Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nå har tempen sunket ned til 20.5 grader ute, jippi :yvonne: Satser på at dette er siste dagen på lenge med helvetesvarme og -vær. Stakkars de gamle og svake, de har hatt det forferdelig i det siste. Håper de også kan få det litt bedre nå, hvis det regnværet slår til i morgen og temperaturen synker fremover. 

Endret av Moondance
Tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så møkk lei temperaturer i øverste sjiktet av 20-tallet og oppover nå. Idag var det faen meg 38 grader ute på verandaen, under markisa! Får ikke gjort en dritt. Huset ser bomba ut, gidder ikke rydde, de firbeinte i heimen må passes på hele tiden for å unngå at de blir overoppheta, kan ikke ha med bikkjene rundt omkring på dagtid. Har massakrert 200 veps i løpet av de siste ukene også. Jævlig irriterende skapninger som svirrer rundt med høyt aktivitetsnivå jo mer sola steiker. Møkk lei folk som bader.

Yr melder temperaturer innen normalområdet for sommeren neste uke, men, klok av skade; TROR DET IKKE FØR JEG FÅR SE DET SJÆL. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er litt over 04 og jeg får ikke sove. Det er fortsatt 26 grader inne på soverommet. Vinduene står oppe, vifta går.

Kl 19 i går kveld var det 30 grader her inne, og 31 grader utenfor i skyggen. Horribelt. Har ikke orket å gjøre noe i hele dag.

Nå håper jeg at regnværet, lyn og torden kommer.. og at det blir mer levelig til uka 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.... Det er meldt regn og torden senere i dag. Foreløpig er det sol på skyfri himmel. Måtte skyene ta over og himmelens sluser åpne seg snart! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, parmanoia skrev:

Ja.... Det er meldt regn og torden senere i dag. Foreløpig er det sol på skyfri himmel. Måtte skyene ta over og himmelens sluser åpne seg snart! 

Her og, men er merket rødt, så tror ikke noe på det før jeg ser det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 grader allerede og ekstremt lummert. Ikke tegn til regn. Forundrer meg ikke om det ikke kommer en dråpe, men blir veldig glad om det kommer mer enn tre dråper. :) Syns de spår feil hele tiden. Igår lovet de perfekte forhold for måneformørkelsen og lovet at skyer ikke skulle være noe problem, det skulle bli sjeldent flotte forhold. Vel, skyene ble så stort problem at vi ikke så noenting. Skjønner at de ikke kan spå 100% riktig hele tiden altså, men de klarer jo ikke spå riktig en halvtime frem i tid en gang. Derfor sier jeg spå og ikke melde vær selv om jeg vet at det heter å melde. :fnise: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, LeilaS skrev:

Her og, men er merket rødt, så tror ikke noe på det før jeg ser det

Nei, ikke jeg heller. Det kom noen få dråper i natt. Det var så lite at det var mest som en hån. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er regnet i Oslo avlyst nå? 😢 Helvetes Yr.no, de skulle hatt juling alle de som jobber der. Hva tenker de på? Å lokke oss med regn, og så bare ta det fra oss igjen? De må for f slutte å si at det skal regne når de innerst inne vet at de ikke kommer til å skje! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Purple Basil skrev:

Er regnet i Oslo avlyst nå? 😢 Helvetes Yr.no, de skulle hatt juling alle de som jobber der. Hva tenker de på? Å lokke oss med regn, og så bare ta det fra oss igjen? De må for f slutte å si at det skal regne når de innerst inne vet at de ikke kommer til å skje! 

Jeg tror ikke det gjør det med vilje, altså. :) Men skjønner du er frustrert!

Her har det skyet til og det regner bittelitt. Håper det er begynnelsen på noe større! 🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, parmanoia skrev:

Jeg tror ikke det gjør det med vilje, altså. :) Men skjønner du er frustrert!

Her har det skyet til og det regner bittelitt. Håper det er begynnelsen på noe større! 🙏

Ja, det er ille når man blir rasende av at værvarselet endrer seg. Denne varmen gjør meg gal. Jeg hadde gledet meg sånn til at det skulle regne hele helgen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Purple Basil skrev:

Ja, det er ille når man blir rasende av at værvarselet endrer seg. Denne varmen gjør meg gal. Jeg hadde gledet meg sånn til at det skulle regne hele helgen. 

Samme her. Hadde gledet meg sånn til jevnt og trutt med regn hele helgen. Ble skikkelig lei meg da det ble avlyst og ble til bygevær i stedet. 0-20 mm hele helgen. Forundrer meg ikke om det ikke kommer en dråpe. 

DET REGNER! DET REGNER! :hoppendeglad: :regn:  Begynte mens jeg skrev innlegget, så kastet fra meg paden og løp ut på terrassen for å kjenne på de edle dråper! Håper det fortsetter og ikke bare slutter med en gang. Regn er jo snart like sjeldent som totale måneformørkelser. :hoho: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom det en skur her også, og jeg hørte faktisk folk juble utenfor huset. Er opinionen snudd i vår favør? Eller kan vi snart vente på klagesangen om at det har regnet hele sommeren. Og der kom sola tilbake, forøvrig...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke noe regn her, men melder litt til natten, men ikke sikkert det blir noe av da :dry: Vi trenger masse regn etter denne tørken. Ser mørkt ut mtp årets årlige sopptur :(

Endret av smalls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Salka skrev:

Samme her. Hadde gledet meg sånn til jevnt og trutt med regn hele helgen. Ble skikkelig lei meg da det ble avlyst og ble til bygevær i stedet. 0-20 mm hele helgen. Forundrer meg ikke om det ikke kommer en dråpe. 

DET REGNER! DET REGNER! :hoppendeglad: :regn:  Begynte mens jeg skrev innlegget, så kastet fra meg paden og løp ut på terrassen for å kjenne på de edle dråper! Håper det fortsetter og ikke bare slutter med en gang. Regn er jo snart like sjeldent som totale måneformørkelser. :hoho: 

Ja, nå kom det faktisk noe regn. Jeg passet på å stå ute i regnværet mens naboene mine løp inn 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens steikvarme sol har gått over til grått og fint vær. Om jeg ikke skriver så mye her inne så har det sin grunn:
jeg krysser ALT jeg har to av og håper inderlig at regnet finner meg verdig et langt besøk. 🤞🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...