Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet


Kara W

Anbefalte innlegg

Mamma er kjempegod å ha! Hadde absolutt ikke vært like lett å ha barn uten foreldre rett i nærheten som kan sitte barnevakt ofte og på kort varsel. De truer stadig med å flytte vekk, så vi håper på å få kjøpt en generasjonsbolig for å forhindre det :ler:

Det gikk så bra med overnattingsbesøk, at mannen ville prøve en gang til. Vi har et vennepar med en datter som aldri har sovet borte uten foreldre, så vi tilbød oss å ha henne her en natt. Dessverre så turte ikke pappaen helt å slippe, og ville være her han også. Og når man vet at pappa sitter i stuen så er det mye lettere å gråte og rope på ham. Jeg satt lenge inne hos dem, og trodde at det skulle gå bra, men det endte med at de dro hjem kl 23:30. Barna mine sover fortsatt, men jeg er litt spent på hva de sier når de våkner og lekekameraten deres er borte. Med ny baby på vei er det nok en stund til neste gang vi har overnattingsbesøk.

Idag våknet jeg til grønne skudd på trærne, og store hvite snøfnugg! Lillesøster virket som om hun holdt på å bli syk igår, så vi får se hva vi finner på. Broren min med familie kommer på besøk idag, og det gleder jeg meg ihvertfall masse til. Det er over et år siden jeg har sett niesen min. De skal bli til tirsdag så jeg håper barna rekker å bli venner på den tiden (de skal bo hos foreldrene mine, men regner med at de er her en del).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Påsken har vært veldig fin. Broren min med familie har vært her hver dag, og selv om barna ikke er helt trygge på hverandre har de lekt sammen og kost seg.

I går var mannen min ute på guttemiddag. Jeg hadde sagt han kunne få lov til å drikke litt, men kjente at jeg ikke klarte å slappe av ordentlig hele kvelden. Vil ikke bli en sånn kone som nekter mannen å ha det gøy bare fordi jeg er gravid, men det var altså ikke noe gøy å være alene hele kvelden og lure på hvor mye han drakk. Fikk ikke sove før han var hjemme nærmere 3, og selv da sov jeg dårlig. Men han hadde i det minste vært flink og bare tatt et par øl. Barna sov godt hele natten, og sto opp litt før 7. Prøvde å si til dem at det var natten fortsatt, men de bråkte så mye at det ikke var noen vits i prøve å sove videre :Gjesp:

Hadde planer om å ta med barna ut for å leke idag, ettersom vi var inne hele dagen igår, men været er ordentlig trist og grått, så vi får se hva vi finner på. Er jeg litt heldig så går mannen med på å ta med barna ut mens jeg blir inne og sover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sovet dårlig i natt, og gledet meg til en dag hjemme alene. MEN, så har vi rotet bort den ene bilnøkkelen vår, og mannen har tatt med seg den andre på jobb, og regntøyet til barna ligger i bilen. Så nå er jeg nødt til å holde barna hjemme. Uten regntøy kan jeg ikke sende dem i barnehagen (hadde jeg bare orket å gå), og jeg kommer meg heller ikke i butikken. Vi er tomme for melk, smør og brød, men vi kan jo ikke gå i butikken en gang sålenge det regner :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for dårlig start har vi hatt en fantastisk dag. Barna klagde veldig over å måtte gå opp trappen igjen og kle av seg, men når jeg endelig fikk dem inn så har de lekt masse sammen og bare vært snille og gode hele dagen. Jeg har vært litt sliten, men de har lekt utrolig bra sammen og underholdt hverandre, og vi har unngått alle store krangler og trassutbrudd. Vanligvis blir det mye TV på en sånn dag, men det har kanskje vært en time tilsammen. Ellers har vi tegnet, lekt med leire, bygget lego, bakt kake og laget middag fra bunnen av. Etter middag lekte barna tog, og tøffet rundt i stue i nesten en halvtime, storebror som lokomotiv, og lillesøster etter som vogn. Leggestell gikk helt uten gråt og klaging også. Kan ikke forstå hvor disse små englene plutselig dukket opp fra. Igår var det nesten helt motsatt!

Bilnøkkelen vår, den var det mamma som hadde! Hun kom innom med den rundt lunchtider, men det har regnet så mye idag at jeg ikke orket å gå ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å se deg igjen Purple :goodbye:

Idag har jeg:

- levert i barnehagen

- spist frokost

- vært på kontroll til jordmor

- spist lunch

- sovet

- hentet i barnehagen

- spist middag

En meget begivenhetsrik dag :ler: Men mamma sa hun kunne ta meg med på Ikea imorgen, så da får jeg kanskje gjort noe litt mer nyttig.

Alt sto bra til med magen. Jordmor trodde det ble et helt gjennomsnittlig barn, og det er jo gode nyheter. Har jeg klart å trykke ut en på nesten 5 kg så skal jeg vel klare en på 3,5 også. Hun virket også ganske sikker på at jeg kom til å dukke opp på neste kontroll om to uker, 4 dager før termin. Så nå skal jeg nyte et par uker med permisjon, håper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det nærmer seg faretruende fort! Jeg har til og med begynt å innse at det er på tide å forberede seg litt :ler: Så nå går første maskin med vask av babytøy. Skal se om jeg får overtalt mannen til å skru sammen kommoden i kveld, og evt bære opp vuggen.

Vi vet fortsatt ikke kjønn, så jeg har vasket alt tøyet, og kan heller sortere ut litt etterhvert. Det aller meste er jo uansett kjønnsnøytralt.

Det virker som om formen er bra og dårlig annen hver dag. I går var en bra dag, og jeg hjalp en venninne med å få ryddet ut av et roterom som skal gjøres om til et barnerom. Idag er en sofadag, og maks aktivitet blir å krysse veien for å gå på Rimi. Er sykt godtesyk! Kom på at det også er lurt å handle inn litt drikke og kjeks til fødebaggen, men det kan sikkert vente enda litt til. Vi har jo hverken navn eller bil klart, så babyen får bare finne seg i å bli der inne litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke navn klart, men vi har bil da...Hadde dette vært vår tredje, hadde vi også vært nødt å skaffe ny bil da. En liten stasjonsvogn funker ikke til en familie på 5 akkurat. Det blir knapt nok nå som vi blir 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet fortsatt ikke kjønn, så jeg har vasket alt tøyet, og kan heller sortere ut litt etterhvert. Det aller meste er jo uansett kjønnsnøytralt.

En baby er neppe opptatt av hvilke farger klærne har, så det er bare å bruke det man har. ;)

...men så synes jeg jo også at dette med "guttefarger" og "jentefarger" er noe forbasket vås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som Bokalven, baby'n bryr seg nok ikke om hva den har på seg så lenge den er elsket. Og DET vet jeg at den blir. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Nótt og Bokalven. Jeg prøver å ha mest mulig kjønnsnøytrale klær, og lillesøster har så langt arvet det aller meste av klærne til Storebror, men det er ikke akkurat lett med det utvalget man finner i butikkene.

Igår var jeg og så på bilseter, og det er mulig at vi kan klare oss med bilen vår en stund til. Med nye seter til de to eldste kan vi få plass, men da må enten babyen sitte foran, eller så må storebror sitte i midten og løftes inn og ut hver gang. Det blir litt bedre plass hvis vi snur lillesøster, men jeg ønsker å ha henne bakovervendt så lenge som mulig.

Og så kjøpte jeg meg endelig en tablet PC! Etter å ha prøvd i snart et halvt år, dro jeg bare på elkjøp og kjøpte en. De hadde den dessverre bare i hvit, men nå har jeg den ihvertfall. Den står til lading og jeg gleder meg til å begynne å leke med den :jepp:

Ellers skal jeg slappe av mest mulig idag, og kanskje gjøre noe nyttig innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvilken tab endte du opp med?

Det ble en Samsung Galaxy med keyboard og 64GB minne. Ikke den billigste på markedet, men en av de får med mer enn 16 GB. Har jo ikke fått prøvd den ut så mye enda, men er fornøyd så langt. Idag skal jeg prøve å laste ned noen spill til den, så kan vi ta den med på sykehuset om det blir veldig mange kjedelige timer der (noe vi selvfølgelig ikke håper på!).

I går hadde jeg uvanlig mye energi, og fikk faktisk ryddet og stelt en del hus. Alt babytøyet er nå vasket og brettet pent sammen, og venter på at mannen skal skru sammen kommoden. Oppdaget at jeg bare hadde vasket ett sengetøy, men siden vuggen fortsatt ikke er på plass heller, så kan jeg ta resten etterhvert. Mamma sa hun skulle komme innom og hjelpe meg med husvask idag, men vet at hun har hatt en hektisk uke. Har ikke noe imot om det blir en lat dag på sofaen isteden :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på en Asus Eee Pad Transformer Prime, jeg... :sjenert: Den har USB-uttak, keyboard og greier... Men blir nok ikke med det første, venter til de har blitt enda bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på en Asus Eee Pad Transformer Prime, jeg... :sjenert: Den har USB-uttak, keyboard og greier... Men blir nok ikke med det første, venter til de har blitt enda bedre!

Jeg vurderte en Asus også. Den så veldig bra ut, men så hørte jeg så mange som anbefalte Samsung, så da ble det slik.

Den siste uken har vært full av gode dager, I går var vi ute og grillet med barna. Mannen går gjennom skogen med barna til en fast plass vi har, og så kjører jeg rundt og går 100 m fra andre siden :fnise: Men idag har jeg vært veldig sliten. Barna har vært bare gode og søte, men jeg har hatt mye kynnere hver gang jeg har beveget på meg. De gjør ikke vondt, men man blir jo litt sliten av det.

Nå sitter jeg og lurer på om jeg skal legge meg til å sove, eller om jeg skal ta et bad først. Tenker at jeg uansett skal legge meg tidelig, Eneste er om jeg evt skal pakke fødebaggen først. Er en uke igjen til termin, men man vet jo adri nnår ting skjer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...