Gå til innhold

Røya skal få fin rompe


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Personae! Likte det veldig godt! Første nummer er fremdeles i salg, andre nummer kommer i mars. Et type blad jeg vil skrive for! :Nikke:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på rygg og rytme i dag! Instruktøren hadde endret på programmet, og da ble jeg ikke helt fornøyd. Mange av de digge rompeøvelsene var borte og erstattet med noe benløftgreier som aldri har appelert til meg, og jeg begynte å tenke på Trim for eldre med en gang... Så jeg tror ikke det skal være en del av mitt reportoar lenger. Kankskje, kanskje, kanskje jeg prøver den timen som går på tirsdag, det er en annen instruktør, men bare kanskje, kanskje, kanskje. Egentlig syns jeg å trene kl 16 er i det seneste laget, liker formiddagstrening. Og timen på tirsdag begynner kl 17... så vi får se. I morgen blir det kondis og styrke i studio, På lørdag blir det flow, og på søndag blir det treningsfri! :)

Edit: leeeeeiiiif

Endret av Miss Shorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på rygg og rytme i dag! Instruktøren hadde endret på programmet, og da ble jeg ikke helt fornøyd. Mange av de digge rompeøvelsene var borte og erstattet med noe benløftgreier som aldri har appelert til meg, og jeg begynte å tenke på Trim for eldre med en gang... Så jeg tror ikke det skal være en del av mitt reportoar lenger. Kankskje, kanskje, kanskje jeg prøver den timen som går på tirsdag, det er en annen instruktør, men bare kanskje, kanskje, kanskje. Egentlig syns jeg å trene kl 16 er i det seneste laget, liker formiddagstrening. Og timen på tirsdag begynner kl 17... så vi får se. I morgen blir det kondis og styrke i studio, På lørdag blir det flow, og på søndag blir det treningsfri! :)

Edit: leeeeeiiiif

For kanskje har den andre instruktøren gammelt program? Kjedelig greier iallefall, at et program endres til det dårligere. For det iallefall, sikkert noen som elsker benhev som hatet rompeøvelsene dine og. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For kanskje har den andre instruktøren gammelt program? Kjedelig greier iallefall, at et program endres til det dårligere. For det iallefall, sikkert noen som elsker benhev som hatet rompeøvelsene dine og. ;)

Ikke et gammelt program, det regner jeg ikke med. Alle instruktørene har sin egen greie. Jeg tenkte kanskje å sjekke om hun har noe som faller i smak hos meg :) Og det nye programmet er jo ikke dårlig, jeg bare liker det ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Hvis det er beinhev foran (altså trening av hofteleddsbøyere) så skjønner jeg veldig godt at du ikke er begeistret, da sånn trening er unødvendig for så og si 95% av norges befolkning ;) (tatt i betraktning at 87% av all statistikk er funnet opp på stedet, selvsagt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, man ligger på siden på en matte med strake ben, mens man støtter med den ene armen. Opp og ned med det øverste benet. Det var tidligere en del av mitt eget lille program på hybelen min i ett års tid, men aldri respondert noe særlig på det.

I morgen skal jeg snike meg inn i friskvernstudioet og leke meg med litt nye øveler. Blant annet nordic hamstring. Eller hva det nå het ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jammen ikke styrkeøkt i dag, var altfor støl. Da er det bare å roe'n. Dvs jeg måtte prøve stående benhev og nordic hamstring for å sjekke åssen stå var, og planlegge litt til neste gang. Stående benhev gikk greit, tok 6 kg, 3 sett, 10 rep på hver. Kan øke neste gang. Måtte sjekke hvordan nordic hamstring funket på meg, og jeg har på følelsen av at dette er en øvelse jeg kommer til å ha et ambivalent forhold til ;) Den var vond og fæl, men så bra for bakflesket at jeg rett og slett ikke kan la være å gjøre den :tommelopp: Det var ikke mye fornuftig jeg fikk gjort i dag, men jeg fikk øvd litt på teknikken hvertfall. Noe voldsomt mange repetisjoner ble det ikke. Men det var også som sagt fordi jeg var støl.

Kondisøkta var som vanlig, en runde på ellipsen. Det er den eneste kondistreningen i studio jeg synes er gøy, så det blir ingen variasjon der. 10 min opptrapping, 20 min med puls mellom 180 og 185, så 5 min nedtrapping. :Nikke:

Huhei, nå er middagen ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink :klappe:

Husk at restitusjon også er viktig! :Nikke:

Jepp. Pleier å la det gå to dager mellom hver styrkeøkt, men nå tenkte jeg at... jeg vet ikke hva jeg tenkte egentlig... :klø:

Hva er stående benhev? :klø:

Hmmm... Åssen forklare.... Jeg fester en slags slynge rundt ankelen, og i enden av den er det vekter. Så hever jeg benet til siden eller bak, alt etter som jeg vil variere.

Og du, god helg! :kose:

God helg til deg og :klem:

Dæven, du er mye mer utholdende enn meg på ellipsemaskina, det må jeg si!!!

Ha en fantastisk helg!! :trene:

Ha en flott helg du og :Nikke: Kanskje vi møtes i døra i morgen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da forstår jeg. Benhev for meg er å løfte beina opp til 90 grader når jeg ligger på gulvet, og så for meg at den ble vanskelig stående. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Ha en flott helg du og :Nikke: Kanskje vi møtes i døra i morgen? :)

Jeg har snoket meg til å se at både Flow og Danseaerobic er byttet ut i morra, så ingen møting i døra dessverre. Tenker jeg drar og trener litt utholdenhet og styrke i løpet av dagen istedenfor! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen godt jeg ikke dro avgårde da, for det hadde ikke jeg sjekka. Jeg våknet og var fremdeles støl og orket ikke tanken på å stå i kriger 2 og gynge til låra ble følelsesløse. For ikke å snakke om å stå på skuldrene :fnise: I dag ble det altså treningsfri, som jeg likevel hadde tenkt å ha i morgen, og dermed blir det forhåpentligvis styrke og kondis, evt bare kondis i morgen. Jepp, det er nå planen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hunden og jeg gikk en times tid før frokost, og det er sånn deilig kaldt ute. Med leggvarmere, skinnhansker med sauepels og lue med klaffer man knyter under haka, spiller det ingen rolle hvor kaldt det er ;) Liker været slik det er nå. Passe med snø, kaldt nok til at det ikke blir slaps og bart på veiene. Med en gang det blir mildt, blir det et helvete, da vasser vi i slaps, bikkja blir møkkete og jeg blir sur. Så fryser det på igjen, og det blir glatt.

Men snart er det vår :Nikke:

:fnise: Vi er hvertfall på riktig side av vinteren! Mot lysere tider :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen, eller til mandag, alt etter som formen viser seg å være, skal jeg gjøre noen andre benøvelser enn de jeg har gjort til nå. Ikke som en erstatning, jeg liker de apparatene jeg har brukt hittil, men som en variasjon.

Nytt i programmet:

Utfall med vekt: 15 kg, 10 repetisjoner, 3 sett

Stående benhev: 8 kg, 10 rep, 3 sett, en til siden, en skrå bakover, og en rett bakover

Nordic hamstrings: 10 repetisjoner, 3 sett. Nederste pinne på ribbeveggen var ikke mulig å få foten under, så jeg fikk god støtte. Og den nest nederste kom for høyt opp i forhold til knehasene. Skal se om jeg finner noe å sette knærne opp på, så jeg kommer såpass høyere opp, slik at ankelene og knehasene kommer på lik linje, slik teknikken ser ut til at skal være i følge dette YouTubeklippet til Bollgedeig:

"Rumpehev" med benløft: Håper dere skjønner hva jeg mener ;) Ligger på ryggen, bena i bakken, en fotlengdes avstand fra rompa. Løfte rompa, og deretter løfte et og et ben. Tungt og godt de rette plassene :Nikke: 10 rep, 3 sett.

Etter dette tar de vanlige armøvelsene mine på de vanlige apparatene:

Nedtrekk: Øker fra 30 kg til 32,5

Skulderpress: Slite fortsatt med 12,5 kg

Rygghev: 2,5 kg på nakken

Brystpress: Øke fra 22,5 kg til 25

Roing: 25 kg.

Og til sist magen:

Den vanlige total abdominal: 50 kg

Slenger inn planken: 1 min, 3 ganger

Alle øvelsene 10 repetisjoner, 3 sett. Der det er logisk ;)

Edit: Leif

Endret av Miss Shorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Det ligger jo både puter og matter i friskvernet, så det burde være mulig å kunne komme opp sånn ca på linje. Eventuelt kan du se etter andre kanter der du kan lene deg på.

Fint program du har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...