Gå til innhold

IVF GJENGEN

^^Sunny^^

Anbefalte innlegg

Jeg hadde heldigvis ikke noe form for bivirkninger da jeg brukte progynova eller progestan :)

Så veldig individuelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på et par ting.. Når begynner dere å spise som gravide? Tenker dere over å ikke spise rødt kjøtt osv ved innsetting, før innsetting eller ved evt positivt svar?

Når dere tar sprøyte, tester dere hver gang at det kommer ut en dråpe før dere setter den? Eller kun ved første gang på ny ampull?

Jeg spiser som gravid etter innsetting.. Rødt kjøtt??? mener du oksekjøtt eller ikke gjennomstekt kjøtt?

HEi.

JEg ståri startgropa til frys forsøk. skal begynne på progynova ved neste mens. Har lest pakningsvedlegget og blitt mer en skremt. Utrolig hva jeg kn oppleve. Kvalme, oppblåsthet, forstoppelse, ømhet/forstørrelse av bryster(det er vel det mest positive), hodepine, angst, nedstemthet, svimmelhet, hjertebank.....for å nevne noe. Blir neste litt redd jeg.

Noen her inne som her erfaringer med bivirkninger-eller ikke? skal 2 mg to ganger pr dag.

Må legge til at jeg hadde lite bivirkninger under gonal-f sprøyter, suprecur nesespray og eggløsningssprøyte i aug/sept. Er det til min fordel? ;) tar gjerne i mot erfaringer. Gjennomfører uansett, belønningen om vi lykkes er jo så stor.

KLem b

Hei!

Jeg går på progynova og progestan nå.

Mine bivirkninger er trøtthet og jeg er nok i noe dårligere humør enn tidligere. Men ikke sånn at det er helt for gæærnt! :)

Jeg har kanskje noe vanskeligere for å sovne også, men det ble litt bedre etter jeg begynte på progestan. :)

Jeg liker dette bedre enn "lage egg" runden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser som gravid etter innsetting.. Rødt kjøtt??? mener du oksekjøtt eller ikke gjennomstekt kjøtt?

Det var dårlig forklart av meg ser jeg ja. Hehe. Jeg mente ikke gjennomstekt kjøtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

noen her som har brukt østrogen-plaster "estraot" i forb. med fryseforsøk? begynte med et idag, men er litt skeptisk. syns liksom ikke at det sitter ordentlig fast (har satt vanlig plaster over for sikkerhets skyld) står jo i bruksanvisningen at jeg kan bade og dusje med det, uten at det skal falle av, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere IVF-ere!

Hadde dere med mannen på kontroll etter sprøytestart??

Nope... Eller, han var på på alt første runden, og etter det har han kun vært med ved uttak, da trenger jeg at han er der. Og ellers kun og for å "donere" litt.

Resten tar jeg meg av selv, kontroller, innsetting og alt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mabel_*

Takk, han må jo selvsagt være med på uttak - og kanskje innsetting også for støttens skyld, men når jeg bare skal på ultralydkontroll er det kanskje ikke noe vits. Er jo unødvendig å måtta ha mer fravær fra jobb enn man strengt tatt må - holder at jeg må på x antall legetimer og blodprøver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere IVF-ere!

Prinsen min er med på uttak og innsetting, resten klarer jeg selv. Ultralyd går jo kjappt og han trenger ikke å være der. Det er jo viktig at dere som par bestemmer hvordan dere ønsker det, hvis han ønsker å være med så bør han være med da man faktisk er to i denne ellers slitsomme prosess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere IVF-ere!

LilleMann er med på alt! På første UL kontroll første runde så fikk vi kjipe nyheter og da var det innmari godt at han var med meg. :rødme:

Han avspaserer litt, men for det meste går det greit at han stikker for den lille tiden det tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere IVF-ere!

Kjære har vært med på al bortsett fra en gang da han ikke kunne ta seg fri fra jobben. Har vært glad for at han har vært med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på første kontroll i dag! En stor, fin folikkel på 16 mm, og en passe tykk slimhinne. Tok en siste dose menopur i dag, og el-spøyte i morgen alt. Her gikk det plutselig det unna! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra, Prada! :hoppe:

Jeg har akkurat vært på ul, og har fått dato for uttak til mandag, og innsetting på onsdag neste uke :nigo:

9-10 eggposer vistes på ul, så jeg håper at de alle inneholder minst et egg hver og at eggene er fine nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dager for både Prada og Honning!!! Lykke til :)

Her er det sprøytestart i morgen. Lav dose over mange dager pga. overstimulering sist. Så håper på uttak i uke 6. Siste forsøk, så her krysser vi alt vi har for at alle gode ting er tre!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mabel_*

Jeg har sprøytestart til helgen og første kontroll neste fredag. Ble forespeilet uttak i uke 7, men det virker jo veldig lenge til sammenliknet med dere andre her.. Men det er første gang, så jeg vet jo ikke hva som skjer eller hvordan ting utvikler seg... Får bare vente å se.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg har sprøytestart til helgen og første kontroll neste fredag. Ble forespeilet uttak i uke 7, men det virker jo veldig lenge til sammenliknet med dere andre her.. Men det er første gang, så jeg vet jo ikke hva som skjer eller hvordan ting utvikler seg... Får bare vente å se.. ;)

Hvilke medisiner og hvilken dose skal du starte med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stix

Håper syklus kommer igang snart for deg.

inkasikin

Greit å komme igang med sprøytene.. et steg nermere målet :)

Prada og Honning

Det ser ut som vi får "skrulle ukene" samtidigt, jeg ska på UL i dag og forventer uttak i begynnelsen av neste uke :) :)

Ska det være våres tur denne gangen ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mabel_*
Hvilke medisiner og hvilken dose skal du starte med?

Menopur - først 75 IU (hva det enn står for) i 4 dager, så 150 i to dager før kontroll..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...