Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!

skogmusa

Anbefalte innlegg

Unnskyld at jeg nå sporer litt bort fra menskopper og truseinnlegg ;)

Hvor får man egentlig kjøpt ammeteppe? Er det ikke det det heter? sånn teppe med fire kanter som man kan snøre opp.. Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unnskyld at jeg nå sporer litt bort fra menskopper og truseinnlegg ;)

Hvor får man egentlig kjøpt ammeteppe? Er det ikke det det heter? sånn teppe med fire kanter som man kan snøre opp.. Skjønner?

Ammeteppe? :klø: Jeg har kjøpt ammepute, men ammeteppe har jeg ikke hørt om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammeteppe? :klø: Jeg har kjøpt ammepute, men ammeteppe har jeg ikke hørt om!

Kanskje det heter noe helt annet, og at jeg bare roter..

Det er i alle fall et hvitt firkantet teppe, som det går an å brette kantene opp på sidene. Slik kan du "pakke inn" babyen mellom dere i senga. Jeg er så utrolig dårlig til å forklare.. Hva i all verden heter det da?? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ammemadrassen får du kjøpt i de fleste babyutstyrsbutikker. Den ser jo veldig smart ut, men jeg er ikke helt overbevist pga. prisen. Du får den billigere på lilleprinsen.no, der selger de den for 598!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, var det den du mente! Vi har kjøpt den alt, vi, Babyshop hadde 15% på det merket for noen uker siden. Og dama bak disken hadde ikke peiling og slo inn 50% i stedet da jeg sa at det var avslag på den, så vi fikk den ganske billig... :sjenert::fnise: Den ser veldig fin ut. :) Vi har døpt den "babyredet"... :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ammemadrassen får du kjøpt i de fleste babyutstyrsbutikker. Den ser jo veldig smart ut, men jeg er ikke helt overbevist pga. prisen. Du får den billigere på lilleprinsen.no, der selger de den for 598!

Synes det var en innmari stiv pris jeg og. Også er jeg ikke helt sikker på om vi trenger en eller ikke. Senge skal jo stå helt inntil vår. Hmm, tenke tenke..

Ah, var det den du mente! Vi har kjøpt den alt, vi, Babyshop hadde 15% på det merket for noen uker siden. Og dama bak disken hadde ikke peiling og slo inn 50% i stedet da jeg sa at det var avslag på den, så vi fikk den ganske billig... :sjenert::fnise: Den ser veldig fin ut. :) Vi har døpt den "babyredet"... :nigo:

Wow!! Ja, det er bare å holde munn når dama slår inn sånn feil! :ler: Babyredet var et fint navn, da. Ser den smart ut? Kommer du til å bruke den tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det virket så kjekt med en sånn ammemadrass, men prinsessen sov i egen seng helt fra første dag. Dessuten bæsjet hun etter hvert måltid, så det var ikke "bare å legge henne tilbake etter amming", slik reklamen sier :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det virket så kjekt med en sånn ammemadrass, men prinsessen sov i egen seng helt fra første dag. Dessuten bæsjet hun etter hvert måltid, så det var ikke "bare å legge henne tilbake etter amming", slik reklamen sier :).

Hehe, godt poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette var noe jeg ikke hadde hørt om en gang. Kanskje det ikke var på markedet enda da jeg fikk forrige jente? Må jo innrømme at jeg ikke har vært den ivrigste på utstyrsfronten denne gangen, siden vi har det meste. Men sist hadde vi bare sprinkelsengen inntil vår seng, så jeg bare "lempet" babyen oppi sengen sin igjen etter amming. Funket det! :jepp:

Bortsett fra når mammaen var så trøtt at hun sovnet midt i ammingen så hun voknet med puppen ute og en baby i dobbeltsengen et par timer senere, da :fnise: Heldigvis holdt jeg ikke på med den nattmatingen så lenge, kan jo drømme om at det blir slik nå også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!! Ja, det er bare å holde munn når dama slår inn sånn feil! :ler: Babyredet var et fint navn, da. Ser den smart ut? Kommer du til å bruke den tror du?

Ja, jeg knep leppene sammen da, ja! :fnise: Ikke særlig dårlig samvittighet for det en gang, babyutstyr er vanvittig overpriset her til lands. Vi har tenkt å bruke den til samsoving også, sånn at babyen er litt beskyttet når hun ligger i vår seng. Også har jeg lest at folk synes det er veldig greit at de kan flytte babyen mens den ligger oppi redet når den sovner andre steder enn i sengen, for da våkner den ikke så lett fordi man slipper den overgangen fra varmt og trygt til kaldt og stort... Får håpe det stemmer. ;) Og i verste fall har vi ikke brukt mer enn 350 kr på den. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette var noe jeg ikke hadde hørt om en gang. Kanskje det ikke var på markedet enda da jeg fikk forrige jente? Må jo innrømme at jeg ikke har vært den ivrigste på utstyrsfronten denne gangen, siden vi har det meste. Men sist hadde vi bare sprinkelsengen inntil vår seng, så jeg bare "lempet" babyen oppi sengen sin igjen etter amming. Funket det! :jepp:

Bortsett fra når mammaen var så trøtt at hun sovnet midt i ammingen så hun voknet med puppen ute og en baby i dobbeltsengen et par timer senere, da :fnise: Heldigvis holdt jeg ikke på med den nattmatingen så lenge, kan jo drømme om at det blir slik nå også! :)

:ler: Kan tenke meg det er lett å sovne med puppen ute!

Tror kanskje jeg også bare kommer til å putte babyen tilbake til senga etter amming. Den skal jo som sagt stå helt inntil senga vår, på min side.

På den andre siden, hvis vi får et like godt tilbud som det Itla fikk på sin, kommer jeg til å kjøpe ;)

Ja, jeg knep leppene sammen da, ja! :fnise: Ikke særlig dårlig samvittighet for det en gang, babyutstyr er vanvittig overpriset her til lands. Vi har tenkt å bruke den til samsoving også, sånn at babyen er litt beskyttet når hun ligger i vår seng. Også har jeg lest at folk synes det er veldig greit at de kan flytte babyen mens den ligger oppi redet når den sovner andre steder enn i sengen, for da våkner den ikke så lett fordi man slipper den overgangen fra varmt og trygt til kaldt og stort... Får håpe det stemmer. ;) Og i verste fall har vi ikke brukt mer enn 350 kr på den. :lol:

Ja dæææven så dyrt det er for barnutstyr! Og jeg blir så irritert på alle disse skapte behovene som er rundt hvert hjørne. Kommer selvfølgelig ikke på noen eksempler nå, men du skjønner..

350 for madrassen var et skup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på ditt spørsmål itla:

Jeg har planer om å sy et trekk til sengekantbeskyttelsen som sambo kjøte sammen med sin mor. Den er nemlig litt for rosa for min smak. Ellers har jeg lyst til å sy et krabbeteppe. Men har ikke rota fram symaskinen en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnemat- og flaskevarmere er et skapt behov-helt utrolig... Ser hvor mye som er på markedet i dag i forhold til sist jeg fikk barn (9 år siden) og det er helt vanvittig hvor mye man "trenger" i dag i forhold til da..

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnemat og flaskevarmere er et skapt behov-helt utrolig... Ser hvor mye som er på markedet i dag i forhold til sist jeg fikk barn (9 år siden) og det er helt vanvittig hvor mye man "trenger" i dag i forhold til da..

Jeg har ingenting å sammenlikne med, men jeg vil tro mye har forandret seg ja. Bare dette med vogner, og alle duppedittene man bare "måå" ha til de. Okey, det er selvfølgelig en del praktisk også (som f.eks at vognene sikkert er lettere nå enn før), men jeg skulle faktisk ønske at jeg ikke hadde så mange valg. Huff, nå høres jeg plutselig ut som Kvinne-50 :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min første simovogn i 1995 og den er utrolig lik den som finnes nå. De nye er litt mer kompakte og selfølgelig finere..

Den gangen, for 13 år siden, hadde jeg ikke mye av det som nå er et "must" Ser mange har begynt å kjøpe pustemonitor til babyen sin, engangskluter, engangssmekker, engangsstelleunderlag osv. Bleiebøtte hadde jeg ikke (vet ikke om det fantes)

Det er utrolig mange valg nå, syns det blir vanskeligere og vanskeligere å velge noe jeg.. Pluss at jeg faktisk syns det fantes mer unisex klær den gangen enn nå..Nå er det snart bare rosa eller blått, eller veldig kjønnstypisk på andre måter..

Føler meg veldig gammel jeg også...

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ser mange har begynt å kjøpe pustemonitor til babyen sin, engangskluter, engangssmekker, engangsstelleunderlag osv. Bleiebøtte hadde jeg ikke (vet ikke om det fantes)

I alle dager.. Pustemonitor?? Er det altså en maskin som registrerer pusten til barnet? Aldri hørt om. Det skal jeg i hvert fall ikke ha.

Ikke rart forlk blir maniske, både overfor babyen og foreldrerollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror (som jeg vel skrev i dagboka mi eller noe for et par dager siden) at i og med at førstegangsfødende blir stadig eldre har denne gruppen i større grad enn før god råd, og det blir derfor lettere for bransjen å skape slike behov. Det virker nemlig også som om mange av de som venter til de er nærmere 40 med å få førstemann er mer bekymret, synes jeg, kanskje fordi de har brukt lang tid på å bli gravide? Dette er bare min "humble opinion", altså, men det er jo helt tydelig at det har skjedd noe, som dere påpeker over her... Jeg ser stor forskjell jeg også, iom at broren min er født på tidlig 90-tall. Nå var vel også mine foreldre av den gamle generasjonen den gangen og veldig tilbakeholdne med å kjøpe noe særlig nytt til ham, men allikevel... De følte seg råflotte som kjøpte babycall, husker jeg. :ler:

(Når det gjelder disse bleiebøttene - husker de var helt nye da jeg jobbet i barnehage noen somre i 15-16 årsalderen, dvs ca. 10 år siden.)

Og når vi først er inne på det med forbruk - har dere sett denne artikkelen på Aftenposten.no? Jeg måtte dra på smilebåndet da jeg oppdaget den i går, i det vi hadde kommet hjem fra Vestby der vi hentet den badebalja... (Ikke at vi har kjøpt veldig mye brukt, men allikevel.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fint at folk kjøper brukt:) Selv har vi kjøpt både vogn og stellekommode brukt, ja og reiseseng. Syns det er helt greit jeg, og syns ikke vi kan bruke så masse penger på å kjøpe nytt, når det er like fint brukt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...