Gå til innhold

Røya skal få fin rompe


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Jeg har og planer om å ta med meg notisbok nå. Jeg fører jo treningsdagbok hos shapelink. Og i blant så er det utrolig vanskelig å huske hva man har gjort en time senere, altså hvilke øvelser, hvor mange repitisjoner og hvor mye vekt. Så blir nok til å investere i et lita blokk ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte blokk i dag!! :hoppe:

Nå skal jeg bare tenke meg litt om, så skal jeg lage meg en ukesplan! Back in business :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens plan er som følger:

Mandag: Ellipse og styrkeprogram i studio --> utført

Tirsdag: Treningsfri

Onsdag: Ellipse

Torsdag: Ellipse og styrke

Fredag: Ellipse

Gleder meg til Rygg og rytme begynner neste uke, det vil jeg forsette med. Dessverre får jeg ikke vært med på Flow på lørdag, da jeg har jobbehelg, men tar det neste helg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mine mål for torsdagens styrkeøkt:

Alle øvelser skal utføres i tre sett med ti repetisjoner

Skråsittende benpress: 100 kg (i dag tok jeg 90 uten å anstrenge meg)

Skråsittende tåhev: 80 kg (i dag tok jeg 70 også uten å anstrenge meg)

Sittende lårcurl: 37,5 kg (tok 35 i dag, helt greit)

Nedtrekk til bryst: 30 kg (sliter fremdeles med å fullføre siste sett)

Skulderpress: 12, 5 kg (tok 10 kg i dag, første gangen jeg har klart å fullføre alle sett skikkelig

Rygghev: Her har jeg vært sløv, kunne begynt med vekt bak hodet for lenge siden. Latskap!! Pingle!!!

Brystpress: 20 kg (økte fra 17,5 i dag, klarte såvidt å fullføre settet.)

Sittende roing: 25 kg (her har jeg også vært sløv, kunne økt fra 20 for lenge siden)

Total abdominal: 47, 5 kg (økte fra 45 i dag, sleit med å fullføre, skal gjøre det neste gang)

Sånn, det var det. Jeg er veldig svak i overkroppen, sliter spesielt med skulderpress. Den ene armen er fremdeles litt sterkere enn den andre, men det er jo vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så KALDT!! Gikk tur med hunden en times tid, og brukte jo nesten et kvarter på å kle på meg jo. Så mye klær måtte jeg ha på meg! Overdrev bare nesten litt nå. En times tur før frokost øker forbrenningen, har jeg hørt, så det har vi gjort den siste måneden.

Uansett, jeg har prøvd klær på nyåret, og jeg kom meg inn i en kjole jeg ikke har brukt på to år :ler: Mamma og bestemor har bemerket hvordan jeg ser ut, så jeg gjør vel noe riktig :Nikke: Dessuten gikk jeg på vekta her om dagen. Gått ned èn kilo siden før jul.... :dåne: Nesten morsomt, og jeg som har spist så mye rart ;)

Etter at jeg begynte å trene styrke, gikk jeg opp fra 69 til 75, samtidig som jeg ble mindre over rompa. Så nå håper jeg at forbrenningen skyter fart, og at jeg stadig vekk blir litt mindre og en god del fastere. :tommelopp: Vekta bekymrer meg ikke, så lenge jeg vet det er muskler :) Men jeg skal begynne å måle, for morro skyld. Merker jo på klærne at de sitter bedre, men for å få konkrete mål, er det greit å ta frem målebåndet igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Oi, så kult :hoppe: Gratulerer Det er så stas å komme inn i klær som har vært for små! Vekten er ikke det viktigste, mye bedre at man blir strammere og fastere, men man tar jo selvsagt vektnedgang som en god bonus :nigo: Med denne trenden kommer du til å bli helt smashing til bryllupet :hjerter:

Endret av Ansjoni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Twisted :)

-----------------------------------------------------

Jeg har forøvrig funnet ut at jeg godt kan trene to dager på rad, så lenge det ikke er styrketrening to dager på rad. Jeg må ha to dager på å restituere meg, avhengig av hva jeg spiser, selvsagt. De gangene jeg har hatt to dagers pause, løfter jeg tyngre og bedre. :Nikke: Litt morsomt å oppdage sånt. Men det tok sin tid :fnise:

Edit: Smileyleif

Endret av Miss Shorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så KALDT!! Gikk tur med hunden en times tid, og brukte jo nesten et kvarter på å kle på meg jo. Så mye klær måtte jeg ha på meg! Overdrev bare nesten litt nå. En times tur før frokost øker forbrenningen, har jeg hørt, så det har vi gjort den siste måneden.

Det er vel ikke det at man øker forbrenningen. Men det er vel det at det hovedsaklig forbrennes fra fettlagerne da man ikke har spist og fylt opp kroppen med nytt drivstoff.

Uansett, jeg har prøvd klær på nyåret, og jeg kom meg inn i en kjole jeg ikke har brukt på to år :ler: Mamma og bestemor har bemerket hvordan jeg ser ut, så jeg gjør vel noe riktig :Nikke: Dessuten gikk jeg på vekta her om dagen. Gått ned èn kilo siden før jul.... :dåne: Nesten morsomt, og jeg som har spist så mye rart ;)

Så gøy! Sånt blir man jo motivert av!

Morsomt at du har gått ned og da.

Etter at jeg begynte å trene styrke, gikk jeg opp fra 69 til 75, samtidig som jeg ble mindre over rompa. Så nå håper jeg at forbrenningen skyter fart, og at jeg stadig vekk blir litt mindre og en god del fastere. :tommelopp: Vekta bekymrer meg ikke, så lenge jeg vet det er muskler :) Men jeg skal begynne å måle, for morro skyld. Merker jo på klærne at de sitter bedre, men for å få konkrete mål, er det greit å ta frem målebåndet igjen!

Det må jeg huske og. Tok mål av magen da jeg meldte meg inn i vekt, men har jo planer om å måle litt mer.

Takk, Twisted :)

-----------------------------------------------------

Jeg har forøvrig funnet ut at jeg godt kan trene to dager på rad, så lenge det ikke er styrketrening to dager på rad. Jeg må ha to dager på å restituere meg, avhengig av hva jeg spiser, selvsagt. De gangene jeg har hatt to dagers pause, løfter jeg tyngre og bedre. :Nikke: Litt morsomt å oppdage sånt. Men det tok sin tid :fnise:

Edit: Smileyleif

Er styrke man ikke skal trene to dager på rad ja, musklene skal bør få 48 timers hvile.

Og nå skal jeg ivei å kjøpe meg notatbok jeg og, så jeg kan få oversikta over hva jeg løfter. Problemet er at jeg ikke vet hva de forskjellige øvelsene heter... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå skal jeg ivei å kjøpe meg notatbok jeg og, så jeg kan få oversikta over hva jeg løfter. Problemet er at jeg ikke vet hva de forskjellige øvelsene heter... :sjenert:

Lag ditt eget navn, som bare du husker. Notatene er jo bare for deg uansett :Nikke: Gjør du matteøvelser? Eller apparater? Apparatene heter gjerne det øvelsen heter.

Jeg skrev forresten litt klønete. Jeg visste at man ikke skulle trene styrke to dager på rad, men jeg har bare hatt èn dag hvile. Altså 24 timer. Ikke alltid, men er ivrig vet du :fnise: Resultatene av to dagers hvile ser virkelig bra ut i notatboken min :tommelopp:

Edit: Leif

Endret av Miss Shorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig økt i dag, først 30 min på ellipsen, deretter styrkeprogrammet mitt. Benpress, tåhev, lårcurl og nedtrekk gikk kjempefint (hhv 100, 80, 37,5 og 30 kg), men jeg vil likevel finpusse litt på teknikken før jeg går videre. Men går nok videre etter neste gang :Nikke:

Skulderpress på 12,5 kg endte opp med 10, 8 og 5 repetisjoner, og det betyr at jeg har noe å jobbe med. Litt deilig å kjenne at det er tungt.

Var så teit at jeg tok 5 kg på rygghev og ikke den på 2,5. Så teknikken ble så dårlig at det nesten ikke ble noe utbytte av øvelsen. Kanskje litt overdrevent, men neste gang skal jeg først ta 2,5 kg, og hvis det føles greit, ta det siste settet med 5 kg. Teknikk er viktig!

Både roing på 25 kg og total abdominal ("magemaskin" som trener de store musklene i magen og oversiden av lårene) på 47,5 kg, gikk greit. Her skal jeg også finpusse litt teknikk neste gang, og så går jeg videre.

Jeg er fornøyd! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag kunne jeg bare fortsatt og fortsatt og fortsatt på ellipsen, følte jeg. Enten det, eller kollapset når som helst ;) 40 min totalt, 5 opptrapping, 30 min høyintensitet, 5 min nedtrapping.

Så rett hjem, spise, og så legge seg for å sove. Skal ha jobbehelg, og da blir det ikke trening før til tirsdag.

So long, mine damer :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Så deilig med sånne økter, flink du har vært :duskedame:

Hvilken level pleier du å være på når du driver med høyintensitet ? Skulle vært sånn at vi kunne stille inn stigning også syns jeg!

Endret av Ansjoni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trapper meg opp til mellom 10 og 14, kommer an på dagsformen. Det er kanskje ikke så mye. Men hjelper på kondisen gjør det uansett.

Helt enig i at vi skulle fått stilt inn stigning og. Men kanskje det er like greit å gå opp på level.... er litt pysete når det gjelder å øke... jeg føler meg jo så bra når jeg tramper i vei uten å ta pause. :fnise: Hvorfor ødelegge lissom :ler: Huff, neida. Jeg har blitt flinkere, jeg har det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...