Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Zzyzx skrev:

Ikke rart i det hele tatt, og veldig enkelt å demonstrere. Alt du trenger er et forstørrelsesglass, en papirbit og litt sol. Forstørrelsesglasset fokuserer lyset til et lite punkt, og det er varmt nok til å antenne f.eks. papir, eller tørt gress. det trenger ikke være et forstørrelsesglass, en glassflaske eller et glasskår kan ha samme effekt. 

Faktisk så er det flere ting i huset også man kan være litt obs på:
https://www.budstikka.no/asker/heggedal/sverre-junker/16-aringens-sminkespeil-holdt-pa-a-sette-fyr-pa-senga/s/5-55-323141
https://www.dagbladet.no/nyheter/denne-sprettballen-lagde-branntillop-pa-terrassen/61179265
https://www.nrk.no/livsstil/brannfellene-mange-ikke-tenker-pa-1.12556611
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WLABKL/blomstervasen-kan-vaere-en-potensiell-brannfelle

Ja, vet det, men det er ikke alle som vet det, derfor skrev jeg at det høres rart ut. Naboen trodde oss ikke først, han mistenkte oss for å ha åpnet ild og alt mulig. Jeg visste heller ikke at det gikk an før det skjedde, men det var nok mer at jeg aldri hadde tenkt over det som en problemstilling. Når man tenker over det er det ikke så rart, nei. :) Skremmende som fy var det uansett og jeg håper aldri jeg opplever det igjen. 

Sminkespeil er skummelt, ja, jeg oppbevarer aldri det ved vinduet. Ikke glass heller for den saks skyld. Blomstervaser har jeg ikke, jeg har katter. :fnise: Ikke blomsterpotter ute heller. 

Endret av Salka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi lærte om det på barneskolen, demonstrert av brannvesenet ved flere anledninger. Synes det er rart at ikke alle vet det, men det var kanskje et større problem den gangen det kun fantes glassflasker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk ville definitivt svart ja på spørsmålet "er jeg rar" i mitt tilfelle, når jeg kan finne på å si ting som at det er deilig når det blir ordentlig mørkt om natten. Er ikke mange dagene siden det var fullt dagslys på denne tiden, nå er det bekmørkt. 😎

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Zzyzx skrev:

Vi lærte om det på barneskolen, demonstrert av brannvesenet ved flere anledninger. Synes det er rart at ikke alle vet det, men det var kanskje et større problem den gangen det kun fantes glassflasker. 

Ja, jeg var sikkert litt dum den gang som ikke visste det, men jeg tror i ettertid det var mer at jeg aldri hadde tenkt over det som en problemstilling. For det er jo ikke rart når man tenker på det, men jeg hadde aldri tenkt tanken at det kunne finnes noe glass som noen hadde mistet/glemt/satt igjen i skogen som kunne blåse ned i Hagen vår og starte gressbrann. Sjansen for at noe sånt skjer er jo liten, men det skjedde altså og jeg er fryktelig glad for at jeg oppdaget det med en gang. 

Vi lærte ikke om det på barneskolen og hadde aldri noen demonstrasjoner om det med brannvesenet. Var nok et større problem da det kun fantes glassflasker, ja. Da jeg gikk på barneskolen hadde plastflaskene begynt å bli vanlige. Rart ikke naboen trodde oss først, han er en eldre mann på 75-80, så i hans ungdom fantes det bare glassflasker, så han burde jo egentlig visst det. 

Endret av Salka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, brainstorm skrev:

Folk ville definitivt svart ja på spørsmålet "er jeg rar" i mitt tilfelle, når jeg kan finne på å si ting som at det er deilig når det blir ordentlig mørkt om natten. Er ikke mange dagene siden det var fullt dagslys på denne tiden, nå er det bekmørkt. 😎

Jeg liker lyset og det å kunne trene hest sent på kvelden og natten, men jeg haaaaaaater varmen, så sånn sett er det deilig at det blir mørkt siden det gjerne blir kjøligere. Utenom natt til idag da når det var 23 grader på det kaldeste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20,4 grader ute nå og forfriskende dusjeregn, helt herlig. Var ute en liten tur nå. Fortsatt 30 inne da, puuuuh. Spådd 23 på det varmeste imorgen og 5 m/s vind, håper det blir sånn og. :) Tirsdag er det spådd 29 igjen, sukk, men jeg skal glede meg stort over en svalere dag. De har skrudd av regnet for imorgen da, kun spådd i natt, men håper det kommer en del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Salka skrev:

Nei, det begynte å brenne i noe blankt glass. Er noe med at når det er varmt og sola treffer glasset på en spesiell måte kan det ta fyr og det gjorde det. 😕Var ihvertfall det jeg fikk beskjed om at hadde skjedd, for vi hadde ikke grillet og ikke brukt fyrstikker eller noen ting, heller ikke hatt noe brannfarlig ute. Tok fyr helt av seg selv og glasset var helt svidd. Jeg visste ikke at det var mulig en gang. Vet ikke hvor glasset kom fra heller, men sikkert noen som har satt det fra seg/glemt det i skogen, så har det kommet et skikkelig vindpust så det har blåst ned i Hagen vår. Max uflaks med andre ord, sånt skulle jo egentlig ikke gått an. Var veldig tørt og varmt da også, men nå er det enda verre.

Jeg er egentlig ikke så redd torden og lyn, men når det er så tørt som nå og jeg ser alle skogbrannene overalt blir jeg engstelig. Det kom bittelitt regn, men ga seg igjen. Ikke noe torden enda. Jeg er ikke redd torden og lyn så lenge været er normalt norsk sommervær og det ikke er knusktørt overalt sånn som det er nå. Så er ikke tordenværet i seg selv jeg er redd, men hva det kan forårsake når det er så tørt som nå. Om det var forståelig. :) Brann er det jeg frykter mest av alt, (jeg er av typen som sjekker at jeg har skrudd av komfyren og tatt ut kontakten på kaffemaskinen, ladere og sånt flere ganger før jeg går ut, har alltid vært sånn, også før gressbrannen) og fy f... så redd jeg ble da jeg satt i sofaen og hørte det knitre i gresset utenfor stuevinduet og så røyken som sto opp. Det kan ikke ha brent lenge, for det var ikke vanskelig å slukke og hadde heldigvis ikke spredt seg eller noe, men fytti rakkern så skremmende det var. Jeg fikk slukket det kjapt, det var jo heldigvis ikke store brannen, men jeg ble skikkelig redd etterpå for hva som kunne skjedd. Så ble nesten enda reddere etterpå enn mens det pågikk. Da var jeg jo full av adrenalin. 

Håper på bøtteregn, ja! Enn så lenge er det bare lummert og helt vindstille. Regn, regn, kom til meg! :regn: 

:klemmer: 

Åååå, kjære Salka :klemmer: Det er så forståelig at du har fått den støkken i deg etter det du opplevde. Tordenværet føles liksom mye tryggere på avstand, men når det nærmer seg og står skikkelig på, så kommer katastrofetankene fortere enn selve lynet. Hva om det slår ned i skogen bak huset og det begynner å brenne, vi må evakuere og mister kanskje huset vårt, hva hvis det slår ned på jordet og brannen sprer seg, eller hvis det slår ned i vårt eget hus og det begynner å brenne.. osv. Det er samme som med deg, at det er konsekvensene jeg er redd for kan inntreffe. Vanligvis er jeg ikke fullt så redd, men nå som det er så knusktørt og Sørlandet nettopp stod i brann i forrige tordenvær med over 100 skogbranner, så blir jeg forferdelig redd og engstelig.

Men den årsaken til gressbrannen hos deg var meget spesiell og uheldig. Den effekten som den sterke sola har på klart glass som ligger uheldig til, er farlig rett og slett. Derfor mååå folk skjerpe seg med å bare kaste fra seg glassflasker rundt omkring, men folk tenker ikke på at sånne ting kan skje, tror jeg. Det var bare så uendelig godt at du var tilstede og fikk stoppet det før det kunne blitt katastrofe. Maks uflaks, men samtidig hell i uhell. Instinktet ditt slo iallfall raskt inn og det er bra! Det er først etterpå man kjenner hvor redd man egentlig var. Det er det som er med overlevelses-instinktet vårt, at vi blir i stand til "kamp" i øyeblikket det gjelder og kjenner på frykten først etterpå. 

Har det kommet noe regn eller tordenvær hos deg nå? Vi slapp heldigvis unna det verste tordenværet, det bøttet ned med regn litt men det gikk raskt over.. vi trenger mer, mer, mer :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moondance skrev:

Åååå, kjære Salka :klemmer: Det er så forståelig at du har fått den støkken i deg etter det du opplevde. Tordenværet føles liksom mye tryggere på avstand, men når det nærmer seg og står skikkelig på, så kommer katastrofetankene fortere enn selve lynet. Hva om det slår ned i skogen bak huset og det begynner å brenne, vi må evakuere og mister kanskje huset vårt, hva hvis det slår ned på jordet og brannen sprer seg, eller hvis det slår ned i vårt eget hus og det begynner å brenne.. osv. Det er samme som med deg, at det er konsekvensene jeg er redd for kan inntreffe. Vanligvis er jeg ikke fullt så redd, men nå som det er så knusktørt og Sørlandet nettopp stod i brann i forrige tordenvær med over 100 skogbranner, så blir jeg forferdelig redd og engstelig.

Men den årsaken til gressbrannen hos deg var meget spesiell og uheldig. Den effekten som den sterke sola har på klart glass som ligger uheldig til, er farlig rett og slett. Derfor mååå folk skjerpe seg med å bare kaste fra seg glassflasker rundt omkring, men folk tenker ikke på at sånne ting kan skje, tror jeg. Det var bare så uendelig godt at du var tilstede og fikk stoppet det før det kunne blitt katastrofe. Maks uflaks, men samtidig hell i uhell. Instinktet ditt slo iallfall raskt inn og det er bra! Det er først etterpå man kjenner hvor redd man egentlig var. Det er det som er med overlevelses-instinktet vårt, at vi blir i stand til "kamp" i øyeblikket det gjelder og kjenner på frykten først etterpå. 

Har det kommet noe regn eller tordenvær hos deg nå? Vi slapp heldigvis unna det verste tordenværet, det bøttet ned med regn litt men det gikk raskt over.. vi trenger mer, mer, mer :(

Tusen takk :klemmer: ja, fytti katta altså, det var skremmende og jeg er så glad jeg oppdaget det og reagerte så raskt.

Ja, på trygg avstand og når det ikke er så tørt er det greit, men ekkelt når det nærmer seg og jeg er også redd for lynnedslag og brann i skogen rett bak huset og at det skal spre seg og ta huset og stallen. Bare huset vårt som er så nært skogen. Jeg kjenner meg så igjen de tankene, er akkurat sånn jeg og tenker og jeg blir livredd av å se alle skogbrannene på TV og i nettavisene. Helt grusomt og jeg håper virkelig det kommer nok regn fremover til at skogbrannfaren minker. Jeg skjønner ikke at folk kan nyte og like denne ekstremvarmen og tørken når der brenner overalt. Og de idiotene i Birkenes (mener jeg å huske det var) da som hadde fyrt opp bål og forårsaket brannen. Hva tenker sånne folk med? 

Ja, helt sykt at glass kan blåse ned fra skogen og lage gressbrann i Hagen. Det skulle jo egentlig ikke vært mulig å ha sånn uflaks. Veldig viktig at folk tar med seg glass og ikke bare slenger det fra seg i naturen, ja. Men var skikkelig hell i uhell, ja, for hadde det tatt fyr i skogen hadde jeg jo neppe oppdaget det før det brant skikkelig og kanskje tok med seg huset og alt. Ja, jeg tror aldri jeg har handlet så raskt før og jeg var egentlig ikke redd da jeg slukket, for da var jeg så fokusert på det jeg skulle gjøre. Etterpå derimot var jeg livredd og skjelven. Selv om gressbrannen var liten og enkel å slukke. 

Ja, kom en skur med styrtregn og regner rolig jevnt og trutt nå. Håper det fortsetter. Hørt noe torden langt unna og sett ett lyn, ellers ingenting. Håper Tor og hammeren hans holder seg langt unna. :) Ligger i senga og hører på regnet nå, musikk i mine ører. ❤️ Godt dere slapp unna det verste tordenværet og håper dere får masse mer regn. :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag steker solen igjen. Hagen er knusktørr, kunne aldri sett på den at det regnet noen stakkars minutter i går. Denne sommeren har jamen vært litt av en markering av 10-årsjubileet for denne tråden. Men nå er august rett rundt hjørnet. Er det lov å håpe at høsten kommer like brått som sommeren gjorde i år? Trivelig i tråden her, men jeg ser gjerne at den går i vinterdvale asap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plaskregnet i 4 minutter i natt og lynet og tordnet, før det ga seg. Vi trenger MYE MER REGN!!! :rope: Da det var ferdig så tenkte jeg, var det alt?! 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bare" 23 grader her idag, noe som er greit så lenge det ikke er lummert, men veldig lummert idag, så føles myyyye varmere. Yr har så klart skrudd makstemperaturen opp til 25 og vinden ned, sukk. :sukk: Og tirsdag er det spådd 30 grader igjen. Jeg er så lei. Denne varmen er en lidelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager igjen av juli. Det pøste ned i går kveld og i hele natt, og nå skyer det over igjen. Litt kjøligere, men fytti grisen så lummert! Vifta går kontinuerlig. Når denne drittmåneden er over har jeg en overraskelse til alle dere i tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AmandaVI said:

2 dager igjen av juli. Det pøste ned i går kveld og i hele natt, og nå skyer det over igjen. Litt kjøligere, men fytti grisen så lummert! Vifta går kontinuerlig. Når denne drittmåneden er over har jeg en overraskelse til alle dere i tråden :)

Spanderer du gratis aircondition på alle? Inviterer til felles samling på Grønland? Faller den første snøen på onsdag? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser ALT jeg har for at august blir mye bedre. Hele juli har vært helt jævlig og takk gud for at juli er over til tirsdag. Nå er det bare å komne seg igjennom august folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Salka skrev:

Tusen takk :klemmer: ja, fytti katta altså, det var skremmende og jeg er så glad jeg oppdaget det og reagerte så raskt.

Ja, på trygg avstand og når det ikke er så tørt er det greit, men ekkelt når det nærmer seg og jeg er også redd for lynnedslag og brann i skogen rett bak huset og at det skal spre seg og ta huset og stallen. Bare huset vårt som er så nært skogen. Jeg kjenner meg så igjen de tankene, er akkurat sånn jeg og tenker og jeg blir livredd av å se alle skogbrannene på TV og i nettavisene. Helt grusomt og jeg håper virkelig det kommer nok regn fremover til at skogbrannfaren minker. Jeg skjønner ikke at folk kan nyte og like denne ekstremvarmen og tørken når der brenner overalt. Og de idiotene i Birkenes (mener jeg å huske det var) da som hadde fyrt opp bål og forårsaket brannen. Hva tenker sånne folk med? 

Ja, helt sykt at glass kan blåse ned fra skogen og lage gressbrann i Hagen. Det skulle jo egentlig ikke vært mulig å ha sånn uflaks. Veldig viktig at folk tar med seg glass og ikke bare slenger det fra seg i naturen, ja. Men var skikkelig hell i uhell, ja, for hadde det tatt fyr i skogen hadde jeg jo neppe oppdaget det før det brant skikkelig og kanskje tok med seg huset og alt. Ja, jeg tror aldri jeg har handlet så raskt før og jeg var egentlig ikke redd da jeg slukket, for da var jeg så fokusert på det jeg skulle gjøre. Etterpå derimot var jeg livredd og skjelven. Selv om gressbrannen var liten og enkel å slukke. 

Ja, kom en skur med styrtregn og regner rolig jevnt og trutt nå. Håper det fortsetter. Hørt noe torden langt unna og sett ett lyn, ellers ingenting. Håper Tor og hammeren hans holder seg langt unna. :) Ligger i senga og hører på regnet nå, musikk i mine ører. ❤️ Godt dere slapp unna det verste tordenværet og håper dere får masse mer regn. :klem1:

Ja, er nettopp det, at tordenværet er så utrolig farlig nå som det er så tørt ute. Jeg har aldri vært så redd før som denne sommeren her. Hadde det bare vært fuktig nok i bakken og vi hadde hatt en normal, norsk sommer med jevnlig regnvær i forkant av tordenværene, så hadde jeg ikke vært så redd. Gresset på plenen er helt gult og knusktørt, det knaser når man går på det. :( Nei, det MÅ bare ikke lyne nå! Ikke før regnet har gjort jobben sin i skog og mark. 

Selv om det ikke er lett å tenke sånn, så var det egentlig vanvittig flaks at den glassbiten havnet på deres plen slik at du fikk oppdaget det. Ikke misforstå, jeg unner seg selvsagt ikke den frykten du har gått rundt med i ettertid. Jeg mener at konsekvensene kunne blitt fatale om det hadde tatt fyr i skogen bak huset deres i stedet. Så med sånne hendelser som det, begynner jeg noen ganger og tro at det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi vet om. Akkurat som om det var en mening med at du skulle oppdage det. 

Det var så koselig i natt å høre regnet her også, åååå, for en musikk ❤ det var nesten merkelig å se verandaen klissvåt av regn av alle ting! 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, Moondance skrev:

Ja, er nettopp det, at tordenværet er så utrolig farlig nå som det er så tørt ute. Jeg har aldri vært så redd før som denne sommeren her. Hadde det bare vært fuktig nok i bakken og vi hadde hatt en normal, norsk sommer med jevnlig regnvær i forkant av tordenværene, så hadde jeg ikke vært så redd. Gresset på plenen er helt gult og knusktørt, det knaser når man går på det. :( Nei, det MÅ bare ikke lyne nå! Ikke før regnet har gjort jobben sin i skog og mark. 

Selv om det ikke er lett å tenke sånn, så var det egentlig vanvittig flaks at den glassbiten havnet på deres plen slik at du fikk oppdaget det. Ikke misforstå, jeg unner seg selvsagt ikke den frykten du har gått rundt med i ettertid. Jeg mener at konsekvensene kunne blitt fatale om det hadde tatt fyr i skogen bak huset deres i stedet. Så med sånne hendelser som det, begynner jeg noen ganger og tro at det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi vet om. Akkurat som om det var en mening med at du skulle oppdage det. 

Det var så koselig i natt å høre regnet her også, åååå, for en musikk ❤ det var nesten merkelig å se verandaen klissvåt av regn av alle ting! 😅

Vil ikke ha noe lyn, nei. :) Helt enig og man blir jo ekstra skremt av å se alle skogbrannene overalt og. Får håpe på en normal norsk sommer neste år med nok regn så slåttene blir gode og skogbrannfaren mindre. 

Ja, var rett og slett griseflaks. Jeg er ikke troende, men er nesten så man skulle tro jeg hadde englevakt da. Jeg er utrolig glad det gikk så bra og at jeg slapp med skrekken. 

Ja, helt herlig. :hjerte: Jeg skal aldri mer klage på regn. Rart å se verandaen klissvåt, ja og jeg håper dette regnet hjelper litt på gresset selv om det skal regne i to uker i strekk før det hjelper på jorder og sånt. Lummert ute nå, men håper Þór og hammeren hans holder seg unna. Ikke spådd noe torden, ihvertfall. :) Men dårlig gjort av yr å skru opp gradene, altså. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Salka skrev:

Vil ikke ha noe lyn, nei. :) Helt enig og man blir jo ekstra skremt av å se alle skogbrannene overalt og. Får håpe på en normal norsk sommer neste år med nok regn så slåttene blir gode og skogbrannfaren mindre. 

Ja, var rett og slett griseflaks. Jeg er ikke troende, men er nesten så man skulle tro jeg hadde englevakt da. Jeg er utrolig glad det gikk så bra og at jeg slapp med skrekken. 

Ja, helt herlig. :hjerte: Jeg skal aldri mer klage på regn. Rart å se verandaen klissvåt, ja og jeg håper dette regnet hjelper litt på gresset selv om det skal regne i to uker i strekk før det hjelper på jorder og sånt. Lummert ute nå, men håper Þór og hammeren hans holder seg unna. Ikke spådd noe torden, ihvertfall. :) Men dårlig gjort av yr å skru opp gradene, altså. 😅

❤ :klemmer:

Jeg ser ikke på meg selv heller som troende, men når uforklarlige ting skjer og litt det som du opplevde, så begynner jeg å lure på hva mer som finnes der ute som vi mennesker ikke vet.

Det er iallfall herlig å se på gradestokken at den viser 22 i skyggen nå, det blåser litt kjølig og lufta er så god å puste i! Ser på yr at de faktisk melder 23 grader og sol/sky hele uka her, men først regn i morgen og tirsdag 😍😍 Måtte det bare vare, og ikke minst at værmeldinga stemmer!! Og måtte tordenværet holde seg LANGT unna, ja! Varmt hos deg i dag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Moondance skrev:

❤ :klemmer:

Jeg ser ikke på meg selv heller som troende, men når uforklarlige ting skjer og litt det som du opplevde, så begynner jeg å lure på hva mer som finnes der ute som vi mennesker ikke vet.

Det er iallfall herlig å se på gradestokken at den viser 22 i skyggen nå, det blåser litt kjølig og lufta er så god å puste i! Ser på yr at de faktisk melder 23 grader og sol/sky hele uka her, men først regn i morgen og tirsdag 😍😍 Måtte det bare vare, og ikke minst at værmeldinga stemmer!! Og måtte tordenværet holde seg LANGT unna, ja! Varmt hos deg i dag?

Takk ♥️ :klemmer:

Jeg liker å tenke på at min avdøde favorittkatt som er gravlagt i Hagen kanskje passet på meg.♥️ Syns det er en fin tanke.

Endelig begynt å blåse litt her og nå. 😍 Var fryktelig lummert i sted. 25 grader nå, men går greit så lenge det blåser selv om det er litt i varmeste laget. 

Ååååh, heldig, håper det blir sånn! 😍 Her er det spådd varmt og full sol hele uka. 30 grader igjen på tirsdag, 27 imorgen og lite vind. Sukk. Håper det snur og blir 5-6 m/s og litt mer regn. :regn: Og ikke mer enn 23 grader, takk. Kom ikke nok regn igår altså, men er likevel glad det ikke kom 80 mm, da hadde grusveien vår blitt ødelagt. 

Endret av Salka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Salka skrev:

Takk ♥️ :klemmer:

Jeg liker å tenke på at min avdøde favorittkatt som er gravlagt i Hagen kanskje hjalp meg.♥️ Syns det er en fin tanke.

Endelig begynt å blåse litt her og nå. 😍 Var fryktelig lummert i sted. 25 grader nå, men går greit så lenge det blåser selv om det er litt i varmeste laget. 

Ååååh, heldig, håper det blir sånn! 😍 Her er det spådd varmt og full sol hele uka. 30 grader igjen på tirsdag, 27 imorgen og lite vind. Sukk. Håper det snur og blir 5-6 m/s og litt mer regn. :regn: Og ikke mer enn 23 grader, takk. Kom ikke nok regn igår altså, men er likevel glad det ikke kom 80 mm, da hadde grusveien vår blitt ødelagt. 

Åååå, nå ble jeg rørt i mammakatte-hjertet 😭❤ Det var en fin tanke, man skal ikke se bort fra at katten din sendte krefter ut i den hendelsen. ❤

Det er veldig rart at det nesten ikke har regnet på 2 måneder og plutselig melder de opptil 80 mm på én gang, det er jo helt utrolig! Godt at ikke det ble såpass kraftig siden dere har grusvei, det kunne gått ganske galt 😐 

Får håpe yr tar grundig feil og at det blir levelige temperaturer hos deg også med masse regn i jevnlige byger :regn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...