Gå til innhold

Menskopp


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Magica de Spell
:hoho:

Den stilken skal vel egentlig fungere som tråden på en tampong - den man drar i for å få koppen ut før man kan gripe tak rundt selve koppen det siste stykket på vei ut i friluft. ;) Personlig synes jeg den bare er i veien. Stilken altså.

Øh, ja, det så litt rart ut ser jeg nå - hørtes ut som om jeg har pleid å holde rundt tampongen når den skal ut... yuk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida
Skal den ikke henge utenfor?
Nei, den sitter inni skjeden, rett innenfor. Lenger ned enn en tampong, men absolutt ikke utenfor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har jeg jammen bestilt jeg også. Har tenkt på det før når det har vært diskutert, men har glemt det en stund. Håper virkelig det blir bra, sliter litt med tamponger siden jeg har lite mens og derfor ofte blir sår, og bind er jo bare ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Hm... Jeg må slutte å lage sånne bilder inne i hodet, virkeligheten er sjelden verre en det jeg klarer å tro... Jeg har sett for meg en sånn plastkopp, som man har hengende under skjeden, og hvilende i trusa, nå har jeg sett på linkene, og lover å holde meg unna debatten... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Jeg må slutte å lage sånne bilder inne i hodet, virkeligheten er sjelden verre en det jeg klarer å tro... Jeg har sett for meg en sånn plastkopp, som man har hengende under skjeden, og hvilende i trusa, nå har jeg sett på linkene, og lover å holde meg unna debatten... :sjenert:

Hahahahaha! :fnise:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Fytte... jeg må ikke lese sånne tråder, jeg får så sinnsykt ekkelangst.... OG bilder i hodet... Unnskyld!

:overrasket: Note to self, ikke lese denne tråden!

STILK??? Full av blod så den sklir fram i skjeden? Sitte fast??? Skal den ikke henge utenfor? (jeg tør jo ikke åpne linkene heller...)

Hm... Jeg må slutte å lage sånne bilder inne i hodet, virkeligheten er sjelden verre en det jeg klarer å tro... Jeg har sett for meg en sånn plastkopp, som man har hengende under skjeden, og hvilende i trusa, nå har jeg sett på linkene, og lover å holde meg unna debatten... :sjenert:

:ler: Vanskelig å holde seg borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært kjempeskeptisk til dette, og jeg hater navnene. Damebeger?? :ler: Men mulig jeg vil vurdere dette, spesielt etter alle disse positive erfaringene. :)

Men noen her skriver at dette også hjelper på menstruasjonssmertene. Hvordan kan det ha seg til??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Jeg har vært kjempeskeptisk til dette, og jeg hater navnene. Damebeger?? :ler:
Elsker du navnene Saba selfsit og OB fleur? :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noen her skriver at dette også hjelper på menstruasjonssmertene. Hvordan kan det ha seg til??

Jeg er jommen meg ikke helt sikker på hva det er som gjør at jeg får mindre smerter når jeg bruker koppen min, men jeg har rasjonalisert meg frem til at den kanskje kan være en kombinasjon av det at koppen ikke tørker ut skjeden slik tampongene gjorde, samt at den er fleksibel og myk i motsetning til tampongene, og at resultatet dermed blir at under muskelsammentrekningene så gir koppen nok etter til at den ikke oppleves som en solid, tørr klump i skjeden, samtidig som at den gir littegranne motstand. Om dette er riktig eller ei, det aner jeg ikke, men for å være helt ærlig så spiller det mindre rolle for meg. Det som er viktig er at den faktisk har hjulpet mot smertene. Jeg pleide å bli fullstendig satt ut av spill i begynnelsen av menstruasjonen min, såpass at jeg noen ganger var nødt til å sykemelde meg fordi jeg ikke var istand til å stå oppreist. Nå hender det at jeg merker en murring i underlivet, og har littegranne vondt, men ikke mer enn at jeg fint kan ignorere det og gå videre med livet mitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også brukt "menskopp" i noen måneder nå, og vil nok aldri gå tilbake til å bruke bind eller tampong fast igjen. Her er min erfaring:

Mine blødninger er temmelig kraftige i begynnelsen, og da er jeg litt stressa. Ofte bruker jeg bind i tillegg, just in case, spesielt hvis jeg skal ut. Jeg har opplevd at den lakk en gang, så man blir litt paranoid. Etter den ene gangen har jeg aldri vært i nærheten av noen lekkasje. Jeg har noen ganger "superblødninger", der jeg plutselig blør vanvittig mye i løpet av kort tid, og lekkasjen skjedde under en sånn blødning. Som regel kjenner jeg på meg når jeg blør mye, og er da føre var med å tømme koppen. De første dagene (inntil 3 dager, men ser ut til at tendensen er mindre blødninger - hurra!) tømmer jeg koppen 4-5 ganger i døgnet (står opp én gang om natta - det må jeg med tampong også, så ikke no problem). Liker best å gjøre det hjemme... I alle fall må det være et toalett som har vask i samme rom (ikke bås). Det eneste jeg fortsatt sliter med, er at jeg synes det blir vondt å ta den ut etterhvert som dagene i syklus går, for man bretter den jo ikke på vei ut, og da er den litt stor i omkrets. (jeg har visst et bein som den "gnager" på hver gang jeg drar den ut, og som etterhvert blir litt sårt).

Jeg har normalt temmelig kraftige menssmerter de første 24-36 timene, innbiller meg at det er noe liknende bekkenløsningssmerter. Det kjennes ut som korsrygg, hofter og lårbein sklir fra hverandre og hele underkroppen min blir ustabil. Jeg klarer meg ikke uten smertestillende. Disse smertene blir verre av både tampong og denne koppen, men jeg slipper å i tillegg føle at fuktigheten blir dratt ut av meg slik tampongen gjør.

Foruten smertene (som er der uansett, dessverre letter de ikke hos meg med koppen) og at det er litt stressende å være redd for lekkasje (jeg opplevde det dog oftere med tampong!), så er denne koppen det mest geniale som er oppfunnet til dette formålet, og slår både buede kanaler, flaggermusvinger og "ulik foran og bak" - lett! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

...Hvor har jeg vært i tretti år som aldri har fått med meg at en slik kopp i det hele tatt finnes? Ingen dårlige er efaringer her inne, så da bestilles en her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Hvor elastisk er denne greia? Kan man risikere å bli permanent utvidet av den? Er man helt avhengig av å kunne få inn tommel + pekefinger for å få den ut, eller trenger man ikke det så lenge man beholder den stilken? Tror jeg avventer litt nå som så mange her har bestilt, regner med det kommer flere erfaringer her i løpet av noen uker da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Hihi, jeg husker det var du Beast som først informerte meg om disse på Girl Talk!

Jeg skal igang med mensen igjen snart etter over to år uten, og jeg vurderer mer og mer å kjøpe en slik en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kor langt inn skal den egentleg. Blir det sånn at ein kjenner/kan sjå tappen??

Las på eit forum der noken hadde sex under bruk av divacup... Og då må den jo sitte eit stykke inn om det skal gå :klø:

Kan ikke helt se for meg hvordan man kan ha sex med den inne. Jeg synes egentlig det regulerer seg selv hvor den sitter, jeg dytter den inn, også "sklir" den dit det passer. Ikke så langt nede at man kjenner tappen på utsiden. Det vil si, nå har jeg klippet av den tappen da, så jeg vet ikke helt om den ville ha stukket ut, men bunnen av koppen sitter i alle fall langt nok inne til at jeg ikke kjenner den når jeg tørker meg på toalettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...