Cloudberry Skrevet 23. september 2008 #181 Del Skrevet 23. september 2008 Hehe, ja å enda syns jeg i grunnen denne var ganske fancy Shezuhan (gud veit hvordan man skriver det) kylling er ikke noe vi spiser til vanlig. Bare i går og jeg likte det ikke, så det blir siste gangen.. Ofte så går det i kjøttdeig og spaghetti med tomatsaus, kylling med saus, poteter og grønnsaker, ostesnitzel, pølser osv. Ikke så veldig avansert nei.. Tror vi har ganske like lister jeg... Bare se på vår denne uka Mandag: restemat - fårikål Tirsdag: Spagetti og kjøttdeig Onsdag: Fiskepinner, poteter og råkostsalat Torsdag: Kjøttkaker i brunsaus med poteter og kokt kål Fredag: Kylling, chips og salat Lørdag: Hjemmelagd lasagne Søndag: tomatsuppe med egg, makaroni og brød Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 23. september 2008 Forfatter #182 Del Skrevet 23. september 2008 Hehe, helt lik mat som vi spiser:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 24. september 2008 #183 Del Skrevet 24. september 2008 Menyene likner på våres matvaner også. Enkelt og godt. Håper du har en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 25. september 2008 Forfatter #184 Del Skrevet 25. september 2008 Har hatt en utrolig slitsom uke så langt, med jobb opp til ti timer om dagen. I går kom jeg hjem kl 22. Rett til sengs og på jobb igjen kl8 i dag tidlig. Nå er jeg ferdig kl 1530 og har fri i morgen. Lærdag og søndag skal jeg jobbe halve dager. PHU I dag skal vi ha får-i-kål. Måtte utsette det litt, siden det ikke passet inn med jobb. Men nå er gryta på komfyren!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 26. september 2008 Forfatter #185 Del Skrevet 26. september 2008 Fårikålen var bra, men i dag må vi spise restene- restefålikal er nam nam. I dag har jeg vært hjemme, har ikke fått gjort noe særlig, men det er godt å slappe av en dag. I morgen og søndag skal jeg jobbe halve dager. SKulle ønske tiden gikk litt raskere, føler tiden står stille og gleder meg veldig til november-da skal vi på ul igjen-får kanskje se hvilket kjønn det blir. Merker litt fordommer mot at vi vil vite kjønnet. Har dere opplevd noe sånt? Folk kommer med kommentarer som "Forstår ikke at noen vil vite kjønnet, da er overraskelsen borte" osv-litt irriterende.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 26. september 2008 #186 Del Skrevet 26. september 2008 Så utrolig merkelig ting å bruke krefter på å irritere seg over! Det om man vil vite kjønn eller ei er da en høyst personlig avgjørelse? Men jeg har fått noen lignende kommentarer - type "JEG skal ihvertfall ALDRI få vite hva det er på forhånd!" Tullete... Noen ikke fått gjort noe særlig-dager synes jeg du fortjener nå - høres ut som en litt for heftig uke, spør du meg. Håper du har fått slappet av og ladet batteriene litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 26. september 2008 #187 Del Skrevet 26. september 2008 Fårikålen var bra, men i dag må vi spise restene- restefålikal er nam nam. I dag har jeg vært hjemme, har ikke fått gjort noe særlig, men det er godt å slappe av en dag. I morgen og søndag skal jeg jobbe halve dager. SKulle ønske tiden gikk litt raskere, føler tiden står stille og gleder meg veldig til november-da skal vi på ul igjen-får kanskje se hvilket kjønn det blir. Merker litt fordommer mot at vi vil vite kjønnet. Har dere opplevd noe sånt? Folk kommer med kommentarer som "Forstår ikke at noen vil vite kjønnet, da er overraskelsen borte" osv-litt irriterende.. Fårikål reter er i grunnen bedre enn nylagd fårikål spør du meg Har også vært borti noen sånne med fordommer mot å vite kjønn. Skjønner ikke hvorfor det skal ødelegge noe Fødselen er så spesiell uansett at man trenger ikke å overraskes da spør du meg. Dessuten er det så greit å ha noe å forholde seg til i graviditeten. Både når det gjelder innkjøp, navn og når man omtaler den lille. Selv om jeg sliter med å kalle bittelille "hun". Er jo ikke så lenge siden vi gikk med en liten "han" i magen. Nå har vi forsåvidt snakket om at hvis vi skal ha en til så kanskje vi ikke skal vite. Vil jo ha fullstendig garderobe til både jente og gutt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 27. september 2008 Forfatter #188 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Fårikålen har hadde ikke holdt seg, den var så sur at jeg holdt på å kaste opp:( ÆSJ Så her ble det nødløsningsmiddag-grandiosa :rødme: Endret 28. september 2008 av Mamma1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 30. september 2008 Forfatter #189 Del Skrevet 30. september 2008 I dag har det vært helt nydelig ute, jeg bare koser meg. SOl og varmt! Og Spar har tilbud på kjøttdeig-kan det bli bedre hehe I morgen er det tid for ny jordmorkontroll, veldig spent på urinprøva. Har hatt veldig mye vondt i hodet siste tiden og er som vanlig sliten og plaget av halsbrann. ETter snart en hel flaske med gaviscon begynner til og med den smaken å bli overkommelig... I dag har jeg vært inne på ellos og handla litt mer klær, ser at jeg trenger mer enn det jeg har nå. Har funnet ut at det er litt dyerere å være gravid og få barn om vinteren i forhold til om sommeren, man trenger mye mer liksom. Ellers syns jeg at jeg et par ukers tid har merket en viss døgnrytme hos babisen i magen. Den sover stort sett etter jeg har våknet, for så å våkne til liv ca 11, så sover den 2-3 timer igjen, fær han på nytt begynner å trene:) Ha en fin dag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 30. september 2008 #190 Del Skrevet 30. september 2008 Lykke til med morgondagens jordmorkontroll! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 1. oktober 2008 #191 Del Skrevet 1. oktober 2008 Har ei flaske Gaviscon her jeg med glede slenger over... Prøvde en gang jeg og så ble flaska stående i skapet. Er jo som å drikke såpe jo Håper alt går bra hos jordmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 1. oktober 2008 #192 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvordan gikk det hos jordmor? Hmm, Gaviscon høres ikke særlig fristende ut! Men det er vel stort sett det eneste man kan ta mot halsbrann når man er gravid, er det ikke? :klø: Jeg har også merket litt til det med en slags døgnrytme! Rart! (Og ganske morsomt. ) Min har dog stort sett også en skikkelig treningsøkt akkurat i det jeg skal sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #193 Del Skrevet 1. oktober 2008 Jo, de anbefaler gaviscon, men sist jeg var gravid var det greit å bruke novalusid, som ikke er fult så ille... Hos jordmor gikk det greit, men hun sa jeg skulle ta en tur til legen for å få en sykmelding. Ikke bra med alt stresset sa hun. Jeg ringt legen og kunne ikke få time før i slutten av mnd, det er litt lenge.. Nå skal vi snart på ul igjen, eller det er jo 6 uker til da, men litt snart.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #194 Del Skrevet 1. oktober 2008 Har dere kjøpt madrass til sprinkelseng? Hvor, hvilken, pris? Har ikke kjøpt ennå, men hadde vært greit å få noen tips:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 1. oktober 2008 #195 Del Skrevet 1. oktober 2008 Har dere kjøpt madrass til sprinkelseng? Hvor, hvilken, pris? Har ikke kjøpt ennå, men hadde vært greit å få noen tips:) Bra at jordmorkontrollen gjekk fint! Høyrest rart ut at du må venta så lenge på å få legetime, berre for å få ei sjukemelding. Me har tenkt å kjøpa ei Hensvik sprinkelseng frå Ikea. Du kan sjå bilde av senga på Ikea si nettside. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #196 Del Skrevet 2. oktober 2008 Ok, ble litt skeptisk til formaldehyd i diverse madrasser til babyer. Skal se om jeg finner en som er svanemerket eller noe. Nå skal jeg snart på jobb, siste dagen før ferien: Can't wait!!!!!!! Er så lei av jobb for tiden, føler at jeg sliter meg helt ut, til tross for at jeg ikke har 100% en gang. Litt lei meg for det, men må jo gjøre det som er best... Her er det ganske grått og trist i dag, så været er ikke noe å rope hurra for. Jobber til 15.30 i dag, og etterpå er det rett hjemm å lage middag, som vanlig. Har atore problemer med å klare å finne på middag hver dag- det er en stor utfordring... Hadde forresten bare lagt på meg 2,5 kilo tilsammen, det er jeg veldig fornøyd med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #197 Del Skrevet 2. oktober 2008 HØSTFERIE!! Føler bare for å litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #198 Del Skrevet 3. oktober 2008 Ferie og ferie..Det er vel nå man skal ta igjen alt man ikke rekker når man jobber? Jaja, da går jeg å begynner å flytte alle klærne inn i vår nye garderobe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 3. oktober 2008 #199 Del Skrevet 3. oktober 2008 HØSTFERIE!! Føler bare for å litt. Er det noe som heter det... Har vi ikke her nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #200 Del Skrevet 3. oktober 2008 Har dere ikke høstferie? Du jobber i skolen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå