Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Snuppah00 skrev:

Kan jeg spørre hvor du bor hen? Varmen har visst ikke gitt seg helt hos deg enda, men får håpe det blir bedre fremover  🙂

Bor noen mil utenfor Oslo, i nabofylket. Ikke gitt seg helt, nei, men skal man tro langtidsvarselet er dette siste krampetrekning av varmehelvetet. Virkelig på tide etter over 40 dager med 30+ grader og over 60 med over 25! :hoppendeglad: Endelig er høsten på vei! Denne sommeren har vært helt ulidelig lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det visstnok et voldsomt uvær på østlandet. Det rare er at jeg bare ser det på tv, mens vinduet mitt sier noe helt annet. Ja, det blåser litt, men hvor er regnet? Og hva gjør solen der oppe? Jeg har store planer om å få innetemperaturen under 25 grader i løpet av helgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår heller ikke. Det blåser en del og er steikvarmt. :(  De lovet noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg blåser det storm. Bjørketrærne ligger nesten vannrett og vinden uler kraftig i veggene. Var i postkassa i sted og vinden tok så tak i rumpa mi at det føltes som noe stort og tungt dyttet meg fremover. :fnise: Har vært uten strøm i mange timer. Kom tilbake nå. Er visst massevis av trær som har veltet og mange ødeleggelser rundt om her. Men ikke på vår tomt. *bankibordet* Men sola steker samtidig og himmelen er blå. Så er jo på en måte uvær pga vinden, men ikke noe regn. Kom en heftig skur i natt da, men dett var dett også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er heten borte! :hjerte: Det har ikke vært over tjue grader på ei uke, solen går ned før åtte og det er mørkt om kvelden igjen. Og endelig har luften det lille, skarpe draget. Har dratt det inn i store mengder i hele dag. Sommeren går mot slutten ❤️

Endret av AmandaVI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/10/2018 at 5:33 PM, brainstorm said:

Jeg har store planer om å få innetemperaturen under 25 grader i løpet av helgen. 

23 grader. Mission accomplished! Det ble antydning til krise her da 2 av 3 bordvifter begynte å svikte. Påkjenningen med månedsvis konstant bruk ble vel for mye. Jeg trodde jeg var godt dekket opp, ingen ønsker å bli tåpen som prøver å få tak i en vifte når temperaturen er 30 og alt utsolgt. Men jeg klarte å finne frem uante tekniske ferdigheter og fikk bygget om to defekte til en fungerende. Husk å fylle på lageret i vinter, folkens. ;) 

15 hours ago, AmandaVI said:

Endelig er heten borte! :hjerte: Det har ikke vært over tjue grader på ei uke, solen går ned før åtte og det er mørkt om kvelden igjen. Og endelig har luften det lille, skarpe draget. Har dratt det inn i store mengder i hele dag. Sommeren går mot slutten ❤️

Her har det vært over 20 flere dager, men om sommeren ikke er over så begynner den i hvert fall å ligne litt mer på en normal norsk sommer. Virker som det har blitt en forventning blant mange om at det må være bortimot 30 hver eneste sommer. Ser enkelte går rundt og fryser i digre vinterjakker allerede. 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2018 den 21.22, Salka skrev:

Bor noen mil utenfor Oslo, i nabofylket. Ikke gitt seg helt, nei, men skal man tro langtidsvarselet er dette siste krampetrekning av varmehelvetet. Virkelig på tide etter over 40 dager med 30+ grader og over 60 med over 25! :hoppendeglad: Endelig er høsten på vei! Denne sommeren har vært helt ulidelig lang.

Ja, denne sommeren har vært fryktelig lang. Begynte allerede i mai! Men er glad helvetet er over. Litt varme kan jeg tåle, men ikke denne heten vi har hatt. Huff :(

i går meldte YR masse regn i dag , men null regn i dag 🙄 Bare litt i natt. Skuffende altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg synes det er helt OK at temperaturen nå er 19 grader, og ikke 29 som den gjerne var for ikke så lenge siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2018 den 11.49, brainstorm skrev:

23 grader. Mission accomplished! Det ble antydning til krise her da 2 av 3 bordvifter begynte å svikte. Påkjenningen med månedsvis konstant bruk ble vel for mye. Jeg trodde jeg var godt dekket opp, ingen ønsker å bli tåpen som prøver å få tak i en vifte når temperaturen er 30 og alt utsolgt. Men jeg klarte å finne frem uante tekniske ferdigheter og fikk bygget om to defekte til en fungerende. Husk å fylle på lageret i vinter, folkens. ;) 

Her har det vært over 20 flere dager, men om sommeren ikke er over så begynner den i hvert fall å ligne litt mer på en normal norsk sommer. Virker som det har blitt en forventning blant mange om at det må være bortimot 30 hver eneste sommer. Ser enkelte går rundt og fryser i digre vinterjakker allerede. 😁

Skjønner ikke hvordan "glovarmt " ble til "pent vær" 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli kaldt ute. Brrrr! Kan vi ikke få noen varmegrader snart? 😂

Neida. Men det er faktisk litt kaldt om kveldene nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Guile skrev:

Begynner å bli kaldt ute. Brrrr! Kan vi ikke få noen varmegrader snart? 😂

Neida. Men det er faktisk litt kaldt om kveldene nå...

Hadde vært fint med noe mellom 10 og 30 grader 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det skikkelig ruskevær idag, regner litt og vinden uler i veggene. 18 grader ute, så er ikke kaldt. Helt herlig med sånt vær etter denne helvetessommeren. Spådd 18-20 grader neste uke, det er finfin temperatur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, alltid presis skrev:

I går kom sommerens første skikkelige tordenvær inn over Trondheim. Ordentlig kraftig, og det haglet. Herlig! :) 

Men ellers så synes jeg vi kan gratulere hverandre med å ha overlevd tidenes verste sommer! :blomst:

Vi er heteraner nå :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir fremdeles litt over 30 varme her midt på dagen med sol, men vinden er en venn.
Første natta under +10 er et faktum og det er helt fantastisk i Hoppeland. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg var det bare FIRE grader da jeg la meg rundt midnatt i natt. Her kommer vinter'n, her kommer den kalde, fine tida! :romeo:Spådd 16 grader natt til torsdag ser jeg, ellers er det spådd sånn 9-15 grader på natten og opp til 20 grader på ettermiddagen. Det er ganske perfekt syns jeg. Er over 30 i solen hos meg og, men veldig glad det ikke er 30 i skyggen og 50 i solen mer. :hoppe: Ikke minst er det en sval vind og ikke lummert mer. Er mer høst i lufta nå, utrolig deilig. Og om 10 små dager er det 1.sept og offisielt høst! Hurra! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...