Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet


Kara W

Anbefalte innlegg

Da satser vi på at vi kan drikke vin sammen en gang jeg er på Oslo-besøk! :rodmer:

Gleder meg allerede :jepp:

Idag hadde har jeg vært hjemme fra jobb. Merker at kroppen trenger det. Prøvde å gå en tur på Storsenteret, da jeg lenge har klaget over at det er mange ting jeg trenger. Vell fremme var det eneste jeg kom på at jeg trengte en tannbørste :ler: Kom på et par andre ting etterhvert, men fant ingenting jeg hadde lyst på.

Timen hos jordmor idag gikk veldig bra, og ting går som det skal. Babyen ligger for tiden i seteleie, men den har 7 uker på å snu seg, så det var ikke noe å bekymre seg for (enda :sjenert: ).

Handlet mat på veien hjem, og tenkte at jeg måtte huske på å rydde bort før jeg gikk og la meg, men da jeg sto opp tre timer senere sto visst posen på benken fortsatt :sjenert: Men det var veldig deilig å sove litt, da :Nikke:

Imorgen skal jeg på jobb igjen, så er vel på tide å komme seg i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt en helt nydelig helg, og idag har jeg til og med hatt en del overskudd.

Lørdag fikk jeg sove lenge, før vi dro i butikken, på lekeplassen og på biblioteket. Var rimelig sliten da jeg kom hjem, men mannen lagde en nydelig middag med viltkjøtt til oss. Etter at barna var lagt tok vi en omgang og ryddet i stuen, for den var begynt å se rimelig overgrodd ut.

I morges stor jeg opp tidelige med barna, og etter frokost og litt barne-TV sa jeg ifra at idag skulle vi rydde alle lekene. Ble selvfølgelig litt furting og klaging, men de kom etterhvert på glid, og nå er det ingen leker på gulvet i lekerommet, og vi klarte å flytte ut tre bæreposer med leker. Det er ikke helt organisert i alle lekekassene, og mye ligger fortsatt oppå kommoden, men det er mye bedre enn det var før!

Etterpå dro vi ut i skogen og grillet pølser, og da vi kom hjem fikk vi badet barna. Mens barna badet fikk jeg vasket både badet og meg selv. Barna sovnet fint idag, så jeg og mannen lagde oss en koselig middag og fikk pratet sammen om bare hyggelige ting. Kjenner at det har vært en lang dag, så håper å komme meg tidelig i seng i kveld. Skal tross alt på jobb imorgen, og har en kiropraktortime kl 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en flott helg, ja, men lenger varte det heller ikke. Idag føler jeg meg bare utslitt og ubrukelig. Er skikkelig uggen i hele kroppen og orker ikke annet enn å ligge på sofaen. Husarbeidet hoper seg opp, det er alt for mye å gjøre på jobben, barna savner å leke med mammaen sin, og jeg har tatt på meg for mye styrearbeid igjen. Folk sier at jeg må slappe av og ta vare på helsen min, men jeg klarer bare ikke når jeg ser alt som trengs å gjøres, og ønsker å være nyttig.

Hjemme føler jeg at jeg burde gjøre mer, når jeg først er hjemme hele dagen. Det er rotete og skittent, og både papirarbeid, klesvask og oppvask hoper seg opp rundt meg. Barna maser om oppmerksomhet, og jeg svarer bare at jeg er sliten og vil være i fred. Jeg småkrangler med mannen. Ikke fordi det egentlig er noe galt, men fordi jeg er sliten og full av hormoner.

På jobben har jeg fått kritikk for en jobb jeg har gjort dårlig (altså ikke bare nå, men helt siden i høst). Jeg er fullt enig i dette, og ønsker å rydde opp før jeg forsvinner. Assistenten min er frustrert fordi hun ikke får den informasjonen og opplæringen hun trenger fra meg, og dessuten har jeg lovet å få ferdig en hel haug med ting. Trolig ryker bonusen min på denne jobben som jeg ikke har gjort skikkelig også :sukk:

Styreleder i barnehagen har ringt og mast en del på meg i det siste, og i går fikk jeg mail fra en av de andre der hun lurte på om jeg trengte hjelp eller om hun skulle ta over oppgavene mine helt. Følte meg skikkelig mislykket, men klarte faktisk i si ifra at jeg har tatt på meg for mye, og har sendt over det jeg hadde liggende og bedt resten av styret å gjøre ferdig. Føler fortsatt at jeg svikter dem, men det føltes godt å klare å si ifra også.

Nei, nå føles alt bare dumt :sur: Kanskje jeg skal gå og sove litt? Evt. gå på butikken først, så er det gjort og jeg kan kjøpe meg noe godt å spise. Orker ikke mat når jeg kjenner meg sånn (noe som selvfølgelig heller ikke hjelper på hverken formen eller humøret)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for klem Saeria :klemmer:

Etter å ha vært hjemme og slappet av både torsdag og fredag så har jeg klarte å være ganske aktiv hele helgen. På lørdag var jeg i svømmehallen med storebror, og på kvelden var mannen og jeg på date :rodmer:

I dag fikk vi først besøk på morgenen, av naboen som har barnebarna på besøk. Etterpå dro vi på besøk til et vennepar av oss, og barna fikk lekt skikkelig fra seg.

Kjenner at jeg nok har gjort litt for mye igjen, og gruer meg til jobben imorgen. Skal legge meg tidelig i kveld, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Det er rotete og kaotisk hos meg også... Jeg bruker å skylde på at jeg må gjøre alt alene... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med deg?

:klemmer:

Sliten, men bra. Igår var både svigermor og svigerfar på besøk noe som er ganske sjeldent. Vi gikk lang tur sammen, og etterpå lagde svigermor middag til alle sammen. Nå er storebror i bursdagsselskap, mens lillesøster er hos foreldrene mine. Jeg har nettopp ligget i sengen og slappet av en times tid. Deilig!

Uken har vært litt hektisk, men jeg har klart meg. Har litt vondt i bekken og rygg, så har trappet opp besøkene til kiropraktor. Er helt smertefri i et par dager etterpå, men så kommer det snikende innpå igjen. Merker ellers at jeg er utrolig giddalaus. Har bare lyst til å ligge på sofaen og gjøre ingenting hele dagen. Gleder meg veldig til permisjonen starter om 1,5 uke! Og går med konstant dårlig selvfølelse overfor mann og barn som blir ignorert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ønske om og ligge på sofaen kjenner jeg på hver dag...

;)

Tenker på deg hver gang jeg vanner eføyen jeg fikk av deg i sommer.

Skal hilse fra den og si at den trives.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på deg hver gang jeg vanner eføyen jeg fikk av deg i sommer.

Skal hilse fra den og si at den trives.

:fnise:

Lever den enda? Så flink du er med planter :Nikke:

Idag var jeg på kontroll hos jordmor. Den lille har snudd seg riktig vei, og ser ut til å bli litt mindre enn lillesøster. Jeg nevnte at jeg gjerne skulle ha pratet litt om de forrige fødslene mine, og da ordnet hun en spontan samtale til meg på sykehuset. Så nå har jeg både fått sett grafer over hvordan de forrige fødslene mine gikk, og pratet rundt hvordan jeg opplevde dem osv. Føler meg ganske utslitt nå, men tror dette kommer til å hjelpe veldig. Fikk se at fødslene faktisk gikk veldig greit og raskt og ikke tok mange timer slik jeg hadde innbilt meg. Hun skrev også litt i journalen min om at de skal passe litt på meg og spørre ofte hvordan jeg har det. Tror denne fødslene kommer til å gå veldig bra, trenger bare noen uker til på å forberede meg.

Ellers begynner jeg å bli veldig lei jobben! Det er så utrolig mye som burde ha blitt gjort, og jeg ser at jeg ikke kommer til å rekke alt. Skal bli så deilig å bare vende ryggen til alt og la noen andre ta ansvaret en stund! Samtidig vil jo det si at det blir en del rot å rydde opp i når jeg kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for besøket på mandag, det var veldig koselig å se deg igjen. :klem: Håper ikke det blir like lenge til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med en fødselssamtale.

Må føles godt og bli tatt slik på alvor. :)

Og jeg vet ikke om det med flink med planter, men det er den første eføyen som har overlevd hos meg.

Kanskje det er du som har magiske fingre?

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøket på mandag, det var veldig koselig å se deg igjen. :klem: Håper ikke det blir like lenge til neste gang.

Det var veldig koselig, takk selv :) Vi må prøve å til noe igjen om ikke så alt for lenge.

Og jeg vet ikke om det med flink med planter, men det er den første eføyen som har overlevd hos meg.

Kanskje det er du som har magiske fingre?

:ler:

Eller kanskje den ble så lettet over at det ikke var jeg som skulle ta vare på den? Jeg pleier å drepe alle planter jeg kommer i kontakt med!

Sliter med søvnrytmen om dagen. Er helt utslitt om kvelden og legger meg tidelig, for så å våkne midt på natten :sukk: Heldigvis sover jeg veldig godt når jeg først sover. Håper det blir bedre når jeg kan slappe av mer på dagtid.

Begynner å glede meg utrolig til permisjonen! Jeg er veldig glad i jobben min, men går med konstant dårlig samvittighet for alt jeg burde ha gjort. Hadde en samtale med sjefen igår også, og selv om det selvfølgelig er fint å få snakket ut, så hjalp det jo ikke på denne samvittigheten. Skal bli så deilig å bare legge fra meg alt ansvaret og glemme jobben en stund. Og håpe på at motivasjonen er på plass igjen når jeg kommer tilbake! For det er et fint sted å jobbe, og vil gjerne fortsette der i mange år.

Jeg har ikke fått tenkt noe mer på fødselen. Føler meg fortsatt ganske tom etter samtalen på sykehuset, og har vel heller ikke hatt noe særlig tid til overs å reflektere over det. Men er ganske sikker på at bare jeg får summet meg litt, så vil alt føles bedre.

Vi skal sitte barnevakt for datteren til venninnen min hele helgen. Hun kommer vel om ca 5 timer tenker jeg, og skal bli til søndag kveld. Det var mannen som syntes det var en god ide, så da skal han få lov til å ta det meste av ansvaret :P Men jeg tenkte jeg kunne ta dem med på lekeplassen og kanskje biblioteket. Men jeg tar ikke alle 3 alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gale mannen! Tenkte han ikke på at du er høygravid OG at dere har to barn å ta dere av? La han ta mesteparten av ansvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har gått forbausende bra. Vi har lekt og kost oss, og gått lang tur sammen. Det blåste veldig kaldt, og vi hadde ikke kledd på barna nok, så vi stoppet ikke på lekeplassen som planlagt, men dro innom foreldrene mine for å drikke kakao istedenfor. Var noen ordentlige trøtte barn som satte seg til en sen middag. Men straks de var i seng var det plutselig mye liv i dem. Har vært inn og ut i over to timer nå, men jeg tror det er blitt stille nå. Lillesøster har ihvertfall sovnet, og hun er den som er vanskeligst å legge. Vi får håpe de sover lenge imorgen.

Nå tror jeg at jeg skal legge meg i badekaret, for jeg har utrolig vondt i ryggen. Har vært våken siden kl 4 idag, så er vel på tide å legge seg snart også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang og slitsom, men likevell fin dag. Mannen skulle ha hjemmekontor, så jeg og mamma tok med barna ut på tur. Har vært innom biblioteket (fornyet en bok som er rotet bort...), posten, frisøren (storebror er endelig kvitt det lange håret), bakeriet, hjem for å spise lunch og til slutt i matbutikken. Matbutikken var selvfølgelig full av mennesker, og ved det tidspunktet var både jeg og barna ganske slitne. Mens jeg stod i kassen fikk jeg helt sinnsykt vondt i bekkenet, og måtte få hjelp av mamma til å pakke varene og få dem ut i bilen. Ettersom jeg da var sur og hormonell sendte jeg en ganske sur melding til mannen min, som han hverken satte pris på eller fortjente. Kom hjem og sov i to timer, mens mamma tok med seg storebror hjem. Kvelden har derimot bare vært kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte du da!

:klemmer:

Leit at du sliter sånn, men det er godt og se at du samtidig har din mor som kan hjelpe og avlaste deg litt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...