Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet


Kara W

Anbefalte innlegg

Etter en times tid med kynnere i morges har det vært uvanlig stille i magen. Jeg skal straks dra og hente barna og tar sjansen på å ha dem hjemme i natt. Så får heller foreldrene mine komme hit midt på natten om det skulle skje noe alikevell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har vannet gått. Ingen rier enda, men skal inn på sykehuset for kontroll. Regner med å bli sendt hjem, men man vet aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn: Nå er jeg skikkelig spent på om du ble på sykehuset eller dro hjem. Har jo ikke hørt noe, så regner med at det ikke har skjedd noe ennå. :klemmer:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melding fra Kara W:"Etter en lang natt er endelig jenten vår her. 3 timer aktiv fødsel, 4620 gram, født i dag kl 1021."

Gratulerer med jenta!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk meldinga di da jeg stod i skranken i dag, Kara! Som jeg svarte kjapt på sms: Gratulerer! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner. Formen er langt bedre enn etter de to forrige fødslene, og det har idet store og hele vært en mye bedre opplevelse. Imorgen reiser vi hjem og begynner på livet som 3-barns familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det på tide med fødselshistorien, for de som er interessert i den:

Torsdag hadde det vært uvanlig stille i magen, og jeg gikk og la meg kl 22, overbevist om at det kom til å gå enda et par dager før det skjedde noe. 10 minutter senere gikk vannet. Det kom heldigvis ikke som et stort plask, så jeg rakk å løpe ut på badet og rope på mannen. Jeg hadde ingen tegn til rier, men sykehuset ville ha meg inn til sjekk. Der kunne de registrere svake rier, selv om jeg ikke kjente dem, så de ville gjerne ha meg inn til observasjon. Vi fikk et rom med to senger og beskjed om å prøve å sove. Jeg ble vekket flere ganger i løpet av natten av rier, men hver gang ga de seg etter ca en time. Rundt kl 7 så det endelig ut til å ha sett igang ordentlig, selv om jeg bare hadde 3 cm åpning. Vi kom inn på fødestuen, og ting tok seg raskt opp. Mannen prøvde å lage litt frokost til meg, men det var bare korte pauser mellom riene, så tok vel nesten en time å smøre en skive og få meg til å spise den. Ting tok seg raskt opp, og kl 10:20 var vesle-jenta ute, nesten før jeg hadde rukket å begynne å trykke ordentlig. Selv med så stor jente, og at det gikk såpass raskt så slapp jeg unna helt uten rifter. Men fy så vondt jeg hadde i underlivet den første timen etterpå! Kan ikke huske at det gjorde så vondt i ettertid med de andre.

Etter at alt var overstått og vi fikk kommet opp på barsel var alle bare snille og hyggelige med meg. Det sto visst i journalen min at jeg er sjenert og beskjeden, så de skulle passe litt ekstra på meg. Jeg fikk til og med enerom så jeg kunne slappe av mest mulig. Jeg kom meg mye raskere enn de forrige fødslene, og mannen sa at nå var jeg den som svinset rundt i gangene og se uforskammet fresh ut og irriterte de andre mødrene :fnise: Jeg er fortsatt litt slapp, men bortsett fra utrolig vonde etterrier har jeg ingen plager.

Vel hjemme var det stelt i stand til fest for den nye babyen, med både foreldre og svigerforeldre til stede, i tillegg til to overivrige barn. Veldig koselig, men jeg var glad da alle hadde dratt og barna sov.

Nå som melken har kommet så sover den lille nesten hele tiden. Hun har hatt to våken-perioder idag hvor hun har ligget på fanget mitt og tittet rundt. Ellers spiser hun ca hver 2. time om dagen, og hver 4. om natten. Helt levelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres nesten ut som en drømmefødsel både i lengde og letthet.

Hvor lang er vesle frøkna?? Også lurer jeg veldig på hva hun skal hete... :sjenert: Send gjerne en PM.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille(store?)søster har fått omgangssyke! Virkelig ikke det vi trenger akkurat nå. Mannen har vært oppe med henne store deler av natten og ingen har fått noe særlig søvn (bortsett fra babyen). Så idag blir det klesvask og anti-bac. Jeg tror mannen skal få lov til å ta seg av det meste, for tar ikke sjansen på at jeg eller babyen blir syke :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stakkars mellomsøster (eller storesøster er hun jo...) håper det går fort over. :klemmer: til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ha vært en lang og slitsom dag. Lillesøster har vært ordentlig dårlig, og vi har vasket mye. Ettersom mannen hadde vært oppe med henne det meste av natten lot jeg ham sove idag, så da har ikke jeg fått sovet. Storesøster har nettopp sovnet av utmattelse på baderomsgulvet. Hun ville ta nattestell, men nektet helt å legge seg i sengen. La seg heller godt til rette på varmekablene med klærne til pute.

Bayen sover, og jeg venter bare på at mannen skal komme hjem, så skal jeg legge meg også. Regner med at hun kommer til å være våken fra 20-23 igjen, slik hun har vært de andre kveldene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla her gjorde det samme da hun hadde omgangssyken, sov på badegulvet, hun ble hysterisk ved tanken på å sove i senga si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...