Gå til innhold

Menskopp


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kassadame_*

Jeg kan heller ikke helt forestille meg hvordan man skal kunne ha sex med denne i, ikke bare vil det være ubehagelig, men jeg vil også tro at det kan være farlig.

Det er en helt genial oppfinnelse, rett og slett. Jeg har faktisk 3 ulike typer men liker best Lunette, en finsk type. De har endelig fått opp en norsk side (www.lunette.no). Kjøpte min hos Bleieboden, de er vel de eneste som selger den foreløpig, men jeg håper det kommer flere. Lunetten er mye lettere å rengjøre enn de andre (jeg har Mooncup og Divacup), og den er mye mer behagelig å gå med (men der er vi sikkert skapt forskjellig, den passer ihvertfall mye bedre til meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne dama selger Moocup for £18.50 (det er til utlandet inkludert frakt) og med dagens valutakurs (£1= 10,13 NOK), så ligger det akkurat under tollegrensen. Hun er forøvrig en veldig trivelig dame som mer enn gjerne svarer på spørsmål dersom man mailer henne. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Og det å gå på toalette eller fungerer helt greit?
Det blir akkurat som med en tampong, minus tråden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hm...ingen sjanse for at den forsvinner oppigjennom der? :sjenert:

Og - kjenner man ikke hele tiden at man har noe inn der??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ingen sjanse for at den forsvinner. ;)

Nei, er koppen satt inn riktig, så kjenner man den ikke i det hele tatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha snoket i tråden har jeg også bestemt meg for å bestille! Har nettopp fått satt inn spiral, så passer flott ifm at jeg helst ikke skal bruke tamponger, noe jeg alltid har vært vant til å bruke. Liker ikke bind. Gleder meg skikkelig til å prøve koppen når jeg får mensen igjen. Rart jeg aldri har hørt om det før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stilken skal sitte rett innenfor skjedeåpningen. Koppen ender som regel opp på riktig sted av seg selv, og for noen vil stilken da være for lang. Hvis stilken stikker ut på utsiden kan den irritere skjedeåpningen, så da klipper man den til.

Jeg måtte klippe til min, men gjorde det først etter å ha øvd litt på plassering så jeg var sikker på å ikke klippe for mye. Ser at noen har klippet den helt vekk, men jeg synes det er greit å ha den der.

Kan jo også legge til at jeg bruker min på trening, både styrke, aerobic og spinning, helt uten problemer. Merker ikke at den er der, og den lekker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Huff, nå fikk jeg virkelig lyst på en slik en jeg også!

Men hvordan er det når man feks. overnatter steder som ikke har ordentlig do med vask. (ikke båser, altså)

Og hva om man må tømme den når du er ute et sted og må bruke offentlig toalett? Jeg kan ikke se for meg at noen vil ta den med ut fra båsen og vaske den i vasken rett foran nesa på mange andre.

Jeg tenker på så mye rart jeg, atte. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå fikk jeg virkelig lyst på en slik en jeg også!

Men hvordan er det når man feks. overnatter steder som ikke har ordentlig do med vask. (ikke båser, altså)

Og hva om man må tømme den når du er ute et sted og må bruke offentlig toalett? Jeg kan ikke se for meg at noen vil ta den med ut fra båsen og vaske den i vasken rett foran nesa på mange andre.

Jeg tenker på så mye rart jeg, atte. :sjenert:

Det der er jo faktisk en liten case. Til daglig regner jeg med at det går bra siden man vanligvis tømmer to ganger om dagen, og man er stort sett hjemme hos seg selv (eller i hvert fall hos noen med bad ) morgen og kveld. Men på f.eks hyttetur med utedo må det jo bli litt vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er jo faktisk en liten case. Til daglig regner jeg med at det går bra siden man vanligvis tømmer to ganger om dagen, og man er stort sett hjemme hos seg selv (eller i hvert fall hos noen med bad ) morgen og kveld. Men på f.eks hyttetur med utedo må det jo bli litt vanskelig.

Så at den finske som det ble linket til kom med egne våtservietter som kunne brukes til vask når det ikke var vann tilgjengelig. Ellers funker det kanskje å tørke av den med intimservietter? Har ærlig talt ikke havnet i situasjonen enda, selv på reise bor vi jo som regel på hotell, så da er det vann tilgjengelig morgen og kveld. Om man tømmer flere ganger om dagen vil jeg tro at det ikke er noen krise om man en og annen gang setter den inn igjen uten å vaske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg kan ikke tenke å bruke noe annet enn koppen! Har hatt det noen år, og det er bare fint.

Eneste sted der jeg ikke bruker koppen er hytten vår med utedo. Og når jeg ei på reise, så tar jeg med med en bind eller i tilfelle toalettene har ingen vask.

Vi har mye sex med koppen på. Selvsagt uten samleie eller noen form av penetrering. Moro med avveksling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går ypperlig å svømme med den! :)

Dette er supert fordi den "tetter" skjeden helt igjen og ikke suger opp vann utenfra slik en tampong gjør. Derfor trenger du ikke skynde deg med å skifte/tømme den etter badet. GJør hele badingen og strandlivet litt enklere når man har mensen!

Huff, nå fikk jeg virkelig lyst på en slik en jeg også!

Men hvordan er det når man feks. overnatter steder som ikke har ordentlig do med vask. (ikke båser, altså)

Og hva om man må tømme den når du er ute et sted og må bruke offentlig toalett? Jeg kan ikke se for meg at noen vil ta den med ut fra båsen og vaske den i vasken rett foran nesa på mange andre.

Jeg tenker på så mye rart jeg, atte. :sjenert:

Et tips når doen ikke har vask er å ta med seg en flaske med rent vann og bruke dette til å skylle av koppen. Så kan den jo tørkes av med papir etterpå.

Men dette ville jeg bare gjort sånn en gang og så sørget for å få vasket den skikkelig neste gang jeg tømte... Det kan jo bli litt uhygienisk å ha mensen i flere dager uten å få vasket koppen skikkelig. Tror ikke jeg ville tatt sjangsen på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Vanligvis når jeg skal på ferie så pleier jeg å utsette mensen hvis den faller midt i ferien. Men hvis jeg er på f.eks. telttur en helg og det er litt så som så med forholdene så bruker jeg rett og slett tamponger de to dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Denne dama selger Moocup for £18.50 (det er til utlandet inkludert frakt) og med dagens valutakurs (£1= 10,13 NOK), så ligger det akkurat under tollegrensen. Hun er forøvrig en veldig trivelig dame som mer enn gjerne svarer på spørsmål dersom man mailer henne. :)

så bra :) men hvordan bestiller man gjennom paypal? prøvde, men fikk det ikke til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, jeg har ikke kjøpt fra hennes selv (bor i England, så jeg kjøpte min på Boots), men ble kjent med henne over Lush-forumet. Dersom du har problemer ville jeg anbefalt å sende en mail til henne. Hun er sikkert mer enn vilig til å hjelpe deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om dette her før, men etter hvert som jeg leser det dere skriver er det fristende å bestille.

Men hvilken av koppene er det best å bestille??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kopp man bør bestille kommer helt an på hva man føler er riktig for en selv. For min del kjøpte jeg Mooncup fordi den var lett tilgjengelig (kjøpte hos Boots her i England), men jeg regner med at alle de andre variantene er vel så gode. :)

Edit: Jeg fant dette blandt kommentarene til denne artikkelen:

DivaCup er både lengre og større i omkrets enn mooncup. Den minste størrelsen til lunette er mindre enn mooncup, og så fins det er enda mindre, ladycup.
Endret av Beast
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...