Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet


Kara W

Anbefalte innlegg

Hei, lurte bare på om der er greit jeg lager kylling- og pastasalat på tirsdag.

Barna får nok noe annet tenker jeg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, lurte bare på om der er greit jeg lager kylling- og pastasalat på tirsdag.

Barna får nok noe annet tenker jeg.

:)

Gleder meg masse til å se deg også, men ble vi ikke enig om onsdag? Jeg vet jeg endret dato en del ganger, men det er ihvertfall onsdag jeg kjører nedover. Pasta og kyllingsalat høres veldig godt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men blir alltid glad for å oppdage nye teer. Hvor kjøper du dem?

Jeg kjøper dem på en liten butikk med masse forskjellige småting her i byen. Men jeg tror nok du kan finne dem i Oslo og omeng et sted også. Etter et kjapt søk i Google kan det se ut til at du finner den på Room, Java, Gutta på Haugen, Shabby og Farmer's market i Oslo. Jeg ville sjekket tebutikk andre steder også. Den er litt dyr, men du kan bruke den til å trekke to ganger helt fint, så per kopp er det jo uansett ganske billig. Hvis du vil, kan du sende meg postadressen din, så sender jeg deg en liten smaksprøve i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du vil besøke meg neste gang du er innom her? :sjenert:

God tur!

Absolutt! Har jo sagt før at jeg gleder meg til å se leiligheten deres :jepp: Vi kjører jo forbi ganske ofte, det er bare ikke så ofte det passer å stoppe.

Men jeg har jo møtt dere før, og så hadde jeg lyst til å treffe MarianneE og datteren hennes, så da ble det slik denne gangen.

Jeg tror jeg er ferdig med å pakke. Det er jo alltid litt som må tas på morgenen, men det bør ikke være så mye. Denne gangen var det mest bare klær å pakke, alle de store tingene ligger der nede fra forrige uke. Så hvorfor ligger jeg ikke og sover :klo: Skal jo helst være våken når jeg kjører så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøreturen ned til hytte gikk veldig bra. Vi stoppet og spiste lunch hos MarienneE, som viste seg å være en veldig hyggelig dame som er flink til å lage mat, akkurat som jeg trodde. Barna fant hverandre raskt og lekte godt sammen, mens vi voksne fikk noen minutter i fred.

Vi kom frem til hytta samtidig som den andre familien, og igjen begynte barna straks å leke sammen. Og det fortsatt de med til langt over leggetid! Vi prøvde oss på å la alle tre sove i samme rom, og et var full ståhei i mange timer etterpå. Men da sov de ihvertfall lenge neste morgen!

Hotellet her ved dyreparken er helt utrolig! De har flere lekerom for barn i alle aldre, gratis is, eget rom i restauranten til barna, og aktiviteter hele dagen. Jeg tror vi kunne ha bare bodd her og barna ville vært like fornøyd! Særlig barnerestauranten imponerer. Vegger og tak er dekket av ballonger. Barnebufféen er akkurat som den vanlige, men på lave bord, og med mer barnevennlig mat. De sitter ved små langbord med papirduk de kan tegne på, og det vises film på storskjerm.

Akkurat nå sitter jeg på rommet med Plutteline som sover. De andre er dratt på kjøpesenteret mens vi venter på at det skal slutte å regne. Skal visstnok lette opp snart, så da blir det tilbake til dyreparken og se dyrene. Hittil har vi sett mest på Kaptein Sabeltann og Kardemommeby. Det er jo ikke så mye de små orker av gangen.

Gårsdagen ble ganske surrealistisk. Skulle bare sjekke litt nyheter på mobilen mens jeg ventet på mannen. Skjønte først ikke at det var Oslo det var snakk om, og ble rimelig satt ut :tristbla: Ettersom det er så mye barn her blir det ikke snakket høyt om, og selv om jeg jevnlig sjekker nyhetene for oppdateringer, er jeg også litt glad for at vi kan lukke det hele ute i perioder. Så vidt vi vet kjenner vi ingen som var innvolvert. Mannen hadde et par kollegaer som var savnet i et par timer, men de dukket opp i god behold. Føler virkelig med alle de som var tilstede eller som har mistet noen i angrepene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøreturen ned til hytte gikk veldig bra. Vi stoppet og spiste lunch hos MarienneE, som viste seg å være en veldig hyggelig dame som er flink til å lage mat, akkurat som jeg trodde. Barna fant hverandre raskt og lekte godt sammen, mens vi voksne fikk noen minutter i fred.

Ja, de fant hverandre utrolig kjapt!

TM snakket masse om dere etter dere var gått.

Hun hadde jo hatt besøk av babyen og gutten med caps!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Barneombudets råd om hvordan man kan snakke med barn om det som har skjedd i regjeringskvartalet i Oslo og på Utøya i Buskerud:

http://barneombudet.no/hvordansnakkemedbarn/

Tusen takk. Har fulgt litt med på slike råd, men heldigvis har Plutten ikke fått med seg noe.

Vi har hatt det veldig fint på hytta. Barna har kost seg masse og badet og lekt, og koser seg nok fortsatt. Rart å være hjemme uten dem, men vi vet ihvertfall å utnytte tiden. Vi jobber så korte dager vi får til, og tar følge både til og fra jobben, noe jeg har savnet etter at vi fikk barn. Mandag var vi ute og spiste og så på kino. I går var vi bare hjemme og ryddet hele huset. I dag har vi vært ute og spist igjen, og nå skal vi slappe av foran TVen før vi tar en tidelig kveld. I morgen skal vi ut og handle, og kanskje prøve den nye tapasrestauranten. Vi har bestemt at dette skal bli en årlig tradisjon! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med tid for dere selv! Så B. skrev de hadde en halv dag uten E., og lurte på hva de skulle gjøre, jeg foreslo kino. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket hotell var det? MÅ planlegge neste års ferie, og dyreparken hadde nok vært fint for en som da snart vil være 3år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket hotell var det? MÅ planlegge neste års ferie, og dyreparken hadde nok vært fint for en som da snart vil være 3år.

Det var Choice-hotellet som lå på andre siden av veien fra Dyreparken. Det er bare 5 minutter å gå til inngangen, og det er mye billigere enn Noas Ark (Hotellet som ligger rett ved inngangen). Hotellet var som sagt veldig imponerende, og jeg tror gutten din vil storkose seg både der og i parken! Men skal jeg være ærlig så ville jeg ventet enda et år eller to med å dra. Så små barn har det ofte like gøy på stranda eller på lekeplassen, og det er mye penger for en ferie de ikke vil huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått en vev! :strix: Jeg har ønsket meg en vev siden jeg gikk i barnehagen og nå har jeg en. Ihvertfall nesten. Det er av typen som tar opp et helt rom, så jeg har ikke noe sted å sette den, og vi fikk ikke med oss de største delene i bilen vår, så jeg har bare halve i boden. Men den min! Svigermor hadde den oppe en gang på 70-tallet, og siden har den stått i garasjen til foreldrene hennes. Vi får se hvor lenge den blir stående i boden før jeg faktisk får satt den opp :fnise:

Nå drar vi straks og henter barna. De har vært flott å ha en uken barnefri, men vi har jo savnet dem også. Pratet med mamma igår, og de har kost seg masse, og ikke spurt etter oss en eneste gang. Plutteline har begynt å prate mens vi var borte, og Plutten har gått rundt og spurt om hva ting heter på forskjellig språk. Gleder oss masse til å se dem igjen! Håper bare vi rekker frem før de legger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er barna hjemme igjen, og ferien straks over. Barna ble kjempeglad da vi kom, og Plutten var helt i hundre og dro oss med rundt for å vise alt han hadde gjort mens vi var borte. Blant annet hadde han og morfar sovet i telt i hagen. Mamma har vært flink og fóret dem godt. Plutteline hadde vokst masse og blitt skikkelig god og rund.

Plutten gledet seg masse til å dra i barnehagen idag, og løp rundt og undersøkte alt som var nytt og fortalte alle de voksne om hva han hadde opplevd med høy stemme. Godt å se at den stille, forsiktige gutten vår endelig har begynt å bli litt utagerende og fått overskuddsenergi. Plutteline syntes det var stor stas i barnehagen også, og ville absolutt ikke gå! Det blir bra med barnehagestart imorgen.

Idag hadde jeg egentlig tenkt til å ta hjemmekontor, men endte opp med en fridag istedenfor. Har en del ting å ordne, og har lyst til å leke hjemme med den lille en dag til :rodmer: Akkurat nå sover hun, så jeg burde ha gjort husarbeid og slikt, men nå ble det heller til at jeg leste KG... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flott at ungene trives i barnehagen! :)

Jeg skal til Oslo i september, hadde vært koselig å treffes. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagestart har dessverre ikke gått så bra som vi hadde håpet. Første dagen var vi der i 1,5 time. Hun lekte og koste seg i 45 min, og så skrek hun og var utrøstelig i 45 min :( Endte oppe med å bare ta henne med hjem og legge henne.

Idag var jeg i barnehagen frem til hun sovnet. Første timen var storebror med på avdelingen og ting gikk stort sett greit. Hun kranglet en del ved matbordet men når jeg fikk roet henne så spiste hun godt. Etter å ha sovet fikk hun leke der en time før vi hentet, og det hadde gått ganske så greit. Imorgen prøver mannen å levere, for det pleier ikke å være like ille at han går.

I kveld har jeg vært og shoppet undertøy. Jeg må slutte å måle meg, for jeg blir bare mindre for hver gang. PÅ det største mens jeg ammet vare jeg 75D, nå er jeg en 65A :daane: Jeg fant ihvertfall tre søte BH-er på tilbud. Det skal bli deilig å endelig ha noe som passer.

Etter shopping gikk vi og trente for første gang etter sommeren. Det var tungt, men det kjennes litt deilig å være igang igjen også. Når alt bryllupsstress er over lurer jeg på om jeg skal prøve å trene to dager i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Oslo i september, hadde vært koselig å treffes. :Nikke:

Veldig gjerne, men det må i så fall bli onsdag, tror jeg (siden du er opptatt mandag og tirsdag). Lørdag er bryllupet til N, så regner med at det blir en ganske hektisk uke for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...