Sekretæren Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #281 Del Skrevet 2. desember 2008 Nå har jeg tenkt litt........ Og jeg er litt irritert på meg selv...... jeg kunne jo tenke meg dette... Men altså! Jeg har, mens jeg har bodd alene for meg selv, alltid spist ris til middagen. Dvs jeg har IKKE spist poteter og pasta. Det begynte jeg å lage når jeg kom hjem til min kjære igjen, fordi gutta liker det så godt. Man er jo gjerne litt demokratisk hva middag angår! Det er derfor mine romperesultater uteblir. Jeg har generelt et veldig variert kosthold, og spiser lite godteri og mettet fett. Det er pga familiær hyperkolestrolemi.... (men noen ganger skeier man litt ut, men hallo!! hvem gjør ikke det... ) Min forbrenning burde ha gått opp med all styrketreninga, men jeg står ennå på stedet hvil! It's beacause of the carbs, baby. Jeg skal skjerpe meg. Det var mitt lille hjertesukk denne tirsdagkvelden... (ja, for det er tirsdag i dag...?) :kaffe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #282 Del Skrevet 2. desember 2008 Må bare legge til en ting. Nå sa søte ernæringsfysiologen til meg at det er greit med pasta og poteter i små mengder, og at man ikke skulle høre på alt jeg leste i avisen angående disse "synderne". Men forskjellen er så påfallende, at jeg må jo bare gjøre noe med det. Så det så. Dessuten har vi fått en ny fryseboks som virker, så nå skal jeg gå til innkjøp av masse rent kjøtt, og lagre. Herregud, så uøkonomisk det er å ikke ha fryseboks. Merket stor forskjell etter at den gikk i stykker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 2. desember 2008 #283 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Ta tilbake kontrollen over middagen!!! Nei til pasta, ja til ris!! Gutta får lage sin egen middag, hvis de ikke spiser det flinke du lager til dem assa. Det mener nå jeg!! Vi kutter ofte ut både pasta, poteter og ris vi, forresten!! Det er jo bare å lager mer av de andre grønnsakene, så savner man ikke det "hvite"!! Litt uvant i starten kanskje, men det er mye bedre i lengden. Jeg tror ikke heeeelt på det ernæringsfysiologen din sier om poteter og pasta må jeg si... Jeg tror det er veldig individuelt hvordan man reagerer på de kjappe karbohydratene det inneholder. Min søster gikk på Fedon-diett for et par år siden, spiste kun egg og bacon til frokost, rent kjøtt og grønnsaker til middag, ikke brød, ikke pasta o.l. Hun raste ned i vekt!!! Edit: leif Endret 2. desember 2008 av cypress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #284 Del Skrevet 2. desember 2008 Jepp! Det er ikke vanskelig for gutta å lage mat, altså, jeg bare liker det så godt Dessuten spiser de alt jeg lager, så det er all makt til meg Det er derfor jeg er så irritert på meg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 2. desember 2008 #285 Del Skrevet 2. desember 2008 Da får gutta klare seg med ris fremover. Spiser lite av det selv og jeg, går mest i grønnsaker egentlig. Av og til pasta i salaten og poteter til middag. Kjekt med fryser ja. Men jeg har altfor stor fryser. Har en liten fryseboks og har tenkt å gå ned til et kjøleskap med frysedel i stedet. Maten forsvinner nemlig i den store boksen, samtidig som boksen tar stor plass. At styrketreninga gir resultater som vises i økt forbrenning tar nok lengre tid enn det vi tror. Så du må bare stå på! Har lest litt om trening og oppbygging av muskelmasse før, så skal se om jeg finner linken til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #286 Del Skrevet 2. desember 2008 Takk søte Skya! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 2. desember 2008 #287 Del Skrevet 2. desember 2008 Jeg kan jo skrive litt om det jeg har lært om kosthold med tanke på diabetesen Man skal jo være litt streng med kosten for jo mindre kroppsvekt man har, jo mindre medisiner trenger man Pasta, poteter OG ris er det stivelse i.. Stivelse omdannes i kroppen til sukker og er derfor fy-fy tydeligvis, men hvis man vil ha det kan man kjøpe fullkornspasta og fullkornsris Det er bedre enn sånne andre.. Hvetemel er fy-fy! Det er også stivelse i som blir til sukker.. Bygg, havre o.l er superdupert Leter man etter kjøpingsbrød i butikken eller sånn "ha vann og olje i og stek brød" skal kostfibermengden være 8g eller mer pr. 100g ferdig vare Når man skal sette opp et idèelt måltid bør det vist bestå av en del kjøtt/fisk, en del potet/pasta/ris og en del grønnsaker.. Helst bør man kanskje kutte ned på potetgreiene og bruke mer grønnsaker heller.. Jaa.. Det var vel det jeg kunne si Ikke det at jeg er ekspert eller noe, men det er det kostholdsekspertene har sagt til meg for at jeg skal gå litt ned i vekt Og dette med å spise ofte er selvfølgelig viktig også.. Jeg vet hvor vanskelig det er :dåne: Det er helt forferdelig å sitte å spise, selv om det er bare litt, når man ikke er sulten i det hele tatt.. Men må man, så må man.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #288 Del Skrevet 3. desember 2008 Takk Lady D Når jeg ser på rispakka, så ser jeg at det er 80% karbs, og det er merkelig at jeg ikke reagerer på samme måte som på ris og poteter... men det er nå sikkert mye merkelig med kroppen min jeg ikke skjønner Hvetemel bare ødelegger alt, både fordøyelse og tarmer, så det spiser jeg så lite jeg kan av. Veldig grovt brød, og sjelden bakervarer. Jeg savner det ikke en gang. Vel, vel... nå skal jeg konsentrere meg om å spise slik at energien i eksamensperioden holder seg stabilt. Svingninger i blodsukkeret er ikke akkurat det gunstige nå *spise nå* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 3. desember 2008 #289 Del Skrevet 3. desember 2008 *synger initiativ-sangen til Twisted* Det hjalp, det hjalp!!! Har både gått i Ekebergåsen i går kveld og løpt på mølle og styrketrening i dag tidlig!! Tusen takk Shorty!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #290 Del Skrevet 3. desember 2008 for Twisted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 3. desember 2008 #291 Del Skrevet 3. desember 2008 Takk søta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #292 Del Skrevet 4. desember 2008 Så er det på'n igjen! Skal lage meg stor matpakke, og så dra på Domus, og deretter på lesesalen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 4. desember 2008 #293 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg er like imponert hver gang du er oppe før 6, INNE på KG og på vei til trening!!! Du må jo være mer A-menneske enn meg!! Ha en bra trening og en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 4. desember 2008 #294 Del Skrevet 4. desember 2008 Shorty har stålvilje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #295 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg er like imponert hver gang du er oppe før 6, INNE på KG og på vei til trening!!! Du må jo være mer A-menneske enn meg!! Ha en bra trening og en fin dag! Det er bare det at jeg aldri har vært A-menneske Ha en fin dag du og Shorty har stålvilje Eller som pappa sa; "staere enn sitt eget beste" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #296 Del Skrevet 4. desember 2008 Dette er visst en kombinert trenings- og juledagbok, så da må jeg jo fortelle om siste nytt på den fronten og Jeg fant en oppskrift på brente mandler i en tråd på matforumet, den så skikkelig spennende ut. Dvs det var ikke brente mandler, men kan kanskje bruke denne oppskriften til å lage ekstra gode mandler. Skikkelig god julesmak, tror jeg det blir Her er den altså: Jeg vet ikke om det er noe à la det du er ute etter, men jeg har en oppskrift fra min svenske mormor på noe som heter "Pepparkaksnötter" (du kan jo bruke bare mandler om du vil ): 100 g mandler 100 g hasselnøtter 1/2 dl lys sirup 1 ts kanel 1 ts malt/støtt kardemumme 1/2 ts malt ingefær 1/2 ts malt kryddernellik Sett ovnen på 150 grader Bland sirup med krydderet og vend deretter i nøttene slik at alt blandes godt. Hell alt ut på et stekebrett med bakepapir. Ristes i ovnene i ca 20 min, pass på så det ikke brennes! La det avkjøles, og brekk opp i biter. Tenkte jeg skulle se om dette ble vellykket, og bruke det som gavegodt ved siden av all den kaffen jeg har kjøpt. Jeg har også kjøpt julegave til min kjære! Gaveabonnement på Vagant og Bokvennen. Han elsker å lese, snakke om og kritisere bøker, så håper det blir vellykket. Jeg har jo lyst til å lese de jeg og Og i samme slengen bestilte jeg abonnement på til meg selv... Det var egentlig et uhell.... den lå i handlekurven min fra før jeg var innlogget, og plutselig så bare..... poff... hadde jeg bestilt den.... det går jo faktisk IKKE an å avbestille..... Kjøpte første nummer av Personae her om dagen, og jeg er glad for at et slikt tidsskrift har bestemt jeg for å eksistere! Dette kan godt være noe jeg kunne tenkt meg å skrive i.... har en ide, men den skal jeg holde for meg selv, ellers mister den sin magi... på en måte.... Rart det der.... Den må modnes Det var det for denne gang. Jeg må huske på å sette på en vask. Huske på å sette på en vask..... huske på å sette på en vask..... jepp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 4. desember 2008 #297 Del Skrevet 4. desember 2008 Hvordan gikk det med vasken? Personae så spennende ut. Et nytt tidskrift, iallefall for meg. Kanskje jeg skal titte etter det neste gang jeg er i nærheten av en bladkiosk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #298 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg satte på vask jeg vet du. Har til og med hengt den opp. OG tatt ut håndklene fra tørketrommelen, OG lagt de sammen, OG lagt de i skapet! Personae er nytt for meg og, det er nytt i det hele tatt! Først nummeret kom ut i oktober. Andre nummer kommer i mars Et vakkert blad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #299 Del Skrevet 5. desember 2008 I dag blir det ellipsetrening. Merker at jeg mest gleder meg til å stå i dusjen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #300 Del Skrevet 6. desember 2008 Det ble ikke Flow i dag, vi tok en spontantur til Sverige og handlet inn ting til jul. Det ble masse kjøtt, litt drikke, og alt for mye godteri.... mye mer enn vi hadde tenkt Men det må likevel streng rasjonering til, ellers blir det borte før jul. Gutta har en egen evne til å få slike ting til å forsvinne fort. Jeg er veldig fornøyd, var innom en helsekostbutikk og kjøpte proteindrikk. Ikke sånn pulver, men sånn! Skal prøve to stykker, og se om jeg merker forskjell. Fant også noen brusetabletter, med karbohydrater, man trenger de og. Og ellers gleder jeg meg til jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg