kommer også...selv om pms symptomene er veldig fremme i dagen....stakkars samboer..... :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Nilla_*

Jeg har angst og spenner alle muskler. Går til fysio pga. stramme muskler overalt på kroppen. Da også det i skjeden også er muskler så strammer jeg meg og der nede. For mange år siden så prøvde jeg tampong og det var så innmari vondt å sette den inn og å dra den ut igjen etterpå. Jeg skrek av smerte. Jeg klarer ikke å slappe av der nede. Jeg er også jomfru. Bare det å stikke inn lpekefingeren inn i skjeden er jo vondt jo. Jeg klarer ikke å slappe av. Jeg er i helspenn. Slitsomt.

Nå bruker jeg bind, men jeg synes det er så ekkelt og vil gjerne prøve menskopp. Men er det like vondt å sette inn tampong som det er med menskopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har angst og spenner alle muskler. Går til fysio pga. stramme muskler overalt på kroppen. Da også det i skjeden også er muskler så strammer jeg meg og der nede. For mange år siden så prøvde jeg tampong og det var så innmari vondt å sette den inn og å dra den ut igjen etterpå. Jeg skrek av smerte. Jeg klarer ikke å slappe av der nede. Jeg er også jomfru. Bare det å stikke inn lpekefingeren inn i skjeden er jo vondt jo. Jeg klarer ikke å slappe av. Jeg er i helspenn. Slitsomt.

Nå bruker jeg bind, men jeg synes det er så ekkelt og vil gjerne prøve menskopp. Men er det like vondt å sette inn tampong som det er med menskopp?

Om du ikke klarer å stikke inn pekefingeren så tror jeg kanskje at det kan bli vanskelig. Fordelen med menskoppen forran tampong er jo at den kan fuktes med vann eller litt glidemiddel, og sånn sett nok vil gli lettere. Vanskelig å si, så du må kanskje bare prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paranoid

Er det sikkert å skrive kortnummeret sitt på visa eller kredittkortet ved pcen da? Jeg synes det er fryktelig skummelt jeg. Jeg er paranoid.

jeg er på denne siden:

www.mooncup.co.uk

Fordi det stod litt på norsk på den siden. Jeg synes det er kjempevanskelig å bestille menskopp fordi jeg ikke kan engelsk. Og må bare gjette meg fram og trykke på det jeg tror er riktig.

Er det noen andre nettsider om menskopp som er lettere å bestille som man ikke må oppgi visa nummeret eller kredittkort nummeret sitt? Og kanskje noe på norsk? Hvis det går ann?

Jeg har jo hørt om folk som blir tappet for masse penger etter at de bestiller varer fra internett og må oppgi kontonummeret.

Jeg er skeptisk til å utlevere kortnummer og sånn.

Hilsen fra en som er paranoid. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sikkert å skrive kortnummeret sitt på visa eller kredittkortet ved pcen da? Jeg synes det er fryktelig skummelt jeg. Jeg er paranoid.

jeg er på denne siden:

www.mooncup.co.uk

Fordi det stod litt på norsk på den siden. Jeg synes det er kjempevanskelig å bestille menskopp fordi jeg ikke kan engelsk. Og må bare gjette meg fram og trykke på det jeg tror er riktig.

Er det noen andre nettsider om menskopp som er lettere å bestille som man ikke må oppgi visa nummeret eller kredittkort nummeret sitt? Og kanskje noe på norsk? Hvis det går ann?

Jeg har jo hørt om folk som blir tappet for masse penger etter at de bestiller varer fra internett og må oppgi kontonummeret.

Jeg er skeptisk til å utlevere kortnummer og sånn.

Hilsen fra en som er paranoid. :P

Om du har, bruk et visakort eller annet kredittkort som ikke er knytte til bankkontoen din. Da får du regninga først, og er det noe som er trukket som du ikke er enig i, så er det bare å klage til Visa/Mastercard osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...