Gå til innhold

Mammas babybok

Mamma1

Anbefalte innlegg

Å du store tid som jeg kjeder meg... Her går jeg og gleder meg hele dagen (alle dagene) til mannen kommer hjem.. Men når han kommer så spiser han og sovner på sofaen... Ikke blir det gjort noe mer her heller..

Må bare få ut litt frustrasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner igjen den frustrasjonen der! :fnise: Særlig når man er gravid selv og tenker at det ikke er noen i verden som er så sliten som en selv er nå etter uker med dårlig søvn, bekkenløsning (i mitt tilfelle), hormoner som sikkert svinger mer enn jeg er klar over osv... Og så sier HAN at han er s l i t e n!!! :kjefte:

Jaja, man kan bare le av det etterpå, ikkesant? :ler:

Hvordan går det med magen? Kjent flere kynnere/sammentrekninger/rier? (Så på graviditetsforumet..) Jeg vet dessverre ikke hvordan man kan være sikker, for da jeg fødte, skjønte jeg ikke selv at fødselen var i gang før etter jeg hadde hatt rier i nesten et døgn. Jeg tolket det som litt menssmerter og murringer. Men det gjorde jo ikke noe, for de første var jo uansett ikke særlig effektive, og da det virkelig var i gang med vonde rier, da skjønte jeg jo hva som var på gang!!! :fnise:

Håper du finner ut av det (eller det gir seg)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nei har ikke kjent noe mer, annet enn veldig ubehagelig nedpress i går kveld, det kjentes ut som om noe sprengte seg veg der nede. Men det ga seg, er vel sikkert bare hodet som går dypere ned i bekkenet?

Men ekkelt var det med de "riene" De kom med ca 5-7 mins mellomrom et par timer. De var ikke veldig vonde, men mer som menssmerter/murringer. Veldig ekkelt. Neste gang ringer jeg føden..

Ja, han er sliten.. Huff som jeg klarer å irritere meg noen ganger. Jeg burde virkelig bli flinkere til å finne på ting, men man orker liksom ikke alt mulig heller...

Vi var litt sure på hverandre i går, men jeg ga han en klem og da begynte jeg bare plutselig å grine... Merkelig kroppen min for tiden altså hehe. Men er nok litt mer sliten enn jeg tror, og de hormonene ligger nok også på lur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt bekymret jeg, eller ikke så lite heller..

For babyen altså. Jeg er redd alt ikke er som det skal være.. For det første:

Hvorfor legger jeg ikke på meg? Jeg spiser som jeg alltid har gjort, til tider ganske usunt, men vekta har stått stille den siste mnd.

Hvorfor skal babyen plutselig være så stor? 12% over snittet sa de i uke 28. Mine to andre har vært 3310 og 3530.

Også dette med svangerskapsdiabetes. Skal inn til ny glukosebelastning på mandag. Er redd resultatet blir høyt, men da forklarer det i hvertfall hvorfor babyen er stor. Men etter en mnd med blodsukkerkontroll hjemme er resultatene helt fine..

Den 29 skal jeg inn til kontroll, tror jeg får vekstestimering da, blir spennende å se.. Får jeg det ikke da så har jeg time til ul den 8.januar..

SF kurven min har skutt i veret siden sist gang, høye mål, kalte jordmor det. 35cm i uke 33+3

Blodtrykket er også høyere enn det har vært før.

Nei, ikke lett å gå gravid hele tiden når man skal bekymre seg for alt mulig-.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12% er jo ikke mye over da. Det tilsvarer en unge på godt under 4 kg, vil ikke kalle det stort. Mange har høye SF-mål også da, trenger ikke være spesielt stor unge for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:tristbla:

Uff, ikke godt at du skal ha så mye å bekymre deg over! :troest:

Men håper i alle fall at du føler du blir tatt godt vare på! Ikke noe gøy å bekymre seg, men høyst sansynlig er alt som det skal være, og hvis du blir jevnlig sjekket og kontrollert, finner de jo ut det meste! :jepp:

Har heldigvis ikke hatt så mye å bekymre meg over selv, bortsett fra om stress påvirker forsteret negativt. Mange mener jo det, men jeg får ikke gjort noe med hvordan livet mitt har vært gjennom denne graviditeten, og babyen har i allefall vokst som den skal og trives forhåpentlig også. Den søte legen min mente at så lenge babyen var inne i magen, var den mest opptatt av mammaens fysiske tilstand, og den har jo vært god. Så får jeg heller være flink å passe på meg selv så jeg kan være en god mamma når hun (fortsatt rart å tenke på at det er ei jente...) kommer ut!

Håper du får en fin dag, Mamma1 :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stress er vel en faktor her også.. Stresser men får ikke gjort noe.. Men er glad jeg er sykmeldt, og livet ellers får man ikke gjort så mye med.

Tusen takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til babyen kommer ut:)!!!!! Bare noen få uker til, 47 dager faktisk!

Nå har jeg sett nyeste episode av Prison Break, vasket og hengt opp to maskiner med klær og støvsugd litt. Nå kommer snart jenta mi hjem fra skolen og det er bare et par timer til mannen er hjemme igjen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå begynner det å nærme seg! Har på følelsen at jeg kommer til å få før termin også.

Menstermin er 31.januar og ul-termin er 3.februar. Men jeg trodde jeg var rimelig sikker på dato for befruktning, og da er ikke terminen før 6.februar... Får satse på menstermin ja...

Huff, nå begynner jula å nærme seg med stormskritt... Er ferdig med alle julegavene, men det er jo en del ting jeg ikke har fått gjort i huset enda.. Tenkte jeg skulle lage en liste, slik at jeg kunne gjøre litt hver dag, frem til fredag. Fredag kommer det gjester og jeg får ikke gjort noe mer..

Soverom1: Rydde ut av en kommode og få flyttet den (mannen)

Vaske golv

Soverom 2: Rydde og vaske med hjelp fra datteren,siden det er hennes rom.

Soverom 3: Legg på plass madrasser i køyeseng og få på sengetøy. Få innpå kommoden og vaske gulv.

Bad: Rydde og vaske

Ta ut en hylle og skru opp to vegghylller.

Plumbo i vasken

Gang 1: Vaske golv

Gang 2: Vaske gulv

Trapp: Støvsuge

Bod 1: Rydde litt

Bod 2: Pakke ned alle bøkene i kasser og få de på loftet (mannen må bære de opp)

Kjøkken: Vaske kjøleskap og et par av kjøkkenskapene

Vaske gulv

Flytte en del store ting innpå bod 2 (mannen)

Stue: Vaske golv, rydde og tørke støv.

Vanne planter

Støvsuge teppet.

Vaskerom: Vaske en del klær, henge opp og legge på plass. Huff, har vasket tre maskiner til nå, men har flere igjen..

Bilen: rydde den!

Oi, lurer på om jeg har tatt meg vann over hodet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, er ikke riktig i form for tiden. Har masse kynnere, når jeg går blir det så ille at jeg må stoppe og helst sette meg. Grusomt nedpress og i det hele tatt..

Prøvde meg en tur på kjøpesenter i stad, men det var helt grusomt..Skal jeg kjøpe noe mer nå så blir det fra nett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk:)

I dag skulle jeg på sykehuset for å forandre en time og da fikk jeg en sånn ctg, alt var helt fint og pulsen låg på 135 pr min, det er jo guttepuls hehe

Hos jordmor har den vært på ca 150.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg blir ganske stressa når jeg er hos lege/jordmor... Fordelen med CTG er jo at de måler over litt tid sånn at resultatet sikkert blir riktigere og ikke påvirkes like mye av mors tilstand! Godt at alt var i orden, da. :) Merket mer til kynnerne/riene?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun sa at grunnen til at de var høyere hos jordmor var at hun ofte dillet litt med magen og da blir babyen stressa. Har kynnere konstant syns jeg, men nå er de i hvertfall ikke vonde:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Takk:)

I dag skulle jeg på sykehuset for å forandre en time og da fikk jeg en sånn ctg, alt var helt fint og pulsen låg på 135 pr min, det er jo guttepuls hehe

Hos jordmor har den vært på ca 150.

Guttepuls? :klø: Lillemannen hadde en puls på 145 ca, bittelille ligger på hundreogtredve tallet...

Kanskje lillemannen egentlig er jente og bittelille en gutt :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare tull det der. I Norge sier de at puls under 140 betyr gutt, mens puls over 140 betyr jente. I Danmark sier de motsatt hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det med gutt og jente-puls er i alle fall bare tull, min gutt lå stort sett på 150-160 hele tida, var aldri under 145 :fnise:

Så kjedelig med mye kynnere og sånt da. Du får ta det med ro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...