Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Moondance skrev:

Åååå, nå ble jeg rørt i mammakatte-hjertet 😭❤ Det var en fin tanke, man skal ikke se bort fra at katten din sendte krefter ut i den hendelsen. ❤

Det er veldig rart at det nesten ikke har regnet på 2 måneder og plutselig melder de opptil 80 mm på én gang, det er jo helt utrolig! Godt at ikke det ble såpass kraftig siden dere har grusvei, det kunne gått ganske galt 😐 

Får håpe yr tar grundig feil og at det blir levelige temperaturer hos deg også med masse regn i jevnlige byger :regn:

Ja, jeg liker den tanken, for han var bare min og jeg savner han sånn.♥️😢

Ja, snodige greier, altså. Hva med en mellomting, liksom. Godt det bare kom sånn 10 mm om jeg skal gjette, men kunne godt regnet jevnt og trutt i hele dag også syns jeg. :)

Tusen takk, håper jeg også. Får lære meg å danse regndans, hehe. :regn: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Salka skrev:

Ja, jeg liker den tanken, for han var bare min og jeg savner han sånn.♥️😢

Ja, snodige greier, altså. Hva med en mellomting, liksom. Godt det bare kom sånn 10 mm om jeg skal gjette, men kunne godt regnet jevnt og trutt i hele dag også syns jeg. :)

Tusen takk, håper jeg også. Får lære meg å danse regndans, hehe. :regn: 

Jeg forstår godt at du savner han 😥❤ Katten blir noe eget, det er ikke bare en katt. Det er som en god venn som man mister og aldri får tilbake igjen. Det blir tomt, trist og helt annerledes når de ikke er hos oss lengre.

Det er ganske utrolig det været vi har her i Norge, det finnes nesten ikke noe mellomting. De forrige somrene har regnet bort, mens i år har alt tørket ut og ødelagt for mange, på mange måter :klo: Uff, nei, vi får håpe at det snur og blir mer normalt igjen nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moondance skrev:

Jeg forstår godt at du savner han 😥❤ Katten blir noe eget, det er ikke bare en katt. Det er som en god venn som man mister og aldri får tilbake igjen. Det blir tomt, trist og helt annerledes når de ikke er hos oss lengre.

Det er ganske utrolig det været vi har her i Norge, det finnes nesten ikke noe mellomting. De forrige somrene har regnet bort, mens i år har alt tørket ut og ødelagt for mange, på mange måter :klo: Uff, nei, vi får håpe at det snur og blir mer normalt igjen nå!

Tusen takk. Ja, helt grusomt. Den katten var så utrolig spesiell også og bare min. 😢❤️

Ja, helt merkelig. Enten regner alt bort eller så er det to måneders tropevarme nesten uten regn. Har vært mange-og tredve dager med over 30 grader i sommer. :/ Syns værgudene har vært slemme i det siste, altså. Håper på en lunken august! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yr meldte overskyet u dag,, men er full sol! :roll: De klarer nesten aldri melde riktig. Ser det blir litt regn til tirsdag, men tviler på det. Er merket rødt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest middagshøyden
2 minutter siden, Snuppah00 skrev:

Yr meldte overskyet u dag,, men er full sol! :roll: De klarer nesten aldri melde riktig. Ser det blir litt regn til tirsdag, men tviler på det. Er merket rødt. 

Det skjer visst aldri. Var meldt torden, kraftig regn og et temperaturfall på 15 grader her i dag, men ingenting. Bare sol og varmt. Heldigvis noen skyer, men ikke noe regn.Til onsdag skal temperaturen endelig ned noen hakk, men det tror jeg ikke før jeg ser det, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Salka skrev:

Tusen takk. Ja, helt grusomt. Den katten var så utrolig spesiell også og bare min. 😢❤️

Ja, helt merkelig. Enten regner alt bort eller så er det to måneders tropevarme nesten uten regn. Har vært mange-og tredve dager med over 30 grader i sommer. 😕Syns værgudene har vært slemme i det siste, altså. Håper på en lunken august! :) 

Det er virkelig veldig vondt når man mister et spesielt kjæledyr. 😥❤ De blir som et lite barn for oss. En god, ekte venn som har vært med oss på en reise gjennom livet. Er det lenge siden han døde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Moondance skrev:

Det er virkelig veldig vondt når man mister et spesielt kjæledyr. 😥❤ De blir som et lite barn for oss. En god, ekte venn som har vært med oss på en reise gjennom livet. Er det lenge siden han døde?

Ja, er akkurat det, de blir som barna våre. 😢 ♥️ finnes ikke noe vondere enn å miste dem. Er ganske lenge siden, ja (litt over et år), men er like vondt enda. Kan ta mer på pm, eventuelt for å ikke spore av tråden. :) Du virker veldig hyggelig. :) 

30 grader ute nå og nesten ingen vind. Jeg greier ikke mer. :sukk: Yr lovet Max 23 grader først, men har økt gradene hele tiden. Vi er riktignok på den varmeste tiden på døgnet nå, men likevel. Og tanken på at det skal bli like varmt som det var igjen er uutholdelig. Jeg har alltid slitt i varmen, men i år har det vært ekstra ille. Har aldri opplevd en så intens og langvarig varme før. Det er synd å gå rundt å vente på at sommeren skal være over, jeg liker den jo egentlig så lenge det er variabelt vær, nok regn og temperaturer på rundt 20 grader. Akkurat nå gleder jeg meg bare til vinter og snø. Jeg savner faktisk å fryse, hehe. Lettere å fryse enn å være for varm, da er det jo bare å kle på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Salka skrev:

Ja, er akkurat det, de blir som barna våre. 😢 ♥️ finnes ikke noe vondere enn å miste dem. Er ganske lenge siden, ja (litt over et år), men er like vondt enda. Kan ta mer på pm, eventuelt for å ikke spore av tråden. :) Du virker veldig hyggelig. :) 

30 grader ute nå og nesten ingen vind. Jeg greier ikke mer. :sukk: Yr lovet Max 23 grader først, men har økt gradene hele tiden. Vi er riktignok på den varmeste tiden på døgnet nå, men likevel. Og tanken på at det skal bli like varmt som det var igjen er uutholdelig. Jeg har alltid slitt i varmen, men i år har det vært ekstra ille. Har aldri opplevd en så intens og langvarig varme før. Det er synd å gå rundt å vente på at sommeren skal være over, jeg liker den jo egentlig så lenge det er variabelt vær, nok regn og temperaturer på rundt 20 grader. Akkurat nå gleder jeg meg bare til vinter og snø. Jeg savner faktisk å fryse, hehe. Lettere å fryse enn å være for varm, da er det jo bare å kle på seg.

Svarer mer på pm, ble litt avsporing ja.. 🙈

Helt enig angående været! Jeg har ikke sjekket værmeldingen på over en uke og pleier å gå innom flere ganger daglig å sjekke. Blir nedstemt av å lese 29 stekende grader hver eneste dag så langt de viser. Men nå snur det kanskje her, men tror det ikke før jeg ser det! Egentlig er det sjeldent yr har rett, de har hatt flaks den siste måneden, men ikke ellers. Så det er lov å håpe på at de tar feil! Nå nærmer august seg med stormskritt, så sannsynligheten for kjøligere og mer variabelt vær er mye større nå. Hold ut litt til! Sender over en støtte-klem, både for pusen din og for denne elendige værtypen som tærer på kropp og sjel. :klem:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Moondance skrev:

Svarer mer på pm, ble litt avsporing ja.. 🙈

Helt enig angående været! Jeg har ikke sjekket værmeldingen på over en uke og pleier å gå innom flere ganger daglig å sjekke. Blir nedstemt av å lese 29 stekende grader hver eneste dag så langt de viser. Men nå snur det kanskje her, men tror det ikke før jeg ser det! Egentlig er det sjeldent yr har rett, de har hatt flaks den siste måneden, men ikke ellers. Så det er lov å håpe på at de tar feil! Nå nærmer august seg med stormskritt, så sannsynligheten for kjøligere og mer variabelt vær er mye større nå. Hold ut litt til! Sender over en støtte-klem, både for pusen din og for denne elendige værtypen som tærer på kropp og sjel. :klem:

Hehe, ja. :) 

Er så godt at vi er flere i samme båt. Er så irriterende at det skal være så tabu å ikke like stekende varme, mens å klage på vinteren er helt greit. Hehe, jeg sjekker yr ca hundre ganger daglig jeg. :fnise: Blir nedstemt av mange grader hver dag jeg også og det blir jo alltid varmere enn de spår. Håper på kjøligere og mer variabelt vær igjen nå, ja. :) Hold ut dette møkkaværet du også, om en måneds tid er det høst og da håper jeg det blir høst også, at ikke vi blir snytt for høsten også, sånn som vi ble med våren. :) 

Tuuuusen takk! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Salka skrev:

Hehe, ja. :) 

Er så godt at vi er flere i samme båt. Er så irriterende at det skal være så tabu å ikke like stekende varme, mens å klage på vinteren er helt greit. Hehe, jeg sjekker yr ca hundre ganger daglig jeg. :fnise: Blir nedstemt av mange grader hver dag jeg også og det blir jo alltid varmere enn de spår. Håper på kjøligere og mer variabelt vær igjen nå, ja. :) Hold ut dette møkkaværet du også, om en måneds tid er det høst og da håper jeg det blir høst også, at ikke vi blir snytt for høsten også, sånn som vi ble med våren. :) 

Tuuuusen takk! :klem: 

Enig, det er skikkelig tabu og klage på varme! Jeg har noen ganske høylytte diskusjoner med broren min for tiden, han er den typen som trives i 30-40 grader og setter seg midt i solveggen, til og med i sydligere strøk!! Jeg sa at jeg ikke orker mer av denne varmen og at vi må ha masse regn nå, så svarte han "skam deg, vi må ha 1 dag med regn og så 30 grader igjen og godt og varmt!" da ble det høylytt i huset 🙈 I dag har det vært en skikkelig god dag her, en del skyer, kjølig vind og 21-22 grader 😍 deilig å puste frisk luft nå! Måtte det bare vare og ta turen bort til deg også, + masse masse regn :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Moondance skrev:

Enig, det er skikkelig tabu og klage på varme! Jeg har noen ganske høylytte diskusjoner med broren min for tiden, han er den typen som trives i 30-40 grader og setter seg midt i solveggen, til og med i sydligere strøk!! Jeg sa at jeg ikke orker mer av denne varmen og at vi må ha masse regn nå, så svarte han "skam deg, vi må ha 1 dag med regn og så 30 grader igjen og godt og varmt!" da ble det høylytt i huset 🙈 I dag har det vært en skikkelig god dag her, en del skyer, kjølig vind og 21-22 grader 😍 deilig å puste frisk luft nå! Måtte det bare vare og ta turen bort til deg også, + masse masse regn :klem:

Ja, og det irriterer meg. Folk syter og klager hele vinteren mens jeg syns årets vinter var en drømmevinter. Jeg elsker vinter og snø. Er så teit at disse varmetilbederne ikke forstår at folk reagerer individuelt og at ikke alle liker eller tåler varme. Ikke alle som er sånn da, men veldig mange. Haha, kan tenke meg det ble høylytt i huset da, ja. :fnise: Bare fortell han hvor David kjøpte ølet! :hoho: 

Åh, høres deilig ut, send litt hit også. :) Spådd 22 grader og 4 m/s etter 20 ser jeg, jeg tror det ikke før jeg får se det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser på langtidsvarselet, så virker det som denne tropevarmen er over 😁 Melder ikke over 24 grader og 17 på det minste. Det kan jeg leve med :) MEN for håpe ikke Yr ombestemmer seg og skrur opp gradene til 30 da 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, vi var så utrolig varme selv med Air Con hjemme. Så støvsugde mannen min den, og hei sann, det ble iskaldt igjen. Nå sover vi igjen.

 

giphy.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spådd 25 grader hos meg idag på det varmeste, det er helt greit selv om det kunne vært et par grader kjøligere. Men jeg er glad for alle dager under 27 grader nå, altså. :) Imorgen, derimot er det spådd 31 grader igjen og 18 grader på det kaldeste i natt, hmrf. Da jeg var ute en liten tur i natt kl 01 var det bare 11 grader og det var så herlig. Friskt og godt. Sov bedre i natt enn på lenge også. Håper på flere kjølige netter fremover og at den tropevarmen snart er over. Hadde vært så deilig med en august med 20-22 grader, litt sval vind og kjølige netter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det regner, det regner!! :yvonne: 18 grader ute og jeg fryser faktisk litt her jeg sitter i skjørt og t-skjorte! For en følelse, og for et syn!! Wiiii! :mynona:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Moondance skrev:

Det regner, det regner!! :yvonne: 18 grader ute og jeg fryser faktisk litt her jeg sitter i skjørt og t-skjorte! For en følelse, og for et syn!! Wiiii! :mynona:

Bare å nyyte utsikten da.

giphy.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Moondance skrev:

Det regner, det regner!! :yvonne: 18 grader ute og jeg fryser faktisk litt her jeg sitter i skjørt og t-skjorte! For en følelse, og for et syn!! Wiiii! :mynona:

Åh, heldig! :mynona: Send litt hit også da! :danse: Her er det 28 grader og overskyet, yr spådde 25 på det meste i ettermiddag, hmrf. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Salka skrev:

Åh, heldig! :mynona: Send litt hit også da! :danse: Her er det 28 grader og overskyet, yr spådde 25 på det meste i ettermiddag, hmrf. 

Grr, jeg blir irritert og frustrert på dine vegne! Skal gjøre alt jeg kan for å blåse over et heftig regnvær og kjøligere temp :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Moondance skrev:

Grr, jeg blir irritert og frustrert på dine vegne! Skal gjøre alt jeg kan for å blåse over et heftig regnvær og kjøligere temp :nigo:

Hihi, tusen takk! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest middagshøyden

I morgen kommer den absolutt verste dagen så langt her, ser det ut til. 33 grader og skyfritt. Men så skal det visst gradvis gå nedover. Mot slutten av uka/utover i neste uke meldes det ned i 16 grader. På dagtid! Jeg HÅPER det stemmer.

Så nå er det bare å holde ut morgendagen og to rekord-tropenetter, så skal det endelig være over. Snedig hvor relativt alt er. Onsdag meldes det bare 23 grader. Det er ingenting det, mot hvordan det har vært her i det siste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...