Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Formen er mye bedre. Er feberfri og har vært oppe og lekt med barna litt. Svigermor var forbausende hjelpsom idag, og handlet inn middag til oss, så vi har fått sunn middag idag.

Det var mye bråk fra barnerommet nå nettopp, så jeg gikk inn for å se til dem. Lyset var på og begge sengene tomme, og jeg måtte rope på dem for finne dem. De satt inni klesskapet med hver sin sommerhatt på og leste bok med lommelykt :skratte: Måtte ta meg sammen for å klare å være streng og sende dem opp i sengene sine igjen. Skjønner heller ikke hvor de fant de hattene, for jeg hadde helt glemt at vi hadde dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli rimelig lei jojo-hormoner :kjefte:

Igår var egentlig ganske bra. Mannen ville gjerne på skitur, så det tillot jeg, mens jeg prøvde å styre barn fra sofaen. Jeg klarte aldri å bake fastelavensboller, men vi ble invitert bort, så da fikk vi spist det alikevell. Besøket var veldig koselig, men jeg var sliten da jeg kom hjem. Etter at barna var lagt tok hormonene min plutselig helt av. Begynte å grue meg masse til både fødsel og barseltid og tårene bare rant og rant :tristbla: Mannen prøvde å putte meg til sengs, men da fikk jeg skikkelig mageknip, og til slutt kom middagen ut, både ene og andre veien. Så i tillegg til å ønske alt sammen bare bort, så kunne jeg nå ligge og være bekymret for at noe var galt. Ingen god kveld!

Heldigvis sovnet jeg like etterpå, og sov hele natten igjennom. Formen idag er mye bedre, selv om hverken kropp eller hode er helt på plass. Lillesøster er fortsatt hjemme idag, og imorgen er siste dagen min med sykemelding. Håper hun kan være i barnehagen imorgen, og at jeg får forlenget sykemeldingen ut uka. Kjenner veldig at jeg trenger en dag eller to i total avslapping nå.

Ellers skulle man tro at når mammatoppene begynner å bli for små så er man rimelig høygravid, men jeg skal altså vokse i over 2 mnd til :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er endelig helt feberfri (tror jeg), og igår var første gang ut av huset på en uke. Er ganske slapp fortsatt, og igår slet jeg mye med kynnere, hver gang jeg prøvde å bevege på meg. Idag kjørte jeg til Storsenteret etter å ha levert barna, og bestemte jeg for å kjøpe noe litt ekstra godt til frokost. Det ble en grov scones, et eple, en bær-smotthie og en sjokoladecroissant :sikle: Har så lite matlyst om dagen at jeg prøver å friste meg selv med gode og litt sunne alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savner deg. :klem:

Savner deg også :klem: Håper du trives i ny jobb og ny by!

Har vært sykemeldt i to uker, og det var egentlig veldig deilig. Har slappet av masse og kost meg mye med familien min. Barna er helt herlige :rodmer: Igår var første gang tilbake på jobb, og jeg er glad jeg lot meg overtale til å bare jobbe 40%, for det var slitsomt nok. Kommer til å jobbe 2. hver dag fremover, og tenker at jeg gjør det frem til permisjonen starter. Må bare klare å bli ferdig med en siste månedsavsluttning.

Til helgen skal jobben på spa-hotell, og jeg har bestilt meg gravid-behandling :strix: Bestemte meg like gjerne for at jeg fortjente hele 80 min med pleie, så det gleder jeg meg masse til! Jeg hadde håpet på å kunne kjøre opp selv, så jeg slapp å være avhengig av andre for å komme meg hjem, men tror det er lurt å innse at jeg rett og slett ikke er i form til det. Eneste litt kjedelige med det er at alle andre allerede har fordelt seg på bilene, så da blir det å sitte på med sjefen :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner deg også :klem: Håper du trives i ny jobb og ny by!

Så langt er det fint, men litt tidlig å si enda, egentlig.

Til helgen skal jobben på spa-hotell, og jeg har bestilt meg gravid-behandling :strix: Bestemte meg like gjerne for at jeg fortjente hele 80 min med pleie, så det gleder jeg meg masse til! Jeg hadde håpet på å kunne kjøre opp selv, så jeg slapp å være avhengig av andre for å komme meg hjem, men tror det er lurt å innse at jeg rett og slett ikke er i form til det. Eneste litt kjedelige med det er at alle andre allerede har fordelt seg på bilene, så da blir det å sitte på med sjefen :sprettoy:

Å sitte på med sjefen er vel ikke så ille? Eller er det kanskje annerledes innen det private? Jeg er vant med at man fint kan ha en vennlig tone med sjefen.

Spa høres deilig ut, i hvert fall, skulle gjerne hatt selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra en flott jobbtur. Turen opp gikk helt greit, og vi pratet mest jobb, og prøvde å ellers å finne et par andre ting vi hadde felles som kunne diskuteres (sjefen er eneste over 35 på kontoret, og er nesten dobbelt så gammel som meg). Spa-behandling var superdeilig, og alle kollegaene var veldig hyggelige, og passet på meg hele kvelden. Det var blitt kjøpt inn nok alkoholfri drikke og gravidvennlig snacks, og jeg fikk eget rom hvor jeg slapp å bli forstyrret etterhvert som de andre ramlet inn fra nattklubben. Fikk heldigvis reist hjem relativt tidelig, slik at jeg fikk tilbragt resten av dagen med familien min, heller enn en fyllesyk gjeng.

Ellers er jeg bare nødt til å skryte litt av gutten vår. Han er vanligvis ganske pysete, og tørr aldri å utfordre sine egne grenser. Særlig har dette gjort seg gjeldende med mat, hvor vi til tider har vært skikkelig bekymret for at han spiser alt for lite, og mest karbohydrater.

Søndag: Jeg kjøpte en smoothie med bl.a. banan på etiketten og sa det var bananjuice. Etter lang overtalelsestid smakte han endelig på den, og han drakk halve flasken!

Mandag: dro vi i svømmehallen. Først turte han å sitte på vanlig do for første gang (altså uten doring), og så lekte han masse i bassenget, og turte å flyte litt på egenhånd, og masse sammen med oss. Han dusjet også uten alt for mye protester.

Onsdag: spiste potet med skall og smakte på sausen!

Torsdag: spiste masse saus til middagen, og en kvart hjemmelaget kjøttbolle.

Idag: gikk lang tur til lekeplassen, hvor han klarte å klatre opp langs "klatreveggen" (45 graders vinkel). Etterpå var vi i butikken, hvor han fikk velge en juice, som han drakk masse av og til middag ville han ha chilli-ketchup på pølsen, som han sa var mye bedre enn vanlig ketchup.

Dette er jo egentlig helt vanlige ting for en (nesten) 4-åring å klare, men for oss har det vært en helt utrolig utvikling, og vi er kjempestolte. Vi må bare finne ut hvordan vi skal få trenden til å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Gjesp: Har hatt full dag på jobben idag, og merker at det har jeg ikke overskudd til. Har ligget og sovet siden jeg kom hjem, bortsett fra at jeg sto opp for å spise middag. Skulle gjerne ha fortsatt å sove, men var så sulten at jeg bare måtte stå opp og varme meg litt mere middagsrester :sukk:

Har egentlig sagt ifra at jeg bare jobber 2. hver dag fremover, men har så utrolig dårlig samvittighet for alt jeg ikke har fått gjort. Vurderer å jobbe imorgen også, og så heller bare jobbe to dager neste uke. Akkurat nå føler jeg meg bare ordentlig udugelig på alle fronter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må ikke føle deg udugelig eller ha dårlig samvittighet! Tenk på helsa di, først og fremst. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke føle deg udugelig eller ha dårlig samvittighet! Tenk på helsa di, først og fremst. :klem:

Jeg prøver. Idag tenkte jeg at jeg skulle jobbe "bare litt", og endte opp med 4 timer på kontoret. Har deadline imorgen, så regner med at det blir en del timer da også. Men har ihvertfall sagt ifra at neste uke jobber jeg kun to halve dager, så satser på at det blir en bedre uke.

Jeg og mannen har spilt dataspill sammen hele kvelden, men tenker at det nå er på tide å kravle til sengs. Mannen skal ut imorgen, så jeg bør ha overskudd til å ta meg av barna hele kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble visst 5,5 time på jobben idag også, og så innom barnehagen for å gjøre litt styrearbeid der også. På hjemveien plukket jeg med meg mamma, som har laget middag og lekt og lagt barn, mens jeg stort sett har sittet og sett på. Kjenner meg ikke mye nyttig om dagen. Resten av kvelden blir vel tilbragt på sofaen tenker jeg. Men imorgen skal jeg ikke på jobb!

Jeg har ikke akkurat vært begeistret for graviditeten så langt. Men igår kom jeg til å tenke på at dette kanskje er siste gangen jeg får kjenne spark i magen og opplevd at en liten knøtt kommer til verden som vi skal oppdra og forme og elske. Ble nesten litt trist. Vi har pratet en del om 4 barn tidligere, men det blir nok til at vi stopper på 3. Kom også til å tenke på at det er greit at vi har fått det overstått. Om 6 mnd har jeg fått tilbake kroppen min, kan nyte vin og all slags god mat igjen, og selv om jeg nok er sliten, så vet jeg at det bare blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satser vi på at vi kan drikke vin sammen en gang jeg er på Oslo-besøk! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...