Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!


skogmusa

Anbefalte innlegg

Det er ikke lenge igjen nei. Jeg har hele tiden tenkt at termin er jo noen uker etter jul, og jul er fortsatt et stykke borte. Men nå er det bare ei uke til jul. Hehe....

Jeg merker at magen blir større og det er mye som blir mer slitsomt. Men jeg trives godt med vesla inne i magen. Jeg er bare kjempe takknemlig for at jeg er frisk og ikke har noen store plager!

Tenker litt på brystpumpe (merke) og elektrisk eller manuell omdagen! Noen som har noen erfaringer å dele med meg?

Det er jo vanskelig å vite hvor mye pumping det blir, men greit å ha tenkt litt på saken! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller ikke hørt om 40+3 før.. :klø: Men jeg kan høre med jordmoren på fredag!

Ja, gjer det! Lurer på om det berre er Haugesund sjukehus som bruker 40+3...

Tiden har gått så utrolig fort, satt og tenkte på det i dag at det faktisk bare er såvidt over 7 uker igjen. Helt sprøtt, egentlig. :sjenert:

Heilt enig! Jul har jo vore langt vekke, og termin er meir enn ein månad etter jul. Plutselig ikkje så lenge til likevel. Trur det blir rart å gå ut i permisjon, at det blir meir reelt då!

I tillegg treng eg permisjonstida til å skaffe det me manglar av utstyr og gjere klart til vesla. Denne babyen bør ikkje komme før termin!

Jeg merker at magen blir større og det er mye som blir mer slitsomt. Men jeg trives godt med vesla inne i magen. Jeg er bare kjempe takknemlig for at jeg er frisk og ikke har noen store plager!

Tenker litt på brystpumpe (merke) og elektrisk eller manuell omdagen! Noen som har noen erfaringer å dele med meg?

Det er jo vanskelig å vite hvor mye pumping det blir, men greit å ha tenkt litt på saken! ;)

Eg merkar og at ting blir tyngre no. Bekkenet er vondare enn før, eg søv ikkje så godt lengre, og det er vanskelig å snu seg i senga. Kjenner at eg er sliten no, men eg er også veldig glad for at eg likevel er i så god form! Sambo meiner eg burde bede om sjukemelding, men eg synest eg bør halde ut til jul. (Det hjelper forsåvidt ikkje at det er enormt trykk på jobb nå, me manglar arbeidskraft.)

Men eg skal berre jobbe ut denne veka, så blir det 2 veker juleferie. Deilig!

Brystpumpe ja: eg har ingen erfaring eller gode råd ang. merker og sånt, har bestemt meg for å ikkje handle pumpe før eg evt. får behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt Avent sin "vanlige" pumpe, kjøpte den på tilbud da prinsessen kom for to år siden. Har brukt den veldig lite, og kan ikke akkurat si at jeg har fått særlig dreisen på det.

Du skulle føde på Ahus iingvild? Og vi har termin ca. samtidig? (min er korrigert til 3. februar)

Andre i klubben som skal føde på Ahus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hus-dame her også... :)

Termin 23. jan, da, så håper jo egentlig at fødselen min er unnagjort til dere skal til pers.... Forrige gang fødte jeg 2 dager etter termin, men vet ikke om det har noe å si for når jeg føder denne gangen.

Jeg hadde en manuell pumpe sist (husker ikke merket) som jeg ikke fikk sving på i det hele tatt. Endte opp med å håndpumpe når jeg trengte det, og det var litt av en jobb det også, men faktisk mer effektivt enn pumpen. Men kanskje jeg skal utforske markedet på pumper litt bedre denne gangen. Det er tross alt en kjempefordel å kunne dra bort noen timer (og til og med dager etterhvert) med good samvittighet fordi småtten får i seg morsmelk også når mor er borte). :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at jeg skal til Ahus ja. Har vært der på omvisning, og det ser flott ut! :)

Jeg kommer nok også til å vente med innkjøp av pumpe og flasker til jeg vet hvor mye det blir brukt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte også å få omvisning der. Må kanskje ringe snart! Jeg fødte på gamle ahus sist, så det hadde vært OK å sett hvordan nye ahus er. Pluss at jeg vil be om en slags "forberedende fødselssamtale" eller noe sånt. Har lyst til å prate litt om forventninger/ønsker for denne fødselen, i og med at forrige fødsel ikke akkurat var noen drømmefødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

:vinke:

Jeg skal også føde på a-hus, planlagt keisersnitt 18. februar.

Er det flere av dere a-husere som vil være med på Oslotreff eller? Det er en egen tråd om det. Evt kan vi jo møtes lengre øst enn sentrum, hvis flere av oss bor utover retning A-hus... :sjenert:

Når det gjelder pumpe så hadde jeg en manuell sist som jeg blei helt koko av. :sprettoy::ler: Det gikk SAAAAAKTE og tålmodighet har aldri vært min greie. Dessuten fikk jeg gnagsår i hånda og blei sliten i fingrene (god styrketrening for hendene, ja). Etter en stund kjøpte jeg Medela swing, den er enkel men elektrisk. Var utrolig mye mer fornøyd med den.

Enig med andre i at det er lurt å vente og se an behovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Var hos jordmor idag og hun sa de gikk ut ifra 40+2 med tanke på svangerskapets lengde og fastsetting av termin.

Hun hadde ikke hørt om 40+3-greia. :vetikke:

Så da flyttes ikke terminen min. :ler: Jeej...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt kan vi jo møtes lengre øst enn sentrum, hvis flere av oss bor utover retning A-hus... :sjenert:

Kafetur på Metro :).

Når det gjelder pumpe så hadde jeg en manuell sist som jeg blei helt koko av. :sprettoy::ler: Det gikk SAAAAAKTE og tålmodighet har aldri vært min greie. Dessuten fikk jeg gnagsår i hånda og blei sliten i fingrene (god styrketrening for hendene, ja).

Enig. Tenkte ikke jeg skulle si det så tydelig lengre opp i tråden. I tillegg hadde jeg nok litt feil teknikk den første gangen, jeg klemte nok for hardt inn mot puppen, for akkurat der hvor jeg klemte tuten inn fikk jeg en tilstoppet melkekjertel, med påfølgende feber :(. Slapp heldigvis unna skikkelig brystbetennelse.... men det var lite morsomt likevel.

Var litt sur på den pumpa etterpå, for å si det sånn. Skal nok gi den en sjanse til denne gangen, så vi får se :).

Endret av lille katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Var hos jordmor idag og hun sa de gikk ut ifra 40+2 med tanke på svangerskapets lengde og fastsetting av termin.

Hun hadde ikke hørt om 40+3-greia. :vetikke:

Så da flyttes ikke terminen min. :ler: Jeej...

Nei akkurat, det er berre Haugesundarar som har ei svangerskapslengde på 40+3 då...

Skal høyre med jordmora her og (lokalsjukehuset mitt høyrer under Haugesund sjukehus), men eg har ikkje time før 6. januar.

Eg har forresten fått time kvar 2. veke heretter, trudde ikkje det var på slutten eg. Er eg på slutten no? :sjenert:

Hehe, likar å tenke at det er lenge igjen eg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har forresten fått time kvar 2. veke heretter, trudde ikkje det var på slutten eg. Er eg på slutten no? :sjenert:

Hehe, likar å tenke at det er lenge igjen eg!

Vi er på slutten nå ja :). Jeg hadde kontroll på tirsdag, og skal allerede på mandag igjen. Legen var ikke helt fornøyd med SF-målet mitt. Regner med det blir kontroller annenhver uke fremover.

Bare seks uker igjen på mandag :hoppe:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere andre i terminklubben gidder å holde liv i denne tråden når det begynner å nærme seg. Jeg klarer ikke å henge med i alle dagbøkene... men det hadde jo vært hyggelig å få med seg det som skjer i terminklubben likevel :). Jeg skal ihvertfall prøve å holde dere andre oppdatert når ting begynner å skje, så håper jeg dere henger dere på :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kaffedama

Jeg er klar for kafétur på Metro! ;)

Ellers er vel jeg den minst spennende å følge med på når det nærmer seg slutten. :ler: Men jeg får stikke innom tråden her for å sjekke om jeg skal se meg om etter noen av dere når jeg skal inn på A-hus 18.2. :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere andre i terminklubben gidder å holde liv i denne tråden når det begynner å nærme seg. Jeg klarer ikke å henge med i alle dagbøkene... men det hadde jo vært hyggelig å få med seg det som skjer i terminklubben likevel :). Jeg skal ihvertfall prøve å holde dere andre oppdatert når ting begynner å skje, så håper jeg dere henger dere på :).

Ja det må vi prøve på! Det er mange dagbøker her inne som jeg ikke følger med på :sjenert: Og nå i jula rekker jeg nesten ikke innom KG i det hele tatt.

Er det noen som skal føde på Ullevål eller ABC her forresten? Jeg skal til sistnevnte og er så spent på det!

Apropos pumpe har vi også kjøpt Medela sin, mulig jeg var litt tidlig ute der. Håper jeg får melk! Men uansett, har hørt at de manuelle er så slitsomme og tar lang tid, og det har nok ikke jeg tålmodighet til ;)

Ellers håper jeg det går bra med magene her inne - det virker som alle har det bra, og ingenting er bedre enn det :)

God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noen som skal føde på Ullevål eller ABC her forresten? Jeg skal til sistnevnte og er så spent på det!

Villkvinne! Blir alltid så imponert når jeg hører om folk som frivillig velger vekk smertelindring :ler:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villkvinne! Blir alltid så imponert når jeg hører om folk som frivillig velger vekk smertelindring :ler:.

:hoho: "Villkvinne" - det skulle kjæresten likt å høre! hehe

Neida, jeg er ikke det, jeg fant bare ut at jeg hadde lyst til å føde i vann, og det kan jeg gjøre der. Jeg kommer nok til å bruke akupunktur også, som har funka veldig bra på meg tidligere.

(og blir det for ille, flytter de meg vel til vanlig føde får jeg håpe...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då er det 24. desember, og eg vil få ønska dåke alle ei god jul, ei rolig romjul og et godt nytt år! :tree::nisse:

2009 blir et spennande år for oss!

Eg kjenner at ting begynner å bli tungt nå, så det skal bli godt med 'julefred'. No skal eg berre strikke og slappe av...

Ryggen er vond, både om kvelden og om morgonen. Og så har eg begynt å våkne tidlig, sånn rundt 8. Og eg er et ordentlig B-menneske! Rare greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...