Gå til innhold

Røya skal få fin rompe


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Ble det trening på deg i kveld eller venter du fremdeles på kortet? SiO skal ha inne i sine systemer når du har betalt for deg, så du skal ikke være nødt å ha med kvitteringen...

Jeg slo meg selv hardt i panna da jeg leste dette, *panneklask* men løp selvsagt sporenstreks til Domus, og nå har jeg trent!!

:slår: Selvfølgelig, Shorty, det er jo SiO!!

:sjenert:

:ler:

Jeg er hvertfall ikke sur lenger, og min kjære er glad for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

På fredag gikk jeg gjennom styrkeprogrammet mitt igjen, og nå har jeg blitt flinkere på teknikken etter sist økning, så nå tenkte jeg å øke igjen på et par øvelser :)

Jeg tok 100 kg i benpress, og det går så fint at jeg skal øke til 110 i morgen. Jeg syns jeg er flink til å roterere knærne ut som jeg fikk beskjed om av min "PT", og dessuten syns jeg ikke det er tungt lenger. Jeg er fremdeles fascinert over hvor fort jeg får fremgang på enkelte øvelser, og bare venter på å stagnere. Noe alle gjør, har jeg lest. Jeg må bare forberede meg på det psykisk, og ikke bli furt ;)

Jeg skal holde meg på 90 kg på tåhev i morgen, og virkelig skjerpe meg på teknikken. Vet ikke hvorfor jeg er så ukonsentrert på akkurat den øvelsen... Men jeg KAN det jo. Riktig teknikk altså. Er bare å gjøre det, og jeg gir meg ikke selv lov til å øke før jeg har gjort alt RIKTIG.

Øker fra 37,5 kg til 40 på lårcurl. Den er deilig. Vet ikke hvorfor, men jeg digger den øvelsen. Kjenner at det tar skikkelig i slaskelårene mine :fnise: Som ikke er så slaskete som før :tommelopp:

Holder meg på 30 kg på nedtrekk, der må jeg også skjerpe meg på teknikken, men det er ikke mye om å gjøre. Skal ikke se bort i fra at neste gang øker jeg til 32,5. Kanskje allerede i morgen, hvis jeg er flink på de første settene.

Fortsetter på 12,5 på skulderpress, klarte ikke å fullføre hele siste sett på fredag. Ble 10, 10, 6. Skal klare 10, 10, 10, seff.

Rygghev funker fint med vekt på nakken, 2,5 kg. Fortsetter med det, det er anstrengende nok, kjenner den skikkelig.

Skal også øke fra 20 kg til 22,5 på brystpress. Begynner å like den øvelsen bedre, er ikke så stor forskjell på styrken på sidene lenger. Det er en bra følelse.

Fortsetter med 25 kg på roing, skal få teknikken til å sitte riktig der og, før jeg øker mer :Nikke:

Og til sist skal jeg øke fra 47,5 kg til 50 på total abdominal. Den tar både magemuskler og fremsiden av lår, og jeg liker også den veldig godt.

Når det gjelder kondisen, så merket jeg stor forskjell på formen fra sist jeg trente og fredagen. Det gikk 8 dager i mellom, og det er ganske mye. Men angående styrketreningen, så følte jeg at kroppen min var glad for den pausen. Selv om jeg trener fornuftig og lar kroppen min hvile så mye som den bør. Jeg følte at jeg løftet bedre på fredag enn jeg hadde gjort på lenge. Derfor kan jeg også øke nå.

Vel, jeg er fornøyd, og jeg gleder meg til i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Bra trening på deg :) Trener og spiser du riktig, kan det ta lang tid før du stagnerer, såfremt du unngår å skade deg. Jeg har stort sett blitt gradvis bedre i alle øvelser hele tiden, men selvsagt, det er jo ikke nødvendigvis en lineær progresjon.

Å ha småpauser innimellom er positivt både for restitusjon og motivasjon, men det er jo rett som du sier, man merker det fortere på kondisen enn styrken når man tar en pause...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler hvertfall ikke at jeg trener direkte feil :) Og maten har jeg jobbet med i et par år, og har fått gode vaner der også :) Vil kalle meg over gjennomsnittet sunn, og det som en gang var fristelser, frister ikke lenger. Deilig å oppdage at kroppen faktisk VIL jobbe på lag med deg, så sant du lar den få lov. Det som fremdeles er utfordringen hos meg, er å spise hyppig nok. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag, nok en gang, først kondisprogrammet, og deretter styrkeprogrammet. Det ble 10 min opptrapping til ca 90% av makspuls, kjørte på i 10 min, deretter 5 intervallpause, og så 10 min høypuls igjen. Så 5 min nedtrapping igjen :Nikke: Svetten rant, og jeg syntes det var en ok økt.

Så skulle jeg tøye litt før jeg gikk til det første apparatet. Jeg tror jeg ble litt for ivrig, selv om jeg var veldig varm.... jeg vet ikke hva jeg gjorde annerledes nå, men jeg klarte hvertfall å strekke den ene store muskelen på fremsiden av låret, slik at det ikke føltes bra. Kanskje jeg gjorde bevegelsen litt for fort egentlig... Men jeg kjenner det enda, selv om det ikke er så ille, som det var da jeg gikk hjem. Det gjør litt vondt. Kanskje like greit at jeg skal ha to nattevakter nå, og dermed også treningsfri, så får den slappe av litt. Selv om restitusjonen går saktere når jeg jobber natt, kroppen vil gjerne ha normal døgnrytme.

Men jeg utførte styrkeprogrammet slik jeg hadde planlagt, det var egentlig ikke noe problem. Kanskje jeg egentlig skulle ha roet ned benpressen pga den strekken, men det føltes ikke ille, så jeg kjørte på. Det gikk greit. Det eneste jeg fremdeles sliter med er den skulderpressen, der er det så lite fremgang, sliter fremdeles på det siste settet, klarer 10 10 6.... det har jeg gjort lenge nå... men men.... enkelte ting går saktere enn andre :)

Æsj, jeg vil ikke jobbe. Jeg er trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Syns du er veldig flink til å trene :duskedame: Men dumt å høre om beinet ditt, håper det bare var en strekk so går fort over! :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Ansjoni :) Jeg håper også at det går over fort. Skal bare spise sunn og god mat, slik at kroppen får reparert :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig med det beinet! Får håpe det kommer seg raskt. :kose:

Vi har alle våre problemområder som stagnerer raskere enn andre, du skal se at plutselig så løsner det med skulderpressen og. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg på rygg og rytme kl 16.00 på Domus Athletica. Lenge siden sist nå, spørs om jeg er like flink til planken med ett ben :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg lest første bok i Aristoteles' Nikomakiske etikk. Oppsummert kan man si at en menneske som handler godt etter beste evne, er godt, og oppnår dermed evig lykke. Nå skal jeg avgårde for å trene. Hu hei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...